Știri, Muntenia-Sud, România|marți, noiembrie 19, 2019
Sunteți Aici Home » SOCIAL » ORDONANŢĂ: Vezi cum a fost modificat şi completat Statutul Poliţistului!

ORDONANŢĂ: Vezi cum a fost modificat şi completat Statutul Poliţistului! 

psnews.ro

Guvernul a modificat și completat Legea privind Statutul Polițistului, printr-o Ordonanță de Urgență adoptată în ședința de joi – 16 iunie 2016, pentru a pune în acord dispozițiile statutului cu Deciziile Curții Constituționale din 24 martie 2016 și 19 aprilie 2016. Prin cele două decizii ale CCR au fost admise excepții de neconstituționalitate ale unor dispoziții din Statutul Polițistului.

Măsurile adoptate prin actul normativ vizează, în principal, organizarea și dezvoltarea carierei polițistului, modificarea și supendarea raportului de serviciu al acestuia, precum și ocuparea posturilor vacante. Mai exact, modificările și completările introduse prin Ordonanța de Urgență au în vedere:

– Stabilirea tipologiei și duratei cursurilor pentru formarea în carieră, precum și a celor care asigură formarea profesională continuă a polițistului. Această reglementare va permite și formarea polițiștilor proveniți prin încadrare directă. Astfel, în primul an de activitate, polițistul încadrat direct trebuie să urmeze un curs pentru inițierea în carieră în instituțiile de formare profesională ale MAI, cu o durată de cel puțin 3 luni, iar pentru specialiștii încadrați direct sau transferați, un curs de 4 săptămâni.
– Aspecte referitoare la modificarea și suspendarea raportului de serviciu al polițistului. Mai exact, noile reglementări menționează situațiile de modificare a raportului de serviciu al polițistului – delegare, detașare, participare la misiunile internaționale, transfer, mutare, împuternicire pe o funcție de conducere, punere la dispoziție – și conține elemente generale de procedură.
– Ocuparea posturilor vacante – sunt reglementate aspectele care vizează organizarea și desfășurarea concursurilor pentru ocuparea unei funcții vacante, ca element al inițierii și modificării raportului de serviciu. Noile reglementări menționează tipul probelor de concurs, diferențiat pe funcții de conducere și de execuție, condițiile în care candidații sunt declarați “admis“, modalitatea de departajare a acestora în situația obținerii unor rezultate egale, precum și posibilitatea de contestare a rezultatelor obținute.

Adaugă un Comentariu

*