Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Fost şef al CJ Dâmboviţa acuză actuala conducere că-şi bate joc de banii publici!

Publicat

pe

Senatorul Adrian Ţuţuianu, fost preşedinte al Consiliului Judeţean Dâmboviţa, acuză actuala conducere a judeţului de incompetenţă. Spune parlamentarul că niciun proiect european nu a fost licitat şi pornit, în condiţiile în care au rămas necheltuiţi 100 de milioane de lei, bani care sunt aruncaţi acum, la final de an, pe orice!

De la camere de supraveghere video, conectate nelegal la telefonul preşedintelui Alexandru Oprea şi la cel al vicepreşedintelui Alin Manole, până la tipărirea unui ziar care nu are nici pe departe rolul de a-i informa pe locuitorii judeţului cu privire la activităţile concrete derulate în interesul lor, ci povesteşte cum îşi începe şeful CJD ziua, cum o sfârşeşte şi prin ce târguri anuale ori săptămânale se plimbă…

Execuţia bugetară la Consiliul Judeţean Dâmboviţa este necorespunzătoare

„La dispoziţia Consiliului Judeţean există foarte mulţi bani, nu există proiecte sau unele proiecte, în mod intenţionat, nu sunt finanţate, iar proiectele cu fonduri europene nu s-au pus în aplicare, de unde rezultă şi faptul că nu s-au cheltuit contribuţiile proprii ale Consiliului Judeţean la aceste proiecte. Suntem în decembrie 2019 şi niciun proiect european nu a fost licitat şi pornit. Vorbim şi de drumul Moreni-Târgovişte până la Niculeşti. Vorbim şi de Curtea Domnească din Târgovişte, de cele două obiective de la Spitalul Judeţean ş.a.m.d.

Ce s-a gândit domnul Oprea «Securistul»? Să cheltuie banii oricum! Şi o să vă dau câteva exemple, cu sume care nu sunt nici mici, nici foarte mari, dar care arată o concepţie bolnavă de utilizare a banului public, inacceptabilă pentru momentul în care se află judeţul Dâmboviţa, cu foarte multe probleme care sunt nerezolvate.

E de interes public că-i place lui «Haplea» să bea cafeaua la ora 07:00?

Un prim exemplu. Publicaţia Consiliului Judeţean – «Actualitatea dâmboviţeană». Am făcut şi eu o mică analiză. M-am uitat pe două numere care mi-au intrat în posesie. O să-l rog pe securistul Oprea să ne transmită şi nouă, la cabinetele parlamentare, câte un exemplar, că, totuşi, suntem demnitari ai judeţului ăsta. Ce am putut să constat? Că există un cost lunar de 27.000 de lei pentru 10.000 de exemplare distribuite gratuit în judeţ. 20.000 de lei sunt costuri de editare, concepţie grafică, prelucrare foto, tehnoredactare computerizată şi tipărire – le găsiţi pe SICAP aceste date, sunt publice – şi 7.000 de lei costă distribuţia prin Poşta Română. Un calcul simplu: 27.000 lei înmulţit cu 12 luni înseamnă 324.000 de lei într-un an de zile, adică o jumătate de kilometru de asfalt, ca să înţeleagă toată lumea despre ce vorbim. Pentru anul 2020, securistul Oprea şi-a propus să dubleze numărul de exemplare, fiind an electoral, ceea ce înseamnă că se vor dubla şi costurile şi cu banii cheltuiţi într-un an de zile pe această publicaţie se poate face 1 km de drum judeţean.

Este inacceptabil să vii să faci o asemenea publicaţie, care nu este una de informare, că dacă Oprea ar fi pus în publicaţia respectivă, sec, avem următoarele proiecte în derulare şi costă atât şi atât este contribuţia… poate că era util pentru cetăţean. Ce pune Oprea în publicaţia asta? Povesteşte, într-un interviu-maraton plin de prostioare, cum îşi începe el ziua bând o cafea bună, cum îşi încheie seara bând un şpriţ la terasă şi cum îşi arată fizicul prin judeţul Dâmboviţa, însoţit de diverse persoane, pe la târgurile anuale din teritoriu. Ori, nu ăsta este scopul unei publicaţii a Consiliului Judeţean.

Este un ziar de propagandă făcut pe bani publici. (…) E de interes public că-i place lui «Haplea» să bea cafeaua la ora 07:00? O cafea bună? E de interes public că şi-a plimbat fizicul prin târgul de la Valea Lungă? Sau e de interes public să ne spună de ce nu pune în aplicare proiectele cu finanţare europeană? Înţeleg nevoia informării, am văzut şi prin străinătate publicaţii ale autorităţilor locale, dar care veneau şi spuneau despre proiectele pe care le are comunitatea, costuri, termene de execuţie… Nu poze cu «Haplea», care ocupă o jumătate de pagină.

De ce are nevoie Consiliul Judeţean de încă un autoturism, mi-e greu să înţeleg!

O a doua tocare de bani. La conducerea Consiliului Judeţean, mi-am adus aminte că sunt patru autoturisme Skoda, un Touareg, un microbuz, un Duster, plus un Duster care este dat în comodat de firma Renault. Deci, opt autoturisme care să deservească conducerea Consiliului Judeţean Dâmboviţa. Este enorm de mult şi, inacceptabil, domnul Oprea «Securistul», având bani la dispoziţie şi neştiind cum să-i toace, s-a grăbit să cumpere un Suzuki, pe benzină, îl vedeţi şi prin reclame, costă aproape 18.000 de euro.

De ce are nevoie Consiliul Judeţean de încă un autoturism, mi-e greu să înţeleg. Ultimele autoturisme noi le-am cumpărat chiar eu, în anul 2016, pentru că era nevoie, fiindcă maşinile erau foarte vechi şi ne costa foarte mult întreţinerea lor. Aceste patru Skoda sunt cumpărate în anul 2016. Scopul Consiliului Judeţean nu este să facă plimbări cu maşinile statului. Consiliul Judeţean trebuie să pună în aplicare proiecte de dezvoltare.

Cheltuie bani pe lucruri care puteau fi făcute, în bună parte, din bani europeni!

Un al treilea exemplu, ceva mai delicat. În octombrie 2019, a avut loc o licitaţie publică pentru repararea a 16 grupuri sanitare din Consiliul Judeţean, fiecare câte 5,5 mp. Costă, în total, 333.392,16 lei, adică 70.212 euro. Primul cometariu. Am lăsat, în anul 2016, la Consiliul Judeţean, un proiect de reabilitare a clădirii, care însemna consolidare, înlocuirea tâmplăriei, înlocuirea instalaţiilor de apă, canal, gaze, energie electrică, recompartimentare, cu spaţii deschise, în care să poţi strânge laolaltă un serviciu, o direcţie, un departament, cu un lift exterior, care urca la etajul 7, unde am fi putut aduce şi turişti să vadă panorama oraşului… Proiectul există. Din motive care îmi scapă şi astăzi, securistul Oprea refuză să promoveze acest proiect la finanţare europeană pe Programul Operaţional Regional.

Avea proiectul gata. Nu l-a depus pe motiv că necesită o cofinanţare, asta a fost explicaţia pe care mi-a dat-o mie, de aproximativ 2 milioane de euro. I-am spus, în trei ani de zile cât făceai acest proiect, Consiliul Judeţean Dâmboviţa avea capacitatea, avea resursele necesare să pună 2 milioane de euro. El nu a făcut nimic de genul acesta şi acum cheltuie bani pe lucruri care, sigur, sunt necesare, dar care puteau fi făcute, în bună parte, din bani europeni. În al doilea rând, nu le-a făcut cu societatea CarpatMontana a Consiliului Judeţean, înfiinţată tocmai pentru a oferi asemenea servicii Consiliului Judeţean şi instituţiilor subordonate, ci cu o firmă privată.

Înţeleg că cei de la CarpatMontana au făcut o ofertă care s-a pierdut pe drum şi era de circa 70.000 de lei. Păi, de la 70.000 de lei la 333.000 de lei este o diferenţă mare. O jumătate de kilometru de asfalt! Le traducem pe toate în kilometri de asfalt. Şi, întreb şi eu, unde s-a pierdut această ofertă? De ce nu a fost încredinţată lucrarea către CarpatMontana? Şi, al treilea comentariu. Am văzut că s-au cumpărat, printr-o achiziţie distinctă, la câteva zile după finalizarea achiziţiei de lucrări pentru grupurile sanitare, obiecte sanitare de la altă firmă. Să înţeleg că, de fapt, costul este mai mare? (…)

Plantăm în munte stâlpi de fier şi garduri metalice!

O altă cheltuială făcută doar ca să cheltuim banii: împrejmuirea la Salvamont – 110.000 lei. Ştiţi bine unde este Salvamontul, ştiţi bine că aveau o împrejmuire adaptată zonei montane. Acum văd că plantăm în munte stâlpi de fier şi garduri metalice, ceea ce este incredibil. Asta era prioritatea Consiliului Judeţean? În schimb, dacă mergeţi pe drumul dintre Zănoaga şi Dichiu, n-au fost în stare să asfalteze 2,9 km de drum – stratul doi. Au pus pe jumătate din această distanţă un strat doi. Nu înţeleg nimic legat de incapacitatea securistului Oprea şi a echipei sale de a finaliza acest proiect.

Se încalcă Regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal

Şi, în sfârşit, pentru că securistul din fire n-are lecuire, a considerat că este foarte util să se ocupe de supravegherea celor care intră în Consiliul Judeţean şi, prin diverse birouri, a montat un sistem de supraveghere video mobil, găsiţi şi asta pe SICAP, cu 13 camere video, care costă 57.241, 49 lei. A fost montat. A pus camere să vadă şi cine intră pe la Prefectură. A pus camere să vadă şi pe la Consiliul Judeţean. A pus camere şi prin parcare… Toate sunt conectate la telefoanele a doi tovarăşi: domnul Oprea «Securistul» şi al doilea Alin Manole «Informatorul». Deci, cele două persoane şi-au pus pe telefon supravegherea celor care intră într-o instituţie publică. Este nelegal. Se încalcă Regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal. Acolo trebuie să fie o singură persoană, să asiguri locul unde se colectează aceste date şi să asiguri protecţia lor, astfel încât să nu poată fi diseminate în spaţiul public fără să existe o situaţie legală care implică aşa ceva.

Aveţi, astăzi, prin aceste exemple, care sunt mărunţişuri, dacă ne raportăm la bugetul Consiliului Judeţean Dâmboviţa, o imagine clară a modului în care, în România, se toacă banii publici şi nu se ţine cont de nevoile de dezvoltare ale acestui judeţ”, a precizat senatorul Adrian Ţuţuianu în cadrul unei conferinţe de presă.

În situaţia în care Consiliul Judeţean încheie anul având bani necheltuiţi, alocările bugetare vor fi diminuate în 2020. Cu alte cuvinte, pierde fiecare cetăţean în parte!

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Târgoviște: Modulele digitale de colectare a deșeurilor devin operaționale luni, 17 martie 2025. Detalii importante aici!

Publicat

pe

Atenție, târgovișteni! De luni – 17 martie 2025, devin operaționale noile containere pentru colectarea selectivă a deșeurilor. Acestea vor putea fi accesate, timp de o lună, fără cartelă – a anunțat primarul Daniel Cristian Stan. Măsura a fost luată pentru a le da timp cetățenilor să se obișnuiască cu noul sistem.

„Este foarte important să utilizăm cum trebuie aceste insule ecologice. Nu vreau să avem nemulțumiri. În situația în care insula ecologică, din diferite motive, nu funcționează, avem container de rezervă în fiecare zonă, astfel încât deșeul să fie aruncat acolo.

Lăsarea deșeurilor lângă insula ecologică sau în altă zonă reprezintă o contravenție care, în baza legislației de mediu, se sancționează cu amendă de peste 5.000 de lei pentru persoanele fizice. Mai mult decât atât, colectarea selectivă a deșeurilor, punerea separată pe fracții reprezintă o altă obligație prevăzută de lege, sancțiunea fiind asemănătoare.

Este până la urmă un exercițiu de voință și trebuie să schimbăm puțin mentalitatea. Asta trebuie să înțelegem. În situația în care vom continua să amestecăm categoriile de deșeuri, vom ajunge să plătim sume foarte mari cu titlu de sancțiune. Deja se plătește taxa pe economia circulară”, a explicat primarul Daniel Cristian Stan.

Atenție! Insulele ecologice digitalizate sunt în mare parte monitorizate video, iar celelate urmează. De asemenea, vor exista echipe de la Poliția Locală care vor patrula în municipiu cu scopul de a verifica modul cum sunt utilizate.

„Pe fiecare insulă va fi inscripționat numărul de telefon unde se poate suna dacă sunt probleme, dar și regimul sancționator. Sunt 30 de zile în care oamenii să intre în posesia cartelei de acces, fie de la asociația de proprietari, fie de la Primărie. Să sperăm că vom da un exemplu de bune practici, deși sunt convins că, în prima fază, vor fi probleme”, a mai spus edilul.

Cât privește situațiile în care asociația de proprietari condiționează eliberarea cartelei de acces la containerele pentru deșeuri, persoanele în cauză pot apela la administrația publică locală, care are posibilitatea să elibereze, gratuit, oricâte cartele va fi nevoie – a punctat primarul Daniel Cristian Stan, care a ținut, de asemenea, să precizeze că nu se plătește nimic în plus pentru aceste insule ecologice digitalizate, contrar zvonurilor lansate de diverși „binevoitori”.

„Nu există condiționalități. Doar obligația de a colecta deșeurile selectiv și de a le depune acolo unde trebuie”, a declarat primarul municipiului Târgoviște.

De reținut și faptul că municipalitatea are în implementare un al doilea proiect de montare insule ecologice digitalizate, astfel că, până la finalul anului, nu vor mai exista zone neacoperite în Târgoviște.

Insulele ecologice digitalizate din Târgoviște cuprind cinci module, pentru următoarele categorii de deșeuri:
biodegradabile (exemplu: legume, fructe, zaț de cafea, pliculețe de ceai etc.)
reziduale (deșeuri de igienă personală, scutece, deșeuri de plastic nereciclabile etc.)
plastic și metal (ambalaje din plastic – curate, pet-uri, doze de sucuri și alte băuturi etc.)
hârtie și carton (reviste, ziare, cărți, ambalaje de hârtie și carton – curate etc.)
sticlă (recipiente din sticlă, nu pet-uri etc.)

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ADMINISTRAŢIE

Școlile din Răcari prinse în ample lucrări de reabilitare și modernizare

Publicat

pe

Instituțiile de învățământ aflate pe teritoriul orașului Răcari au reprezentat în permanență o prioritate pentru primarul Marius Caravețeanu, adept al educației, al pregătirii în condiții optime, civilizate, pentru ziua de mâine, a tinerilor, a celor care trebuie să preia ștafeta menținerii și dezvoltării comunității după regulile moderne, europene.

Printr-un proiect cu fonduri europene obținute prin Programul Regional Sud-Muntenia 2021-2027, la Școala Gimnazială din Răcari se desfășoară ample lucrări de reabilitare, modernizare, extindere și dotare. Valoarea investiției este de 16.984.394,90 lei, fără TVA. Lucrările au ca termen de finalizare 7 luni. Proiectul prevede reabilitare și extindere școală, bibliotecă, sală de sport, teren de sport exterior. De asemenea, va fi amenajată curtea și refăcut gardul împrejmuitor.

Tot cu finanțare obținută prin Programul Regional Sud Muntenia 2021-2027 va fi reabilitată, extinsă, modernizată și echipată ca la carte și Școala Gimnazială din cartierul Colacu. Valoarea contractului este de 13.661.207,95 lei fără T.V.A. Termenul de execuție este de 8 luni. Lucrările prevăd reabilitare și extinderea corpului nou și a celui vechi, edificarea unei săli de sport, teren exterior pentru practicarea activităților sportive, realizarea unei cabine poartă, reamenajarea curții instituției școlare și execuția unui gard împrejmuitor.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite