Știri, Muntenia-Sud, România|marți, decembrie 12, 2017
Sunteți Aici Home » ACTUALITATE » TÂRGOVIŞTE: Managerul Spitalului Judeţean vorbeşte deschis despre problemele de la Urgenţe

TÂRGOVIŞTE: Managerul Spitalului Judeţean vorbeşte deschis despre problemele de la Urgenţe 

claudiu dumitrescu spitalul judetean

Doctorul Claudiu Dumitrescu, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgovişte, a recunoscut astăzi că în unitatea pe care o conduce există mari probleme la capitolul comunicare, de aici şi lanţul de nemulţumiri apărute în rândul pacienţilor. Spune Claudiu Dumitrescu că salarizarea personalului a ajuns, în momenttul de faţă, la un nivel corespunzător, „ceea ce ar trebui să ducă şi din partea noastră, a părţii medicale, la un comportament mai adecvat, la comunicare mai bună faţă de pacient şi aparţinători”.

Managerul Spitalului Judeţean din Târgovişte a arătat cu degetul spre Unitatea de Primiri Urgenţe, unde normalitatea, civilizaţia şi relaţia cu cetăţeanul ajuns acolo cu probleme de sănătate sunt încă departe.

„Sunt nemulţumit în continuare de atitudinea asistenţilor şi infirmierilor. Pacientul, după ce este preluat şi consultat de medic, este predat asistentului medical. Acesta trebuie să ţină legătura cu aparţinătorul care se află în afara unităţii de primiri urgenţe şi care aşteaptă veşti”, precizează Claudiu Dumitrescu.

În opinia directorului, tensiunea care se acumulează datorită situaţiei, a timpului mare de aşteptare, ar trebui atenuată, eliminată printr-o bună comunicare.

„Două-trei cuvinte dulci, calme, spuse aparţinătorului, liniştesc lucrurile şi astfel nu mai apar situaţii conflictuale cu echipajul de pază”, mărturiseşte Claudiu Dumitrescu.

Unitatea Primiri Urgenţe, ne dezvăluie managerul spitalului, are cea mai bună schemă de personal la capitolul cadre medii. Aici îşi desfăşoară activitatea 70 de asistenţi dintr-un necesar de 74.

„În nicio altă secţie a spitalului nu stăm aşa de bine. Într-adevăr este greu să micşorăm timpul de aşteptare, fiindcă nu avem medici, dar această lipsă se poate compensa printr-un dialog cald, prietenos, cu bolnavii şi aparţinătorii. Şi noi am putea fi pacienţi sau aparţinători şi nu ne-ar conveni să fim trataţi rău”, concluzionează Claudiu Dumitrescu.

Controalele efectuate până acum de către conducerea spitalului la UPU, serviciul aflat în prim-planul atenţiei publice, se pare că nu au reuşit să remedieze lucrurile. Claudiu Dumitrescu s-a mai gândit la o soluţie: organizarea unor cursuri de comunicare pentru personalul spitalului, în special pentru cei care lucrează în mod direct cu cetăţeanul. Deocamdată, nu s-au găsit fonduri pentru atingerea acestui deziderat.

La UPU şi agenţii de pază au aceeaşi hibă: comunicarea deficitară sau deloc cu pacientul şi aparţinătorul. De multe ori, paznicii cheamă poliţia chiar şi atunci când pe holuri se mai agită câte un suferind psihic. Gestul lor nu duce la rezolvarea situaţiei, ci, dimpotrivă, la amplificarea conflictului.

Alte articole:

Adaugă un Comentariu

*