Connect with us

ECONOMIE

INFO UTIL: Ce beneficii poate avea un sistem ERP pentru o companie?

Publicat

pe

ERP este un acronim pentru Enterprise Resource Planning, ceea ce înseamnă Planificarea Resurselor Enterprise sau, altfel spus, Planificarea Resurselor Întreprinderii. Astfel, sistemul ERP este un produs software folosit de companii pentru o mai bună gestionare și coordonare a activităților zilnice, activități ce țin de managementul de proiect și de orice departament din organizație, precum contabilitatea, aprovizionarea, producția ș.a.m.d. Așadar, o aplicație ERP este utilă pentru o derulare mai ușoară a procesului de afaceri și pentru asigurarea atingerii tuturor obiectivelor companiei.

Situații în care sistemele ERP pot fi indispensabile

Având în vedere numărul mare de beneficii oferit de implementarea unui astfel de sistem, tot mai multe organizații, și nu neapărat din rândul celor mari, aleg să utilizeze ERP-ul. De exemplu, una dintre cele mai importante funcționalități pe care aplicația o asigură constă în unicitatea sistemului de raportare.

Fiecare user al programului ERP are posibilitatea de a extrage în mod instant rapoartele și analizele de care are nevoie, și, în plus, cu ajutorul acestei platforme puteți primi toate informațiile esențiale pentru business și, de asemenea, puteți identifica anumite sectoare de activitate care nu funcționează corespunzător, astfel încât să puteți acționa din timp, dacă este nevoie.

Mai mult decât atât, platforma are capacitatea de a răspunde la diverse interogări, indiferent de complexitatea lor, are abilitatea de a prevedea și de a identifica anumite probleme și cauzele acestora, iar, din punct de vedere al trasabilității și al back-up-ului, are un mare avantaj, deoarece toate operațiunile efectuate se înregistrează în program. Astfel, datele nu au cum să fie pierdute vreodată, existând inclusiv posibilitatea de a fi recuperate prin intermediului unui back-up, iar acest lucru poate fi deosebit de util în cazul unui audit, spre exemplu.

Pe de altă parte, în situația în care vorbim despre o companie care are deschise mai multe filiale în țară, crearea unei baze de date prin intermediul softurilor de tip ERP devine indispensabilă în primul rând din considerentul nevoii de organizare strictă și avantajoasă.

Soluția ERP in cloud

Ca să fie cât mai ușor de înțeles, ERP in cloud presupune doar folosirea produsului software, fără să fie nevoie să asiguri și resursele hardware necesare implementării platformei. Acest lucru te scapă, de asemenea, și de achiziționarea licenței obligatorii, de upgradarea ei periodică și de nevoia angajării de personal IT.

Există, pe piață, numeroase companii IT care oferă soluții ERP. De exemplu, Soft Pepper oferă o propriul lor sistem de tip ERP in cloud, denumit 365ERP, și bazat pe modelul SaaS (Software-as-a-service). Un astfel de program asigură toate serviciile de hosting, mentenanță, securitate și upgrade, oferind, în plus, și avantajul unor costuri de implementare mici, cu plată care se realizează sub forma unui abonament.

Așadar, sistemul 365ERP dezvoltat de compania Soft Pepper gestionează resursele planificate, punându-vă la dispoziție o interfață ușor de accesat, customizabilă în funcție de nevoile fiecărei companii și a angajaților acesteia.

Durata implementării unei astfel de platforme variază – în funcție de factori precum numărul resurselor care urmează a fi planificate, numărul de angajați etc. – de la 3-4 luni, la 10-12 luni, iar prețul aplicației, de asemenea, este influențat de o întreagă serie de factori, majoritatea acestora ținând, de altfel, de nevoile companiei.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Protocol de colaborare între Camera de Comerț Dâmbovița și AJOFM

Publicat

pe

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița va semna un protocol de colaborare cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă. De precizat că niciodată până acum nu s-a avansat o astfel de idee, darmite să și fie pusă în practică.

Obiectivul principal al acestui parteneriat îl va constitui „facilitarea promovării informațiilor referitoare la creșterea șanselor de ocupare a forței de muncă prin corelarea cererii cu oferta, existând astfel, posibilitatea interacţiunii directe dintre angajator şi solicitant”.

De asemenea, CCIA Dâmbovița se alătură AJOFM și Consiliului Județean în organizarea Bursei Generale a Locurilor de Muncă, eveniment care va avea loc în data de 20 mai 2022, începând cu ora 10:00, la Clubul Studenților din Târgoviște – strada Tineretului, nr. 1.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Președintele CCIA Dâmbovița explică modificările propuse pentru Legea Camerelor de Comerț

Publicat

pe

Un proiect legislativ prin care se propune modificarea Legii Camerelor de Comerț a încins unele spirite din zona publică, a mediului politic și de afaceri. Nu sunt de acord unii cu instituirea unei taxe anuale care să meargă în visteria Camerelor de Comerț. Nu vor nici implementarea, prin lege, a certificatului de competență, astfel încât la cârma unor societăți comerciale să nu mai fie numiți administratori persoane care nu au nici cele mai elementare cunoștințe despre afaceri, economie, comerț, relații contractuale etc.

Pentru a demonta o serie de acuze, de neînțelegeri, de interpretări eronate, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița a ieșit, săptămâna aceasta, într-o conferință de presă. A spus Valentin Calcan, cu subiect și predicat, ce schimbări vor aduce modificările Legii Camerelor de Comerț din România, care este rolul lor. A vorbit despre această instituție care, în orice stat civilizat, dezvoltat, este susținută, apreciată și implicată total în viața economică, contribuind din plin la stimularea mediului de afaceri, la solidificarea unor relații, a unor parteneriate între actorii economici de oriunde, dar și de a întreține legătura cu politicul, cu administrațiile publice locale și județene.

„Mă bucură, dar mă și întristează multitudinea de reacții publice apărute ca urmare a depunerii la Senat a propunerii legislative privind Camera de Comerț. Sunt bucuros deoarece este clar că vorbim despre o inițiativă bună, așteptată de 30 de ani în fapt, darmă întristează reacțiile răutăcioase, în special cele venite din partea unora care nu au tăiat niciodată o factură, nu au stat niciodată cu sufletul la gură ca să vadă dacă mâine vor avea necesarul în bancă pentru plata salariilor și a impozitelor aferente”, a precizat președintele Camerei de Comerț Dâmbovița.

A mai spus Valentin Calcan că instituția pe care o coordonează nu primește niciun fel de subvenție de la stat. Veniturile obținute de Camerele de Comerț sunt exclusiv din activitatea celor care lucrează acolo și din cotizațiile membrilor. Taxa care s-ar institui după aprobarea legii, în funcție de cifra de afaceri, de tipul de organizare a agenților economici, va fi folosită pentru promovarea firmelor românești, pentru organizarea unor acțiuni de marketing, de comunicare și reprofesionalizare.

„Înțeleg că cea mai mare problemă a celor supărați este apariția unei noi taxe. Adică pentru cele 68.883 de întreprinderi individuale, o taxă de 10 euro pe an. Adică 4 lei pe lună! Sau pentru cele 18.925 de societăți cu răspundere limitată, o taxă de 50 de euro pe an. Adică 20 de lei pe lună”, a mai adăugat Valentin Calcan.

Președintele Camerei de Comerț Dâmbovița a salutat și inițiativa de a fi introdusă în lege obligativitatea certificatului de competență pentru administratorii de societăți comerciale.

„Nu poți să fii vânzător la un magazin, într-un sat oarecare dacă nu ai un certificat de competență. Este nevoie de personal care să știe cum funcționează un magazin, care sunt resorturile comerțului. Pentru absolut orice meserie există competențe pentru care să demonstrezi că poți să desfășori o anumită activitate. Ca să fii antreprenor până acum nu există un astfel de document. Și, din păcate, în ultimii 30 de ani experiența ne-a arătat că antreprenori pot fi niște persoane folosibile, care nu au de multe ori nici discernământ și care sunt puse în funcții de administratori de către oameni deștepți, astfel încât să reușească să facă fel de fel de afaceri necurate. Ei bine, administratorul care răspunde de tot ceea ce se întâmplă în firmă trebuie să aibă un asemenea certificat de competență”, a conchis Valentin Calcan, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT