Connect with us

ACTUALITATE

Paşii de urmat pentru obţinerea de la stat a sumelor reprezentând şomaj tehnic

Publicat

pe

Sursa foto: bitpress.ro

Ordonanța de urgență care reglementează acordarea șomajului tehnic (75% din câştigul salarial al persoanei pe luna respectivă, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut pe economie) a fost publicată în Monitorul Oficial, iar angajatorii pot depune, începând de astăzi – 1 aprilie 2020, online, solicitările pentru perioada 16-30 martie, pe adresa de e-mail a Agenţiilor Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă.

Solicitările vor fi procesate în termen de cel mult 15 zile pentru persoanele care au contracte individuale de muncă şi de 10 zile pentru persoanele care lucrează în alte forme contractuale. Angajatorii au termen trei zile de la primirea banilor să îi vireze către angajaţi.

„De vineri, ANOFM va lansa o platformă electronică care va fi disponibilă strict pentru depunerea solicitărilor pentru acordarea șomajului tehnic” – informează instituţia Prefectului Argeş.

Potrivit directorului AJOFM Argeș, Nicolae Bădescu, pentru obținerea șomajului tehnic, angajatorii trebuie să completeze 3 documente: o cerere, o declarație pe proprie răspundere și un tabel cu angajații.

Angajatorii care au salariaţi cu contracte individuale de muncă, suspendate temporar, vor depune online o cerere pentru acordarea șomajului tehnic şi o declaraţie pe proprie răspundere la Agențiile Județene pentru Ocupare Forței de Muncă. Guvernul alocă aceste sume brute astfel încât angajatorii au obligaţia să facă plăţile către angajați după primirea banilor şi să achite contribuţiile către bugetul de stat astfel oamenii să aibă continuitate în contractele lor de muncă.

Cei care au alte forme contractuale, cei care lucrează prin PFA, cei care lucrează în întreprinderi individuale, cei care lucrează prin contracte de drepturi de autor, se vor prezenta la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Sociale.

PAȘI PENTRU ACORDAREA SUMELOR – ȘOMAJ TEHNIC:

Pasul 1: Suspendarea temporara a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului, se face in temeiul art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii (emitere decizii si operare in REVISAL).

Pasul 2: Solicitarea indemnizației pentru perioada de șomaj tehnic (la email: ajofm@ag.anofm.ro) în vederea acordării sumelor necesare plății indemnizației.

Documente necesare pentru obtinerea indemnizației pentru întreruperea temporară a activității:
1. CERERE semnata si datata de reprezentantul legal, conform model;
2. DECLARATIE pe propria raspundere, conform model;
3. LISTA PERSOANELOR care urmează să beneficieze de indemnizație semnata si datata de reprezentantul legal, conform model.

Documentele se depun în luna curentă pentru plata indemnizației din luna anterioară, conform Art. XIII. – (1) al OUG nr. 30/2020, astfel:
– pentru perioada 16 martie – 31 martie 2020, începând cu data de 1 aprilie 2020;
– pentru perioada 01 aprilie – 14 aprilie 2020, începand cu data de 1 mai 2020.

Pasul3: Verificarea documentelor transmise.

NU beneficiază de șomaj tehnic angajatul care are încheiate mai multe contracte individuale de muncă din care cel puțin un contract cu normă întreaga este activ pe perioada instituirii stării de urgență.

NOTĂ: Angajatul care are încheiate mai multe contracte individuale de muncă și toate sunt suspendate ca urmare a instituirii stării de urgență, beneficiază de indemnizația aferentă contractului cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

Pasul 4: Plata sumelor privind indemnizațiile de care beneficiază salariații:

4.1 Plata din bugetul asigurărilor pentru șomaj a indemnizațiilor se face în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor, în conturile deschise de angajatori la băncile comerciale.

În cazul în care documentele depuse nu corespund, termenul se prelungește cu până la 15 zile lucrătoare, conform art.X, alin.53 din OUG nr.30/2020.

4.2 Plata indemnizației de către angajator a sumelor primite de la AJOFM se efectuează salariatului în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primire.

ACTUALITATE

Municipiul Târgoviște, foarte aproape de pragul pentru noi restricții

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ

Municipiul Târgoviște a înregistrat astăzi, 16 octombrie 2021, o rată de incidență de 7,32 cazuri COVID la mia de locuitori. Asta înseamnă că este foarte aproape de pragul pentru noi restricții impus de autorități, respectiv 7,5 la mia de locuitori. Odată atinsă această rată de incidență, se va institui carantina de noapte pe parcursul întregii săptămâni, nu doar în weekend. De asemenea, se poate decide oricând măsura carantinei zonale.

Citește și: Restricții care se aplică în Târgoviște. Mesajul primarului Daniel Cristian Stan

Astăzi, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Dâmboviţa a constatat că alte opt localități din județ au înregistrat o rată de incidență peste 7,5 la mia de locuitori, după cum urmează: Găești (9,6/1000 locuitori), Tărtășești (8,56/1000 locuitori), Brezoaele (8,39/1000 locuitori), Gura Ocniței (8,35/1000 locuitori), Mătăsaru (8,16/1000 locuitori), Ciocănești (7,86/1000 locuitori), Odobești (7,6/1000 locuitori) și Vișinești (7,52/1000 locuitori).

Județul Dâmbovița a înregistrat, astăzi, o rată de incidență de 5,58 la mia de locuitori, cu 288 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore.

Localitățile din județul Dâmbovița cu rată de incidență peste 3 cazuri COVID la mia de locuitori:

Citește în continuare

ACTUALITATE

Carmen Holban, deputat, mesaj cu prilejul „Zilei internaționale a femeilor din mediul rural’

Publicat

pe

În data de 15 octombrie, se sărbătorește „Ziua internaţională a femeilor din mediul rural”. Celebrarea a fost decisă de Organizația Națiunilor Unite printr-o rezoluție dată în 18 decembrie 2007. S-a avut în vedere rolul pe care îl au femeile de la sate în bunăstarea familiilor și în dezvoltarea economiilor din mediul rural.

„Femeile din satele și comunele noastre sunt inima familiilor și a gospodăriilor lor. Ziua Internațională a Femeilor din Mediul Rural, pe care astăzi o sărbătorim, le este dedicată lor, celor care prin munca lor, plătită sau neplătită, își hrănesc familiile. De multe ori, munca și efortul acestora nu sunt mai prejos de cele ale partenerilor lor de viață. Meritele lor nu pot fi puse la îndoială, iar pentru acest lucru trebuie să le fim alături și să le mulțumim, zi de zi”, este mesajul transmis de deputata Carmen Holban.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT