Connect with us

ACTUALITATE

ANI, informaţii utile despre depunerea declarațiilor de avere și interese

Publicat

pe

Agenţia Naţională de Integritate a remis către mass-media un set de informații utile, sub formă de întrebări și răspunsuri frecvente, în vederea optimizării procesului de completare și depunere a declarațiilor de avere și interese.

Care este data limită pentru depunerea declarațiilor de avere și de interese?

Având în vedere faptul că 15 iunie 2019 este o zi nelucrătoare (sâmbătă), în conformitate cu dispozițiile Noului Cod Civil, marți – 18 iunie 2019 este data limită în care persoanele prevăzute la art. 1, alin. (1) din Legea nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice (https://bit.ly/2JKItLF), pot depune declarațiile de avere și de interese anuale.

Unde se regăsesc formularele declarațiilor de avere și de interese?

Pentru facilitarea procesului de completare a declarațiilor, Agenția Națională de Integritate recomandă persoanelor prevăzute de lege, utilizarea formularelor electronice ale declarațiilor de avere și de interese, disponibile pe pagina de Internet a Agenției, la secțiunea “Formulare” (https://bit.ly/2KeSv6W). Ghidul de utilizare a formularelor electronice poate fi descărcat la adresa: https://bit.ly/2XarsO3.

Cum se completează declarațiile de avere și de interese?

Pentru completarea conformă a declarațiilor de avere și de interese, persoanele interesate au posibilitatea de a consulta Ghidul de completare a declarațiilor de avere și de interese (https://bit.ly/2QBGjyA), Ghidul privind incompatibilitățile și conflictele de interese (https://bit.ly/2Xgwite), Ghidul persoanei desemnate cu implementarea prevederilor referitoare la declarațiile de avere și declarațiile de interese (https://bit.ly/2WcHXg7), precum și secțiunea de întrebări frecvente (https://bit.ly/2VVpDTJ).

Persoanele interesate se pot adresa Agenției, în vederea clarificării aspectelor referitoare la modalitatea de completare și depunere a declarațiilor de avere și de interese, la numărul de telefon 0372.06.98.69 (interior 151 sau 156) sau la adresa de e-mail completareDAI@integritate.eu.

Care sunt atribuțiile persoanelor care au obligația depunerii declarațiilor de avere și de interese?

Declarațiile de avere se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind drepturile şi obligaţiile declarantului, ale soţului/soţiei, precum şi ale copiilor aflaţi în întreţinere și vor cuprinde toate datele și informațiile solicitate de formular (funcție, CNP, domiciliu), potrivit modelelor prevăzute în Anexa nr. 1 din Legea nr. 176/2010;

Declaraţiile de avere se întocmesc după cum urmează:

– în cazul veniturilor se vor declara veniturile obținute în anul fiscal anterior încheiat la 31 decembrie, (ex. salarii, dividende);
– în cazul celorlalte capitole din declaraţie, se va menționa situația la data declarării; (ex. situație active financiare, bunuri mobile deținute, datorii, etc.);

Declaraţiile de interese se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind funcţiile şi calitățile (deținute la data completării declarației) prevăzute în Anexa nr. 2, din Legea nr. 176/2010, potrivit prevederilor Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare;

Persoanele suspendate din exerciţiul funcţiei sau al demnităţii publice pentru o perioadă ce acoperă integral un an fiscal vor actualiza declaraţiile în termen de 30 de zile de la data încetării suspendării.

Ce date se vor anonimiza în cuprinsul declarațiilor de avere și de interese?

În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679, precum și ale prevederilor speciale din Legea nr. 176/2010, în cuprinsul declarațiilor de avere și de interese se vor anonimiza: adresa imobilelor declarate cu excepţia localităţii unde sunt situate, adresa instituţiei care administrează activele financiare, codul numeric personal, semnătura.

Agenția Națională de Integritate prelucrează datele cu caracter personal cu respectarea prevederilor Regulamentului nr. 679/2016 (GDPR) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, respectiv art. 6 ”Prelucrarea este legală numai dacă și în măsura în care se aplică cel puțin una dintre următoarele condiții: prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului” (Art. 6 alin. 1 lit. c)

Ce se întâmplă în situația în care declarațiile de avere conțin date cu caracter personal ale unor terți care nu au fost informați că vor fi făcute public?

În situația în care, declarațiile de avere conțin date cu caracter personal ale unor terți care nu au fost informați că vor fi făcute publice, aceștia au posibilitatea de a se adresa Agenției Naționale de Integritate solicitând anonimizarea respectivelor informații.

Cum procedăm în situația în care există norme speciale sau clauze privind asigurarea confidențialității veniturilor declarantului sau ale membrilor familiei sale?

În cazurile în care există norme speciale sau clauze privind asigurarea confidențialității veniturilor declarantului sau ale membrilor familiei sale, este obligatorie dovada acestor aspecte, prin anexarea la declarația de avere a unui document justificativ prin care se confirmă existența clauzei, respectiv prin indicarea normelor speciale care instituie obligația de confidențialitate, situație în care Agenția Națională de Integritate poate dispune anonimizarea veniturilor.

Prin urmare, având în vedere dispoziţiile Legii nr. 176/2010, declaraţiile de avere se vor completa la toate rubricile prevăzute de formular, urmând ca pentru fiecare caz în parte, pe baza documentelor anexate declarației de avere și din care rezultă existența unei clauze de confidențialitate sau dorința terțului de a nu-i fi făcute publice datele cu caracter personal, inspectorii de integritate să procedeze conform prevederilor legale aplicabile privind anonimizarea informațiilor respective.

Asigurarea afișajului declarațiilor de avere și de interese reprezintă o obligație legală expresă a persoanelor responsabile cu implementarea prevederilor legale privind declarațiile de avere și de interese din fiecare instituție sau autoritate publică.

Care sunt obligațiile persoanelor din instituțiile publice, responsabile cu implementarea prevederilor legale referitoare la declaraţiile de avere şi de interese?

Persoanele responsabile cu implementarea prevederilor referitoare la declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese asigură afişarea şi menţinerea declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese pe pagina de Internet a instituţiei, dacă aceasta există, sau la avizierul propriu, în termen de cel mult 30 de zile de la primire, prin anonimizarea adresei imobilelor declarate, cu excepţia localităţii unde sunt situate, adresei instituţiei care administrează activele financiare, a codului numeric personal, precum şi a semnăturii;

Persoanele desemnate vor transmite Agenţiei până la data de 1 august 2018, lista definitivă cu persoanele care nu au depus în termen sau au depus cu întârziere declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese, însoţită de punctele de vedere primite.

Care sunt sancțiunile pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare la depunerea declarațiilor de avere și de interese?

Nerespectarea termenului pentru depunerea declarațiilor de avere și a declarațiilor de interese ori nedeclararea cuantumului veniturilor realizate sau declararea acestora cu trimitere la alte înscrisuri constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei, iar Agenția poate declanșa din oficiu procedura de evaluare;

Nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 6 din Legea nr. 176/2010, de către persoanele responsabile cu implementarea prevederilor prezentei legi constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei. Aceeaşi sancţiune se aplică şi conducătorului entităţii respective, dacă acesta nu îndeplineşte obligaţiile prevăzute de Legea nr. 176/2010.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Munca în echipă dă rezultate în Parcul Industrial Moreni

Publicat

pe

Din dorința de a veni în sprijinul firmelor care își desfășoară activitatea în Parcul Industrial Moreni, directorul Gabriel Purcaru a organizat, astăzi – 18 ianuarie 2022, o întâlnire între reprezentanții acestora și conducerea Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Dâmboviţa.

În cadrul discuțiilor privind nevoia de ocupare a locurilor de muncă vacante, angajatorii au primit informații complete cu privire la beneficiile pe care le acordă statul pentru recrutarea forței de muncă pe categorii de vârstă.

De asemenea, a fost avansată ideea unui parteneriat între Parcul Industrial Moreni și AJOFM Dâmboviţa, în vederea organizării unor cursuri de calificare în diferite meserii. În acest fel, firmele nu vor mai fi nevoite să cheltuiască fonduri pentru pregătirea personalului.

Reamintim faptul că Parcul Industrial Moreni este una dintre cele mai mari unități economice de acest tip din România, cu o suprafață de 252.000 mp și un grad de ocupare de 100%. La începutul acestei luni, societatea a achiziționat un imobil de 1.000 mp și 2.400 mp de teren aferent construcției, spații care au fost deja închiriate către două firme. Totodată, sunt aproape de finalizare procedurile de preluare a unei suprafețe de 18.000 mp de la Primăria Moreni, unde vor fi ridicate noi hale de producție.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Anunț finalizare proiect Grant capital de lucru SC TRANSPORT SAMOILĂ SRL

Publicat

pe

de

18.01.2022

SC TRANSPORT SAMOILĂ SRL anunță finalizarea proiectul cu titlul ” Grant 2 Transport Samoilă S.R.L.” pentru capital de lucru, proiect nr. RUE M2- 15448 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr. 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE, respectiv nr. M2- 15448 din 27.07.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea SC TRANSPORT SAMOILĂ SRL.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:
– menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni;
– menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 60.433,1325 lei(valoare totală) din care: 52.550,55 lei grant și 7.882,5825 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

Persoană de contact:
SAMOILA FLORIN-DANIEL
dan83florin@yahoo.com
0765347113

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT