Știri, Muntenia-Sud, România|vineri, noiembrie 22, 2019
Sunteți Aici Home » ACTUALITATE » DEZBATERE: Priorităţile din Master Planul General de Transport ocolesc Dâmboviţa! Ionuţ Săvoiu a cerut modificarea documentaţiei

DEZBATERE: Priorităţile din Master Planul General de Transport ocolesc Dâmboviţa! Ionuţ Săvoiu a cerut modificarea documentaţiei 

deputati transporturi

Master Planul General de Transport al României a fost dezbătut, marţi – 10 februarie, cu deputaţii din Comisiile de Transport, documentaţia urmând să fie supusă aprobării autorităţilor române şi ale Comisiei Europene.

În cadrul întâlnirii, deputatul Ionuţ Săvoiu a solicitat includerea în lista de proiecte prioritare a două obiective din judeţul Dâmboviţa: „Lărgire la 4 benzi DN 7, Bâldana-Titu, km 30 + 950-km 52 + 350″ şi „Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Modernizare DN 71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia, km 0+000 – 44+130 – lǎrgire la 4 benzi şi km 51+041 – 109+905 – drum la 2 benzi”, precum şi decalarea, ca perspectivă de realizare, într-un orizont de timp mai apropiat, a centurilor ocolitoare ale oraşelor Găeşti şi Târgovişte, încadrate acum în proiectul „Drum expres Găeşti-Târgoviște-Ploiești”.

Potrivit deputatului Săvoiu, judeţul Dâmboviţa are în momentul de faţă un decalaj de dezvoltare economică faţă de judeţele învecinate, tocmai din cauza infrastructurii de transport precare.

ionut savoiuParlamentarul a menţionat, în susținerea celor solicitate, și faptul că judeţul deține a patra poziție în topul statisticii naționale cu privire la densitate populației, iar în zona vizată de proiectele de infrastructura rutieră în curs de realizare locuiesc cca 400.000 locuitori. Mai mult decât atât, arealul proiectelor menţionate și mare parte din teritoriul județean se afla în Conurbaţia Bucureşti-Ploieşti-Târgovişte, aşa cum a fost definită în studiul Băncii Mondiale „Orașe competitive. Remodelarea geografiei economice a României” una dintre zonele cu cel mai mare potențial de dezvoltare urbană şi economică din România, alături de alte centre urbane mai mari, precum Cluj, Constanța, Timişoara, Braşov, Iaşi şi altele. Tot în studiu se recomandă dezvoltarea infrastructurii rutiere şi asigurarea unei mai mari mobilități a populației din această zonă pentru a cataliza potențialul de dezvoltare.

Potrivit ministrului Transporturilor Ioan Rus, observaţiile şi corecturile parlamentarilor au fost pertinente şi pot fi făcute fără să modifice fundamental ceva. Concluzia a fost de susţinere a Master Planului şi a demersurlui Guvernului pentru ca acesta să devină operaţional cât mai repede.

După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.878 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres, la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi.

Adaugă un Comentariu

*