Știri, Muntenia-Sud, România|marți, noiembrie 21, 2017
Sunteți Aici Home » ADMINISTRAŢIE » DECIZIE: Grup Atyc rămâne cu licenţa de traseu! Călătorii n-au decât să strângă din dinţi şi să suporte

DECIZIE: Grup Atyc rămâne cu licenţa de traseu! Călătorii n-au decât să strângă din dinţi şi să suporte 

CJD 2

Călătorii care s-au simţit batjocoriţi în mijloacele de transport în comun pe traseul Găeşti-Valea Mare-Ludeşti n-au decât să strângă din dinţi şi să suporte! În această după-amiază, proiectul de hotărâre privind retragerea licenţei Grup Atyc a picat la vot. Scorul luptei dintre stânga şi dreapta a fost 17 la 17, cu aportul independenţilor! Subiectul a fost până acum amânat de două ori, în iulie 2014 şi în martie 2015, pentru ca aleşii să se documenteze şi să ia o decizie în cunoştinţă de cauză.

Acuzele aduse operatorului de transport, care sunt de altfel valabile şi pentru ceilalţi transportatori care acţionează pe traseele judeţene, sunt clare: efectuarea serviciului de transport persoane cu alte autovehicule decât cele prevăzute în documentația de licitație – și care nu sunt înscrise în caietele de sarcini, nerespectarea numărului de curse și a orarului de desfășurare a acestora, utilizarea de mijloace de transport care prezintă probleme tehnice, folosirea de mijloace de transport cu capacitate mai mică decât aceea prevăzută inițial.

Prezent în şedinţa Consiliului Judeţean, Cătălin Grigore – administratorul SC Grup Atyc a explicat, verbal, dar şi printr-un memoriu scris înaintat fiecărui ales, că societatea pe care o coordonează a participat la licitaţia pe traseul Găeşti-Valea mare-Ludeşti cu autovehicule ce au capacitatea de 20 d elocuri, în condiţiile în care Consiliul Judeţean a impus autovehicule de minimum 10 locuri. În plus, depăşirea capacităţii d etransport nu este, conform legii, o condiţie de retragere a licenţei.

catalin grigore 1

„Numărul abonaţilor depăşind cu mult capacitatea cu care s-a licitat şi câştigat, societatea noastră a suplimentat cu alte autovehicule cursele mai aglomerate. Agenţii de poliţie, cu rea-credinţă şi din punctul meu de vedere având un interes vădit, au început să sancţioneze contravenţional numai autovehiculele care suplimentau maşinile titulare”, a susţinut Cătălin Grigore.

Aleşii PNL şi independenţii care au girat prin votul lor licenţa Grup Atyc şi-au motivat decizia prin faptul că, între timp, condiţiile de călătorie s-au îmbunătăţit, ca dovadă că, în ultima lună, echipele de control nu au mai sancţionat operatorul de transport. Prin urmare, nu trebuie să i se dea în cap, ci să fie ţinut sub observaţie. În plus, potrivit liderului grupului de consilieri PNL – Jean Popescu, şi Consiliul Judeţean se face vinovat de situaţia creată, din moment ce a solicitat la licitaţie o capacitate de 10 locuri pentru mijloacele de transport de pe acest traseu.

„Nu v-aţi făcut treaba! Trebuia să puneţi condiţie de 30 de locuri. Firma nu are nicio vină. Cine ar fi în stare să-l dea pe cetăţean jos, la ultima cursă, când ştii că trebuie să ajungă acasă, fiindcă s-a depăşit capacitatea?”, a fost întrebarea doctorului Jean Popescu.

Explicându-şi decizia, aleşii PNL au mai spus şi că ar trebui analizat sistemul de transport public de călători per ansamblu, nu doar o singură firmă, fiindcă probleme de genul celor ce li se impută celor de la Grup Atyc se regăsesc pe toate traseele.

De partea cealaltă, Georgeta Dincă (PSD), la sugestia căreia s-au amânat dezbaterile în luna martie, a avut o poziţie la 360 de grade, solicitând acum retragerea licenţei fiindcă nu a observat nicio îmbunătăţire în activitatea de transport călători pe traseul Găeşti-Valea Mare-Ludeşti. Asta în condiţiile în care, în şedinţa trecută, le-a povestit colegilor cum i-au spus primarii din zona respectivă că trec autocare prin sat şi s-ar fi renunţat la minusculele microbuze!

CJD 1Preşedintele Consiliului Judeţean – Adrian Ţuţuianu, iniţiatorul proiectului de hotărâre, a încercat să-i convingă pe aleşi să voteze pentru retragerea licenţei Grup Atyc, vorbindu-le despre datoria pe care o au faţă de locuitorii judeţului şi făcând chiar referire la comentariile negative pe care aceştia le postează pe site-urile d esocializare sau la articolele publicate în presă.

„În transportul public de persoane din judeţul Dâmboviţa sunt foarte multe nereguli. Este datoria noastră să intervenim pe competenţele pe care le avem. Reacţia noastră nu priveşte un control dintr-o zi, ci unul de lungă durată. Cât timp noi nu vom lua măsuri serioase, nu se va îmbunătăţi nimic”, a precizat Ţuţuianu.

Şeful judeţului a mai vorbit şi despre o serie de verificări întreprinse de instituţiile abilitate ale statului, ca urmare a unor suspiciuni privind constituirea unor grupări infracţionale specializate în evaziune fiscală, cu participarea unor funcţionari publici de la ISCTR, RAR, ARR şi, nu ar fi exclus, chiar din Consiliul Judeţean.

„Domnului Grigore să-i iasă din cap teoria conspiraţiei împotriva firmei dumnealui şi să-şi realizeze transportul corespunzător. Noi trebuie să avem grijă de oameni”, a spus Adrian Ţuţuianu, care a declarat după exprimarea votului că ceea ce s-a întâmplat este o greşeală majoră.

Alte articole:

2 Răspunsuri la DECIZIE: Grup Atyc rămâne cu licenţa de traseu! Călătorii n-au decât să strângă din dinţi şi să suporte

  1. ion ion

    Cum este cu pozitia la 360 de grade? Jurnalism profesionist!

     
  2. george

    Iti dai seama ce s-ar fi zgandarit musuroiu!Ceea ce nu pricep cei care conduc acest judet este faptul ca daca nu se normalizeaza conditiile de transport o singura scantee poate duce la evenimente ce vor scapa de sub control.

     

Adaugă un Comentariu

*