Connect with us

ECONOMIE

INFO UTIL: Ce beneficii poate avea un sistem ERP pentru o companie?

Publicat

pe

ERP este un acronim pentru Enterprise Resource Planning, ceea ce înseamnă Planificarea Resurselor Enterprise sau, altfel spus, Planificarea Resurselor Întreprinderii. Astfel, sistemul ERP este un produs software folosit de companii pentru o mai bună gestionare și coordonare a activităților zilnice, activități ce țin de managementul de proiect și de orice departament din organizație, precum contabilitatea, aprovizionarea, producția ș.a.m.d. Așadar, o aplicație ERP este utilă pentru o derulare mai ușoară a procesului de afaceri și pentru asigurarea atingerii tuturor obiectivelor companiei.

Situații în care sistemele ERP pot fi indispensabile

Având în vedere numărul mare de beneficii oferit de implementarea unui astfel de sistem, tot mai multe organizații, și nu neapărat din rândul celor mari, aleg să utilizeze ERP-ul. De exemplu, una dintre cele mai importante funcționalități pe care aplicația o asigură constă în unicitatea sistemului de raportare.

Fiecare user al programului ERP are posibilitatea de a extrage în mod instant rapoartele și analizele de care are nevoie, și, în plus, cu ajutorul acestei platforme puteți primi toate informațiile esențiale pentru business și, de asemenea, puteți identifica anumite sectoare de activitate care nu funcționează corespunzător, astfel încât să puteți acționa din timp, dacă este nevoie.

Mai mult decât atât, platforma are capacitatea de a răspunde la diverse interogări, indiferent de complexitatea lor, are abilitatea de a prevedea și de a identifica anumite probleme și cauzele acestora, iar, din punct de vedere al trasabilității și al back-up-ului, are un mare avantaj, deoarece toate operațiunile efectuate se înregistrează în program. Astfel, datele nu au cum să fie pierdute vreodată, existând inclusiv posibilitatea de a fi recuperate prin intermediului unui back-up, iar acest lucru poate fi deosebit de util în cazul unui audit, spre exemplu.

Pe de altă parte, în situația în care vorbim despre o companie care are deschise mai multe filiale în țară, crearea unei baze de date prin intermediul softurilor de tip ERP devine indispensabilă în primul rând din considerentul nevoii de organizare strictă și avantajoasă.

Soluția ERP in cloud

Ca să fie cât mai ușor de înțeles, ERP in cloud presupune doar folosirea produsului software, fără să fie nevoie să asiguri și resursele hardware necesare implementării platformei. Acest lucru te scapă, de asemenea, și de achiziționarea licenței obligatorii, de upgradarea ei periodică și de nevoia angajării de personal IT.

Există, pe piață, numeroase companii IT care oferă soluții ERP. De exemplu, Soft Pepper oferă o propriul lor sistem de tip ERP in cloud, denumit 365ERP, și bazat pe modelul SaaS (Software-as-a-service). Un astfel de program asigură toate serviciile de hosting, mentenanță, securitate și upgrade, oferind, în plus, și avantajul unor costuri de implementare mici, cu plată care se realizează sub forma unui abonament.

Așadar, sistemul 365ERP dezvoltat de compania Soft Pepper gestionează resursele planificate, punându-vă la dispoziție o interfață ușor de accesat, customizabilă în funcție de nevoile fiecărei companii și a angajaților acesteia.

Durata implementării unei astfel de platforme variază – în funcție de factori precum numărul resurselor care urmează a fi planificate, numărul de angajați etc. – de la 3-4 luni, la 10-12 luni, iar prețul aplicației, de asemenea, este influențat de o întreagă serie de factori, majoritatea acestora ținând, de altfel, de nevoile companiei.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

31 de ani de la reînființarea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița

Publicat

pe

de

Instituția camerală este un organism de tradiție, cu valoare și recunoaștere confirmate, în primul rând de antreprenori, începând cu anul 1599, atunci când prima cameră de comerț din lume se înființa la Marsilia, în Franța.

În România, istoria camerelor de comerț este strâns legată de procesul de modernizare a Principatelor Române – în anul 1864, Domnitorul Alexandru Ioan Cuza a semnat Decretul Domnesc nr. 1363 privind înființarea Camerelor de Comerț și Industrie. Conform Decretului Domnesc, pe teritoriul Principatelor Unite se înființează 15 Camere de Comerț, la București, Turnu-Severin, Craiova, Turnu-Măgurele, Giurgiu, Brăila, Galați, Ismail, Bârlad, Iași, Piatra-Neamț, Bacău, Focșani, Botoșani și Ploiești. Prima Cameră de Comerț care începe să funcționeze este cea din București, în anul 1868. Decretul nr. 152 din 13/25 iulie 1865 publicat în Monitorul Oficial stabilea circumscripţiile camerelor de comerţ. Cea din Ploieşti forma circumscripţia a III-a, în a cărei raza de activitate intrau judeţele Prahova şi Dâmboviţa, iar mai târziu şi judeţul Buzău.

În 1925, prin Legea pentru reorganizarea camerelor de comerţ şi de industrie şi prin Regulamentul de aplicare a Legii camerelor de comerţ şi de industrie se stabileşte o noua bază legală pentru funcţionarea acestor instituţii. În anul 1928, județul Dâmbovița și-a format prima Cameră de Comerț.

Camerele de Comerț și Industrie din România au fost desființate în anul 1949, prin Decretul nr. 74 al Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române. Singura Cameră care a continuat să funcționeze, cu competențe diminuate și sub controlul strict al regimului comunist, a fost Camera de Comerț și Industrie din București, reorganizată sub forma Camerei de Comerț Exterior a Republicii Populare Române.

Camera de Comerţ şi de Industrie Târgovişte funcţionează până în 1949, când se desfiinţează prin Decretul nr. 74: “Art. 1. Pe data publicării prezentului decret, Camerele de Comerţ şi Industrie se desfiinţează, cu excepţia Camerei de Comerţ şi Industrie Bucureşti şi a camerelor mixte.”

În data de 11 mai 1990, preşedintele Consiliului Provizoriu de Uniune Naţională semnează Decretul-Lege nr. 139 de reînființare a camerelor de comerț teritoriale, moment care a marcat renașterea Sistemului Cameral. Noilor camere de comerț teritoriale li s-a acordat statutul de organizații neguvernamentale, asociative ale mediului de afaceri, acestea, devenind principalii piloni ai economiei de piață, dominată de antreprenorii privați.

6 iulie 1990, un grup de iniţiativă format din domnii Mateescu Titus, Iordache Ion, Zahareanu Dorin, Mingheat Adrian şi Predoiu Gheorghe a convocat un număr de 25 de persoane, reprezentanți ai unor întreprinderi de stat, în prima adunare generală de constituire, fiind astfel ales, primul Colegiu de Conducere și primul Birou Executiv.

În data de 23 iulie 1990, prin Hotărârea Nr. 799, publicată în Monitorul Oficial se aprobă (re)înființarea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmboviţa.

Începând cu această dată, Camera îşi desfăşoară activitatea în sediul din mun. Târgovişte, B-dul Carol, I, nr. 3-5, iar din 1998 în noul sediu din mun. Târgovişte, Calea Câmpulung, nr. 6A.

Sunt doar primii 31 de ani în care am venit în sprijinul antreprenorilor și al firmelor din județul Dâmbovița și ne-am propus să avem o economie liberă și digitală, o comunitate de afaceri puternică, cu privirea în viitor, astfel încât experiența antreprenorială acumulată să constituie un valoros capital.

În acești ani de activitate, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița a devenit un Club de Afaceri, organizaţie autonomă, neguvernamentală, de utilitate publică, apolitică, fără scop patrimonial, nonprofit, cu personalitate juridică, creată pentru a reprezenta, apăra şi susţine interesele membrilor săi şi ale comunităţii de afaceri în raport cu autorităţile publice şi cu organismele din țară şi din străinătate.

Suntem totodată convinși că menirea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița va fi mereu aceeași – de menținere a unei punți trainice de dialog între autorități şi comunitatea de afaceri, având ca unic scop – dezvoltarea mediului antreprenorial al județului Dâmbovița.

Sursa: Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița, 2021

Citește în continuare

ACTUALITATE

Cursuri de calificare la locul de muncă, organizate de Parcul Industrial Moreni

Publicat

pe

Directorul Parcului Industrial Moreni, Gabriel Purcaru, a decis, ca urmare a discuțiilor purtate cu reprezentanții agențiilor economici din cadrul unității, să organizeze cursuri de calificare la locul de muncă.

Deja a fost contactată o firmă acreditată și, până la finalul acestei luni, vor începe primele două cursuri, unul de lucrător în structuri metalice și altul în domeniul confecțiilor.

Ne-a spus directorul Gabriel Purcaru că se pot înscrie și persoane care nu lucrează în Parcul Industrial Moreni, indiferent că sunt șomeri sau doar doresc să se recalifice.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT