Știri, Muntenia-Sud, România|vineri, iulie 21, 2017
Sunteți Aici Home » ADMINISTRAŢIE » INFO UTIL: Ai firmă în apartament? Află ce impozit trebuie să plăteşti!

INFO UTIL: Ai firmă în apartament? Află ce impozit trebuie să plăteşti! 

conferinta PMP - CCI






Primăria Târgovişte a organizat astăzi – 16 februarie 2016, împreună cu Camera de Comerţ şi Industrie Dâmboviţa, o conferinţă de presă menită să facă lumină în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor noului Cod Fiscal în legătură cu impozitul pe clădiri. Potrivit reglementărilor în vigoare, există trei situaţii distincte: clădiri rezidenţiale, nerezidenţiale şi mixte.

Persoanele fizice care deţin în proprietate clădiri nerezidenţiale şi clădiri mixte au obligaţia să depună la serviciile „Taxe şi Impozite” din cadrul administraţiilor publice locale, până la 31 martie 2016, o declaraţie fiscală tip, în baza căreia li se va calcula impozitul.

Având în vedere că au apărut discuţii cu privire la clădirile rezidenţiale (case, apartamente) din proprietatea persoanelor fizice, în care este înregistrat şi un domiciliu fiscal pentru o firmă, un II, IF sau PFA, contribuabilii trebuie să reţină că impozitul se va calcula diferenţiat, astfel:

– Dacă nu se desfăşoară niciun fel de activitate economică, impozitul se va calcula ca şi pentru clădirile rezidenţiale (cele de locuit). Este cazul entităţilor care au sediu social într-un apartament sau o casă, însă fie deţin punct de lucru în alte spaţii, fie desfăşoară activităţi la client (exemplu: firme de construcţii, firmele din domeniul mass-media etc.), cu condiţia să nu deducă cheltuielile cu utilităţile aferente locuinţei în care figurează cu sediul social.
– Dacă se desfăşoară activitate economică, dar respectivul spaţiu este şi locuinţă, impozitul se va calcula mixt, prin însumare rezidenţial şi nerezidenţial, proporţional cu suprafaţa destinată fiecărui scop – locuinţă şi activitate economică.
– Dacă spaţiul este destinat exclusiv pentru activităţi economice, impozitul va fi calculat la fel ca şi pentru clădirile nerezidenţiale.

Persoanele fizice care au în proprietate clădiri nerezidenţiale şi clădiri mixte trebuie să apeleze la serviciile unui evaluator autorizat, dacă nu vor să plătească impozite colosale, şi să depună, odată cu declaraţia fiscală, şi un raport de evaluare, care va fi valabil timp de 5 ani. În cazul persoanelor juridice, raportul de evaluare imobiliară trebuie depus la fiecare 3 ani. În caz contrar, impozitul va fi chiar şi de 20 de ori mai mare! Ceva de genul, în loc să plăteşti un impozit anual de 400-500 lei, ţi se va calcula un impozit de 10.000 lei!

Potrivit Codului Fiscal, de anul acesta se datorează impozit şi pentru terenul de sub construcţii, inclusiv pentru proprietatea în condominiu – în cazul trăitorilor la bloc. Totodată, în cazul terenului amplasat în intravilan şi înregistrat în Registrul Agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de teren cu construcţii, în suprafaţă de până la 400 mp inclusiv, impozitul se stabileşte ca şi pentru terenurile curţi-construcţii, respectându-se următoarea regulă: suprafaţa de 400 de mp se calculează o singură dată, indiferent câte terenuri cu altă categorie de folosinţă are contribuabilul.

„Sunt modificări cu privire la care administraţia publică locală nu are mare lucru de făcut, decât să asigure respectarea acestora”, a punctat primarul interimar al Târgoviştei – Cristian Daniel Stan.

Alte articole:

Adaugă un Comentariu

*