Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

„Avalanşele politice” lasă nedeszăpezit drumul spre Staţiunea turistică Padina-Peştera!

Publicat

pe

Comunicatul remis presei de către conducerea LDP, societate aflată în procent de 98% în proprietatea Consiliului Judeţean Dâmboviţa, prin care anunță că nu mai lucrează pe DJ 714, Moroeni – Glod – Peştera, a declanșat un conflict între societate și conducerea Consiliului Județean Dâmbovița. Este fără precedent o astfel de tensiune. Nu am mai auzit să fii existat vreodată un război de acest tip între două entități ale județului, dintre care una este subordonată celeilalte.

Mulți au afirmat că gestul conducerii LDP, de a nu mai lucra pe drumul din munte, tocmai acum, când există mare fierbere pe scena politică locală, generată de faptul că Daniel Comănescu nu vrea să-și dea demisia din funcția de președinte al Consiliului Judeţean, ar fi unul… ticluit. În comunicatul trimis de LDP se precizează clar că tocmai acum, în week-end, când s-ar putea să mai apară probleme din cauza turiștilor care se avântă spre munte, sunt retrase utilajele de deszăpezire. Cauza ar fi nesiguranța produsă de avalanșele care nu mai contenesc.

Actuala conducere a CJ, după ce a rumegat informațiile transmise publicului de către LDP, iese la atac sau măcar încearcă să-și reconsolideze poziția clatinată de această „avalanșă” informațională. Cum putea să facă asta dacă nu tot printr-un comunicat de presă, pe care îl transmite la o oră destul de târzie, cu scopul de a lămuri lucrurile și responsabilitățile deformate prin informarea stupefiantă a celor de la drumuri.

Se precizează, în documentul remis presei de către CJ Dâmboviţa, că activitatea de întreținere a drumului din munte, atât pe timp de vară, cât și iarna, se desfășoară în baza unui contract de concesiune încheiat între Consiliul Județean Dâmbovița și SC LDP SA. Relația contractuală a fost inițiată cu 10 ani în urmă şi, până acum, s-a consumat fără niciun fel de incident, indiferent de condițiile meteorologice! Ei, acum se pare că intemperiile care cauzează sunt de ordin politic. Iar războiul, vedem că se poartă la vedere, făcându-se apel la toate mijloacele posibile, chiar încălcând autoritatea CJ asupra LDP. Adică, pare un soi de revoltă în propria ogradă.

Mai marii CJ Dâmboviţa precizează că au solicitat în nenumărate rânduri responsabililor LDP să suplimenteze numărul de utilaje și categoria acestora, în conformitate cu normativele privind prevenirea și combaterea înzăpezirii pe drumurile publice, dar aceștia nu s-au conformat. Cert este că nici nu am auzit, domnule președinte, că aţi spus aşa ceva în vreo conferință de presă, nici că ați luat vreo măsură împotriva celor care nu au răspuns solicitărilor! Ba mai mult, acum, când vedeți că vi s-a pus o talpă, probabil, la vreun ordin, spuneți că LDP deține utilaje pentru deszăpezire defecte! E bine că totuși constatați că gestul LDP de a retrage utilajele de pe DJ 714 este unul iresponsabil, care pune în pericol siguranța cetățenilor și aduce grave prejudicii agenților economici care își desfășoară activitatea pe platoul Padina-Peșteră.

În atare condiții, create de LDP, de a nu mai curăţa drumul, să nu ne mai mirăm că Poliţia nu dă avizul necesar pentru circulație pe acest tronson montan. Mai cere conducerea CJ Dâmboviţa convocarea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență pentru discutarea acestei probleme. Cam târziu, dar e bine și așa. Din cele constatate până acum, reiese clar că situația din munte a generat o criză, pe care, din păcate, conducerea CJ Dâmboviţa, recte preşedintele Daniel Comănescu, nu a știut sa o gestioneze corespunzător. Ori a fost sfătuit prost, ori n-a fost sfătuit deloc!

Comunicat de presă privind situația intervențiilor pe timp de iarnă pe DJ 714

Având în vedere informațiile care au apărut în spațiul public, privind retragerea de către Societatea Comercială Lucrări Drumuri și Poduri Dâmbovița SA (SC LDP) a utilajelor care acționau pentru degajarea părții carosabile pe DJ 714, facem următoarele precizări:
– activitatea de întreținere a drumurilor județene atât pe timp de vară, cât și pe timp de iarnă se desfășoară conform unui contract de concesiune încheiat între Consiliul Județean Dâmbovița și SC LDP SA, relație contractuală inițiată acum mai bine de 10 ani. În tot acest interval, indiferent de condițiile meteorologice, activitatea s-a desfășurat fără incidente, conform clauzelor contractuale;
– prin contractul încheiat, SC LDP SA are exclusivitatea acționării pentru intervențiile cu activități specifice de iarnă, atât prin utilajele și personalul propriu, cât și prin alți agenți economici subcontractați.
– prin contractul de concesiune și, totodată, prin planurile și programele de măsuri comune cu Inspectoratul Județean de Poliție Dâmbovița, însușite de către SC LDP SA, sunt stabilite obligațiile ce revin în derularea activităților specifice de iarnă, inclusiv procedurile, recomandările și măsurile, care se impun în cazul apariției unor situații de urgență.

În aceste condiții, considerăm că nu mai sunt necesare indicații suplimentare din partea Consiliului Județean Dâmbovița, ori de câte ori apar fenomene specifice sezonului rece. Apreciem că această situație ține de starea de normalitate, cu atît mai mult cu cât istoricul relațiilor contractuale dintre instituția noastră și SC LDP SA, este unul îndelungat, în care astfel de lămuriri nu au mai fost solicitate, iar astfel de situații nu au mai survenit.

Mai mult decât atât, aducem la cunoștința opiniei publice că instituția noastră a solicitat, în mod repetat, societății comerciale suplimentarea numărului de utilaje și categoria acestora, în conformitate cu prevederile ”Normativului privind prevenirea și combaterea înzăpezirii drumurilor publice”, indicativ AND 525/2013, pentru nivelul 1 de intervenție, așa cum este încadrat drumul județean 714. Cu toate acestea, am constatat, în urma verificărilor din teren, că agentul economic nu s-a conformat prevederilor însușite, acționând cu forțe insuficiente. În plus în dotarea societății, există utilaje pentru deszăpezire, care însă nu pot fi folosite din cauza defecțiunilor tehnice, ele nefiind reparate și pregătite pentru intervenție, în termenele prevăzute de planul operativ asumat.

Precizăm că verificarea și punerea în siguranță a DJ 714, la care face referire comunicatul remis de către SC LDP SA, este în fapt una dintre obligațiile principale ale operatorului, așa cum reiese din contractul de concesiune semnat cu Consiliul Județean Dâmbovița.
Considerăm decizia de retragere a utilajelor de pe DJ 714, un gest iresponsabil, care poate pune în pericol siguranța cetățenilor și aduce prejudicii activităților social-economice din zona montană dâmbovițeană, gest cu atât mai greu de înțeles în condițiile în care managerul SC LDP SA face parte din Comitetul Județean de Urgență Dâmbovița.

Menționăm că la data prezentă, obligațiile contractuale ale Consiliului Județean Dâmbovița față de subcontractor sunt onorate la zi.

Luând în considerare situația creată, Consiliul Județan Dâmbovița va dispune următoarele măsuri:
– informarea Instituției Prefectului și solicitarea convocării Comitetului Județean pentru Situații de Urgență;
– convocarea Adunării Generale a Acționarilor și a Consiliului de Administrație al SC LDP SA, în scopul analizei deciziei luate de societate și impunerea reluării în regim normal a activităților specifice din zona montană, în conformitate cu normele legale în vigoare;
– identificarea unor măsuri complementare, care să ducă la normalizarea situației și menținerea traficului în parametri specifici sezonului de iarnă și precipitațiilor abundente căzute în ultima perioadă.

Consiliul Județean Dâmbovița face eforturi pentru a găsi cele mai bune soluții pentru deblocarea situației și pentru a menține la minim disconfortul pentru persoanele care tranzitează DJ 714.

Biroul Comunicare, Relații Externe al Consiliului Județean Dâmbovița

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Atentie! Programul transportului public în Târgoviște și zonele limitrofe a fost modificat

Publicat

pe

de

Ca urmare a punerii în circulație a noilor mijloace de transport în comun Mecerdes Benz Citaro-Hybrid, în Municipiul Târgoviște, societatea Servicii Publice Municipale Târgoviște (SPMT) anunță că au survenit modificări în programul de transport, atât în „Urban” cât și în „Zonele limitrofe – CIVITAS”.

Astfel, de miercuri, 14 aprilie, atât în Municipiul Târgoviște, cât și în zonele limitrofe, transportul public în comun se va desfășura după următorul program detaliat, pe care îl găsiți în attach (vezi trasee interne și trasee externe). Pentru cursele CIVITAS, abonamentele și biletele eliberate sunt valabile și în Târgoviște.

Călătorii pot solicita informații la dispeceratul SPMT la numărul de telefon: 0730.222.247

Prin implementarea proiectului ce a vizat achiziția celor 28 de autobuze, Primăria Târgoviște urmărește reducerea emisiilor de CO2 și a gazelor cu efect de seră, respectiv o reducere a cantității de emisii GES cu 8.2% la nivelul primului an de după finalizarea implementării proiectului (2024). De asemenea, este țintită o reducere cu 8.13% la nivelul ultimului an al perioadei de durabilitate a contractului de finanțare (estimat 2028), motiv pentru care, în vederea reducerii emisiilor poluante, în Târgoviște vor circula, cu preponderență, mijloacele de transport în comun diesel-hybrid achiziționate de către Primăria Târgoviște.

TRASEE INTERNE TÂRGOVIȘTE

TRASEU 1 – M XI – Minion – Catedrala – Ialomița – Dealu Mare – Spitalul Județean – Direcția Muncii – Calea Campulung – Autogară – B.dul Eroilor – Haltă Teiș;

TRASEU 2B – UM Teiș – Haltă Teiș – 7 Noiembrie – Finanțe – Muzeul de Istorie – Școala 2 – Piața 1 Mai – Caraiman – Catedrala – Minion – MALL;

TRASEU 3 – M XI – Tribunalul Nou – Artă Populară – Școala 2 – Muntenia – Mitropolie – Col. Băltărețu – Spitalul Județean – Direcția Muncii – Calea Câmpulung – Romlux – Protecția Plantelor – Priseaca Intrare – Priseaca Școală – Priseaca Sat;

TRASEU 4 – M XI – Minion – Catedrala – Caraiman – Muntenia – Mitropolie – Col. Băltărețu – Monument – Vicas – COS P3;

TRASEU 5 – Campus – Piața 2 Brazi – M IV – M III – Polivalentă – Garaj – Universitatea Valahia – Pavcom – Gara – B.dul Carol – Mitropolie – Piața 1 Mai – Caraiman – Catedrală – Minion – M XI – Complex Natație;

TRASEU 6 – Piața 2 Brazi – M IV – M III – Calea Câmpulung – Spitalul Județean – Catedrala – Minion – M XI – Fabrica de Spirt – PECO – Oborul Vechi – Betania – ANL – Sagricom;

TRASEU 7 – Dedeman – Piața 2 Brazi – M IV – M III – Polivalentă – Garaj – Universitatea Valahia – Pavcom – Gara – MALL – M XI – Complex Natație;

TRASEU 8 – Bdul Eroilor – Haltă Teis – 7 Noiembrie – Finanțe – Piața 2 Brazi – M IV – M III – Polivalentă – Garaj – Universitatea Valahia – Pavcom – Vicas – COS P3;

TRASEU 9 – Str. Legumelor – PECO – Fabrica de Spirt – Minion – Catedrala – Caraiman – Muntenia – Mitropolie – Col. Băltărețu – Spitalul Județean – Direcția Muncii – Calea Câmpulung – Autogară – Bdul. Eroilor – Halta Teiș;

TRASEU 11 – M XI – Tribunalul Nou – Arta Populară – Școală 2 – Lt. Stancu Ion – Dealu Mare – Gara – Pavcom – Universitatea Valahia – Garaj – Polivalentă – Autogară – Bdul Eroilor – Micro II;

TRASEU 13 – M XI – Minion – Catedrală – Caraiman – Muntenia – Col. Băltărețu – Spitalul Județean – Direcția Muncii – Calea Câmpulung – Romlux – Cromsteel – SARO – Spitalul Municipal;

TRASEU 14 – Class Park – Magrini – APM Dâmbovița – Școala 2 – Piață 1 Mai – Caraiman – Catedrala – Minion – MALL – Spitalul Județean – Direcția Muncii – Calea Câmpulung – M III – M V – Piață 2 Brazi – Class Park.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Atenție! Se întrerupe furnizarea apei potabile în comuna Dragomirești

Publicat

pe

de

Joi – 25 aprilie 2021, între orele 08:00-16:00, se întrerupe alimentarea cu apa potabilă în satele Dragomirești, Decindeni, Râncaciov, Geangoești, Mogoșești, comuna Dragomirești, pentru lucrări de reabilitare a rețelelor de apă.

„Reluarea alimentării cu apă se va face conform procedurilor legale, vor fi prelevate probe de apă care vor fi analizate pentru asigurarea gradului de potabilitate a acesteia, în conformitate cu reglementările în vigoare.

Se recomandă a nu se folosi apa în scop potabil imediat după pornire, până la limpezire. Preventiv, până la primirea buletinului de analize microbiologice (cca. 72 ore) vă recomandăm să fierbeţi apa utilizată în scop potabil timp de 10 minute.

Rezultatele analizelor de laborator vor fi afișate pe site-ul Companiei de Apă Targoviște Dâmbovița, la adresa: catd.ro/index.php/comunicare/opriri-apa/arhiva-opriri-apa”, se precizează într-un comunicat remis de Compania de Apă Târgoviște-Dâmbovița.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT