Connect with us

ACTUALITATE

Copacii unirii prind rădăcini în pământul Moldovei de dincolo de Prut

Publicat

pe

În ultimii ani, reprezentanții Consiliului Județean Dâmbovița au trecut, și bine au procedat, de la metoda sterilă și ineficientă de a vorbi despre unirea cu Basarabia, despre frații noștri de dincolo de Prut, care au nevoie de noi, la fapte concrete. Podul de flori care se ofileşte în timp a fost transformat într-un pod al realizărilor, al lucrurilor trainice și folositoare. Dâmbovițenii noștri, în afară de multitudinea de ajutoare oferite cu diverse ocazii, au reabilitat, modernizat și dotat o serie de instituții de învățământ din Republics Moldova. Şi, din câte am aflat de la Alexandru Oprea, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, inițiativele de acest fel nu se vor opri aici.

Zilele trecute, o delegație condusă de șeful administrației județene a mers din nou în Moldova, în comuna Săiți, din raionul Căuşeni, pentru a urmări stadiul implementării proiectului de reabilitare și modernizare a şcolii din această localitate, la care CJ Dâmbovița și-a adus o puternică contribuție. Și nu au făcut-o pentru capital politic sau cine știe ce alte favoruri, ci pentru că acolo trăiesc românii de-ai noștri, frați întru rădăcină milenară. Dâmbovițenii, care s-au aflat pentru două zile în Republica Moldova, au mers acolo cu inimile deschise, cu emoție, cu dorința de a-i cunoaște pe săițeni, de a vibra împreună cu ei, pentru a arată fraților moldoveni că nu sunt singuri, că suntem cu ei și năzuințele unirii le îndeplinim prin fapte, prin lucruri concrete.

Și, iată, pornim pe firul acestei călătorii de suflet. Să vorbim de drum. Lung, bine suportat, vesel, nerăbdător. Ploaia, furtunile întâmpinate în Moldova au avut o frumusețe aparte, cerul dezlănțuit într-un echilibru divin cum rar vezi. Verdele răsfirat peste colinele Moldovei, biciute de ploaie în diferite ritmuri, bătea uimitor în lumina fulgerelor care brăzdau văzduhul. Aici, oamenii nu se tem de stihiile naturii, nu plâng și nu regretă. Se închină blajin și spun „Doamne ajută”. Când am ajuns în fața sediului Raionului Căuşeni, din localitatea cu același nume, turna cu găleata. Președintele instituției, Nicolae Gorban, ne-a întâmpinat cu multă căldură și cu un braț de umbrele. Nici vorbă să ne schimbăm programul din cauza binecuvântatei ploi, cum se întâmplă frecvent la noi, invocând factorul comoditate. Delegația a fost primită cu pâine și sare, cu urări de bun venit și cu o sinceră prietenie. În sala de ședințe a Raionului, a avut loc o scurtă întâlnire de socializare, s-au schimbat impresii, s-au făcut declarații de mulțumire, de întărire a colaborărilor, după care toată suflarea prezentă, în ciuda ploii puternice, a pornit spre Mănăstirea „Sfintelor Femei Mironosițe Marta și Maria”, una dintre cele mai mari și mai vechi comunități monastice din Republica Moldova.

Dâmbovițenii s-au alăturat sutelor de credincioși aflați în acea zi la Sfânta Liturghie oficiată de preoții mănăstirii. O atmosferă caldă, vie, dătătoare de energii nebănuite. Sunetul ploii care bătea în acoperiș şi tunetele puternice se armonizau perfect cu cântările religioase, creând un spectacol divin, cum rar mi-a fost dat să urmăresc. Am avut un simțământ deosebit de plăcut, de emoționant în biserica mănăstirii, pierdut printre chipurile de oameni simpli, sărăcuți în portul lor, dar în care citeai limpede credința, încrederea în Dumnezeu.

Oaspeții dâmbovițeni, după slujbă, au fost invitați să urmărească un scurt program artistic, o interpretare la pian a unor copii deosebit de talentați, după care au vizitat biserica „Ștefan cel Mare și Sfânt” aflată în imediata apropiere a mănăstirii. La plecare, au primit în dar câte o icoană.

De la mănăstire, s-a pornit spre localitatea Săiți, unde delegația dâmbovițeană era așteptată de toată suflarea satului, în mod special de tinerele vlăstare ale comunei, beneficiari direcți ai investiției susținute de Consiliul Județean Dâmbovița cu suma de 387.766 de lei. Inaugurarea a coincis în mod frumos cu festivitățile prilejuite de “Ziua localității”, sărbătorită de „Înălțarea Domnului”. Un zumzet proaspăt de început de vară răzbatea în inima Săițiului. Dumnezeu, ca la o poruncă, a îndepărtat norii grei, lăsând soarele să vegheze cald asupra întregii adunări din fața şcolii. Un semn interpretat de localnici ca o binecuvântare.

Alexandru Oprea, președintele CJ Dâmbovița, șeful Raionului Căuşeni – Nicolae Orban şi ceilalți membri ai delegației dâmbovițene au fost întâmpinați cu bucate moldovenești şi versuri cu un puternic iz patriotic național, interpretate de fetițe cu fețe rumene. Emoțiile au fost copleșitoare. Nu aveai cum să opreşti izvorul cald al lacrimilor când vezi şi auzi cum trăiesc, cum simt româneşte moldovenaşii de dincolo de Prut.

Alocuțiunea președintelui Alexandru Oprea, născută spontan, dictată din suflet, sinceră, a demonstrat celor de față că suntem frații lor, pregătiți oricând să le fim alături, să nu îi lăsăm la nevoie, că suntem alături de ei în orice împrejurare și că puținul nostru îl împărțim și cu ei. Alexandru Oprea a lăsat să se înțeleagă că unirea care se va înfăptui mai devreme sau mai târziu nu poate fi făcută doar prin discursuri politice, prin texte încărcate de literatură, ci prin fapte. Copacii unirii trebuie sădiți în Moldova, să crească, să înflorească și să prindă rădăcini adânci. Obiectivele susținute de Consiliul Județean Dâmbovița reprezintă, într-adevăr, semne sincere și trainice ale dorinței de unire.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Noțiuni minime de marketing pe care un director general trebuie să le cunoască

Publicat

pe

de

Începând cu secolul al XX-lea studiile despre leadership au început să își intensifice numărul în literatura de specialitate. Descentralizarea puterii din cadrul companiilor a fost asociată cu dispersia autorității și implicit, stratificarea deciziilor. Există astfel atât afaceri care au o structură de conducere piramidală, cu decizii de sus în jos, dar și unele care nu respectă forma tradițională, care sunt eficiente fiindcă operează în permanență cu specialiști. Indiferent de situație, structura de conducere din care face parte și persoana directorului general trebuie să cunoască elemente definitorii pentru managementul unei firme. Printre aceste informații vitale se numără și noțiunile de marketing, atât de mediatizate în zilele noastre.

În cadrul acestui articol încercăm să realizăm o sinteză a ceea ce înseamnă noțiuni minimale în materie de marketing pe care un director trebuie să le cunoască pentru a eficientiza deciziile. Crizele din ultimii ani au afectat în mare măsură afacerile locale, cele fără vizibilitate în mediul online. Internetul a devenit prin urmare, cel mai bun spațiu pentru desfășurarea optimă a unei afaceri pentru a fi rentabilă, de aici și importanța unor tipuri de strategii de marketing adaptate la produs/servicii și domeniu de activitate.

Un plan bine întocmit pentru eficiență sporită

În vânzări nu totul depinde de cifre. În acest domeniu este esențial ca structura de conducere să dețină minime informații de contabilitate dar și câteva de marketing pentru a putea eficientiza procesele pe viitor. În calitate de director general cu ambiții de creștere a vizibilității pe piață este indicat să consultați un plan de marketing exemplu pentru a avea idei despre cum puteți să îl construiți pe cel ideal pentru firma dumneavoastră. În definitiv, un plan de marketing este sinonim cu procesul de planificare al producției, al modului de analiză al pieței și concurenței, a adaptării produselor/serviciilor la noile tendințe cerute de către clienți. Este foarte important ca orice firmă să dețină un plan de marketing bine pus la punct pentru a ști cum să se orienteze intern și extern. Evoluțiile viitoare ale firmei depind foarte mult de adaptarea continuă la noi contexte, de regândirea, atunci când este cazul, a strategiei de marketing. Într-o companie sau într-o organizație, eficientizarea muncii este un deziderat pentru orice structură managerială. Aceasta se poate realiza atunci când angajații au predictibilitate, siguranță, un traseu clar și task-uri specifice care să îi facă să se simtă valoroși. O companie care își valorizează resursa umană este capabilă să valorizeze și clienții.

Nu numai teorie, ci și rezultate

Mixul de marketing in servicii reprezintă partea empirico-teoretică a deciziilor și instrumentelor prin care o companie încearcă să se adapteze pe piață și să facă față concurenței. Cu ajutorul celor 4 elemente principale ale mixului (produs, preț, promovare și plasare), o companie poate transpune din teorie în practică modelul de vânzare eficient și eficace, pliat pe profilul său.

Tot ceea ce ține de politicile de marketing ale unei firme coincide cu mixarea unor instrumente specifice pentru maximizarea profitului. Înțelegerea acestora de către decidenți este un prim pas înspre comunicarea intra-organizațională și implicit, către rezultate mai bune pe viitor.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Centralizează orele lucrate de salariați cu o aplicatie pontaj angajati

Publicat

pe

de

Colectarea informațiilor despre prezența salariaților la locul de muncă este facilitată de o aplicatie pontaj angajati, ușor de utilizat. Datele strânse se importă într-un soft calcul salarii, pentru a efectua operațiunile de payroll într-un mod precis. Prin intermediul unor astfel de soluții software, munca personalului de HR este mult eficientizată. Înlocuirea proceselor manuale repetitive economisește mult timp pentru specialiștii în resurse umane, iar birocrația este redusă la minimum.

Ia în considerare o aplicatie pontaj angajati pentru compania ta

Un sistem digital performant de gestionare a proceselor de HR include și o aplicatie pontaj angajati, în cadrul căreia pot fi centralizate orele lucrate de membrii unei organizații. Cu ajutorul softului, salariații își pot gestiona pontajul pe cont propriu, chiar dacă lucrează de la birou, de la distanță sau într-un format hibrid. După ce au fost strânse toate informațiile despre pontajul angajaților, ele sunt introduse într-un soft calcul salarii, de unde poate fi realizată operațiune de calcul a remunerațiilor lunare.

Soluții intuitive pentru automatizarea proceselor de HR și payroll

Profesioniștii din departamentul de resurse umane pot beneficia semnificativ de avantajele aduse de soluțiile digitale, așa cum este o aplicatie pontaj angajati și un soft calcul salarii. Utilizarea acestora reduce semnificativ volumul de muncă al personalului de HR, fiind o alternativă mult mai eficientă la procedurile tradiționale.
Alături de înregistrarea timpului lucrat, o aplicatie pontaj angajati permite accesul la rapoarte despre orele muncite. De asemenea, oamenii își pot vizualiza balanța zilelor de concediu și pot solicita zile libere din această platformă online. Cererile pot fi aprobate instant de către superiori, fără să fie necesară completarea și semnarea unor documente tipărite, sau de intervenția personalului de HR.

Sprijin în activitatea zilnică a departamentului de HR

O aplicatie pontaj angajati este capabilă să înregistreze numărul de ore sau de zile lucrate de către angajați. Atunci când softul este utilizat alături de un soft calcul salarii, operațiunile complexe de payroll sunt eficientizate semnificativ. În acest fel, este asigurat un flux optim al calcului de salarii, iar specialiștii HR își pot organiza mult mai bine activitatea zilnică.

Eficientizarea proceselor de calcul a veniturilor salariale

În realizarea calcului de salarii, se iau în considerare elemente precum: baza de calcul de la care se pleacă, numărul de ore lucrate în luna respectiva (colectate cu ușurință printr-o aplicatie pontaj angajati), bonusuri, prime, numărul de zile de concediu, eventuale rețineri salariale, ore suplimentare, sporuri și alte aspecte. Cu un soft calcul salarii, operațiunea se desfășoară ușor și rapid, iar posibilitatea apariției erorilor umane este minimizată.

Profită de avantajele tehnologiei

Digitalizarea optimizează procesele realizate de către personalul de HR, fiind de mare ajutor pe termen lung în orice organizație. True HR este un sistem de resurse umane creat de UCMS by AROBS, în care se regăsesc 19 funcționalități distincte, printre care și o aplicatie pontaj angajati. De asemenea, compania cu o experiență de peste 26 de ani a dezvoltat dp-Payroll, un soft calcul salarii destinat operațiunilor de payroll, în care sunt incluse de asemenea 19 module diferite. Pentru mai multe detalii despre aplicațiile celor de la UCMS by AROBS, trimite un email la sales@ucms.ro sau apelează numărul 0738.822.537.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats