Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

29 noiembrie – Ziua Naţională a Reclamaţiilor. Sfaturi InfoCons pentru achiziţiile online

Publicat

pe

Sorin Mierlea - preşedinte InfoCons

Asociația Națională de Protecția Consumatorilor – InfoCons sărbătorește astăzi, 29 noiembrie 2019, Ziua Națională a Reclamațiilor.

„În România, Black Friday a avut loc în data de 15 Noiembrie, ceea ce înseamnă că astăzi, 29 Noiembrie, este ultima zi în care aveți dreptul să anulați și să returnați produsele achiziționate online, indiferent de motiv și fără nicio justificare, conform legislației.

Luați atitudine! Nu mai cumpărați doar pentru că produsele sunt la reducere! Cumpărați doar dacă aveți cu adevărat nevoie de ele! Nu uitați, indiferent de promoție, aveți aceleași drepturi! Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor dumneavoastră

Reţineţi că aveți la dispozitie numărul InfoCons: 0219615 – număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă, cu tarif normal în rețeaua Telekom, număr pe care îl puteți apela și puteți solicita consiliere în domeniul protecției consumatorilor”, spune Sorin Mierlea – preşedinte InfoCons.

Achiziții online – 10 Sfaturi utile

1. Înainte de încheierea contractului este important să verificați dacă pe site comerciantul informează corect si complet privind:
– datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
– caracteristicile esențiale ale produsului;
– prețul cu toate taxele incluse;
– cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
– modalitățile de plată și de livrare;
– perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
– durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
– existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

2. Contactarea comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare poate oferi consumatorilor, prin modul în care răspunde la aceste întrebări, indicii asupra seriozității vânzătorului.

3. Privind dreptul de denunţare a contractului, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, consumatorul are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv.

4. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

5. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificata și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
Profesionistul rambursează sumele folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu condția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

6.Comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele platite de consumator in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.

7. Foarte important: consumatorul trebuie sa citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului), se prelungeşte cu inca 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menționat/informat expres despre existena dreptului de returnare a produselor.

8. În cazul manipulărilor succesive, consumatorului îi poate fi restituit un procent din valoarea produsului.

9. Verificarea prețurilor – există site-uri care afișează prețuri comparative pentru același produs – vă poate ajuta la alegerea produsului;

10. Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoționale etc) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare și publicitate a prețurilor:
– orice comerciant care anunţă o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în acelasi spatiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.
– Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

ACTUALITATE

Avocatul Ernest Andrei Moldoveanu a murit după ce a stat 20 de ore la audieri la DIICOT Dâmboviţa

Publicat

pe

de

Consiliul Uniunii Naționale a Barourilor din România trage un semnal de alarmă după moartea avocatului Ernest Andrei Moldoveanu (69 de ani), într-un accident de circulaţie petrecut în data de 4 decembrie, la intrare în oraşul Pucioasa, când se întorcea acasă după 20 de ore de audieri la DIICOT Dâmboviţa

”Am aflat cu tristețe că miercuri 4 decembrie 2019, a încetat din viață domnul avocat Ernest Andrei Moldoveanu, fost Președinte al Colegiului de avocați Dâmbovița și ulterior, după apariția Legii nr. 51/1995, Decan pentru două mandate al aceluiași barou.

Cauza decesului a fost un accident de circulație. Domnul avocat se întorcea la ora 6,00 dimineața de la sediului DIICOT Dâmbovița de la audieri care au început marți, 3 decembrie la ora 10,00, starea de oboseală accentuată acumulându-se după o noapte întreagă petrecută pe culoarele structurii de parchet, așteptând audierea clientului său și din cauza concentrării la o ora nefirească pentru lucru.

Desigur, în pofida faptului că am încercat să ne informăm și să analizăm circumstanțele care au impus acest program de lucru în privința anchetei penale, nu putem afirma acum, fără o cunoaștere a particularităților cauzei, că aceste audieri maraton la ore de noapte reprezintă un abuz al autorităților ori au la bază aspecte ce țin de specificitatea cazului și care pot fi explicate legal. Evident, fără o abordare instituțională anterioară a chestiunii programului de lucru al avocaților, este greu acum să punem acest trist și grav eveniment pe seama unui dezinteres sau chiar dispreț al autorităților sistemului judiciar față de munca avocatului. Nu cunoaștem exact motivele care au condus la audieri la ore târzii ori de ce nu s-a comunicat avocaților ordinea audierii, ora aproximativă la care se audiau suspecții sau martorii asistați de avocați. Știm însă că în principiu, justiția este diurnă, caracterul nocturn fiind de evitat din multiple explicabile motive.

Manifestând toată aprecierea pentru munca celor care lucrează în sistemul judiciar trebuie să atragem atenția că avocatul este un partener al justiției. Or, un partener al justiției trebuie tratat cu respect. Respectul nu înseamnă numai cuvinte frumoase, aprecieri generale spuse în cadrul conferințelor și dezbaterilor profesionale sau scrise în ghiduri. Respectul trebuie să fie efectiv. Efectivitatea respectului înseamnă a se lua în calcul și viața, sănătatea, capacitățile umane ale avocatului, a lua măsuri pentru ca activitatea profesională a acestuia să fie desfășurată în condiții optime.

Este momentul să ne întoarcem privirea și spre noi, avocații, pentru că așa cum pretindem sistemului judiciar să ne trateze cu respect, trebuie să ne respectăm și noi în cadrul formelor de exercitare a profesiei. Și acolo programul trebuie să fie unul care să țină seama de viața și sănătatea avocatului. Se poate muri sau pierde sănătatea și din cauza oboselii acumulate la birou nu numai pe culoarele unității de parchet.

Avocați, judecători și procurori trebuie să avem în vedere că viața și sănătatea tuturor trec înaintea justiției și adevărului”, se arată într-un comunicat remis de Consiliul Uniunii Naționale a Barourilor din România.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Romsilva îţi propune un week-end cu „Dulciuri, jocuri şi poveşti de Moş Nicolae”

Publicat

pe

În acest week-end, Romsilva organizează în Bucureşti Festivalul „Dulciuri, jocuri și povești de Moș Nicolae” şi ne invită să descoperim preparate naturale aduse din diferite colțuri ale țării, dar și să ne demonstrăm măestria la atelierele creative ale zânelor şi spiriduşilor. Distracția poate începe cu o plimbare în caleașca trasă de cai.

Achiziționarea produselor de la standuri se va efectua doar în baza jetoanelor/token-urilor ce pot fi achiziționate de la punctele cu această destinație amplasate în Arena Romsilva și la recepția hotelului aflat pe strada Petricani 9A.

Intrarea este liberă și se face pe baza zâmbetelor de bucurie. Sâmbătă – 7 decembrie şi duminică – 8 decembrie, festivalul este deschis între orele 10:00 şi 22:00. Mai multe informaţii pe pagina de Facebook a evenimentului.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web