Știri, Muntenia-Sud, România|miercuri, noiembrie 20, 2019
Sunteți Aici Home » ACTUALITATE » SEMNAL: Niciun candidat pentru posturile de directori în 1.000 de unităţi de învăţământ!

SEMNAL: Niciun candidat pentru posturile de directori în 1.000 de unităţi de învăţământ! 

Emanuel Beteringhe, vicepreședinte al Coaliției pentru Educație.

Federația Coaliția pentru Educație consideră concursul pentru posturile de directori ai unităților de învățământ care a început astăzi ca fiind începutul profesionalizării managementului din școala românească.

“După cum arată numeroase studii internaționale, directorul școlii are un rol critic în ceea ce privește progresele elevilor – atât școlare, cât și cele ce țin de dezvoltarea personală și accesul la oportunități viitoare. Conducerile școlilor influențează în mod semnificativ atât organizarea administrativă, cadrul formal pe care procesul educațional se sprijină, cât și, foarte important, cultura unei școli și măsura în care profesorii, responsabilii principali de progresul și dezvoltarea opiilor, se simt la rândul lor ajutați, inspirați și motivați”, a declarat Emanuel Beteringhe – expert în politici publice de management educațional și vicepreședinte al Coaliției pentru Educație.

Potrivit datelor publicate de către Ministerul Educaţiei, în cazul a peste 1.000 de unități de învățământ (17%) nu s-a înscris nimeni la concurs pentru postul de director. În prezent, mare parte din timpul de lucru al directorilor este ocupat cu activități de natură administrativă: organizarea cursurilor și a examenelor, supervizarea gestiunii resurselor fizice ale școlii, gestiunea părții administrative de resurse umane (salarii, sporuri, indemnizații, concedii), asigurarea conformității unității școlare cu prevederile legale.

“Credem că este rezonabil să acceptăm că se poate performa în astfel de activități fără experiență didactică. În viitor, ne dorim manageri de școli care să aloce timp și energie pentru ceea ce, în opinia noastră, ar trebui să fie partea mai importantă: activități de implicare și susținere a corpului de cadre didactice, precum și de implicare a părinților și a comunității locale. Chiar și în acest caz, credem că nu este esențială experiența didactică pentru a avea succes; ajută, dar nu este critică”, a adăugat Emanuel Beteringhe.

Federația Coaliția pentru Educație consideră că acesta este momentul pentru a lua în considerare soluția de a deschide posturile de conducere și către persoane cu calificări corespunzătoare și/sau experiență managerială semnificativă din exteriorul sistemului, care nu au în mod necesar experiență didactică. Merită luată în considerare inclusiv evoluția domeniului medical din România, în care managerii de spital nu mai trebuie să fie în mod necesar cadre medicale, spune reprezentantul Coaliţiei pentru Educaţie.

Adaugă un Comentariu

*