Connect with us

ACTUALITATE

29 noiembrie – Ziua Naţională a Reclamaţiilor. Sfaturi InfoCons pentru achiziţiile online

Publicat

pe

Sorin Mierlea - preşedinte InfoCons

Asociația Națională de Protecția Consumatorilor – InfoCons sărbătorește astăzi, 29 noiembrie 2019, Ziua Națională a Reclamațiilor.

„În România, Black Friday a avut loc în data de 15 Noiembrie, ceea ce înseamnă că astăzi, 29 Noiembrie, este ultima zi în care aveți dreptul să anulați și să returnați produsele achiziționate online, indiferent de motiv și fără nicio justificare, conform legislației.

Luați atitudine! Nu mai cumpărați doar pentru că produsele sunt la reducere! Cumpărați doar dacă aveți cu adevărat nevoie de ele! Nu uitați, indiferent de promoție, aveți aceleași drepturi! Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor dumneavoastră

Reţineţi că aveți la dispozitie numărul InfoCons: 0219615 – număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă, cu tarif normal în rețeaua Telekom, număr pe care îl puteți apela și puteți solicita consiliere în domeniul protecției consumatorilor”, spune Sorin Mierlea – preşedinte InfoCons.

Achiziții online – 10 Sfaturi utile

1. Înainte de încheierea contractului este important să verificați dacă pe site comerciantul informează corect si complet privind:
– datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
– caracteristicile esențiale ale produsului;
– prețul cu toate taxele incluse;
– cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
– modalitățile de plată și de livrare;
– perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
– durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
– existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

2. Contactarea comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare poate oferi consumatorilor, prin modul în care răspunde la aceste întrebări, indicii asupra seriozității vânzătorului.

3. Privind dreptul de denunţare a contractului, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, consumatorul are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv.

4. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

5. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificata și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
Profesionistul rambursează sumele folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu condția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

6.Comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele platite de consumator in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.

7. Foarte important: consumatorul trebuie sa citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului), se prelungeşte cu inca 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menționat/informat expres despre existena dreptului de returnare a produselor.

8. În cazul manipulărilor succesive, consumatorului îi poate fi restituit un procent din valoarea produsului.

9. Verificarea prețurilor – există site-uri care afișează prețuri comparative pentru același produs – vă poate ajuta la alegerea produsului;

10. Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoționale etc) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare și publicitate a prețurilor:
– orice comerciant care anunţă o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în acelasi spatiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.
– Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

PERPLEX. De Cartea Recordurilor! 5 lei trei firicele de leuștean în Piața 1 Mai din Târgoviște

Publicat

pe

Piața agroalimentară 1 Mai din Târgoviște poate fi denumită cu succes a fi „de lux”. Asta fiindcă prețurile sunt parcă umflate cu pompa de comercianți, dar și de micii producători agricoli de prin jurul municipiului. Nu știu ce calcule de rentabilitate își fac legumicultorii, dar sunt dezamăgitoare, umilitoare pentru bietul cumpărător. Dar asta pare să nu mai intereseze pe nimeni. Nici atât pe guvernanți! Lupta pentru supraviețuire este dură. Care pe care!

Intri în piață și vrei să îți cumperi ingredientele pentru o amărâtă de ciorbă. De legume, nu de carne! Științific. De regim. Te-ai spart! Pătrunjelul, 2-3 lei legătura. Din ce în ce mai mică. Mărarul, la fel. Rege între verdețuri este leușteanul. L-am găsit pe taraba unei sârboaice bine înfofolită. Când m-am uitat la legătură, nu mi-a venit să cred cât era de firavă.Trei firișoare, cu trei-patru frunzulițe plăpânde. Am crezut că îl pot cumpăra la ofertă, la reducere. Întreb cât face. Mai bine îmi vedeam de treabă, păstrăm inima liniștită. Femeia, care înfășura niște ață în jurul unor mănunchiuri de mărar, mi-a răspuns mașinal: „5 lei legătura”! M-am uitat năuc și i-am întors vorba. „Atât de mult? Firișoarele astea nevinovate? Cred că râdeți de mine!” Agricultoarea se uită la mine mai rece ca afară. „Nu vă convine, nu luați. Ăsta e prețul. Muncim și noi”. Îl iau. Nu iese bună ciorba fără.

Merg nătâng și filozofez amar. Păi dacă te duci la restaurant și servești o ciorbă cu 30 de lei porția nu ar trebui să te mai ofuschezi de preț. Leușteanul pe care l-am luat cu puțină atenție merge doar la două farfurii. Dacă mai pui și restul de ingrediente, după prețurile din Piața 1 Mai din Târgoviște, ce gătești acasă iese aproape ca la restaurant. Păi, vedeți?! Să fim bucuroși. Relaxați. Mâncăm acasă ca la localul de lux. Mai trai ca ăsta nici că se poate!

Imaginea cu legăturica de leuștean de 5 lei mă vă urmări ca un coșmar mult timp de acum încolo. Un alt curs valutar la Târgoviște! Leu – legătura de leuștean. Și ultimul iese tare!

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

GRATUIT: Seminar de informare cu privire la raportarea SAF-T organizat de Camera de Comerț Dâmbovița

Publicat

pe

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița organizează, marți – 14 ianuarie 2025, de la ora 10:00, în format fizic și online, seminarul gratuit de informare cu tema ​„Modificări legislative. Raportare SAF-T 2025″. Speaker al evenimentului: dr. Gabriela Anghel, expert contabil, consultant fiscal și practician în insolvență.

Date de contact pentru informații suplimentare și înscrieri:
📞 0751.153.708
✉ aura.varlan@cciadb.ro

📌 Participare fizică: Sediul Camerei de Comerț Dâmbovița, Calea Câmpulung, nr.6A, Târgoviște.

📌 Participare on-line: pe platforma ZOOM.

Date de conectare: https://us06web.zoom.us/j/89213839664?pwd=Oy6Py6QRt7kuIPbSgnwnOynQtaht2r.1

Meeting ID: 892 1383 9664

Passcode: 791903

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite