Știri, Muntenia-Sud, România|luni, noiembrie 20, 2017
Sunteți Aici Home » Sud-Muntenia » Dâmboviţa » TEATRU: „Vânătoarea sălbatică”, o frescă a lumii în care trăim, nesigură şi coruptă!

TEATRU: „Vânătoarea sălbatică”, o frescă a lumii în care trăim, nesigură şi coruptă! 

bmd

Titus Andronicus, de William Shakespeare, este prin structura ei o dramă sângeroasă, un conflict petrecut în Roma antică. Generalul Titus Andronicus atrage asupra lui mânia reginei goţilor Tamora, fiindcă i-a ucis fiul cel mare. Aceasta pune la cale un plan diabolic de răzbunare. Piesa este considerată a fi una dintre cele mai violente scrise de marele dramaturg englez. Iată că, la Târgovişte, regizorul italian Michele Modesto Casarin, „inspirat în mod liber”, a reuşit să spargă această tragedie, să îi dea o altă faţă, cumva mai suportabilă, să o transpună în contemporaneitate şi să îi adauge uşoare nuanţe de umor, unele aduse chiar din limbajul autohton al băieţilor de cartier.

bty

bty

Generalul Andronicus devine locotenent de poliţie, mândru, plin de el, dar corupt. Regina Tamora, o femeie uşuratică, conducătoarea unui grup de răufăcători, dealeri de droguri. Fiica lui Titus Andronicus, Lavinia, uşor naivă, este dăruită unui procuror la fel de corupt şi meschin. Şeful Poliţiei, superiorul lui Andronicus, şi el plin de bube, dornic să-l vadă anihilat pe Andronicus, pentru a profita singur de „binefacerile” Romei întunecate, aflată într-o decădere morală. Saturninus, „Kaizerul”, stăpânul Romei, aflat acum în plină decădere, îmbrăcat cu o pătură legată cu sfoară, spirit laş, încearcă să-şi menţină o oarecare poziţie prin intrigă şi complot.

Piesa, în viziune regizorului italian, debutează abrupt. Întuneric, fum, sirene ale maşinilor de poliţie, zgomot de elicoptere, reflectoare, împuşcături, muzică house. Atmosfera unei razii efectuate în cartierele rău famate. Decorul, simplu dar util pentru un joc complex, continuu. Pe scenă, în prim-plan, o cuşcă unde se desfăşoară, practic, „Vânătoarea Sălbatică”, locul unde se produce dezmăţul, unde se pun la cale şi se consumă răzbunările.

Săbiile sunt înlocuite cu revolvere, chipurile personajelor intrigante, violente, poartă măşti. Ideea vine din trecut, prea crudă, iar regizorul o îmblânzeşte uşor, îi dă un ritm discret de tragi-comedie şi crează o frească a lumii în care trăim, nesigură şi coruptă…

bdr

bdr

Producţia s-a născut dintr-un proiect european care co-implică Teatrul Tony Bulandra alături de Universitatea Ca`Foscari din Veneția, compania de teatru Pantakin și alți prestigioși parteneri europeni.

VÂNĂTOAREA SĂLBATICĂ
Inspirată în mod liber din TITUS ANDRONICUS de William Shakespeare

Dramaturgia: Andrea Pennacchi și Michele Modesto Casarin
Traducerea: Marinela Liliana Stroe
Regia artistică: Michele Modesto Casarin
Asistent regie: Silvia De Bastiani

Scenografia: Mc Ranin
Maestru de măști: Stefano Perocco di Meduna
Asistenți: Gaia Geri, Remi Cassan

Distribuție:
Liviu Cheloiu – TITUS
Corneliu Jipa – SATURNINUS
Radu Câmpean – AARON
Iulia Verdeș – TAMORA
Andrada Fuscaș – LAVINIA
Emanuel Bighe – LUCIO / BASSIANUS
Ana-Maria Olaș – VIRGO
Daniel Nuță – DEMETRIO
Răzvan Teodorescu – CHIRONE

Voce Coriolanus: Alexandru Năstase
Alarbo: Florin Necșoiu

Regia tehnică: Radu Ilicea
Sunet/Retroproiecție: Andrei Enache și Ana Maria Cucută
Lumini: Oana Caibăr și Adrian Dragomir

Alte articole:

Adaugă un Comentariu

*