Știri, Muntenia-Sud, România|luni, aprilie 24, 2017
Sunteți Aici Home » ACTUALITATE » ARGEŞ: 15.000 de persoane îşi vor înmatricula maşinile, după eliminarea timbrului de mediu!

ARGEŞ: 15.000 de persoane îşi vor înmatricula maşinile, după eliminarea timbrului de mediu! 

Sursa foto: gazetademioveni.ro






Prefectul judeţului Argeş – Cristian Soare a dispus o serie de măsuri pentru a se evita supraaglomerarea la ghişeele din cadrul Serviciului Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, având în vedere că, începând cu data de 1 februarie 2017, se elimină timbrul de mediu. Din informaţiile deţinute de autorităţile argeşene, peste 15.000 de persoane vor veni să-şi înmatriculeze definitiv maşinile. Este vorba despre cele aduse din străinătate pentru care s-au eliberat numere provizorii de circulaţie, despre cele înmatriculate în Bulgaria, precum şi despre cele tranzacţionate, dar lăsate pe numele vânzătorului. Se adaugă la coadă, evident, şi cetăţenii care vin să-şi preschimbe permisele de conducere şi sunt cam 300 în fiecare zi.

„În aceste condiţii, am luat mai multe măsuri pentru a evita cozile. Astfel, ghişeul de programare pentru examinare şi solicitare de obţinere a permisului de conducere a fost mutat în zona sălii de examinare, intrarea făcându-se dinspre clădirea BCR, şi am câştigat un ghişeu care va deservi activitatea de preschimbare permise de conducere. În total, aveam acum trei ghişee. De asemenea, astăzi, am finalizat montarea unui sistem electronic de atribuire bonuri de ordine, ce va fi funcţional de mâine, astfel încât să evităm cozile inutile de la ghişee. În plus, lucrătorii Serviciului vor rămâne şi după program până vor soluţiona toate cererile primite în acea zi. Deşi vom avea zilnic între 1.200 – 1.500 de oameni la ghişee, sperăm ca toate aceste măsuri să contribuie la evitarea aglomeraţiei din zona de relaţii cu publicul a Serviciului şi să facem faţă acestei situaţii”, a declarat prefectul Cristian Soare.

ELIMINAREA ALTOR TAXE LA PERMISE, INMATRICULARI, APOSTILA SI PASAPOARTE

Prin intrarea în vigoare a Legii nr.1/2017, vor fi eliminate şi alte 14 taxe nefiscale, astfel:

Se elimina 8 taxe prevazute de Legea nr.117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru:
• Taxă examinare obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile A, A1, B, B1 şi B+E – 6 lei;
• Taxă examinare obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, CE, DE, C1E, D1E, Tb şi TV – 28 lei;
• Taxă examinarea persoanelor cărora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse în permisul anulat, precum şi a persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obţinerea aceleiaşi categorii a permisului de conducere, precum şi pentru persoanele care nu au absolvit o şcoală de conducători de autovehicule, cu excepţia celor pentru categoriile B, B1, B+E – 84 lei;
• Taxă înmatriculare permanent sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată de până la 3.500 kg inclusiv – 60 lei;
• Taxă înmatriculare permanent sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg – 145 lei;
• Taxă de autorizare provizorie a circulaţiei autovehiculelor şi remorcilor neînmatriculate permanent sau temporar – 9 lei;
• Taxe de autorizare a circulaţiei pentru probe a autovehiculelor şi remorcilor – 414 lei;
• Înregistrarea cererilor persoanelor fizice şi juridice privind furnizarea unor date din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, precum şi din Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare şi din registrele judeţene şi al municipiului Bucureşti de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare – 5 lei.

Se elimina 3 taxe pentru aplicarea apostilei pe actele oficiale administrative, astfel :
• La solicitarea persoanelor fizice – 22 lei;
• La solicitarea persoanelor juridice – 44 lei;
• Înregistrarea cererilor pentru aplicarea apostilei -3 lei;

Se elimina 3 taxe pentru eliberarea pasapoartelor simple, astfel :
• Taxa pentru serviciul public prestat – respectiv 22 lei;
• Tariful suplimentar pentru eliberarea pașaportului simplu temporar – 100 lei;
• Taxa de 22 lei pentru furnizarea datelor din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple si pentru eliberarea adeverințelor referitoare la: exercitarea dreptului la liberă circulație în străinătate; istoric de pașapoarte; perioada în care solicitantul a avut statutul de cetățean roman cu domiciliul în străinătate.

Astfel, noile taxe pe care le vor achita cetățenii pentru eliberarea pașapoartelor, vor fi următoarele:
• Pașaportul simplu electronic (cu valabilitate 5 ani, eliberat persoanelor peste 12 ani) – 258 lei;
• Pașaportul simplu electronic (cu valabilitate 3 ani, eliberat persoanelor sub 12 ani) – 234 lei;
• Pașaportul simplu temporar (cu valabilitate 1 an): – 96 lei.

Alte articole:

Adaugă un Comentariu

*