Connect with us

ECONOMIE

Uniunea Europeană mută în mediul on-line deschiderea și gestionarea unei afaceri

Publicat

pe

Companiile vor avea posibilitatea de a fuziona sau de a se diviza, precum și de a se deplasa, mai ușor în cadrul pieței unice datorită noilor norme propuse de Comisia Europeană în data de 25 aprilie 2018. Acestea vor asigura, de asemenea, o mai bună protecție a drepturilor angajaților, vor preveni abuzurile fiscale și vor stimula potențialul de creștere al companiilor europene prin digitalizarea procesului de deschidere și gestionare a unei afaceri – informează Centrul Europe Direct Târgovişte.

„De prea multe ori, companiile europene se află în imposibilitatea de a căuta oportunități de afaceri în străinătate.Îmi doresc să schimbăm această situație și să modernizăm normele privind dreptul societăților comerciale. În primul rând, îmi doresc ca firmele europene să dispună de mai multe soluții online, care să le permită să își diminueze costurile și să câștige timp. În al doilea rând, îmi doresc să le ofer antreprenorilor cinstiți posibilitatea de a-și alege locul în care să își desfășoare activitatea și modul în care își dezvoltă și își reorganizează afacerea”, a declarat Vera Jourová – comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.

Propunerile se concentrează pe norme armonizate pentru:
– deplasarea, fuzionarea și divizarea societăților comerciale, însoțite de garanții solide împotriva abuzurilor, prin stabilirea unor proceduri comune aplicabile la nivelul UE;
– crearea societăților comerciale online, care vor permite companiilor să se înregistreze, să înființeze noi filiale sau să depună documente la Registrul Comerțului online; digitalizarea procesului de înființare a unei firme va contribui la creșterea eficacității și eficienței acestuia.

ACTUALITATE

30 noiembrie 2021, termenul limită pentru conectarea caselor de marcat la sistemul informatic al ANAF

Publicat

pe

de

Foto arhivă

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală informează operatorii economici, contribuabili mici și mijlocii, care au obligația utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF), conform art. 1 alin. 1 din O.U.G. nr. 28/1999, că 30 noiembrie 2021 este termenul limită de conectare a AMEF la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al ANAF.Acest termen nu va fi prelungit.

Așa cum am anunțat, în perioada imediat următoare, structurile abilitate de control vor întreprinde acțiuni de verificare cu privire la îndeplinirea obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF în vederea transmiterii de date fiscale, prevăzută la art. 3^1 alin. (4) din O.U.G. nr. 28/1999, pentru operatorii economici al căror termen limită de conectare a AMEF a ajuns la scadență.

Prin excepţie, potrivit art. 3 alin. (2) din OpANAF nr.435/25.03.2021, operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de reţele de comunicaţii electronice au obligaţia completării şi transmiterii unei declaraţii pe propria răspundere (Formularul F4110), prevăzută în Anexa nr. 2 la ordinul menționat.

Nerespectarea obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 8.000 și 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Sursa: Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Dâmboviţa

Citește în continuare

ACTUALITATE

ANAF lansează CHAT, serviciu electronic de asistență pentru contribuabili

Publicat

pe

Agenția Națională de Administrare Fiscală va lansa, în data de 22 noiembrie 2021, un nou serviciu electronic de asistență pentru contribuabili. CHAT se află în fază de testare până la sfârșitul anului și poate fi accesat la următorul link:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/contact/call_center

„Prin intermediul serviciului de CHAT contribuabilii pot beneficia de asistență în vederea accesării serviciilor disponibile pe portalul instituțional.

În situația în care contribuabilii doresc alte informații decât cele cu privire la serviciile disponibile pe portalul ANAF, aceștia sunt rugați să apeleze la celelalte modalități de acordare a asistenței, cum ar fi Call Center ANAF”, se precizează într-un comunicat remis de Finanțe Publice Dâmbovița.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT