Știri, Muntenia-Sud, România|miercuri, martie 3, 2021
Sunteți Aici Home » ÎNVĂŢĂMÂNT » PSIHOLOG: Notele de 10 nu garantează succesul pe mai departe!

PSIHOLOG: Notele de 10 nu garantează succesul pe mai departe! 

Psiholog Alexandru Pleşea

Psihologul Alexandru Pleşea, cunoscut drept „Antrenorul Minţii”, le atrage atenţia părinţilor că notele de 10 de la şcoală nu scot în evidenţă genialitatea unui elev, ci pur şi simplu arată gradul ridicat de adeziunea la un set de cunoştinţe standardizate, impuse de şcoală.

“Elevii au nevoie să învețe cum să învețe, nu au nevoie de concurență sau reguli impuse. Ei au nevoie să fie ajutați să rămână cât mai aproape de creativitatea și voioșia copilăriei. Cunoaştem cu toţii foarte multe exemple de elevi de nivel mediu sau cu note slabe la învăţătură, dar care au demonstrat, mai ales după terminarea şcolii, că pot fi genii în orice alt domeniu de activitate. Genialitatea lor a ieşit la iveală abia după ce aceştia au părăsit graniţele sau standardele impuse de mediul academic, deoarece au putut gândi singuri, şi-au dat voie să fie creativi.

Sunt mulţi profesori care nu ţin cont de unele sclipiri de geniu pe care le pot avea unii elevi, ba chiar îi îngrădesc din prima clipă în care observă opinii care nu respectă graniţele lecţiei. Chiar mai rău, există profesori care îi pedepsesc pe elevii nonconformişti şi îi premiază pe elevii care respectă şi aderă robotic la pachetul de cunoştinţe standardizate. Din această cauză, actualul sistem de notare, care premiază conformismul şi pedepseşte nonconformismul, a devenit unul cel puţin discutabil”, afirmă psihologul Alexandru Pleşea.

În opinia „Antrenorului Minţii”, creația și inovația la un copil se dezvoltă armonios prin exemplul personal al educatorului, și mai puțin prin note. Educatorii buni au un set sănătos de valori morale și etice interioare, știind cum să vadă către viitorul copiilor pe care îi învață.

“Notele sau calificativele produc obișnuințe mentale, standardizare și constrângere prin raport cu sistemul actual. Adaugând ingredintele: dragostea, încurajările, joaca, răbdarea, atenția, îi pot duce pe cei mici către voioșie, gânduri de creație, fericire interioră și dezvoltare armonioasă”, explică psihologul.

Alexandru Pleşea susţine că un profesor sau un părinte care nu și-a definit o armonie și o stare interioară sănătoasă nu poate oferi mai departe decât cunoaștere. Copii, cât si adulții, au nevoie de înțelegere și mai puțin de cunoaștere, iar înțelegerea se face prin jocuri, experiență practică, călatorii, discuții sincere și deschise către copil, toate învăluite sub plapuma dragostei.

Adaugă un Comentariu

*