Știri, Muntenia-Sud, România|sâmbătă, august 24, 2019
Sunteți Aici Home » INFO UTIL » INFO UTIL: Platformă pentru soluţionarea litigiilor legate de produse şi servicii cumpărate pe internet

INFO UTIL: Platformă pentru soluţionarea litigiilor legate de produse şi servicii cumpărate pe internet 

Sursa foto: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=RO

Consumatorii și comercianții din Uniunea Europeană au la dispoziție, din 15 februarie 2016, o platformă online pentru rezolvarea disputelor având ca obiect produse sau servicii achiziționate pe internet, atât în țara de origine, cât și în străinătate, informează Centrul Europe Direct Târgovişte.

Procedurile de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) durează, în medie, maximum 90 de zile şi reprezintă modalități necostisitoare de rezolvare a acestora. Noua platformă nu va înlocui posibilitatea de a apela la instanțe. Litigiile vor fi înaintate unor organisme de soluționare alternativă înregistrate pe platformă. Acestea au fost selectate în prealabil de către statele membre, după anumite criterii de calitate, și comunicate apoi Comisiei Europene. Până în prezent, au fost înregistrate aproximativ 117 entități SAL din 17 state membre.

România se află, în prezent, printre statele membre care nu au nominalizat entități SAL, însă în care există mecanisme publice alternative de soluționare a litigiilor. Astfel, cele două sisteme publice de profil sunt reprezentate de: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, pentru litigiile individuale ale consumatorilor, și Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații din România, pentru disputele din sectorul comunicațiilor electronice.

„De cele mai multe ori, consumatorii care au probleme când fac cumpărături online nu depun reclamații, crezând că procedurile durează prea mult și că șansele de rezolvare sunt mici. Platforma de soluționare online a litigiilor este un instrument inovator care le va permite atât consumatorilor, cât și comercianților să economisească timp și bani. Astfel, consumatorii vor avea mai multă încredere să cumpere pe internet, iar companiile vor fi încurajate să vândă peste hotare, aspecte care vor dezvolta piața unică digitală a Europei”, a declarat Vĕra Jourová – comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.

Adaugă un Comentariu

*