Știri, Muntenia-Sud, România|duminică, iulie 23, 2017
Sunteți Aici Home » ACTUALITATE » SEMNAL: Pericol de explozie lângă locuinţe, iar autorităţile se ascund în spatele unor legi proaste

SEMNAL: Pericol de explozie lângă locuinţe, iar autorităţile se ascund în spatele unor legi proaste 

Sursa foto: realitatea.net






Ştiu autorităţile române să prevină evenimentele tragice precum accidentul din #COLECTIV sau doar mimează că iau măsuri după ce mor oameni? Se elimină într-adevăr pericolul măcar în cel de-al 12-lea ceas sau lucrurile reintră pe făgaşul lor… anormal, după ce opinia publică uită nenorocirile? În “Clubul Morţii” din Bucureşti şi-au pierdut viaţa 60 de persoane şi alţi zeci de tineri au fost răniţi. După incendiu, autorităţile s-au apărat spunând că n-au luat măsuri pentru că n-au ştiut de existenţa localului respectiv!? Acum, la aproape o lună de la tragedie, a ieşit la iveală minciuna. Au ştiut, dar nu şi-au făcut datoria. Din păcate, destituirile din funcţie nu-i readuce la viaţă pe cei care au plecat dintre noi într-un mod atât de dur…

În urmă cu două săptămâni, un cititor al publicaţiei noastre ne-a semnalat o altă anomalie, care ar putea duce, în viziunea sa, la tragedii ca cea din #COLECTIV. Ne-a informat dâmboviţeanul că, potrivit legislaţiei, şi a făcut referire la Ordinul ministrului Sănătăţii nr. 119/2014, se dau autorizaţii, în baza unei declaraţii pe proprie răspundere, să funcţioneze în ansamblurile de locuinţe ateliere de reparat auto-moto, tinichigerii, unităţi care lucrează cu foc deschis şi cu materiale inflamabile, existând astfel pericol de explozie!

„Vă daţi seama ce carnagiu uman se poate întâmpla dacă se extinde la imobilele învecinate? Acest ordin halucinant trebuie anulat imediat şi între case să se interzică în mod categoric să funcţioneze aceste bombe de ateliere. Să dea Dumnezeu să nu se întâmple vreun eveniment ca la #COLECTIV”, a punctat cititorul www.incomod-media.ro.

Încercând să lămurim aspectele semnalate, am înaintat solicitări în scris către Instituţia Prefectului Dâmboviţa, Direcţia de Sănătate Publică şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. Practic, am transmis către birourile de presă ale celor trei instituţii exact aceeaşi întrebare:

„Am primit o reclamaţie din partea unui cititor al www.incomod-media.ro, cu privire la Ordinul Ministrului Sănătăţii nr. 119/2014. Cititorul nostru susţine că, urmare acestui ordin, se permite funcţionarea atelierelor de reparaţii auto şi moto, unde se lucrează cu combustibili inflamabili, în complexuri de locuinţe doar în baza unei declaraţii pe proprie răspundere, existând astfel pericolul unor situaţii tragice, cum s-a întâmplat în COLECTIV. Mă interesează un punct de vedere cu privire la situaţia semnalată”.

Evident, ne aşteptam să primim răspunsuri lămuritoare, mai ales după tragedia din #COLECTIV, având în vedere că autorităţile s-au grăbit să anunţe controale peste controale, ba au închis pentru grave abateri de la normele privind securitatea la incendiu numeroase localuri la nivel de ţară, unele aflate chiar în administrarea primăriilor. De unde!

DSP ne plimbă printre… Ordine!

DSP ne-a comunicat simplu că cititorul nostru face confuzii. „Ordinul 119/2014 este ordinul pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei. Direcţia de Sănătate Publică Dâmboviţa nu este emitent de acte normative”.

Admiţând că cititorul nostru se poate afla în eroare, plecând de la dispoziţiile Ordinului 119/2014, care stipulează, la articolul 5, că „Unităţile cu capacitate mică de producţie, comerciale şi de prestări servicii, precum spălătorii auto, ateliere mecanice, tinichigerii, ateliere de tâmplărie etc., care pot crea riscuri pentru sănătate sau disconfort pentru populaţie prin producerea de zgomot, vibraţii, mirosuri, praf, fum, gaze toxice sau iritante etc., se amplasează în clădiri separate, la distanţă de minimum 15 metri de ferestrele locuinţelor”, am revenit cu precizări suplimentare la solicitarea iniţială:

„Mă interesează să ştiu dacă o persoană care doreşte să amenajeze o astfel de unitate mică de producţie are sau nu obligativitatea să obţină vreun aviz din partea DSP şi dacă acest aviz se obţine printr-o simplă declaraţie pe proprie răspundere, dată la Oficiul Registrului Comerţului sau la DSP, că îndeplineşte aceste condiţii, sau este nevoie ca un angajat DSP să meargă să verifice la faţa locului îndeplinirea cerinţelor înscrise în acest ordin”?

În loc de răspuns, am fost îndrumaţi să citim un alt ordin al ministrului Sănătăţii! Apoi, după încă o insistenţă, ni s-a explicat că “un obiectiv ca cel menţionat şi care funcţionează nu se autorizează sanitar, ci se face certificarea conformităţii, doar dacă solicită în mod expres persoana”. Păi, dacă aşa colaborează DPS Dâmboviţa cu jurnaliştii, nu ne este deloc greu să ne dăm seama cam cum sunt abordaţi cetăţenii simpli! Doamnelor, domnilor, nu uitaţi că sunteţi plătiţi din bani publici şi aveţi, prin urmare, obligaţia să-i lămuriţi pe contribuabilii care fac… confuzii, nu să vă zburliţi la ei!

Cât priveşte Ordinul nr. 1030/2009, ce ne-a fost indicat spre lecturare fără măcar să ne fie pus la dispoziţie, de parcă acesta ar ajunge prin grija statului în casa fiecărui roman, stipulează, la articolul 5, că „Procedura autorizării sanitare a funcţionării în baza declaraţiei pe propria răspundere se aplică tuturor persoanelor fizice sau juridice care desfăşoară una dintre activităţile cuprinse în anexa nr. 2 şi care nu sunt supuse înregistrării la registrul comerţului”.

În anexa respectivă sunt trecute 71 de coduri CAEN, între care cele pentru prelucrarea şi prepararea unor produse alimentare, dar şi cele corespunzătoare activităţilor de colectare, tratare şi eliminare deşeuri periculoase!

În articolul 6, alin. (3) din Ordinul 1030/2009, se precizează că „Autoritatea competentă eliberează autorizaţia sanitară de funcţionare în baza declaraţiei pe prorpia răspundere şi în termen de 30 de zile lucrătoare personalul de specialitate desemnat vrifică obiectivul pentru a constata conformitatea cu normele de igienă şi sănătate publică şi/sau alte reglementări legale”.

Răspunsul ISU ne lămureşte că legea este… prost făcută

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Dâmboviţa ne-a transmis un răspuns rapid şi bine întocmit. Din păcate, citindu-l, ni s-a confirmat încă o dată că în România legea este prost făcută. Din această cauză au murit 60 de persoane în #COLECTIV! Din această cauză, se vor mai întâmpla tragedii în România!

„În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 19/2014 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1739/2006 pentru aprobarea categoriilor de construcţii şi amenajări care se supun avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu, un spaţiu care funcţionează ca atelier de reparaţii auto/moto se supune avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu numai dacă se încadrează în condiţiile prevăzute la art. 1, lit. f – «clădiri sau spaţii amenajate în clădiri, destinate parcării şi/sau întreţinerii şi repararii a peste 10 autoturisme». În caz contrar, spaţiul nu necesită aviz şi/sau autorizaţie de securitate la incendiu, dar va funcţiona cu respectarea normelor specifice de apărare împotriva incendiilor”.

Prefectura pasează răspunsul la ISU

Instituţiei Prefectului Judeţului Dâmboviţa i-a trebuit o săptămână să direcţioneze solicitarea către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, cu precizarea să ne transmită „un punct de vedere referitor la regimul combustibililor inflamabili în atelierele de reparaţii auto şi de a dispune măsurile ce se impun”. Prin urmare, probabil vom primi încă un răspuns de la ISU Dâmboviţa.

Având în vedere că prefectul este preşedintele Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, adică omul în capul căruia se sparg toate relele, ne aşteptam să dea dovadă de mai multă receptivitate şi implicare într-o problemă care semnalează o anomalie ce ar putea duce la situaţii de urgenţă tragice.

Alte articole:

Adaugă un Comentariu

*