Connect with us

ACTUALITATE

Staţiunea de Cercetare Nucet crează centru de consiliere pentru fermele de acvacultură

Publicat

pe

dr. ing. Mioara Costache - director Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Piscicultură Nucet

Astăzi, 5 septembrie 2018, a avut loc conferinţa de deschidere a proiectului ce vizează „Crearea Centrului şi a Serviciilor de Gestionare, de înlocuire şi de consiliere pentru fermele de acvacultură, la Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Piscicultură Nucet”. În sală, au fost prezenţi specialişti în piscicultură, reprezentanţi ai patronatului din domeniu şi reprezentanţii unor ferme de acvacultură din România.

Obiectivul proiectului are ca esenţă sprijinirea pisciculturii româneşti, prin crearea acestui centru care va oferi servicii de specialitate fermelor de acvacultură din România, cât şi potenţialilor beneficiari din acvacultură.

Proiectul, care se va derula la Staţiunea Nucet în perioada 6 august 2018 – 6 februarie 2019, are o valoare de 405.413,982 lei, din care 304.060,487 lei – din Fondul European pentru Pescuit şi Afaceri Maritime şi 101.353, 495 lei – de la bugetul naţional.

Prezentarea a fost făcută de dr. ing. Mioara Costache, directorul Staţiunii de Cercetare-Dezvoltare pentru Piscicultură Nucet. Şefa unităţii a vorbit despre perioada grea prin care a trecut staţiunea de la Nucet, din cauza unor probleme financiare generate de lacunele legislative, dar, în cele din urmă, staţiunea, fiind sprijinită de Guvern şi Parlament, a reuşit să rămână la suprafaţă şi să-şi continue activitatea de cercetare.

„Noi, cei care alcătuim colectivul de la Nucet, suntem puţini, dar suntem serioşi şi implicaţi, dedicaţi profesiunii noastre şi ne vom preocupa în continuare să atragem şi alţi experţi alături de noi. Ne străduim să completăm echipele de cercetare. Proiectele pe care le vom derula, rezultatele pe care le vom obţine, trebuie să-şi găsească aplicabilitatea în fermele dumneavoastră”, a precizat Mioara Costache.

Centrul de consiliere pentru fermele de acvacultură va funcţiona în biblioteca staţiunii, care va fi reamanajată pentru a răspunde cerinţelor impuse de proiect, dar în mod deosebit solicitanţilor de consiliere în domeniul piscicol.

Obiectivul specific al proiectului îl reprezintă sprijinirea consolidării dezvoltării tehnologice a inovării şi a transferului de cunoştinţe, care va permite dezoltarea producţiei cu specii cu potenţial bun de piaţă, îmbunătăţirea semnificativă a produselor, proceselor şi sistemelor orgaziţionale la nivelul fermei, studierea fezabilităţii tehnice şi economice, a produselor şi proceselor inovative.

„Centrul de consiliere pe care îl vom înfiinţa la Staţiunea de la Nucet va fi un pol tehnologic important, în care potenţilul structurii ştiinţifice şi academice este armonizat cu o infrastructură specifică, ceea ce va contribui la dezvoltarea sectorului de acvacultură. Totodată, centrul de consiliere va permite sectorului privat să beneficieze şi să implementeze noi metode, metodologii, sisteme, secvenţe tehnologice care să contribuie la creşterea competitivităţii sectorului de acvacultură”, a mai spus managerul de proiect Mioara Costache.

La finalul sesiunii de lansare, între organizatori şi invitaţi s-au purtat discuţii deschise despre proiectul aflat la început de drum despre sectorul piscicol din România, despre problemele cu care se confruntă fermele de acvacultură, planuri de viitor, măsuri care ar trebui să se întreprindă pentru ca acestă componentă economică să devină una deosebit de profitabilă.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

APIA a început plățile pentru schemele de sprijin cuplat în sectorul vegetal

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a inceput de astăzi, 16 mai 2022, autorizarea la plata pentru schemele de sprijin cuplat în sectorul vegetal.

În județul Dâmbovița, au solicitat sprijin cuplat în sectorul vegetal 282 de fermieri, împărțiți pe următoarele culturi: cartof– 12 fermieri / 174,27 ha, fructe – 22 fermieri / 191,45 ha, leguminoase – 4 fermieri / 99,26 ha, legume în sere și solarii – 112 fermieri / 39,97 ha, tomate – 1 fermier / 1 ha, lucernă – 129 fermieri / 883,61 ha și soia – 2 fermieri / 13,63 ha.

Cuantumul pentru fiecare măsura a fost stabilit de APIA prin raportarea plafoanelor financiare prevăzute în legislație la suprafețele eligibile pentru anul 2021, după cum urmează:

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Compania de Apă Târgoviște-Dâmbovița angajează cititor – încasator

Publicat

pe

de

Compania de Apa Targoviste – Dambovita S.A. organizeaza in data de 23.05.2022, ora 09:30, la sediul sau din Targoviste, Bld. I.C.Bratianu, nr. 50, concurs pentru ocuparea postului vacant de INCASATOR SI CITITOR CONTOARE APA (pe durata modificarii temporare a locului de munca a titularului de post) in cadrul SERVICIULUI GESTIUNE PERSOANE FIZICE- DEPARTAMENT COMERCIAL – 1 post

1. Criterii generale:
– cetatenie romana sau cetatenia altor state membre UE si domiciliul in Romania
– cunoaste limba romana, scris si vorbit
– are varsta minima reglementata de prevederile legale, Codul Muncii

2. Criterii specifice:
– Studii liceale /scoala profesionala
– Sa fie apt/a din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei (aceasta conditie se dovedeste cu certificat medical eliberat in conditiile legii

3. Descrierea postului:
– Citirea contoarelor de apa pentru persoanele fizice si agenti economici si distribuire facturi, in zona repartizata.
– Verificarea in teren a bransamentelor/racordurilor cat si a altor date contractuale privind serviciile facturate.
– Verificarea in teren a bransamentelor, contorizate sau necontorizate si a racordurilor de canalizare sau surse proprii
– Identificarea pierderilor din caminele de apometre si transmiterea acestora pentru rezolvare.
– Transmiterea notificarilor si debransarea/rebransarea clientilor rau platnici in zona repartizata.

4. In vederea inscrierii la concurs, candidatii vor depune la Biroul Resurse Umane al Companiei de Apa Targoviste-Dambovita S.A., Bld. I.C. Bratianu nr.50, telefon 0245614403, in perioada 17.05.2022-19.05.2022, interval orar 08.00-16.00, un dosar de inscriere cuprinzand urmatoarele documente:
– Dosar cu sina;
– Cerere de inscriere la concurs – se completeaza la depunerea dosarului;
– Declaratie privind acceptul protectiei datelor cu caracter personal-se completeaza la depunerea dosarului;
– Curriculum vitae;
– Copia actului de identitate;
– Copii diplome de studii/adeverinte privind nivelul studiilor finalizate
– Adeverinta care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata de medicul de familie al candidatului cu cel mult 6 luni anterior datei desfasurarii concursului.

Copiile de pe actele prevazute se prezinta insotite de documentele originale, pentru a se certifica pentru conformitatea cu originalul de catre secretarul comisiei de concurs din cadrul Biroului Resurse Umane sau in copii legalizate.

Vor fi declarati admisi si vor participa la concurs numai candidatii ale caror dosare indeplinesc conditiile de mai sus si depun un dosar de inscriere care sa cuprinda documentele solicitate.
5. Proba scrisa de specialitate – 23.05.2022, ora 09:30.
– Pentru promovarea probei scrise, candidatul trebuie sa intruneasca minim 50 puncte, maxim 100 puncte
– Bibliografia pentru concurs este cea prezentata anexat.

6. Proba practica –23.05.2022, incepand cu ora 11:00.

Vor fi selectati pentru a participa la proba practica numai candidatii care vor obtine minim 50 de puncte la testul grila.Pentru promovarea probei practice, candidatul trebuie sa intruneasca minim 50 puncte, maxim 100 puncte pentru a fi declarat admis,

Relatii suplimentare pot fi obtinute luni-vineri intre orele 800 1600 la Biroul Resurse Umane al Companiei de Apa Targoviste Dambovita SA.

B I B L I O G R A F I E
concurs pentru ocuparea postului vacant de de INCASATOR SI CITITOR CONTOARE APA (pe durata modificarii temporare a locului de munca a titularului de post) in cadrul SERVICIULUI GESTIUNE PERSOANE FIZICE- DEPARTAMENT COMERCIAL – 1 post

1. Legea nr.241/2006 a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare, republicata, actualizata;

2. Ordinul nr.90 din 20 martie 2007 pentru aprobarea contractului cadru de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare

3. Ordinul nr.29/N din 23 decembrie 1993 pentru aprobarea Normativului cadru privind contorizarea apei la populatie, institutii publice si agenti economici

4. Ordin nr.88 din 20 martie 2007 pentru aprobarea Regulamentului cadru al seviciului de alimentare cu apa si de canalizare

5. Legea nr.319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, cu modificarile si completarile ulterioare
– Capitolul II – Domeniu de aplicare
– Capitolul IV – Obligatiile lucratorilor

6. Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor,
Cap. II: Obligatii privind apararea impotriva incendiilor
SECTIUNEA 6: Obligatiile administratorului, conducatorului institutiei, utilizatorului si salariatului;

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT