Connect with us

ACTUALITATE

„Avalanşele politice” lasă nedeszăpezit drumul spre Staţiunea turistică Padina-Peştera!

Publicat

pe

Comunicatul remis presei de către conducerea LDP, societate aflată în procent de 98% în proprietatea Consiliului Judeţean Dâmboviţa, prin care anunță că nu mai lucrează pe DJ 714, Moroeni – Glod – Peştera, a declanșat un conflict între societate și conducerea Consiliului Județean Dâmbovița. Este fără precedent o astfel de tensiune. Nu am mai auzit să fii existat vreodată un război de acest tip între două entități ale județului, dintre care una este subordonată celeilalte.

Mulți au afirmat că gestul conducerii LDP, de a nu mai lucra pe drumul din munte, tocmai acum, când există mare fierbere pe scena politică locală, generată de faptul că Daniel Comănescu nu vrea să-și dea demisia din funcția de președinte al Consiliului Judeţean, ar fi unul… ticluit. În comunicatul trimis de LDP se precizează clar că tocmai acum, în week-end, când s-ar putea să mai apară probleme din cauza turiștilor care se avântă spre munte, sunt retrase utilajele de deszăpezire. Cauza ar fi nesiguranța produsă de avalanșele care nu mai contenesc.

Actuala conducere a CJ, după ce a rumegat informațiile transmise publicului de către LDP, iese la atac sau măcar încearcă să-și reconsolideze poziția clatinată de această „avalanșă” informațională. Cum putea să facă asta dacă nu tot printr-un comunicat de presă, pe care îl transmite la o oră destul de târzie, cu scopul de a lămuri lucrurile și responsabilitățile deformate prin informarea stupefiantă a celor de la drumuri.

Se precizează, în documentul remis presei de către CJ Dâmboviţa, că activitatea de întreținere a drumului din munte, atât pe timp de vară, cât și iarna, se desfășoară în baza unui contract de concesiune încheiat între Consiliul Județean Dâmbovița și SC LDP SA. Relația contractuală a fost inițiată cu 10 ani în urmă şi, până acum, s-a consumat fără niciun fel de incident, indiferent de condițiile meteorologice! Ei, acum se pare că intemperiile care cauzează sunt de ordin politic. Iar războiul, vedem că se poartă la vedere, făcându-se apel la toate mijloacele posibile, chiar încălcând autoritatea CJ asupra LDP. Adică, pare un soi de revoltă în propria ogradă.

Mai marii CJ Dâmboviţa precizează că au solicitat în nenumărate rânduri responsabililor LDP să suplimenteze numărul de utilaje și categoria acestora, în conformitate cu normativele privind prevenirea și combaterea înzăpezirii pe drumurile publice, dar aceștia nu s-au conformat. Cert este că nici nu am auzit, domnule președinte, că aţi spus aşa ceva în vreo conferință de presă, nici că ați luat vreo măsură împotriva celor care nu au răspuns solicitărilor! Ba mai mult, acum, când vedeți că vi s-a pus o talpă, probabil, la vreun ordin, spuneți că LDP deține utilaje pentru deszăpezire defecte! E bine că totuși constatați că gestul LDP de a retrage utilajele de pe DJ 714 este unul iresponsabil, care pune în pericol siguranța cetățenilor și aduce grave prejudicii agenților economici care își desfășoară activitatea pe platoul Padina-Peșteră.

În atare condiții, create de LDP, de a nu mai curăţa drumul, să nu ne mai mirăm că Poliţia nu dă avizul necesar pentru circulație pe acest tronson montan. Mai cere conducerea CJ Dâmboviţa convocarea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență pentru discutarea acestei probleme. Cam târziu, dar e bine și așa. Din cele constatate până acum, reiese clar că situația din munte a generat o criză, pe care, din păcate, conducerea CJ Dâmboviţa, recte preşedintele Daniel Comănescu, nu a știut sa o gestioneze corespunzător. Ori a fost sfătuit prost, ori n-a fost sfătuit deloc!

Comunicat de presă privind situația intervențiilor pe timp de iarnă pe DJ 714

Având în vedere informațiile care au apărut în spațiul public, privind retragerea de către Societatea Comercială Lucrări Drumuri și Poduri Dâmbovița SA (SC LDP) a utilajelor care acționau pentru degajarea părții carosabile pe DJ 714, facem următoarele precizări:
– activitatea de întreținere a drumurilor județene atât pe timp de vară, cât și pe timp de iarnă se desfășoară conform unui contract de concesiune încheiat între Consiliul Județean Dâmbovița și SC LDP SA, relație contractuală inițiată acum mai bine de 10 ani. În tot acest interval, indiferent de condițiile meteorologice, activitatea s-a desfășurat fără incidente, conform clauzelor contractuale;
– prin contractul încheiat, SC LDP SA are exclusivitatea acționării pentru intervențiile cu activități specifice de iarnă, atât prin utilajele și personalul propriu, cât și prin alți agenți economici subcontractați.
– prin contractul de concesiune și, totodată, prin planurile și programele de măsuri comune cu Inspectoratul Județean de Poliție Dâmbovița, însușite de către SC LDP SA, sunt stabilite obligațiile ce revin în derularea activităților specifice de iarnă, inclusiv procedurile, recomandările și măsurile, care se impun în cazul apariției unor situații de urgență.

În aceste condiții, considerăm că nu mai sunt necesare indicații suplimentare din partea Consiliului Județean Dâmbovița, ori de câte ori apar fenomene specifice sezonului rece. Apreciem că această situație ține de starea de normalitate, cu atît mai mult cu cât istoricul relațiilor contractuale dintre instituția noastră și SC LDP SA, este unul îndelungat, în care astfel de lămuriri nu au mai fost solicitate, iar astfel de situații nu au mai survenit.

Mai mult decât atât, aducem la cunoștința opiniei publice că instituția noastră a solicitat, în mod repetat, societății comerciale suplimentarea numărului de utilaje și categoria acestora, în conformitate cu prevederile ”Normativului privind prevenirea și combaterea înzăpezirii drumurilor publice”, indicativ AND 525/2013, pentru nivelul 1 de intervenție, așa cum este încadrat drumul județean 714. Cu toate acestea, am constatat, în urma verificărilor din teren, că agentul economic nu s-a conformat prevederilor însușite, acționând cu forțe insuficiente. În plus în dotarea societății, există utilaje pentru deszăpezire, care însă nu pot fi folosite din cauza defecțiunilor tehnice, ele nefiind reparate și pregătite pentru intervenție, în termenele prevăzute de planul operativ asumat.

Precizăm că verificarea și punerea în siguranță a DJ 714, la care face referire comunicatul remis de către SC LDP SA, este în fapt una dintre obligațiile principale ale operatorului, așa cum reiese din contractul de concesiune semnat cu Consiliul Județean Dâmbovița.
Considerăm decizia de retragere a utilajelor de pe DJ 714, un gest iresponsabil, care poate pune în pericol siguranța cetățenilor și aduce prejudicii activităților social-economice din zona montană dâmbovițeană, gest cu atât mai greu de înțeles în condițiile în care managerul SC LDP SA face parte din Comitetul Județean de Urgență Dâmbovița.

Menționăm că la data prezentă, obligațiile contractuale ale Consiliului Județean Dâmbovița față de subcontractor sunt onorate la zi.

Luând în considerare situația creată, Consiliul Județan Dâmbovița va dispune următoarele măsuri:
– informarea Instituției Prefectului și solicitarea convocării Comitetului Județean pentru Situații de Urgență;
– convocarea Adunării Generale a Acționarilor și a Consiliului de Administrație al SC LDP SA, în scopul analizei deciziei luate de societate și impunerea reluării în regim normal a activităților specifice din zona montană, în conformitate cu normele legale în vigoare;
– identificarea unor măsuri complementare, care să ducă la normalizarea situației și menținerea traficului în parametri specifici sezonului de iarnă și precipitațiilor abundente căzute în ultima perioadă.

Consiliul Județean Dâmbovița face eforturi pentru a găsi cele mai bune soluții pentru deblocarea situației și pentru a menține la minim disconfortul pentru persoanele care tranzitează DJ 714.

Biroul Comunicare, Relații Externe al Consiliului Județean Dâmbovița

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Centralizează orele lucrate de salariați cu o aplicatie pontaj angajati

Publicat

pe

de

Colectarea informațiilor despre prezența salariaților la locul de muncă este facilitată de o aplicatie pontaj angajati, ușor de utilizat. Datele strânse se importă într-un soft calcul salarii, pentru a efectua operațiunile de payroll într-un mod precis. Prin intermediul unor astfel de soluții software, munca personalului de HR este mult eficientizată. Înlocuirea proceselor manuale repetitive economisește mult timp pentru specialiștii în resurse umane, iar birocrația este redusă la minimum.

Ia în considerare o aplicatie pontaj angajati pentru compania ta

Un sistem digital performant de gestionare a proceselor de HR include și o aplicatie pontaj angajati, în cadrul căreia pot fi centralizate orele lucrate de membrii unei organizații. Cu ajutorul softului, salariații își pot gestiona pontajul pe cont propriu, chiar dacă lucrează de la birou, de la distanță sau într-un format hibrid. După ce au fost strânse toate informațiile despre pontajul angajaților, ele sunt introduse într-un soft calcul salarii, de unde poate fi realizată operațiune de calcul a remunerațiilor lunare.

Soluții intuitive pentru automatizarea proceselor de HR și payroll

Profesioniștii din departamentul de resurse umane pot beneficia semnificativ de avantajele aduse de soluțiile digitale, așa cum este o aplicatie pontaj angajati și un soft calcul salarii. Utilizarea acestora reduce semnificativ volumul de muncă al personalului de HR, fiind o alternativă mult mai eficientă la procedurile tradiționale.
Alături de înregistrarea timpului lucrat, o aplicatie pontaj angajati permite accesul la rapoarte despre orele muncite. De asemenea, oamenii își pot vizualiza balanța zilelor de concediu și pot solicita zile libere din această platformă online. Cererile pot fi aprobate instant de către superiori, fără să fie necesară completarea și semnarea unor documente tipărite, sau de intervenția personalului de HR.

Sprijin în activitatea zilnică a departamentului de HR

O aplicatie pontaj angajati este capabilă să înregistreze numărul de ore sau de zile lucrate de către angajați. Atunci când softul este utilizat alături de un soft calcul salarii, operațiunile complexe de payroll sunt eficientizate semnificativ. În acest fel, este asigurat un flux optim al calcului de salarii, iar specialiștii HR își pot organiza mult mai bine activitatea zilnică.

Eficientizarea proceselor de calcul a veniturilor salariale

În realizarea calcului de salarii, se iau în considerare elemente precum: baza de calcul de la care se pleacă, numărul de ore lucrate în luna respectiva (colectate cu ușurință printr-o aplicatie pontaj angajati), bonusuri, prime, numărul de zile de concediu, eventuale rețineri salariale, ore suplimentare, sporuri și alte aspecte. Cu un soft calcul salarii, operațiunea se desfășoară ușor și rapid, iar posibilitatea apariției erorilor umane este minimizată.

Profită de avantajele tehnologiei

Digitalizarea optimizează procesele realizate de către personalul de HR, fiind de mare ajutor pe termen lung în orice organizație. True HR este un sistem de resurse umane creat de UCMS by AROBS, în care se regăsesc 19 funcționalități distincte, printre care și o aplicatie pontaj angajati. De asemenea, compania cu o experiență de peste 26 de ani a dezvoltat dp-Payroll, un soft calcul salarii destinat operațiunilor de payroll, în care sunt incluse de asemenea 19 module diferite. Pentru mai multe detalii despre aplicațiile celor de la UCMS by AROBS, trimite un email la sales@ucms.ro sau apelează numărul 0738.822.537.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Salvatorul de onoare al anului este un pompier din Giurgiu

Publicat

pe

Plutonierul adjutant șef Ghincea Cornel, din cadrul Detașamentului de Pompieri Giurgiu, a primit, cu ocazia Zilei Naționale a României, prin ordin al inspectorului general al IGSU, insigna „Salvatorul de onoare al anului”.

Pompierul giurgiuvean a dat dovadă de curaj, promptitudine și stăpânire de sine atunci când viața unei fetițe din Adunații Copăceni a fost în pericol.

„Eram în Adunații-Copăceni, cu treabă. Mă oprisem de vorbă cu cineva și la un momentat dat, am auzit țipete dintr-o curte. Era o bunică, ce avea un copil în brațe.

– Ajutați-mă, vă rog! Fetița nu respiră! Nu știu ce să îi mai fac! – striga femeia disperată.

Am intrat imediat în curte și am luat copilul în brațe. Am văzut că era inertă. Nu respira și era vânătă. Primul meu gând a fost acela că s-a înecat cu ceva și am început manevrele ce se aplică în caz de obstrucție a căilor respiratorii.

Ca paramedic SMURD, știam că trebuie acționat cât mai repede. Secundele mi s-au părut atât de lungi și tot ce îmi doream era ca fetița să reacționeze.

O așezasem cu pieptul în palma mea când i-am simțit inima bătând, iar când a început să plângă am fost cel mai fericit om de pe pământ. Nu pot descrie în cuvinte acea senzație…” își amintește Cornel.

O poveste emoționantă, trăită și spusă de un pompier care a fost în locul potrivit, la momentul potrivit: plutonierul adjutant șef Ghincea Cornel.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats