Știri, Muntenia-Sud, România|luni, martie 30, 2020
Sunteți Aici Home » Sud-Muntenia » Dâmboviţa » DÂMBOVIŢA: În Gara Târgovişte plouă ca afară! Proiectul de reabilitare zace la sertar

DÂMBOVIŢA: În Gara Târgovişte plouă ca afară! Proiectul de reabilitare zace la sertar 

gara targoviste 1

Gara Târgovişte este o emblemă a municipiului Târgovişte, multă vreme a fost cea mai importantă poartă de intrare în oraş. Staţia fost dată în folosinţă în ianuarie 1884. Tot atunci a fost inaugurată şi linia de cale ferată Titu-Târgovişte. Tronsonul de aproape 40 de kilometri a fost construit de Compania a VII-a a Căii Ferate din Regimentul I de Geniu.

Folosindu-se de decorul deosebit al Gării Târgovişte, construită din cărămidă roşie, cu un peron larg, acoperit cu sticlă, cineaştii români au realizat scene memorabile pentru filmele artistice „Ecaterina Teodoroiu” şi „Pe aici nu se trece”. Totul a devenit însă amintire…

După 1990, Gara Târgovişte Sud a intrat în regres. Distrugerea economiei judeţului, prin închiderea multor capacităţi de producţie industrială, a dus la diminuarea dramatică a numărului de călători, navetişti care lucrau pe platforma industrială, dar şi la scăderea transportului de marfă pe calea ferată. În ultimii ani, gara a mai primit o lovitură, prin închiderea tronsonului feroviar Târgovişte – Fieni – Pietroşiţa. Nemaiexistând investiţii, interes, gara, peronul şi clădirile anexă se află acum într-un stadiu avansat de degradare.

gara targoviste 2

În aceste zile de ploaie continuă, puţinii călători aflaţi pe peron în aşteptarea trenului spre Bucureşti priveau trist spre plafonul spart al clădirii. Apa curgea şiroaie în zona ceasului, şi el cândva emblematic pentru Gara Târgovişte Sud.

„Aşa ceva este inadmisibil. Uitaţi cum curge apa pe pereţi, peste ceas. Mai este acolo şi un transformator electric, poate ia foc, Doamne fereşte! Mai mare ruşinea să se întâmple aşa ceva chiar în uşa impegaţilor de mişcare. Nepăsarea este deja patologică”, ne-a spus, cu amărăciune, Gheorghe Ion, din Titu.

CITEŞTE ŞI: „A fost odată un măreţ program… Gara Târgovişte rămâne tot nemodernizată!”

Au existat mai multe demersuri pentru sensibilizarea factorilor de decizie în vederea alocării fondurilor necesare reabilitării clădirii monument istoric. O astfel de iniţiativă a avut-o şi deputatul Ionuţ Săvoiu care l-a întrebat pe ministrul Transporturilor de la acea vreme, Dan Şova, de ce nu mai încep lucrările prevăzute în programul de reabilitare în care, printre alte cinci staţii de cale ferată din România, era inclusă şi Gara Târgovişte.

Potrivit proiectului, ar fi trebuit executate lucrări de modernizare a spaţiilor destinate călătorilor, crearea de pasaje subterane de acces la peroanele centrale, acoperirea peroanelor, dotarea cu sisteme informatice de afişaj şi eliberare a de tichete, supraveghere video, renovări exterioare, refacerea instalaţiilor electrice, a termoizolaţiei, instalaţiilor sanitare şi tâmplăriei. Nimic din toate acestea nu s-a realizat!

gara targoviste 3Răspunsul dezarmant, fără speranţe, în cel mai curat stil birocratic, l-a primit deputatul Săvoiu, de la următorul ministru al Transporturilor, Ioan Rus.

Din replica ministrului, reiese clar că Gara Târgovişte Sud nu va intra curând în niciun program de reabilitare. Având în vedere problemele existente, litigiul dintre Ministerul Fondurilor Europene şi firma Bernard Ingenieure ZT GmbH din Austria, care s-ar fi ocupat de program, nu se poate şti nimic. Ioan Rus i-a recom,andat deputatului Ionuţ Săvoiu să se adreseze pentru relaţii în acest caz Ministerului Fondurilor Europene, poate, cine ştie, Gara Târgovişte, ajunsă de izbelişte, va fi inclusă în Programul Operaţional Sectorial de Transport 2014-2020.

Ministrului Transporturilor Ioan Rus i-a fos greu să stabilească, ţinând cont de tot soiul de factori, data la care finanţarea ar putea fi aprobată. Până se hotărăsc ministeriabilii cum vin finanţările, clădirea emblemă a Târgoviştei se prăbuşeşte!

Adaugă un Comentariu

*