Știri, Muntenia-Sud, România|luni, iunie 18, 2018
Sunteți Aici Home » ACTUALITATE » PROIECT: „Prezent”, o posibilă rezolvare a absenteismului şi abandonului şcolar!

PROIECT: „Prezent”, o posibilă rezolvare a absenteismului şi abandonului şcolar! 

nor

Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa a lansat, vineri – 16 februarie 2018, proiectul „Prezent”, care are ca principal scop prevenirea absenteismului şi abandonului şcolar. Partenerii IŞJ Dâmboviţa în acest program sunt: Arhiepiscopia Târgoviştei, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Dâmboviţa, reprezentanţii primăriilor din judeţ şi directorii unităţilor de învăţământ. Proiectul se vrea a fi un suport pentru toate şcolile care se confruntă cu astfel de situaţii, prin personalizarea metodelor de prevenire la nevoile diverse ale elevilor.

Alături de Sorin Ion, inspector şcolar general, şi de cele două inspectoare generale adjuncte – Gabriela Istrate şi Cristina Stroe, s-au aflat Monica Ilie – viceprimar al Târgoviştei, subcomisarul Marian Sandu – şeful Biroului Ordine Publică din cadrul Poliţiei Municipiului Târgovişte, directori de şcoli, asistenţi sociali din judeţ şi reprezentanţii Consiliului Judeţean al Elevilor.

Situaţia existentă în multe din şcolile dâmboviţene nu este deloc una liniştitoare în ceea ce priveşte absenteismul. Sunt 2.000 de elevi care au mediile neîncheiate la sfârşitul semestrului I. Problema este generată în primul rând de absenteismul masiv, urmat de abandonul şcolar. Cauzele sunt multiple, pornind de la sărăcie, educaţia primită în familie, neimplicarea suficentă a cadrelor didactice, a reprezentanţilor autorităţilor locale, la care se adaugă anturajul copiilor, implicarea în relaţii sentimentale etc.

bty

bty

S-a vorbit despre faptul că mulţi dintre copii care nu mai vin la şcoală au părinţii plecaţi la muncă în străinătate, iar tutorele în grija căruia au fost lăsaţi nu se achită de obligaţiile asumate, despre copii care, din cauza lipsurilor materiale şi financiare, nu mai ajung la şcoală. Fie nu au bani pentru abonamentele de transport, fie pentru îmbrăcăminte şi rechizite. De asemenea, s-a vorbit despre copii care, din acelaşi motiv al sărăciei, merg la muncă pentru a-şi întreţine părinţii şi fraţii mai micii, dar şi despre tradiţia anumitor etnii de a încheia căsătorii de la vârste destul de mici…

Sorin Ion le-a spus celor de faţă că, împreună, trebuie să găsească soluţii, astfel încât elevii să revină la şcoală. A mai vorbit inspectorul şcolar general şi despre vina pe care o mai au şi unii profesori care, fiindcă nu ştiu să-i determine pe copii să vină la şcoală din plăcere, nu din obligaţie, să facă lecţiile interactive, atractive, să schimbe stilul de predare, de implicare.

A fost luată în discuţie şi legea, care reglementează abandonul şi care prevede inclusiv sancţiuni pentru părinţii sau tutorii care nu trimit copiii la şcoală. Până acum, nimeni nu a aplicat nicio amendă în acest sens. Organul constator, potrivit actului normativ, este reprezentantul împuternicit de primar. Sancţiuniile sunt cuprinse între 100 şi 1.000 de lei.

Toţi cei de faţă au fost de acord că nu amenzile pot rezolva absenteismul şi abandonul şcolar, ci implicarea şcolii, administraţiei locale, bisericii şi alte instituţii abilitate în domeniul educaţional şi de consiliere psiho-pedagocică.

Adaugă un Comentariu

*