Știri, Muntenia-Sud, România|luni, octombrie 21, 2019
Sunteți Aici Home » ACTUALITATE » ANALIZĂ: Semnalul de alarmă al unui primar, cu privire la învăţământul românesc

ANALIZĂ: Semnalul de alarmă al unui primar, cu privire la învăţământul românesc 

SURSA FOTO: www.europafm.ro

Primarul comunei Voineşti, din judeţul Dâmboviţa, este nemulţumit de faptul că, de 26 de ani, învăţământul românesc a devenit un laborator al experimentelor. Toate aceste încercări, proiecte neterminate au avut un impact negativ asupra dezvoltării ţării, fiindcă, nu-i aşa, un popor al cărui sistem de învăţământ este mai timpul în ceaţă, nedefinit, neîntărit, nu are cum să performeze. Dănuţ Gabriel Sandu trage un semnal de alarmă, sperând ca actualii guvernanţi să pună capăt incertitudinilor din Educaţie.

„Sunt dezamăgit că, timp 26 de ani, guvernele care s-au perindat la conducerea României au modificat Legea Educaţiei, fie din patru în patru ani, fie din doi în doi ani, rezultatele fiind din ce în ce mai slabe.

Am schimbat manuale şcolare, am schimbat sistemul de notare, am introdus clasa pregătitoare, am modernizat şcoli, licee, campusuri, s-au construit sute de săli de sport… Rezultatele, însă, se lasă aşteptate…

primar voinesti

Să ne amintim puţin şi să ne întrebăm:
– Este mai bine acum, cu examen de capacitate, în clasa a VIII-a, la nivelul fiecărei şcoli, sau era mai bine cu examen de admitere la liceul dorit?
– Este mai bine fără examen de treaptă, în clasa a X-a, când clasele se reduceau aproape la jumătate şi şcolile profesionale erau pline, sau este mai bine acum, fără examen de treaptă şi desfiinţarea şcolilor profesionale?
– Este mai bine acum, cu examen de bacalaureat supravegheat video, sau era mai bine cu examen de bacalaureat în fiecare liceu, în scris, la cinci materii, cu susţinerea obligatorie a unui proiect sau a unei probe practice?
– Era mai bine când materiile la care se susţinea examenul de BAC erau impuse de profilul liceului sau acum, când sunt opţionale?
– Era mai bine în România cu centre universitare doar în marile oraşe sau este mai bine acum, cu zeci de universităţi, de stat sau private, aproape în fiecare oraş, devenite fabrici de diplome pe bandă rulantă?
– Nu era mai bine când în sistemul educaţional funcţiona echipa părinte-profesor în interesul elevului sau este mai bine acum, când echipa părinte-elev este împotriva profesorului?
– Era mai bine când, la finalul clasei a XII-a, se făcea o selecţie pertinentă a elevilor, în funcţie de rezultate, sau este mai bine acum, când, fără examen de bacalaureat absolvit, poţi continua studiile?
– A fost o perioadă când statul acorda sume de bani pentru fiecare copil născut, cu scopul de a creşte indicele demografic (şi ştim cu toţii cine au fost cei care au dat naştere la mulţi copii), a fost o perioadă când se acordau sume de bani pentru cei care se căsătoreau pentru prima dată (şi am văzut toţi cine au fost cei care s-au căsătorit), dar niciodată statul nu a dat burse substanţiale pentru frecventarea orelor de curs şi rezultate excepţionale la învăţătură. De ce?
– Nu era mai bine când elevii mergeau cu drag la şcoală, cu ghiozdanul în spate şi mapa în braţe, ambiţioşi, dornici să afle lucruri noi, sau este mai bine acum, când abandonul şcolar este în creştere, iar ghiozdanul a fost transformat în tabletă sau telefon mobil şi prezenţa la orele de curs este facultativă?
– Nu era mai bine când diplomele de absolvire aveau valoare sau este mai bine acum, când în fiecare zi vorbim de plagiat, bacalaureat sustinut la 50 de ani sau diplome cumpărate ca la librărie? Oare ce vom face cu ele?”, sunt întrebările lansate de primarul de la Voineşti, un edil care a investit substanţial în baza materială a instituţiilor de învăţământ din comună.

Adaugă un Comentariu

*