Știri, Muntenia-Sud, România|duminică, iulie 12, 2020
Sunteți Aici Home » ÎNVĂŢĂMÂNT » Şcoala, redescoperită cu ajutorul Consiliului Judeţean Dâmboviţa

Şcoala, redescoperită cu ajutorul Consiliului Judeţean Dâmboviţa 

Sprijinirea integrării sociale pe termen lung a tinerilor (preşcolari şi elevi) cu dizabilităţi şi a celor cu probleme de adaptare la programul şcolar! Acesta este scopul proiectului „Să redescoperim şcoala”, implementat de Asociaţia C4C – Communication for Community, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Dâmboviţa, în în regiunile Bucureşti – Ilfov şi Sud – Muntenia.

Proiectul îşi propune diminuarea riscului de abandon şcolar, prin activităţi extracurriculare şi de consiliere; menţinerea tinerilor (preşcolari şi elevi) în şcoală, prin stimularea potenţialului latent de învăţare şi a abilităţilor naturale de comunicare, într-un cadru diferit de aplicare a unor soluţii educaţionale alternative specifice şi inovatoare, dublate de orientare şi consiliere; integrarea socială, pe termen lung, schimbarea percepţiei şi atitudinii societăţii civile şi a autorităţilor privind aceşti tineri.

Unicitatea proiectului constă în motivarea şi implicarea copiilor (preşcolari şi elevi), părinţilor şi profesorilor să lucreze în echipă, într-un spaţiu şi mediu diferite de şcoală, folosindu-se metode alternative educaţionale şi de incluziune socială, prin implicarea terţilor în actul educativ.

În prima etapă a proiectului au fost organizate tabere gratuite, în centrele de la Căprioara (Jud. Dâmboviţa), Zărneşti (Jud. Braşov) şi Câmpina (Jud. Prahova), în perioada 3 iulie – 3 septembrie 2011 şi 21 – 30 octombrie 2011. Au participat aproximativ 450 de preşcolari şi elevi şi 450 de părinţi /tutori ai acestora, asistaţi de personal de specialitate (specialişti pe tipuri de dizabilităţi, psihologi, psihopedagogi, sociologi şi cadre didactice formate în specializarea de mediator şcolar).

Activităţile desfăşurate, într-un mediu natural stimulativ, diferit de cadrul şcolar, au avut o abordare multidisciplinară, iar programul s-a bazat pe comunicare, creativitate, cooperare şi coordonare, îmbinând imaginaţia cu abilităţile practice.

S-a reuşit valorificarea potenţialului maximal al copiilor, cunoaşterea mai bună de către părinte a nevoilor copilului, schimbul de experienţă dintre părinţi (ai copiilor cu nevoi asemănătoare), sub îndrumarea specialiştilor.

Vineri, 11 noiembrie, se desfăşoară la Bucureşti un seminar de pregătire a unui corp de profesionişti implicat în dezvoltarea programelor de prevenire a fenomenului de abandon şcolar de către tineri (preşcolari şi elevi) cu dizabilităţi şi a celor cu probleme de adaptare la programul şcolar. Aceşti specialişti sunt primii care vor promova activităţile integrative desfăşurate de copii, părinţi şi profesori.

Adriana Răceanu

Adaugă un Comentariu

*