Connect with us

ACTUALITATE

29 noiembrie – Ziua Naţională a Reclamaţiilor. Sfaturi InfoCons pentru achiziţiile online

Publicat

pe

Sorin Mierlea - preşedinte InfoCons

Asociația Națională de Protecția Consumatorilor – InfoCons sărbătorește astăzi, 29 noiembrie 2019, Ziua Națională a Reclamațiilor.

„În România, Black Friday a avut loc în data de 15 Noiembrie, ceea ce înseamnă că astăzi, 29 Noiembrie, este ultima zi în care aveți dreptul să anulați și să returnați produsele achiziționate online, indiferent de motiv și fără nicio justificare, conform legislației.

Luați atitudine! Nu mai cumpărați doar pentru că produsele sunt la reducere! Cumpărați doar dacă aveți cu adevărat nevoie de ele! Nu uitați, indiferent de promoție, aveți aceleași drepturi! Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor dumneavoastră

Reţineţi că aveți la dispozitie numărul InfoCons: 0219615 – număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă, cu tarif normal în rețeaua Telekom, număr pe care îl puteți apela și puteți solicita consiliere în domeniul protecției consumatorilor”, spune Sorin Mierlea – preşedinte InfoCons.

Achiziții online – 10 Sfaturi utile

1. Înainte de încheierea contractului este important să verificați dacă pe site comerciantul informează corect si complet privind:
– datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
– caracteristicile esențiale ale produsului;
– prețul cu toate taxele incluse;
– cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
– modalitățile de plată și de livrare;
– perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
– durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
– existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

2. Contactarea comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare poate oferi consumatorilor, prin modul în care răspunde la aceste întrebări, indicii asupra seriozității vânzătorului.

3. Privind dreptul de denunţare a contractului, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, consumatorul are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv.

4. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

5. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificata și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
Profesionistul rambursează sumele folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu condția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

6.Comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele platite de consumator in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.

7. Foarte important: consumatorul trebuie sa citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului), se prelungeşte cu inca 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menționat/informat expres despre existena dreptului de returnare a produselor.

8. În cazul manipulărilor succesive, consumatorului îi poate fi restituit un procent din valoarea produsului.

9. Verificarea prețurilor – există site-uri care afișează prețuri comparative pentru același produs – vă poate ajuta la alegerea produsului;

10. Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoționale etc) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare și publicitate a prețurilor:
– orice comerciant care anunţă o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în acelasi spatiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.
– Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

ACTUALITATE

PERPLEX. Minunile sistemului! General, pensionat la 49 de ani fiindcă a călcat pe bec!

Publicat

pe

Nu îmi vine să plâng, deși aș putea, fiindcă trăim în țara tuturor posibilităților. Discriminarea socio-profesională este în floare în România. Țara pare împărțită în două: proști și deștepți. Muritorii de rând, pentru care se aplică legea la conservă, și protejații sistemului – bugetarii de lux. Cei care sunt considerați pavăza țării. Buricul. Beneficiarii facilităților fără număr și fără remușcare.

Am aflat, cu profundă și amețitoare stupoare, că adjunctul șefului Inspectoratului General pentru Situații de Urgență s-a pensionat. La 49 de ani. Vârsta la care românul de rând se uită înainte cu mâna la frunte, oftează și vede că, până îi vine vremea să încaseze amărâta de pensie, care nu ajunge nici la pantoful unei indemnizații de bugetar de lux, mai are de tras cel puțin 16 ani! Asta dacă Dumnezeu îl ține sănătos.

Mai este ceva demn de reținut. Șeful de la IGSU a ieșit din sistem general. La 49 de ani! Doamne, cât de ușor se adună gradele într-un stat în care democrația începe să aibă miros de apă de ploaie. Ce să îi dorim tânărului pensionar general? Să fie sănătos, să-și poată cheltui pensia de peste 15 mii de lei lunar cu folos. Și încă ceva! Să își găsească un post călduț printr-un minister, ceva, să nu își irosească tinerețea plimbând cățelul prin parc sau jucând șah cu bătrânii în Cișmigiu. Poate se înființează și o asociație a pensionarilor tineri. Până la urmă ei sunt fruncea! Noi, restul, iarba pe care calcă specialii cu pantofii Versace.

PS – Poate ar mai fi stat omul în funcție un an-doi, dar a făcut-o și dumnealui de oaie! Deh! General! Și-a pus șoferul să își asume un accident.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Dâmbovița: Crește tariful pentru apă și canalizare începând cu 1 ianuarie 2023

Publicat

pe

de

Compania de Apă Târgoviște Dâmbovița SA anunță că, începând cu data de 01.01.2023, tarifele pentru serviciile de alimentare cu apă și canalizare se vor majora în conformitate cu strategia de tarifare aprobată prin Hotărârea nr.380/18.11.2021 a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Apa Dâmbovița”, respectiv 5% – tarif apă și 12% – tarif canalizare, la care se adaugă inflația cumulată pe ultimul an, cât și în termeni reali.

BIROUL DE PRESĂ AL COMPANIEI DE APĂ TÂRGOVIȘTE DÂMBOVIȚA

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats