Știri, Muntenia-Sud, România|joi, decembrie 14, 2017
Sunteți Aici Home » ACTUALITATE » TÂRGOVIŞTE: Anna, eleva de clasa a VII-a care are mai mult curaj decât adulţii!

TÂRGOVIŞTE: Anna, eleva de clasa a VII-a care are mai mult curaj decât adulţii! 

Sursa foto: Facebook

Anna Andronache a devenit, la cei 14 ani ai săi, vocea elevilor care sunt nedreptăţiţi şi nu au curajul să ia atitudine. Anna se luptă cu abuzurile din sistemul educaţional românesc, postând pe Facebook texte despre ceea ce se întâmplă în şcoala în care învaţă – „Coresi” din Târgovişte.

„Vreau să vă spun că nu există materii urâte sau grele sau elev prost, ci doar profesori nepricepuţi, incompetenţi, care îşi fac meseria în silă sau cu răutate sau care intenţionat predau prost pentru a forţa copiii să meargă la pregătire. Am avut timp de 2 ani un profesor de biologie foarte deosebit. Nu era prea agreat de ceilalţi profesori pentru că îl iubeau mult copiii şi-l dădeau exemplu, iar cum profesorii în general trebuie să fie ştiuţi de frică el nu se încadra în peisaj. Prin comportamentul dumnealui, îi punea într-o lumină proastă pe ceilalţi profesori. Avea nişte metode simple şi foarte eficace de predare, bazate pe respect reciproc şi colaborare cu elevii. Nu caută să dezvolte o relaţie de subordonare cu noi, cum fac ceilalţi profesori. În zilele în care aveam biologie, uitam de supărările de la alte ore”, a scris Anna pe Facebook.

La polul opus, o regăsim în postările elevei de clasa a VII-a pe profesoara de matematică, despre care Anna spune că „are un comportament dominant şi cât se poate de ipocrit”.

„Într-a V-a, avea obiceiul să mute absolut toţi elevii în bănci cum avea chef la fiecare oră şi nu dădea pauzele doar pentru a arăta cine e şeful. A avut grijă de asemenea să inducă frică de dumneaei şi de matematică în rândul elevilor. S-au plâns nişte părinţi, s-au revoltat câţiva copii, dar profesoara zicea că nu poate ţine ora decât aşa şi «fiecare profesor e suveran la ora lui». Eu am refuzat să mă mut fără o explicaţie logică, pe care profesoara nu a putut să mi-o dea.

Pe lângă faptul că eram singura care nu se muta din bancă, am început să ies în pauză când se suna, lucru care a făcut-o pe profesoară să se plângă la directoare că o «sfidez» şi «dau exemplu negativ». Doamna director i-a zis că pauza e reglementată prin lege şi e obligată să o dea şi nu există nicio regulă care să mă oblige să mă mut din bancă. Având 30 de ani la catedră şi neputând admite că i se opune cineva, obişnuită să domine elevii, doamna profesoară a organizat un grup de părinţi care au semnat o petiţie, cerând să fiu mutată la altă şcoală pentru că «dau exemplu negativ colegilor». A fost chemat tata la şcoală, unde aceşti părinţi i-au spus «să fie şi ea ca ai noştri sau să plece» şi «să terminaţi cu idealismele astea ieftine». Mi-e ruşine să vă scriu în ce fel am fost denigrată de acei părinţi în petiţie. Eram, ca şi acum, un elev bun care lua bursă de merit”, a povestit Anna, tot pe pagina sa de Facebook.

Curajul acestei eleve din Târgovişte de a spune lucrurilor pe nume, de a se lua la trântă cu un sistem bolnav este apreciat de mii de persoane. Anna primeşte zi de zi mesaje de încurajare şi îndemnul să nu abandoneze lupta. Săptămâna trecută, scrie Anna, i s-a reproşat, în cadrul unei întâlniri organizată de conducerea şcolii, că nu gândeşte bine, că postările sale distrug imaginea instituţiei de învăţământ, imagine la care au contribuit generaţii întregi de profesori.

„Ca de obicei, mi s-a spus că tot ceea ce scriu «e doar varianta mea», că tot ceea ce scriu «nu e chiar aşa» şi că ar trebui să văd şi partea bună a lucrurilor. Când am scris şi partea bună, despre domnul profesor de biologie, mi s-a reproşat că asta-i pune într-o lumină proastă pe toţi ceilalţi profesori din şcoală.

Să văd, deci, partea bună atunci când doamna profesoară îmi spune «fetiţa lui mă-ta» pentru că am zis că nu poate da testare dintr-o lecţie nepredată, să văd partea bună când un coleg e batjocorit şi pleacă plângând acasă, să văd partea bună când doamna de matematică spune elevilor la oră că din cauza mea nu ştiu ei matematică?

Din întâlnirea de ieri, ce concluzii avem?
1) Să nu mai scriu pe Facebook pentru că se poate amenaja o gazeta de perete în şcoală, unde să-mi scriu nemulţumirile.
2) Pentru orice probleme şi sugestii mă pot adresa consiliului elevilor din şcoală (consiliu fără nicio putere şi în subordinea şcolii).
3) Mesajul transmis de postările mele nu e potrivit.

Doamnă director, n-ar fi mai bine să scrieţi dumneavoastră în locul meu? Aşa ar fi toată lumea mulţumită”. (…) Dragă Şcoală, m-ai stresat! De ce? Tu trebuie să dai exemple demne de urmat. şi dai! Dar, eu pe care să-l aleg? Pe cel dat de doamna de matematică sau pe cel dat de domnul de biologie? Că nu mi-ai spus. Nu mai am încredere în tine, Şcoală, pentru că m-ai minţit de atâtea ori şi nu mi-ai fost o prietenă bună. Nu mai am încredere în dumneavoastră, doamna director, şi nici în intenţiile dumneavoastră”.

Ce a decis Anna Andronache în vârtejul acestui scandal? Să scrie în continuare!

„Se spune că sunt mică, dar, cu mintea mea de 14 ani, vă spun că nu se va schimba nimic în viitorul apropiat. Dorinţa de schimbare trebuie să fie un fenomen de amploare, nu o excepţie. Postările mele i-au făcut pe mulţi să cadă în «idealismul ieftin» al tatei. Când vă veţi lovi de abuzuri şi veţi vedea că sunteţi singuri împotriva tuturor, s-ar putea să alegeţi repede calea mai uşoară, justificând imediat că este «pentru binele copilului». Împotriva elevului care «nu gândeşte bine» sunt organizaţi colegii lui, pentru a da exemplu celorlalţi care ar vrea să facă la fel şi pentru a-l reduce la tăcere. Elevii sunt învăţaţi să nu pună niciodată la îndoială cererile şi intenţiile profesorilor… Aşa cum am promis, o să mai scriu”.

Inspectorul şcolar general al ISJ Dâmboviţa, prof. Sorin Ion, a declarat că eleva este liberă să spună ce vrea şi că este lăudabil că avem libertate de exprimare. „Nimeni nu deţine adevărul absolut, oricât de revoluţionare ar fi declaraţiile sale. Noi nu negăm, şi ar fi greşit din partea noastră să facem asta, că este un conflict între generaţii”. Şi directoarea şcolii, prof. Georgeta Gogeanu, spune că nu este împotriva punctelor de vedere ale Annei Andronache, dar susţine că a dus lucrurile puţin cam departe. „Nu tot ce crede cineva este şi adevărul absolut”.

Alte articole:

Adaugă un Comentariu

*