Știri, Muntenia-Sud, România|joi, decembrie 12, 2019
Sunteți Aici Home » ADMINISTRAŢIE » DÂMBOVIŢA: Rezervaţia de la Corbii Ciungi… promovată cu bani europeni, nu şi fotografiată!

DÂMBOVIŢA: Rezervaţia de la Corbii Ciungi… promovată cu bani europeni, nu şi fotografiată! 

conferinta corbii ciungi

Multe proiecte de promovare a unor obiective turistice, ştiinţifice sau culturale au fost elaborate în dorul leli, fără să atingă elementele de inedit, ceea ce ar putea capacita interesul şi dorinţa oamenilor de a le vizita şi cerceta. Unul dintre proiectele derulate din punctul nostru de vedere, slab, aproape dezinteresat, se leagă de promovarea Rezervaţiei naturale Izvorul de la Corbii Ciungi, comuna Corbii Marii. Un areal de câteva hecare, unic în judeţ şi în ţară, datorită izovoarelor sale care, în orice anotimp al anului, au o temperatură constantă, de circa 10 grade Celsius, a florii şi faunii specifice unui astfel de microclimat. A existat acum, prin fonduri europene, posibilitatea promovării acestei oaze enigmatice descoperite prin anii 50 în sudul judeţului Dâmboviţa. Semnarea contractului de finanţare s-a realizat pe 22 noiembrie 2011. Valoarea proiectului a fost de 304.629 de lei.

Joi – 30 iulie 2015, a avut loc, aşa cum se obişnuieşte, conferinţa de presă dedicată închiderii proiectului. Deh, aşa cere Uniunea Europeană! Echipa de implementare a trecut în revistă derularea acestui program şi rezultatele, bucuroasă nevoie mare de reuşită. Numai că socotelile lor nu s-au potrivit cu percepţia ziariştilor prezenţi, cunoscători ai locurilor respective, care au considerat că, pentru promovarea Rezervaţiei de la Corbii Ciungi, s-a făcut mai nimic, ci doar un fel de acţiune de luat ochii.

Ziariştii au cerut să vadă elemente care ţin de perimetrul respectiv, de faună, floră, eventual şi referate ştiinţifice. Măcar o fotografie cu elevi sau studenţi în faţa microscopului, a unei planşe sau scormonind cu penseta în mlaştini. O gâză, o plantă din rezervaţie cu câteva lămuriri… Din păcate, nu am putut vedea decât imagini cu persoane adunate în jurul unor mese, la discuţii, tineri care împărţeau pliante într-un târg dar nimic din zona promovată cu peste trei miliarde de lei vechi.

De altfel, acesta nu este primul proiect de tipul promovare care nu atinge ceea ce trebuie, ci doar acţiuni de suprafaţă care te fac să crezi că nu s-a urmărit decât antrenarea spre varii persoane a unor sume de bani. Atât.

În urmă cu vreo doi ani, am cuprins într-o emisiune de televiziune despre locurile inedite din judeţul Dâmboviţa şi Rezervaţia naturală „Izvorul de la Corbii Ciungi”. Încă de atunci am atras atenţia că activităţile din proiect nu sunt ceea ce ar trebui, însă cine şi de ce să bage în seamă un biet gazetar? Ştiu ele autorităţile mai bine ce trebuie făcut, nu-i aşa?

VIDEO

Adaugă un Comentariu

*