INFO UTIL
INFO UTIL: Tot ce trebuie să ştii despre alegerea biroului de traduceri potrivit!
Prea puţini sunt cei care înţeleg de ce este necesar ca biroul de traduceri ales să fie unul profesional, caracterizat de seriozitate. Dat fiind faptul că piața de profil s-a dezvoltat enorm în ultimii ani, nu orice astfel de loc poate asigura clienții că va oferi servicii de calitate. Cu toate că fiecare traducător trebuie să își asume responsabilitatea pentru lucrările realizate, cel mai bine este ca astfel de situații să fie preîntâmpinate.
Experții centrului de traduceri Inova Translations recomandă tuturor celor care au nevoie de astfel de servicii stabilirea unor aspecte clare și concise cu privire la caracteristicile pe care ar trebuie să le prezinte un astfel de loc. În rândurile de mai jos sunt menționate câteva dintre cele mai importante. Iată despre ce anume este vorba.
• Lista completă de servicii
Un astfel de centru ar trebuie să ofere clienților posibilitatea de a îndeplini toate nevoile ce vizează domeniul traducerilor – începând de la traducerile simple, legalizate și autorizate și până la colaționări, supralegalizare și interpretariat.
De asemenea, un criteriu după care se pot ghida cei care au nevoie de orice tip de traducere este diversitatea limbilor în și din care realizează traduceri. Cu cât numărul acestora este mai mare, cu atât interesul respectivului birou este mai mare față de nevoile clienților.
Contează în foarte mare măsură și ca domeniile în care se realizează traduceri să fie diversificate. În acest sens, specialiștii centrului de traduceri Inova Translations oferă traduceri specializate și legalizate în IT, medicină și farmacie, literatură, juridică, economie, tehnică și multe alte domenii.
• Specializarea traducătorilor
Dat fiind faptul că este un domeniu în care fiecare trebuie să își asume responsabilitatea pentru munca depusă, pentru acuratețea și corectitudinea informațiilor transmise, un traducător trebuie să dețină și autorizație în acest sens.
Este vorba despre actul eliberat de Ministerul Justiției, ulterior depunerii documentelor doveditoare ale absolvirii de studii de specialitate. De asemenea, specimenul ce conține și numărul de autorizație va fi utilizat în vederea autorizării traducerii.
• Calitatea serviciilor
Nu este suficient ca serviciile să fie complexe. În fapt, dacă nu sunt și de calitate, este de preferat evitarea lor. Ce înseamnă o traducere de calitate? Ei bine, ca orice alt domeniu de activitate, corectitudinea este un aspect ce contează, dar în acest caz fidelitatea traducerii este cea care face adevărata diferență.
Chiar dacă strategiile și tehnicile de traducere sunt extrem de diversificate și complexe, acestea trebuie aplicate în funcție de nevoie. Spre exemplu, sunt anumite documente și texte care nu permit adaptările sau utilizarea altor termeni decât a echivalenților consacrați. Cei care urmează să investească în astfel de traduceri trebuie să fie la curent cu acest aspect, pentru a cere garanția autenticității și calității lucrărilor. Cunoscând aceste detalii, oricine se va putea orienta după un birou traduceri Bucuresti potrivit.
• Promptitudinea și eficiența onorării comenzilor
Eficiența din acest punct de vedere este esențială. Fără garanția că lucrarea va fi finalizată în timp util, nimeni nu ar trebui să riște, mai ales când este vorba despre o traducere în regim urgent. Este un lucru valabil și în cazul sarcinilor de realizat în regim normal. Promptitudinea este o calitate pe care orice astfel de birou ar trebui să o dețină. Lipsa acesteia nu denotă decât o lipsă totală de interes față de nevoile clienților. Inova Translations a avut întotdeauna în vedere onorarea comenzilor de traduceri la cererea clientului, motiv pentru care serviciile sale sunt atât de apreciate și solicitate în prezent.
• Prețurile practicate
Un detaliu de la care nu ar trebui să se facă nicidecum excepție este prețul pe care un birou de traduceri din București sau din orice alt oraț din țară îl practică, în funcție de serviciul prestat. Un raport rentabil între acesta și calitate reprezintă dovada corectitudinii.
Sunt situații în care tarifele aplicate diferă și asta se întâmplă atunci când traducerea de realizat presupune un efort mai mare, implicând termeni de specialitate. O verificare mai atentă a acestora este necesară, motiv pentru care și timpul de lucru ar putea fi mai mare.
Iată deci care sunt câteva dintre aspectele cele de mai importante de avut în vedere atunci când vine vorba despre alegerea unui birou de traduceri potrivit. Cei care doresc să afle detalii cu privire la diverse ramuri ale traducerii, dar și să beneficieze de servicii profesionale, găsesc pe servicii-traduceri.ro răspunsurile de care au nevoie.
ACTUALITATE
12 decembrie 2024: Atelier de mobilizare comunitară, organizat la Târgoviște
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița informează persoanele interesate să devină antreprenori în domeniul social că, joi – 12 decembrie 2024, va avea loc, în sala de conferințe a Hotelului Nova din Târgoviște (Str. Arsenalului, nr. 14), începând cu ora 10:00, un atelier de mobilizare comunitară în cadrul Proiectului IMPACT, care le oferă șansa de a-și transforma visul în realitate.
Pre-înscrierea se face completând formularul: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe2oIxrWqb04AbWpf6OdYU3NR_7nXGmvHlDc0mOIhls4P5iLg/viewform?pli=1
Proiectul ”IMPACT – Implică-te în comunitatea ta prin antreprenoriat social” își propune să promoveze antreprenoriatul social și oportunitățile în domeniul economiei sociale din Regiunea Sud-Muntenia.
Oportunitățile oferite:
✅ 75.000 EUR nerambursabili pentru afacerea ta
✅ Cursuri și diploma de antreprenor în economia socială
✅ Mentorat pentru înființarea unei întreprinderi sociale
✅ Sprijin pentru implementarea planului de afaceri și dezvoltarea unei afaceri sustenabile
Condiții de participare:
– Candidatul face parte din categoria de grup țintă vizată de proiect: persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, tineri cu vârstă între 30 si 35 de ani neîmpliniți, șomeri, șomeri de lungă durată, persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii, persoane inactive.
– Candidatul are domiciliul într-unul din județele din regiunea de implementare: Sud Muntenia (IL, PH, DB, AG, CL, GR)
– Candidatul intenționează să înființeze o întreprindere socială în mediul urban, în regiunea de implementare (SM).
– Candidatul are minim studii medii, cu sau fără diploma de bacalaureat (condiție obligatorie pentru participarea la cursul de Antreprenor în economia socială).
– Candidatul nu a mai participat la un alt curs de Antreprenor în economia socială cofinanțat din fonduri nerambursabile.
– Candidatul nu este inclus în grupul țintă al altui proiect PEO SES urban.
– Candidatul este de acord cu utilizarea și prelucrarea datelor personale furnizate prin documentele de înscriere
ACTUALITATE
ITM, informații extrem de importante privind eliberarea adeverințelor de vechime în muncă
Angajatorul are obligația de a elibera salariaților adeverințe de vechime după cum urmează:
– în conformitate cu dispozițiile art. 7 alin. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților, cu modificările și completările ulterioare, la încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate;
– potrivit dispozițiilor art. 34 alin. 5 din Legea nr. 53/2003– Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și art. 7 alin. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul de personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării;
– în cazul în care angajatorul se află, la momentul solicitării, în procedura de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, obligația eliberării adeverinței revine administratorului judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar, în termen de maximum 60 de zile calendaristice.
Până la data de 31.12.2010, actul oficial prin care s-a dovedit vechimea în muncă, vechimea neîntreruptă în muncă, vechimea neîntreruptă în aceeaşi unitate, vechimea în funcţie, meserie sau specialitate, timpul lucrat în locuri de munca cu condiţii deosebite, retributia tarifara de încadrare şi alte drepturi ce se includ în aceasta, a fost carnetul de muncă.
Persoanele care au fost încadrate în muncă până la data de 31.12.2010 pot solicita adeverințe de vechime aferente perioadelor lucrate, în cazul pierderii carnetului de muncă, în cazul în care în carnetul de muncă nu se regăsesc toate perioadele lucrate sau în cazul în care nu au avut întocmit carnet de muncă.
Adeverințele de vechime se solicită fostului angajator. (Model adeverință aici)
În cazul în care acesta nu mai există, adeverințele se vor solicita în scris, după cum urmează:
– unității care a preluat arhiva acestuia, în cazul angajatorilor cu capital de stat și mixt;
– Pentru perioade de până în 2011, inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială a avut sediul social angajatorul, în cazul angajatorilor cu capital privat, în schimbul unei taxe de 20 lei/document.
Succesorii în drepturi ai angajatorilor desființați au obligaţia de a elibera, la cerere, în termen de maximum 60 de zile calendaristice, adeverinţe cu datele existente în documentele pe care aceștia le deţin. Cererea poate fi depusă în format letric sau în format electronic.
Date privind societățile și succesorii în drepturi ai acestora pot fi obținute de la ONRC.
În cazul în care angajatorul este desființat, fără ca activitatea acestuia să fie continuată de un alt angajator,obligația de a elibera adeverințele de vechime o au operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice.
Documentele care stau la baza eliberării adeverinței de vechime se predau, pe bază de contract, operatorilor economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice, cu notificarea Arhivelor Naţionale sau, după caz, a serviciilor judeţene/Serviciului Municipiului Bucureşti ale/al Arhivelor Naţionale.
Notificarea conţine toate denumirile anterioare cunoscute ale angajatorilor desfiinţaţi, de la înfiinţare şi până la desfiinţare sau radierea din registrul comerţului, după caz.
Prin urmare, pentru a identifica operatoratul economic căruia trebuie să îi solicite adeverința, fostul salariat se va adresa Arhivelor Naţionale sau, după caz, serviciilor judeţene/Serviciului Municipiului Bucureşti ale/al Arhivelor Naţionale.
Serviciile arhivistice prestate de către operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice se efectuează contra cost, pe baza unor tarife ale căror limite maxime sunt stabilite anual de către Arhivele Naţionale.
Adeverinţele se eliberează în format letric şi se predau, la sediul deţinătorilor de documente, personal sau prinr eprezentant legal, ori se transmit prin servicii de curierat/poştale, cu confirmare de primire. Costul serviciilor de curierat/poştale este suportat de către solicitant.
Nerespectarea de către operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice, a obligaţiei de a elibera adeverința de vechime se constată și se sancționează de către Arhivelor Naţionale şi, după caz, ai serviciilor judeţene ale Arhivelor Naţionale.
ITM Dâmbovița a tipărit peste 500 de pliante cu informații esențiale despre documentele de vechime care sunt diseminate în teritoriu.
-
Dâmboviţaacum 2 zile
Accident mortal în Târgoviște. A intrat cu mașina într-un TIR parcat
-
ALEGERIacum o săptămână
Află aici senatorii și deputații care vor reprezenta județul Dâmbovița în legislatura 2024-2028!
-
SOCIALacum 2 zile
Copilă de 12 ani, lovită de un autoturism pe trecerea de pietoni
-
Dâmboviţaacum o săptămână
Contabilul Primăriei Vișina a fost găsit spânzurat în podul casei
-
Dâmboviţaacum o zi
Tată și fiu au rămas înțepeniți cu căruța în noroaiele din mijlocul câmpului!
-
POLITICacum 5 zile
COMUNICAT. Vrem alegeri libere! AUR sesizează Comisia de la Veneția, OSCE și GRECO
-
ACTUALITATEacum o săptămână
Participă și tu la aprinderea bradului de Crăciun la Târgoviște! Va fi și spectacol cu drone, artificii și lasere
-
ACTUALITATEacum 7 zile
Târgoviște: Sute de oameni au participat la aprinderea Bradului de Crăciun în Piața Tricolorului