Știri, Muntenia-Sud, România|luni, septembrie 16, 2019
Sunteți Aici Home » Sud-Muntenia » Dâmboviţa » DÂMBOVIŢA: 20 de instituţii publice şi-au unit eforturile pentru siguranţa traficului rutier

DÂMBOVIŢA: 20 de instituţii publice şi-au unit eforturile pentru siguranţa traficului rutier 

parteneriat politia rutiera 1

Educaţie sau constrângere? Pe care dintre aceste două componente ar trebui să punem accentul în activităţile de disciplinare a participanţilor la traficul rutier? Concluzia unanimă a reprezentanţilor celor 20 de instituţii partenere care au semnat Protocolul de colaborare în domeniul prevenirii accidentelor de circulaţie la nivelul judeţului Dâmboviţa a fost că educaţia stă la baza tuturor lucrurilor bune, însă prin constrângere se pot obţine rezultate pe termen scurt, acolo unde educaţia nu a avut efect.

Prin urmare, şi în 2015, vor fi continuate activităţile informative la nivelul instituţiilor de învăţământ din judeţ. În acest sens, se caută soluţii financiare pentru reeditarea manualului de educaţie rutieră, astfel încât acesta să nu lipsească din nicio şcoală. De asemenea, Poliţia Rutieră va iniţia, cu sprijinul partenerilor, mai multe campanii de prevenire şi informare în rândul participanţilor la trafic, scopul protocolului semnat fiind de a scădea cu 50% numărul persoanelor decedate ca urmare a unor accidente de circulaţie; de a creşte gradul de siguranţă pe drumurile publice şi de a reduce timpii de reacţie a echipelor de intervenţie.

„Este un parteneriat pentru siguranţa cetăţenilor care a dat rezultate în anii trecuţi, în sensul că numărul accidentelor s-a diminuat. Suntem între primele judeţe din România care au înregistrat o scădere a mortaliţăţii, respectiv -30%. Accidentul fiind definit ca o întâmplare, trebuie însă să proiectăm măsuri pe care să le punem în practică de la o zi la alta”, a precizat comisarul şef Danil Zepişi – inspector şef al IPJ Dâmboviţa, la întâlnirea cu cei 19 parteneri în acest proiect de prevenire.

Comandantul Poliţiei Dâmboviţa a apreciat pozitiv faptul că s-au alăturat demersurilor pentru siguranţa traficului şi reprezentanţii Companiei Drumuri Naţionale, cărora le-au fost transmise două solicitări punctuale: trecere de pietoni semaforizată în centrul oraşului Pucioasa şi sens giratoriu pe DN 7, la ieşire din satul Gulia, pe teritoriul comunei Tărtăşeşti.

Discuţiile între partenerii care şi-au asumat implicarea în activităţile de prevenire a accidentelor de circulaţie au fost interactive. Fiecare a avut ceva de spus, astfel încât planul de măsuri să fie îmbunătăţit. S-a vorbit şi despre aşa-zisul spirit de competiţie al şoferilor români, care ajung să se şicaneze în trafic, dar şi despre numărul sufocant de taximetre existent în Târgovişte şi, dincolo de acest lucru, despre comportamentul de maidan al celor mai mulţi dintre conducătorii lor. Toate semnalele trase au fost notate şi urmează să fie discutate la nivelul Comisiei pentru Siguranţa Traficului după care se vor lua decizii în consecinţă. S-a eliminat din start propunerea preşedintelui ATOP – Sache Neculăescu de a se suplimenta, în unele zone din Târgovişte, trecerile de pietoni.

„Nu vom rezolva nimic dacă înmulţim trecerile de pietoni, fiindcă nu vom mai avea fluenţă în trafic. Trebuie să ne educăm să traversăm pe acolo pe unde trebuie, chiar dacă vom merge în plus 100 de metri. Este o chestiune de educaţie”, a punctat comisarul şef Danil Zepişi.

Primarul interimar al municipiului Târgovişte – Cristian Stan a vorbit la rândul său despre strategia de dezvoltare a oraşului, care va avea şi un capitol distinct rezervat mobilităţii.

„Practic, se va optimiza tot ce înseamnă infrastructură rutieră în oraş, dar mai ales în zona centrală. Ne dorim să finalizăm această strategie, care este foarte complexă, până în luna noiembrie”, a spus Cristian Stan.

Comisarul şef Danil Zepişi i-a reamintit imediat primedilului municipiului Târgovişte că este necesar să se amenajeze piste pentru biciclişti, fără a se da vina pe lipsa de spaţiu.

„Trebuie să gospodărim ce avem şi să modernizăm ce avem. Vine primăvara şi o să avem foarte mulţi biciclişti în stradă. Va trebui să-i protejăm”, a precizat Zepişi.

În acelaşi spirit, şeful Poliţiei Rutiere – comisarul şef Ion Niculae a readus în discuţie parcările supraterane. Din punctul de vedere al acestuia, municipalitatea trebuie să găsească cât mai rapid soluţii în acest sens, întrucât străzile oraşului în niciun caz nu se vor mai lăţi, însă numărul de autovehicule creşte de la o zi la alta.

Reprezentantul Inspectoratului Şcolar Dâmboviţa – prof. Marian Curculescu a punctat că, în fiecare dimineaţă, pornesc către instituţiile de învăţământ din judeţ 77.000 de copii de toate vârstele, pe care autorităţile nu trebuie să-i neglijeze. Prin urmare, este nevoie urgent ca manualul de educaţie rutieră să ajungă în toate şcolile. De asemenea, ar mai fi nevoie de un orăşel al copiilor care să aibă valoare educativă, dar şi de agrement. De preferat, acesta ar trebui să fie construit la Târgovişte.

„Investiţia în educaţie este cea mai importantă şi nu se realizează de azi pe mâine. Trebuie să ţinem cu toţii cont de acest aspect. Consider că munca pe care o desfăşurăm de câţiva ani de zile în domeniul circulaţiei pe drumurile publice a avut o influenţă considerabilă asupra scăderii accidentelor rutiere”, a spus inspectorul şcolar Marian Curculescu.

Punctul pe i l-a pus secretarul Consiliului Judeţean Dâmboviţa – Ivan Vasile Ivanoff, care a explicat că, în România, multe dintre evenimentele rutiere se produc pe fondul unei infrastructuri neadecvate. Spre deosebire de ţările occidentale, unde poţi alege dacă să circuli prin localitate sau pe autostradă, în România, eşti obligat să faci „vizitarea satelor şi oraşelor”, fiindcă toate drumurile naţionale trec exact prin mijlocul localităţilor. A mai vorbit Ivan Ivanoff despre necesitatea dezvoltării acţiunilor educative, dacă se poate chiar de la grădiniţă, fiindcă numai aşa vom reuşi să schimbăm mentalităţile, iar poliţiştii, în viitor, nu vor mai fi nevoiţi să recurgă atât de mult la coerciţie. Potrivit secretarului judeţului, ar trebui introdus, prin lege, „Minutul de circulaţie” – rubrică permanentă de interes public în cadrul posturilor de radio şi televiziune.

Potrivit comisarului şef Ion Niculae – şeful Poliţiei Rutiere Dâmboviţa, au fost identificate patru cauze majore ale accidentelor de circulaţie:

  • Neadaptarea vitezei la condiţiile de drum
  • Abateri comise de pietoni
  • Neacordarea de prioritate pietonilor
  • Abateri comise de biciclişti

 

Protocolul de colaborare are ca parteneri, alături de Inspectoratul Judeţean de Poliţie Dâmboviţa:

– Arhiepiscopia Târgoviştei;
– Prefectura Judeţului Dâmboviţa;
– Consiliul Judeţean Dâmboviţa;
– Primăria Municipiului Târgovişte;
– Secţia de Drumuri Naţionale Dâmboviţa;
– Societatea Naţională de Cruce Roşie din România – Filiala Dâmboviţa;
– Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa;
– Registrul Auto Român – Reprezentanţa Dâmboviţa;
– Universitatea „VALAHIA” Târgovişte;
– Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Basarab I” Dâmboviţa;
– Serviciul de Transporturi Feroviare Dâmboviţa;
– Direcţia de Sănătate Publică Dâmboviţa;
– Uniunea Sindicală a Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din România – Filiala Dâmboviţa;
– Serviciul de Ambulanţă Dâmboviţa;
– Autoritatea Teritorială de Ordine Publică;
– Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere, Inspectoratul Teritorial Dâmboviţa;
– Secţia de Drumuri Naţionale Bucureşti – Nord;
– Poliţia Locală Târgovişte;
– Baza 1 Logistică Teritorială Carpatica Târgovişte

Adaugă un Comentariu

*