Știri, Muntenia-Sud, România|vineri, aprilie 28, 2017
Sunteți Aici Home » ACTUALITATE » UPDATE: Elevul care s-a sinucis în Dâmboviţa povestea că joacă „Balena Albastră”. De ce nu s-a sesizat nimeni?

UPDATE: Elevul care s-a sinucis în Dâmboviţa povestea că joacă „Balena Albastră”. De ce nu s-a sesizat nimeni? 

alexandru georgian 3






Continuă ancheta în cazul băiatului de 11 ani, din satul Cazaci, judeţul Dâmboviţa, care s-a spânzurat ieri, 27 martie 2017, manipulat fiind se pare printr-un joc al morţii disponibil online. Poliţiştii au stabilit deja că Alexandru Georgian obişnuia să acceseze internetul şi că povestea adesea despre jocul virtual pe care îl accesa de mai multă vreme de pe telefonul mobil. Înainte de a recurge la gestul sinucigaş, copilul şi-a distrus smartphone-ul, îndeplinind astfel o altă obligaţie a participanţilor la joc. Specialiştii din Poliţie speră să recupereze suficiente date care să facă lumină în acest caz. De altfel, a fost ridicat pentru expertiză şi calculatorul la care avea acces Alexandru Georgian, dar şi mobilul surorii mai mari a băiatului, cea care l-a găsit spânzurat în pod.

Astăzi, s-a deplasat la şcoală şi prof. Sorin Ion, inspector şcolar general al ISJ Dâmboviţa, pentru a afla cu exactitate dacă elevul de clasa a IV-a a fost învoit să plece mai devreme de la cursuri sau a fugit acasă într-una din pauze.

În sat se vorbeşte că Alexandru Georgian ar fi fost iniţiat în tainele „Balenei Albastre” de un prieten mai mare, ajuns acum la liceu. Culmea, colegii şi amicii ştiau că Alexandru Georgian are o asemenea preocupare, numai cadrele didactice şi părinţii nu au bănuit nimic. Învăţătoarea copilului le-a explicat anchetatorilor şi şefului Inspectoratului Şcolar Judeţean Dâmboviţa că nu a observat nicio schimbare în comportamentul elevului.

CITEŞTE ŞI: Poliţia confirmă sinuciderea din cauza jocului morţii, în cazul elevului din Cazaci

Prof. Sorin Ion consideră că este momentul ca dascălii şi familia să treacă la acţiune. Comunicarea cu elevii, la şcoală şi acasă, trebuie intensificată. Cei implicaţi în educarea copiilor trebuie să ştie care sunt preocupările acestora, de ce sunt captivaţi, care le sunt aşteptările. Lipsa dialogului şi a unui minim control pot duce la tragedii ca cea de la Cazaci.

Săptămâna trecută, ISJ Dâmboviţa a trimis către toate şcolile din judeţ o adresă prin care li s-a solicitat introducerea în orele de consiliere şi orientare şcolară a temelor cu privire la siguranţa elevilor atunci când accesează jocuri online.

„Dorim ca aceste activităţi de prevenţie să fie derulate în rândul elevilor şi al părinţilor cu ocazia întâlnirilor periodice. Considerăm că acest demers este necesar în contextul apariţiei în rândul elevilor a unor practici de utilizare a jocurilor online periculoase. La finalul activităţilor de prevenire a acestor practici şi prelucrarea unor norme privind securitatea utilizării aplicaţiilor pe internet, vă recomandăm să întocmiţi procese verbale semnate de către participanţi, elevi, părinţi, profesori, personal didactic auxiliar, informaticieni”, se arată în adresă.

Ca o ironie a sorţii, conducerea Şcolii Cazaci programase pentru ieri, la ora 17:00, o întâlnire cu părinţii, profesorii şi elevii pe tema pericolelor de pe internet.

CITEŞTE ŞI: Jocul „Balena Albastră” a omorât un copil de 11 ani din Cazaci

Astăzi, şi ministrul de Interne, Carmen Dan, şi-a exprimat îngrijorarea în legătură cu jocul online „Balena Albastră”, chiar dacă anchetatorii nu au stabilit până acum o legătură clară între acesta şi cazurile apărute în România.

„Recomandarea mea foarte fermă e ca împreună, părinţi şi educatori, pentru că vorbim şi de mediul educaţional, să se concentreze şi să supravegheze foarte atent comportamentul elevilor şi copiilor noştri pentru că, iată, e un fenomen care deja ne îngrijorează”, a declarat Carmen Dan.

Din nefericire, „Balena Albastră” nu este singurul joc online care îndeamnă la suicid. Mai sunt multe altele care impun participanţilor îndeplinirea unor misiuni teribile, care includ automutilarea, vizionarea unor filme de groază pe parcursul unei zile întregi şi, în final, moartea.

Folosind un hashtag utilizat pentru a defini grupurile morţii pe reţelele de socializare, am găsit postări ale unor tineri români care joacă sau pretind că joacă „Balena Albastră”. Pentru exemplificare, publicăm mesajul unui student la filosofie, dacă este să luăm de bună descrierea din status.

„Rog puţină atenție, în urma celor două postări ale mele de azi-dimineață (nota redacţiei: 20 martie 2017) ce anunțau participarea mea la jocul «Balena Albastră», am primit ceva mesaje și de susținere și de «oprește-te», vreau să rog toți minorii, de fapt, toți oamenii din lista mea, să nu se lase influențați de postările mele, fiecare e stăpânul vieții lui și şi-o face cum vrea. (…)

Moartea nu e un trend sau un scop, ea reprezintă ultima etapa a vieții, iar în momentul în care vine trebuie să fii 100% pregătit să o accepți, altfel îți urez noroc, jocul nu duce în niciun fel la o moarte «liniștită», ci doar îți dă iluzia, dar fix în momentul conștientizării acestui lucru ești prins deja în infern… (…)

Revenind la mine și la joc, pot să spun un singur lucru cert: E timpul ca balenele să-mi cunoască demonii”.

Autorul „Balenei Albastre”, un tânăr de 21 de ani din Rusia, a declarat, într-un interviu pentru o publicaţie moscovită, că victimele sale „au murit fericite, pentru că le-am oferit ceea ce nu aveau în viaţa de zi cu zi: căldură, înţelegere, o conexiune”. Filip Budeikin a fost pus sub acuzare pentru că a constrâns cel puţin 15 adolescenţi să se sinucidă.

Alte articole:

Adaugă un Comentariu

*