Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Fost şef al CJ Dâmboviţa acuză actuala conducere că-şi bate joc de banii publici!

Publicat

pe

Senatorul Adrian Ţuţuianu, fost preşedinte al Consiliului Judeţean Dâmboviţa, acuză actuala conducere a judeţului de incompetenţă. Spune parlamentarul că niciun proiect european nu a fost licitat şi pornit, în condiţiile în care au rămas necheltuiţi 100 de milioane de lei, bani care sunt aruncaţi acum, la final de an, pe orice!

De la camere de supraveghere video, conectate nelegal la telefonul preşedintelui Alexandru Oprea şi la cel al vicepreşedintelui Alin Manole, până la tipărirea unui ziar care nu are nici pe departe rolul de a-i informa pe locuitorii judeţului cu privire la activităţile concrete derulate în interesul lor, ci povesteşte cum îşi începe şeful CJD ziua, cum o sfârşeşte şi prin ce târguri anuale ori săptămânale se plimbă…

Execuţia bugetară la Consiliul Judeţean Dâmboviţa este necorespunzătoare

„La dispoziţia Consiliului Judeţean există foarte mulţi bani, nu există proiecte sau unele proiecte, în mod intenţionat, nu sunt finanţate, iar proiectele cu fonduri europene nu s-au pus în aplicare, de unde rezultă şi faptul că nu s-au cheltuit contribuţiile proprii ale Consiliului Judeţean la aceste proiecte. Suntem în decembrie 2019 şi niciun proiect european nu a fost licitat şi pornit. Vorbim şi de drumul Moreni-Târgovişte până la Niculeşti. Vorbim şi de Curtea Domnească din Târgovişte, de cele două obiective de la Spitalul Judeţean ş.a.m.d.

Ce s-a gândit domnul Oprea «Securistul»? Să cheltuie banii oricum! Şi o să vă dau câteva exemple, cu sume care nu sunt nici mici, nici foarte mari, dar care arată o concepţie bolnavă de utilizare a banului public, inacceptabilă pentru momentul în care se află judeţul Dâmboviţa, cu foarte multe probleme care sunt nerezolvate.

E de interes public că-i place lui «Haplea» să bea cafeaua la ora 07:00?

Un prim exemplu. Publicaţia Consiliului Judeţean – «Actualitatea dâmboviţeană». Am făcut şi eu o mică analiză. M-am uitat pe două numere care mi-au intrat în posesie. O să-l rog pe securistul Oprea să ne transmită şi nouă, la cabinetele parlamentare, câte un exemplar, că, totuşi, suntem demnitari ai judeţului ăsta. Ce am putut să constat? Că există un cost lunar de 27.000 de lei pentru 10.000 de exemplare distribuite gratuit în judeţ. 20.000 de lei sunt costuri de editare, concepţie grafică, prelucrare foto, tehnoredactare computerizată şi tipărire – le găsiţi pe SICAP aceste date, sunt publice – şi 7.000 de lei costă distribuţia prin Poşta Română. Un calcul simplu: 27.000 lei înmulţit cu 12 luni înseamnă 324.000 de lei într-un an de zile, adică o jumătate de kilometru de asfalt, ca să înţeleagă toată lumea despre ce vorbim. Pentru anul 2020, securistul Oprea şi-a propus să dubleze numărul de exemplare, fiind an electoral, ceea ce înseamnă că se vor dubla şi costurile şi cu banii cheltuiţi într-un an de zile pe această publicaţie se poate face 1 km de drum judeţean.

Este inacceptabil să vii să faci o asemenea publicaţie, care nu este una de informare, că dacă Oprea ar fi pus în publicaţia respectivă, sec, avem următoarele proiecte în derulare şi costă atât şi atât este contribuţia… poate că era util pentru cetăţean. Ce pune Oprea în publicaţia asta? Povesteşte, într-un interviu-maraton plin de prostioare, cum îşi începe el ziua bând o cafea bună, cum îşi încheie seara bând un şpriţ la terasă şi cum îşi arată fizicul prin judeţul Dâmboviţa, însoţit de diverse persoane, pe la târgurile anuale din teritoriu. Ori, nu ăsta este scopul unei publicaţii a Consiliului Judeţean.

Este un ziar de propagandă făcut pe bani publici. (…) E de interes public că-i place lui «Haplea» să bea cafeaua la ora 07:00? O cafea bună? E de interes public că şi-a plimbat fizicul prin târgul de la Valea Lungă? Sau e de interes public să ne spună de ce nu pune în aplicare proiectele cu finanţare europeană? Înţeleg nevoia informării, am văzut şi prin străinătate publicaţii ale autorităţilor locale, dar care veneau şi spuneau despre proiectele pe care le are comunitatea, costuri, termene de execuţie… Nu poze cu «Haplea», care ocupă o jumătate de pagină.

De ce are nevoie Consiliul Judeţean de încă un autoturism, mi-e greu să înţeleg!

O a doua tocare de bani. La conducerea Consiliului Judeţean, mi-am adus aminte că sunt patru autoturisme Skoda, un Touareg, un microbuz, un Duster, plus un Duster care este dat în comodat de firma Renault. Deci, opt autoturisme care să deservească conducerea Consiliului Judeţean Dâmboviţa. Este enorm de mult şi, inacceptabil, domnul Oprea «Securistul», având bani la dispoziţie şi neştiind cum să-i toace, s-a grăbit să cumpere un Suzuki, pe benzină, îl vedeţi şi prin reclame, costă aproape 18.000 de euro.

De ce are nevoie Consiliul Judeţean de încă un autoturism, mi-e greu să înţeleg. Ultimele autoturisme noi le-am cumpărat chiar eu, în anul 2016, pentru că era nevoie, fiindcă maşinile erau foarte vechi şi ne costa foarte mult întreţinerea lor. Aceste patru Skoda sunt cumpărate în anul 2016. Scopul Consiliului Judeţean nu este să facă plimbări cu maşinile statului. Consiliul Judeţean trebuie să pună în aplicare proiecte de dezvoltare.

Cheltuie bani pe lucruri care puteau fi făcute, în bună parte, din bani europeni!

Un al treilea exemplu, ceva mai delicat. În octombrie 2019, a avut loc o licitaţie publică pentru repararea a 16 grupuri sanitare din Consiliul Judeţean, fiecare câte 5,5 mp. Costă, în total, 333.392,16 lei, adică 70.212 euro. Primul cometariu. Am lăsat, în anul 2016, la Consiliul Judeţean, un proiect de reabilitare a clădirii, care însemna consolidare, înlocuirea tâmplăriei, înlocuirea instalaţiilor de apă, canal, gaze, energie electrică, recompartimentare, cu spaţii deschise, în care să poţi strânge laolaltă un serviciu, o direcţie, un departament, cu un lift exterior, care urca la etajul 7, unde am fi putut aduce şi turişti să vadă panorama oraşului… Proiectul există. Din motive care îmi scapă şi astăzi, securistul Oprea refuză să promoveze acest proiect la finanţare europeană pe Programul Operaţional Regional.

Avea proiectul gata. Nu l-a depus pe motiv că necesită o cofinanţare, asta a fost explicaţia pe care mi-a dat-o mie, de aproximativ 2 milioane de euro. I-am spus, în trei ani de zile cât făceai acest proiect, Consiliul Judeţean Dâmboviţa avea capacitatea, avea resursele necesare să pună 2 milioane de euro. El nu a făcut nimic de genul acesta şi acum cheltuie bani pe lucruri care, sigur, sunt necesare, dar care puteau fi făcute, în bună parte, din bani europeni. În al doilea rând, nu le-a făcut cu societatea CarpatMontana a Consiliului Judeţean, înfiinţată tocmai pentru a oferi asemenea servicii Consiliului Judeţean şi instituţiilor subordonate, ci cu o firmă privată.

Înţeleg că cei de la CarpatMontana au făcut o ofertă care s-a pierdut pe drum şi era de circa 70.000 de lei. Păi, de la 70.000 de lei la 333.000 de lei este o diferenţă mare. O jumătate de kilometru de asfalt! Le traducem pe toate în kilometri de asfalt. Şi, întreb şi eu, unde s-a pierdut această ofertă? De ce nu a fost încredinţată lucrarea către CarpatMontana? Şi, al treilea comentariu. Am văzut că s-au cumpărat, printr-o achiziţie distinctă, la câteva zile după finalizarea achiziţiei de lucrări pentru grupurile sanitare, obiecte sanitare de la altă firmă. Să înţeleg că, de fapt, costul este mai mare? (…)

Plantăm în munte stâlpi de fier şi garduri metalice!

O altă cheltuială făcută doar ca să cheltuim banii: împrejmuirea la Salvamont – 110.000 lei. Ştiţi bine unde este Salvamontul, ştiţi bine că aveau o împrejmuire adaptată zonei montane. Acum văd că plantăm în munte stâlpi de fier şi garduri metalice, ceea ce este incredibil. Asta era prioritatea Consiliului Judeţean? În schimb, dacă mergeţi pe drumul dintre Zănoaga şi Dichiu, n-au fost în stare să asfalteze 2,9 km de drum – stratul doi. Au pus pe jumătate din această distanţă un strat doi. Nu înţeleg nimic legat de incapacitatea securistului Oprea şi a echipei sale de a finaliza acest proiect.

Se încalcă Regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal

Şi, în sfârşit, pentru că securistul din fire n-are lecuire, a considerat că este foarte util să se ocupe de supravegherea celor care intră în Consiliul Judeţean şi, prin diverse birouri, a montat un sistem de supraveghere video mobil, găsiţi şi asta pe SICAP, cu 13 camere video, care costă 57.241, 49 lei. A fost montat. A pus camere să vadă şi cine intră pe la Prefectură. A pus camere să vadă şi pe la Consiliul Judeţean. A pus camere şi prin parcare… Toate sunt conectate la telefoanele a doi tovarăşi: domnul Oprea «Securistul» şi al doilea Alin Manole «Informatorul». Deci, cele două persoane şi-au pus pe telefon supravegherea celor care intră într-o instituţie publică. Este nelegal. Se încalcă Regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal. Acolo trebuie să fie o singură persoană, să asiguri locul unde se colectează aceste date şi să asiguri protecţia lor, astfel încât să nu poată fi diseminate în spaţiul public fără să existe o situaţie legală care implică aşa ceva.

Aveţi, astăzi, prin aceste exemple, care sunt mărunţişuri, dacă ne raportăm la bugetul Consiliului Judeţean Dâmboviţa, o imagine clară a modului în care, în România, se toacă banii publici şi nu se ţine cont de nevoile de dezvoltare ale acestui judeţ”, a precizat senatorul Adrian Ţuţuianu în cadrul unei conferinţe de presă.

În situaţia în care Consiliul Judeţean încheie anul având bani necheltuiţi, alocările bugetare vor fi diminuate în 2020. Cu alte cuvinte, pierde fiecare cetăţean în parte!

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Fostul primar al Pucioasei se luptă să blocheze comerţul civilizat în oraş!

Publicat

pe

de

Dănuţ Bădău - fost primar oraş Pucioasa (Sursa foto: Dambovita la zi)

Situaţie tensionastă, generatoare de stres la Primăria Pucioasa, din cauza fostului edil – Dănuţ Bădău, care a pornit împotriva administraţiei publice un adevărat război. După cum ne precizează actualul primar – Cnstantin Ana, Bădău a formulat 14 cereri de chemare în judecată, în nume propriu sau în calitate de administrator al SC VULCAN BD SRL ori ca reprezentant al Asociaţiei pentru civism edilitar din România.

„În anul 2017, în calitate de persoană fizică, cât și în calitate de reprezentant al Asociaţiei pentru civism edilitar din România, a solicitat prin cererea de chemare în judecată ce formează obiectul dosarului nr. 1566/120/2017, instanței de judecată următoarele:

– să se constate nelegalitatea Dispoziției Primarului privind convocarea Consiliului Local al Orașului Pucioasa în ședința de îndată din 10.11.2016, cu următoarea ordine de zi:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea introducerii în inventarul bunurilor care aparțin domeniului privat al UAT-ului Orașul Pucioasa, aprobat conform HCL nr. 77/30.10.2001 a unui teren în suprafață de 643 mp situat în Pucioasa, str. Republicii;
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea menținerii imobilului situat în Pucioasa, str. Republicii, nr. 83 având destinația magazin miniMax Discount, construit în baza Autorizației nr. 82/16.06.2006, Autorizație de construire anulată prin Decizia nr. 991/10.09.2008 și emiterea unei autorizații de construire în vederea intrării în legalitate;

Constantin Ana – primar oraş Pucioasa

– să se constate nelegalitatea HCL nr. 188/10.11.2016 privind aprobarea introducerii în inventarul bunurilor care aparțin domeniului privat al u.a.t. Orașul Pucioasa a unui teren în suprafață de 643 mp situat în Pucioasa, str. Republicii;

– să se constate nelegalitatea HCL nr. 189/10.11.2016 privind aprobarea menținerii imobilului situat în Pucioasa, str. Republicii, nr. 83 având destinația magazin MiniMax Discount, construit în baza Autorizației nr. 82/16.06.2006, Autorizație de construire anulată prin Decizia nr. 991/10.09.2008 și emiterea unei autorizații de construire în vederea intrării în legalitate;

– să se constate nelegalitatea Certificatului de urbanism nr. 227/14.11.2016 emis în scopul intrării în legalitate și amenajare magazin Penny Market;

– să se constate nelegalitatea Procesului verbal de constatare și sancționare a contravențiilor nr. 7/14.11.2016 emis de Primarul Orașului Pucioasa prin care s-a dispus sistarea lucrărilor și intrarea în legalitate, așa cum reiese din adresa nr. 49988/29.11.2016 emisă de Inspectoratul Județean în Construcții Dâmbovița”, precizează primarul Constantin Ana.

Astăzi – 23 ianaurie 2020, la Pucioasa s-a executat o expertiză topografică, urmând să se identifice şi să se reprezinte în schiţă de plan terenul în suprafaţă de 6.150 mp din domeniul de administrare UNCAP, afectat Hotelului Ceres şi Bazei de Tratament Balnear şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, cât şi terenul transmis de Consiliul Local Pucioasa societăţii SRL Magnum Dezvoltare, pentru edificarea supermarketului „Mini-Max Discount”.

Primarul Constantin Ana ne-a spus, cu mâhnire, că „scopul final al acțiunilor întreprinse de Dănuţ Bădău este același ca și în ultimii 8 ani, și anume, blocarea comerțului civilizat în orașul Pucioasa”.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Primăria Pucioasa va instala, cu fonduri europene, un sistem de iluminat public performant

Publicat

pe

Administraţia oraşului Pucioasa a pornit în noul an într-un ritm optimist, susţinut de o serie de realizări în plan socio-edilitar aflate în curs de materializare. Astăzi – 23 ianuarie 2020, la sediul Primăriei Pucioasa, a fost semnat încă un proiect cu finanţare europeană, care vizează îmbunătăţirea nivelului de trai al celor care trăiesc aici, civilizaţie, mai multe oportunităţi pentru transformarea Pucioasei într-un oraş european, într-o adevărată staţiune balneo-climaterică. Este cel de-al 11-lea proiect cu finanţare europeană la care s-a finalizat evaluarea şi s-a ajuns în faza de contractare – după cum a precizat edilul Constantin Ana.

La eveniment, alături de primarul Pucioasei şi de ceilalţi membri ai echipei de implementare, s-a aflat Liviu Muşat – directorul ADR Sud Muntenia, care a mărturisit, înainte de semnarea contractului de finanţare, că vine cu plăcere la Pucioasa, în judeţul Dâmboviţa, unde se află în derulare o mulţime de proiecte cu finanţare europeană. Mai mult, a precizat Liviu Muşat, este prima vizită de lucru în regiunea de competenţă a ADR Sud Muntenia pe care o întreprinde în anul 2020.

„Acest al 11-lea proiect pe care îl implementăm în oraşul nostru are în vedere realizarea unui sistem de iluminat eficient. Este un proiect de care are nevoie urbea noastră. Este un proiect care ţine de normalitate, de civilizaţie. Se are în vedere reducerea consumului de energie electrică cu cel puţin 50%.

Mai mult decât atât, este vorba de un sistem performant de telegestiune. Practic, vom monta lămpi inteligente, cu o putere pornind de la 26 waţi la 151 waţi. Sistemul este în aşa fel gândit încât intensitatea luminii să fie controlată, să se ţină cont de mai mulţi factori, cum ar fi: traficul de persoane, de autovehicule, condiţiile meteorologice, luminozitatea din orice moment al zilei. Repet, pornind de la eficienţă şi reducerea consumului de energie electrică”, a precizat Constantin Ana – primarul oraşului Pucioasa.

Noul sistem inteligent de iluminat public, format din peste 2.000 de lămpi speciale, va fi instalat pe o distanţă de 55 km. A mai spus primarul de la Pucioasa că nu a fost prinsă în acest proiect zona Muşa, pe DJ 710, dar lucrurile nu vor rămâne aşa, urmând ca şi aici să se realizeze iluminatul public inteligent, printr-o investiţie asigurată de la bugetul local.

Liviu Muşat, directorul ADR Sud Muntenia, s-a arătat încântat de faptul că edilii Pucioasei sunt perseverenţi, angrenaţi în acest efort considerabil privind atragerea fondurilor europene pentru materializarea unor proiecte de interes cetăţenesc, de modernizare a infrastructurii locale, în ton cu cerinţele europene.

„Acest proiect nu este neapărat important prin valoare, ci prin ceea ce reprezintă pentru oraşul Pucioasa, pentru că va veni să completeze, într-un mod fericit, celelalte proiecte legate de problemele urbanistice ale oraşului Pucioasa. Proiectul va avea o componentă importantă de reducere a consumului de energie electrică şi, implicit, a cheltuielilor cu iluminatul public.

Ne-am bucurat să vedem această implicare a edililor din Pucioasa pentru implementarea unor proiecte cu finanţare europeană. Vrem să vedem acest tip de preocupare şi în alte locuri. Sperăm ca exemplul dumneavoastră să se propage în cât mai multe unităţi administrativ-teritoriale din regiunea de dezvoltare Sud Muntenia”, a declarat Liviu Muşat.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT