Știri, Muntenia-Sud, România|luni, decembrie 9, 2019
Sunteți Aici Home » SOCIAL » Românii cumpără mult şi prost

Românii cumpără mult şi prost 

Ultimele cercetări întreprinse la nivelul Uniunii Europene arată că românii, alături de cehi, petrec cel mai mult timp la cumpărături, 3,8 ore în medie pe săptămână.

Cu toate că ajungem să pierdem ore întregi la cumpărături, suntem puţin spre deloc informaţi cu privire la drepturile noastre în calitate de consumatori, precum şi la datele prezentate pe etichetele şi ambalajele produselor pe care le achiziţionăm.

„În ceea ce priveşte ţara noastră, consider că principalul motiv pentru care românii nu îşi cunosc drepturile de consumatori ţin de lipsa de informaţii. Puţini ştiu că, în cazul în care un produs cumpărat este defect, el trebuie obligatoriu reparat, rambursat sau înlocuit de vânzător într-un interval de 18 luni de la achiziţie.

Acesta este un drept de care toţi românii, indiferent de venituri, educaţie sau orice altă caracteristică social-economică, trebuie să fie conştienţi.

Dacă la nivel legislativ clientul nostru a rămas stăpânul nostru, la nivel practic românii nu îşi cunosc şi nu îşi cer drepturile.”, a subliniat eurodeputata de Dâmboviţa Oana Antonescu, membru în Comisia pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European.

Prejudiciile la adresa consumatorilor şi măsurile reparatorii sunt alte două teme care îi prezintă pe români pe ultimele locuri la nivel european. Concret, studiul arată că românii, chiar dacă sunt conştienţi că au fost trataţi necorespunzător sau au primit un produs defect, preferă să închidă ochii şi să nu depună plângere.

Oana Antonescu rezumă această atitudine astfel: „De multe ori, în comerţ, mărul putred le strică şi pe cele bune. Un comerciant care vede că vecinul său comercializează produse expirate sau neconforme cu normele în vigoare şi nu păţeşte nimic va fi tentat să procedeze la fel.

Responsabilitatea, în acest sens, îi revine în primul rând consumatorului. Celui care, odată ce a identificat o problemă la produsul pe care l-a achiziţionat, trebuie să informeze autorităţile, să ceară pedepsirea comerciantului şi măsuri reparatorii pentru situaţia în care a fost implicat”, a declarat Oana Antonescu.

Adaugă un Comentariu

*