Știri, Muntenia-Sud, România|sâmbătă, noiembrie 18, 2017
Sunteți Aici Home » ACTUALITATE » SEMNAL: Diferenţe catastrofale între pensiile rezerviştilor cu aceeaşi vechime, funcţie şi grad!

SEMNAL: Diferenţe catastrofale între pensiile rezerviştilor cu aceeaşi vechime, funcţie şi grad! 

Dumitru Lupescu, deputat USR de Dâmboviţa

Deputatul USR de Dâmboviţa, Dumitru Lupescu, fost militar de carieră, este un apărător asiduu al drepturilor rezerviştilor militari. Demnitarul este atent la toate modificările propuse în legislaţia care îi vizează pe pensionarii militari şi ia poziţie, încercând să corecteze derapajele sau inechităţile constatate. În ultima sa declaraţie politică susţinută în Parlament, deputatul Dumitru Lupescu atrage atenţia că Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 59/2017, privind modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu, produce discriminări grave între rezervişti.

„Stimați colegi parlamentari, stimați guvernanți,

Camera Deputaților ca for decizional, a primit proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 59/2017 (Plx-310/2017) privind modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu.
Azi se află la avizare (pct.3 din ordinea de zi) la comisia de muncă a Camerei.

Mă adresez dumneavoastră în calitatea pe care o aveţi în Camera Deputaţilor cât şi în baza declaraţiilor asumate privind lupta împotriva a ceea ce se numeşte, îndeobște, „SISTEMUL”, rugându-vă să interveniți în urmatoarele situaţii:

I. Supunerea la vot, în Camera Deputatilor a Art.40 din OUG 57/2015 al cărui raport este gata în Comisia de Muncă, aşteptându-se avizul Guvernului, în sensul propunerii noastre de respingere.

În fapt, constatând discriminarea în interiorul sistemului militar produsă de OUG nr.1/2011, care a introdus diferenţele catastrofale între rezervişti cu aceeaşi vechime, aceeaşi funcţie, acelaşi grad, la propunerea SCMD, a fost elaborată Legea Pensiilor Militare de Stat – Legea nr.223/2015. Aceasta nu a fost aplicată, deoarece premierul Ponta a stabilit data de intrare în vigoare, nu în 30 de zile, ci la 1 ianuarie 2016, fapt de care a profitat partea kaki a „Sistemului” pentru a-şi acoperi ilegalitatile comise în 2011 (drept proba, auditul efectuat la MApN de către Curtea de Conturi în 2012).
Această parte a „SISTEMULUI” a introdus, fără ca Guvernul Ciolos, abia numit, să observe, o întreaga Ordonanţă în 30 de articole, drept ….. Articol (nr.40), într-o banală OUG care se dădea, anual, în decembrie, pentru stabilirea salarizării civililor pe anul următor.

Prin Art.40, din OUG 57/2015, pe lângă discriminarile din interiorul structurilor militare, s-a legiferat discriminarea militarilor faţă de magistraţi şi alte categorii socio-profesionale. Prin aceasta au fost încălcate prevederile Deciziei nr.20/02.02.2000 a CCR, în Dosarul 5A/2000, care stabilea identitatea şi imposibilitatea separării juridice a „pensiei de serviciu pentru cadrele militare şi pentru magistraţi”!

Numai pentru rezervişti s-a stabilit, în mod discriminatoriu, coborarea limitei de 100%, la 85% din venitul brut impozabil şi a bazei de calcul de la 80%, la 65%.

Tot discriminatoriu şi ilegal, s-au introdus în baza de calcul a pensiei de serviciu pensia privata, zisă „suplimentară”, instituită în 1967 ca „altceva decat pensia militară de stat”, printr-o contribuţie de 5% – 25% din venitul net al militarilor şi poliţiştilor şi, retroactiv, contribuţiile la pensie ale rezerviştilor care au lucrat în calitate de civili, în varii domenii, după trecerea în rezervă.

Şi, tot abuziv şi discriminatoriu, li s-a luat militarilor şi poliţiştilor, dreptul de a opta, timp de 5 ani, între a deveni rezervişti din punct de vedere juridic sau a rămâne asistaţi social pe punctul de pensie, conform Legii 263/2010.

Urmare a celor de mai sus, discrepanţele dintre promoţiile de rezervişti s-au triplat sub aspectul cuantumului (cei ieşiţi înainte de 31 decembrie 2015 faţă de cei pensionaţi după 1 ianuarie 2016), iar discriminarea între rezervişti şi pensionarii civili din Pilonul I, beneficiari de legi ocupaţionale, s-a legiferat.

II. Amendarea OUG nr.59/2017 în sensul eliminării rezerviştilor din noua lege zisă a „pensiilor speciale” pe următoarele considerente:
– Constituţional, „activitatea” militarilor şi poliţiştilor este considerată altceva decât munca prestată de civili şi nu se regăseşte în Codul Muncii pentru că, prin Constituţie (Art.42), se interzice folosirea, în cazul militarilor şi poliţiştilor, a termenului de „muncă forţată”;.
– Conform tuturor adreselor primite în 2016 şi 2017 de la Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, ultima fiind nr.2735/AMR/29.09.2017, Ministerul Muncii nu are competenţa, de la 1 ianuarie 2016, şi nu poate iniţia acte legislative în privinţa sistemului militar;
– În plus, pensiile militare nu sunt considerate „speciale” ci „pensii de serviciu” care „sunt reglementate prin statute profesionale”, orice iniţiativă aparţinând Ministerului Apărării în calitate de coordonator al Sistemului de Apărare, Ordine Publica şi Siguranţa Naţională. În mod ilegal, aşadar, actualul ministru al Muncii i-a introdus pe rezervişti cap de afiş în OUG 59/2017, aflat astăzi ca Proiect legislativ în Camera Deputaţilor (PLX 310/2017) şi i-a supus unei ample ofensive mediatice de denigrare şi umilire;
– Prin OUG 59/2017, discriminarea faţă de magistraţi se păstrează invocându-se decizii ale CCR, prin fals, deoarece amintita Decizie 20/02.02.2000, statua deplina egalitate de tratament între militari şi magistraţi, atât în activitate cât şi la pensie;
– OUG 59/2017 legiferează, în plus, discriminarea rezerviştilor militari şi poliţişti faţă de toate categoriile socio-profesionale civile prin faptul că: rezerviştii sunt singura categorie la care calculul pensiei se face după net, nu după brutul impozabil şi singura categorie la care pensiile îngheaţă până la moarte, deoarece nu mai cresc nici în conformitate cu creşterile salariale la activi, nici cu rata inflaţiei.
– În fapt, pensiile civililor cresc cu creşerea punctului de pensie şi cu rata inflaţiei în timp ce, deja discriminaţi, rezerviştii trebuiau să opteze ori pentru aplicarea procentuală a creşterii unor elemente din veniturile activilor, ori pentru indexarea cu rata inflaţiei. Spre exemplu, anul acesta indexarea a fost în ianuarie de 5,25% pentru toţi pensionarii, pensionarilor civili le-a crescut pensia şi cu punctul de pensie, în timp ce, la rezervişti, creşterea cu 15% a soldei de funcţie nu le-a adus în plus nici un ban.
– De azi înainte, însă, prin adoptarea de dumneavoastră a OUG 59/2017 în forma propusă, discriminarea este totală deoarece, prin introducerea expresiei „indicator definitiv”, pensiile de stat militare nu vor mai creşte nici cu rata inflaţiei. Prin urmare, dacă pensiile şoferilor ieşiţi în 2016, 2017 sunt de 2-3 ori mai mari decât ale generalilor ieşiţi înainte de 1 ianuarie 2016, pensiile şoferilor care vor ieşi peste 2-3 ani vor fi de 6 ori mai mari decât ale aceloraşi categorii de rezerviști.

Stimate colege și stimați colegi,

Referitor la cele două ordonanţe, rezerviștii au adresat Preşedintelui României o sesizare de neconstituţionalitate. În plus, au atras atenţia domniei sale ca OUG 59/2017 echivalează cu tradarea intereselor naţionale şi cu prăbuşirea flancului estic al NATO deoarece, adoptată pe 4 august 2017, s-a anunţat că va intra în vigoare pe data de 15 septembrie 2017, ceea ce a însemnat hemoragia întregului sistem militar, astăzi aproape nefuncţional, peste 12.000 de profesionişti din Armată, Interne şi Serviciile Speciale trecând în rezervă”, se arată în textul declaraţiei pe care deputatul USR Dumitru Lupescu a susţinut-o în Parlament.

Alte articole:

Adaugă un Comentariu

*