Connect with us

ACTUALITATE

Prevenţia, obiectiv prioritar la ITM Dâmboviţa. Asta nu înseamnă că lipsesc amenzile!

Publicat

pe

2019 a fost un an cu activităţi multiple pentru Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmboviţa. Inspectorii din cadrul acestei instituţii au acţionat, în primul rând, în vederea aplicării măsurilor de prevenţie, de responsabilizare a angajatorilor în ceea ce priveşte respectul faţă de lege, faţă de normele existente în relaţiile ce ţin de muncă şi, acolo unde a fost cazul, au fost aplicate sancţiuni. Şi, în acest domeniu, amenzile nu sunt deloc floare la ureche!

„Pentru realizarea acţiunilor stabilite în Programul Cadru de acţiuni al Inspecţiei Muncii în domeniul relaţiilor de muncă, ITM Dâmboviţa a efectuat în anul 2019 controale de fond, tematice şi cu caracter preventiv la toate categoriile de angajatori care angajează salariaţi pe baza de contract individual de muncă.

Obiectivele principale de verificare le-au constituit: identificarea cazurilor de muncă nedeclarată, respectarea legislaţiei muncii privind angajarea în muncă, executarea contractelor de muncă şi încetarea acestora, stabilirea şi respectarea duratei timpului de muncă şi de repaus, stabilirea şi acordarea drepturilor salariale precum şi a celorlalte drepturi ce decurg din munca prestată, accesul fără discriminare pe piaţa muncii al tuturor persoanelor apte de muncă, respectarea clauzelor contractelor colective de muncă,transmiterea şi completarea registrului general de evidenţă în format electronic”, ne-a precizat Marius Lixandru – inspector şef ITM Dâmboviţa.

În 2019, inspectorii ITM Dâmboviţa au realizat 1.378 de controale la angajatori. 150 dintre aceştia au fost sancţionaţi pentru diferite abateri. Valoarea amenzilor, rezultată în urma celor 232 de sancţiuni aplicate, se ridică la 2.099.600 de lei. Reprezentanţii Inspectoratuluii Teritorial de Muncă au dispus şi 2.547 de măsuri de intrare în legalitate.

Una dintre cele mai importante campanii desfăşurate de inspectorii ITM Dâmboviţa, în colaborare cu colegii de la ANAF, a vizat evaziunea fiscală şi munca la negru. În urma acestei acţiuni, au fost verificaţi 11 angajatori şi au fost aplicate amenzi în valoare de 21.500 de lei.

Au urmat şi alte acţiuni, fiind vizate respectarea timpului de muncă, a timpului de odihnă în domeniul produuselor textile, confecţiilor, pielăriei şi încălţămintei, şi în domeniul relaţiilor de muncă.

„Acestea s-au desfăşurat în două etape: prima în luna iulie 2019 şi a doua în luna septembrie 2019. Campania s-a concretizat cu următoarele rezultate: 48 de angajatori au fost verificaţi, aplicate 5 sancţiuni contravenţionale, valoarea amenzilor fiind de 24.000 lei”, a mai spus şeful ITM Dâmboviţa.

Nu au scăpat de vigilenţa inspectorilor ITM nici transportatorii rutieri. Aceştia au fost verificaţi în cadrul unei campanii efectuate la nivel naţional în perioada 14-18 noiembrie 2019.

„Controalele în acest domeniu s-au axat pe respectarea de către transportatorii rutieri a prevederilor legale referitoare la încheierea şi executarea contractelor individuale de muncă, a timpului de muncă şi de odihnă pentru conducătorii auto, a legislaţiei şi a directivelor europene ce vizează detaşarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii transnaţionale transpuse în legislaţia naţională (în cazul şoferilor straini care tranzitează ţara).

În cadrul acestei campanii au fost efectuate acţiuni comune de control cu reprezentanţii ISCTR, vizându-se inclusiv identificarea în trafic a lucrătorilor care efectuează activităţi de transport, în special pe maşini de mare tonaj (tiruri) şi verificarea acestora din punct de vedere al formelor de angajare şi al timpului de lucru executat. Au fost efectuate 28 de controale, în urma cărora au fost dispuse 61 de măsuri de intrare în legalitate și au fost aplicate amenzi în valoare de 41.500 lei”, ne-a informat Marius Lixandru.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Noțiuni minime de marketing pe care un director general trebuie să le cunoască

Publicat

pe

de

Începând cu secolul al XX-lea studiile despre leadership au început să își intensifice numărul în literatura de specialitate. Descentralizarea puterii din cadrul companiilor a fost asociată cu dispersia autorității și implicit, stratificarea deciziilor. Există astfel atât afaceri care au o structură de conducere piramidală, cu decizii de sus în jos, dar și unele care nu respectă forma tradițională, care sunt eficiente fiindcă operează în permanență cu specialiști. Indiferent de situație, structura de conducere din care face parte și persoana directorului general trebuie să cunoască elemente definitorii pentru managementul unei firme. Printre aceste informații vitale se numără și noțiunile de marketing, atât de mediatizate în zilele noastre.

În cadrul acestui articol încercăm să realizăm o sinteză a ceea ce înseamnă noțiuni minimale în materie de marketing pe care un director trebuie să le cunoască pentru a eficientiza deciziile. Crizele din ultimii ani au afectat în mare măsură afacerile locale, cele fără vizibilitate în mediul online. Internetul a devenit prin urmare, cel mai bun spațiu pentru desfășurarea optimă a unei afaceri pentru a fi rentabilă, de aici și importanța unor tipuri de strategii de marketing adaptate la produs/servicii și domeniu de activitate.

Un plan bine întocmit pentru eficiență sporită

În vânzări nu totul depinde de cifre. În acest domeniu este esențial ca structura de conducere să dețină minime informații de contabilitate dar și câteva de marketing pentru a putea eficientiza procesele pe viitor. În calitate de director general cu ambiții de creștere a vizibilității pe piață este indicat să consultați un plan de marketing exemplu pentru a avea idei despre cum puteți să îl construiți pe cel ideal pentru firma dumneavoastră. În definitiv, un plan de marketing este sinonim cu procesul de planificare al producției, al modului de analiză al pieței și concurenței, a adaptării produselor/serviciilor la noile tendințe cerute de către clienți. Este foarte important ca orice firmă să dețină un plan de marketing bine pus la punct pentru a ști cum să se orienteze intern și extern. Evoluțiile viitoare ale firmei depind foarte mult de adaptarea continuă la noi contexte, de regândirea, atunci când este cazul, a strategiei de marketing. Într-o companie sau într-o organizație, eficientizarea muncii este un deziderat pentru orice structură managerială. Aceasta se poate realiza atunci când angajații au predictibilitate, siguranță, un traseu clar și task-uri specifice care să îi facă să se simtă valoroși. O companie care își valorizează resursa umană este capabilă să valorizeze și clienții.

Nu numai teorie, ci și rezultate

Mixul de marketing in servicii reprezintă partea empirico-teoretică a deciziilor și instrumentelor prin care o companie încearcă să se adapteze pe piață și să facă față concurenței. Cu ajutorul celor 4 elemente principale ale mixului (produs, preț, promovare și plasare), o companie poate transpune din teorie în practică modelul de vânzare eficient și eficace, pliat pe profilul său.

Tot ceea ce ține de politicile de marketing ale unei firme coincide cu mixarea unor instrumente specifice pentru maximizarea profitului. Înțelegerea acestora de către decidenți este un prim pas înspre comunicarea intra-organizațională și implicit, către rezultate mai bune pe viitor.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Centralizează orele lucrate de salariați cu o aplicatie pontaj angajati

Publicat

pe

de

Colectarea informațiilor despre prezența salariaților la locul de muncă este facilitată de o aplicatie pontaj angajati, ușor de utilizat. Datele strânse se importă într-un soft calcul salarii, pentru a efectua operațiunile de payroll într-un mod precis. Prin intermediul unor astfel de soluții software, munca personalului de HR este mult eficientizată. Înlocuirea proceselor manuale repetitive economisește mult timp pentru specialiștii în resurse umane, iar birocrația este redusă la minimum.

Ia în considerare o aplicatie pontaj angajati pentru compania ta

Un sistem digital performant de gestionare a proceselor de HR include și o aplicatie pontaj angajati, în cadrul căreia pot fi centralizate orele lucrate de membrii unei organizații. Cu ajutorul softului, salariații își pot gestiona pontajul pe cont propriu, chiar dacă lucrează de la birou, de la distanță sau într-un format hibrid. După ce au fost strânse toate informațiile despre pontajul angajaților, ele sunt introduse într-un soft calcul salarii, de unde poate fi realizată operațiune de calcul a remunerațiilor lunare.

Soluții intuitive pentru automatizarea proceselor de HR și payroll

Profesioniștii din departamentul de resurse umane pot beneficia semnificativ de avantajele aduse de soluțiile digitale, așa cum este o aplicatie pontaj angajati și un soft calcul salarii. Utilizarea acestora reduce semnificativ volumul de muncă al personalului de HR, fiind o alternativă mult mai eficientă la procedurile tradiționale.
Alături de înregistrarea timpului lucrat, o aplicatie pontaj angajati permite accesul la rapoarte despre orele muncite. De asemenea, oamenii își pot vizualiza balanța zilelor de concediu și pot solicita zile libere din această platformă online. Cererile pot fi aprobate instant de către superiori, fără să fie necesară completarea și semnarea unor documente tipărite, sau de intervenția personalului de HR.

Sprijin în activitatea zilnică a departamentului de HR

O aplicatie pontaj angajati este capabilă să înregistreze numărul de ore sau de zile lucrate de către angajați. Atunci când softul este utilizat alături de un soft calcul salarii, operațiunile complexe de payroll sunt eficientizate semnificativ. În acest fel, este asigurat un flux optim al calcului de salarii, iar specialiștii HR își pot organiza mult mai bine activitatea zilnică.

Eficientizarea proceselor de calcul a veniturilor salariale

În realizarea calcului de salarii, se iau în considerare elemente precum: baza de calcul de la care se pleacă, numărul de ore lucrate în luna respectiva (colectate cu ușurință printr-o aplicatie pontaj angajati), bonusuri, prime, numărul de zile de concediu, eventuale rețineri salariale, ore suplimentare, sporuri și alte aspecte. Cu un soft calcul salarii, operațiunea se desfășoară ușor și rapid, iar posibilitatea apariției erorilor umane este minimizată.

Profită de avantajele tehnologiei

Digitalizarea optimizează procesele realizate de către personalul de HR, fiind de mare ajutor pe termen lung în orice organizație. True HR este un sistem de resurse umane creat de UCMS by AROBS, în care se regăsesc 19 funcționalități distincte, printre care și o aplicatie pontaj angajati. De asemenea, compania cu o experiență de peste 26 de ani a dezvoltat dp-Payroll, un soft calcul salarii destinat operațiunilor de payroll, în care sunt incluse de asemenea 19 module diferite. Pentru mai multe detalii despre aplicațiile celor de la UCMS by AROBS, trimite un email la sales@ucms.ro sau apelează numărul 0738.822.537.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats