Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

29 noiembrie – Ziua Naţională a Reclamaţiilor. Sfaturi InfoCons pentru achiziţiile online

Publicat

pe

Sorin Mierlea - preşedinte InfoCons

Asociația Națională de Protecția Consumatorilor – InfoCons sărbătorește astăzi, 29 noiembrie 2019, Ziua Națională a Reclamațiilor.

„În România, Black Friday a avut loc în data de 15 Noiembrie, ceea ce înseamnă că astăzi, 29 Noiembrie, este ultima zi în care aveți dreptul să anulați și să returnați produsele achiziționate online, indiferent de motiv și fără nicio justificare, conform legislației.

Luați atitudine! Nu mai cumpărați doar pentru că produsele sunt la reducere! Cumpărați doar dacă aveți cu adevărat nevoie de ele! Nu uitați, indiferent de promoție, aveți aceleași drepturi! Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor dumneavoastră

Reţineţi că aveți la dispozitie numărul InfoCons: 0219615 – număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă, cu tarif normal în rețeaua Telekom, număr pe care îl puteți apela și puteți solicita consiliere în domeniul protecției consumatorilor”, spune Sorin Mierlea – preşedinte InfoCons.

Achiziții online – 10 Sfaturi utile

1. Înainte de încheierea contractului este important să verificați dacă pe site comerciantul informează corect si complet privind:
– datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
– caracteristicile esențiale ale produsului;
– prețul cu toate taxele incluse;
– cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
– modalitățile de plată și de livrare;
– perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
– durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
– existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

2. Contactarea comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare poate oferi consumatorilor, prin modul în care răspunde la aceste întrebări, indicii asupra seriozității vânzătorului.

3. Privind dreptul de denunţare a contractului, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, consumatorul are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv.

4. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

5. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificata și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
Profesionistul rambursează sumele folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu condția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

6.Comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele platite de consumator in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.

7. Foarte important: consumatorul trebuie sa citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului), se prelungeşte cu inca 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menționat/informat expres despre existena dreptului de returnare a produselor.

8. În cazul manipulărilor succesive, consumatorului îi poate fi restituit un procent din valoarea produsului.

9. Verificarea prețurilor – există site-uri care afișează prețuri comparative pentru același produs – vă poate ajuta la alegerea produsului;

10. Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoționale etc) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare și publicitate a prețurilor:
– orice comerciant care anunţă o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în acelasi spatiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.
– Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

ACTUALITATE

Polițiștii din Pitești, acuzați că au omorât un bărbat când îl imobilizau. VIDEO

Publicat

pe

Un bărbat, în vârstă de 63 de ani, a intrat în stop cardio-respirator și a murit la puțin timp după ce a fost imobilizat de polițiștii din Pitești.

Potrivit unor martori, acesta a refuzat să iasă dintr-un local în bucătăria căruia izbucnise un incendiu, astfel că oamenii legii l-au luat pe sus și l-au scos afară.

Apoi, bărbatul se tot apropia de zona de intervenție, moment în care polițiștii l-au pus la pământ, ba chiar s-au urcat peste el.

VIDEO – Momentul încătușării

Citește în continuare

ACTUALITATE

Prima doză de vaccin anti-COVID în străinătate, rapelul în România?

Publicat

pe

Românii care au primit prima doză de vaccin anti-COVID în străinătate pot efectua rapelul în țară – a decis Comitetul Național de Coordonare. Aceeași regulă se aplică și cetățenilor străini cu drept de ședere în România.

În acest sens, persoanele în cauză trebuie să contacteze reprezentanții centrului de vaccinare ales, de preferat cu cel puțin 72 de ore înainte de data la care ar trebui să li se administreze rapelul.

Apoi, trebuie să se prezinte la vaccinarea cu a doua doză având asupra lor actul de identitate care să ateste legalitatea șederii în România și să facă dovada efectuării primei doze de vaccin, prin prezentarea adeverinței de vaccinare.

După administrarea vaccinului, datele sunt introduse în Registrul Electronic Național al Vaccinărilor (RENV), iar pe adeverința de vaccinare se vor completa olograf informațiile privind imunizarea, inclusiv documentele doveditoare.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT