Conectați-vă cu noi

Dâmboviţa

Cezar Preda, deputat: COS Târgoviște are șansa unui nou început

Publicat

pe

După 50 de ani de existență tumultoasă, COS Târgoviște, un blazon al metalurgiei românești, cel mai avansat combinat de acest gen din întreaga regiune la data inaugurării, risca să devină istorie, ca multe alte combinate românești care puteau fi salvate, dar au fost lăsate pradă intereselor.
După ce în prima jumătate a anilor ’90 industria din România era pus pe butuci de guvernele FSN/PDSR, Combinatul de la Târgoviște fiind în mod grav afectat, la începutul anilor 2000, Guvernul Adrian Năstase (PSD) a vândut pe nimic COS, cu largul concurs al PSD Dâmbovița, bine reprezentat în structurile de conducere ale colosului industrial care asigura un trai decent pentru mii de familii, iar pentru Târgoviște și Dâmbovița importante resurse financiare.

Guvernele Văcăroiu, Năstase, Ponta au girat, printr-o inexplicabilă pasivitate, devalizarea Combinatului, din care, la fel ca în perioada SOVROM-urilor – când tot ce putea fi demontat era transportat cu trenul în URSS, au fost demontate și transferate în Rusia utilaje și secții întregi, unele fiind chiar de interes vital pentru industria de apărare a țării, așa cum s-a întâmplat cu singura instalație certificată de NATO!
Sub privirile suspect de îngăduitoare ale autorităților, ”investitorul” a tăiat și vândut ca fier vechi tot ce nu prezenta interes pentru a fi dus în țara de baștină.

Incompetența crasă sau interese (încă) nedevoalate ale guvernanților în cauză?
În repetate rânduri, personal, am semnalat problemele de la COS Târgoviște, am avertizat în legătură cu viitorul sumbru, dar previzibil, al combinatului și am vorbit despre drama socială ai cărei actori vor fi muncitorii din Combinat, din ce în ce mai puțin și mai prost plătiți, în timp ce peste capetele lor s-au făcut aranjamente cel puțin discutabile.

Ori de câte ori am avut ocazia, în conferințe de presă sau la întâlnirile cu sindicaliștii ori reprezentanți ai autorităților locale și centrale, am avertizat că momentul distrugerii COS nu este foarte îndepărtat și acest lucru trebuie împiedicat.

Pentru cine nu știe, sau a uitat(!), Combinatul de Oțeluri Speciale din Târgoviște a fost încă din 1970 uzină de interes strategic, pentru ca în anii ce au urmat să se dezvolte exploziv. La jumătatea anilor ’70 avea peste 10.000 de angajați și producea oțeluri aliate, înalt aliate și speciale folosite la construcția Centralei de la Cernavodă.

Politicieni, care acum se bat cu pumnul în piept că doar ei pot face bine oamenilor, au fost, de-a lungul timpului, în tabăra, uneori chiar în slujba celor care se fac vinovați de distrugerea combinatului.

După ce au jefuit și vândut pe nimic un colos cu o valoare enormă, acești politicieni varsă lacrimi de crocodil pe umerii atât de încercați ai muncitorilor (atât de puțini!) care au mai rămas în Combinat.

Celor care spun că demersul Guvernului PNL este o manevră electorală, le răspund doar atât: dacă pentru ei câteva sute sau mii de locuri de muncă reprezintă doar o înșiruire de cifre într-o statistică, pentru noi înseamnă sute sau mii de familii care au ce pune pe masă, prin muncă cinstită. Și mai înseamnă ceva: un pas mare pe drumul refacerii economiei unui oraș atât de prosper altădată.
Guvernul PNL reușește astăzi să găsească o soluție și să salveze Combinatul de Oțeluri Speciale Târgoviște prin preluarea activității de producție printr-o societate înființată de Ministerul Economiei.

Sunt mândru de toți cei care în ultima jumătate de secol au făcut din Târgoviște un reper solid pe harta metalurgiei mondiale. Și sunt mândru de Guvernul PNL, care a reușit, în vremurile tulburi pe care le trăim, să găsească o soluție pentru această problemă.
În sfârșit România se trezește și un guvern al românilor se comportă responsabil față de interesul național!

ACTUALITATE

Drumul montan TransBucegi a fost redeschis circulației

Publicat

pe

Foto arhivă

Vineri – 15 ianuarie 2021, începând cu ora 15:00, a fost redeschis circulației rutiere drumul montan TransBucegi (km 0 – km 8 + 500 m) a fost reluată – informează IPJ Dâmbovița. Reamintim faptul că DJ 713 a fost închis ieri din cauza viscolului și a vizibilității reduse.

Atenție! Pe respectivul sector de drum se circulă în condiții de iarnă, astfel că trebuie să adoptați o conduită preventivă și să respectați cu strictețe regulile privind circulația pe drumurile publice.

„Polițiștii vă reamintesc că, potrivit legislației în vigoare, conducerea unui autovehicul pe un drum public acoperit cu zăpadă, gheaţă sau polei fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, se sancționează cu amendă între 9 și 20 de puncte. Pe lângă sancțiunea amenzii, ca măsură complementară, se va reține și certificatul de înmatriculare sau înregistrare al autovehiculului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare, fără drept de circulație.

Aceleași măsuri se aplică și în cazul autovehiculelor de transport marfă cu greutatea de peste 3,5 tone sau a celor destinate transportului de persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune, dacă nu au montate lanțuri sau alte echipamente antiderapante certificate”, se precizează într-un comunicat remis de IPJ Dâmbovița.

Citește în continuare

Dâmboviţa

Carmen Holban, deputat: Fabrica de palavre a PNL funcționează la fel ca-n vremea lui Mihai Eminescu

Publicat

pe

171 de ani de la nașterea marelui Mihai Eminescu, poetul sufletului nostru și critic acerb al celor care au condus țara și care au știut doar să dea din gură, fără să existe o corespondență în practică a ideilor peticite pe care le înșirau în public, mai abitir în campaniile electorale. Liberalii care sunt astăzi la putere se cam joacă cu vorbele, la fel ca în vremea lui Eminescu. Nimic din ceea ce perorează liderii acestui partid nu capătă consistență. Aburi simandicoși care zboară…

„Pe 15 ianuarie, ne amintim, în fiecare an, de moștenirea pe care ne-a lăsat-o marele nostru poet național Mihai Eminescu. Un poet de o sensibilitate aparte în așternerea versurilor, dar, în același timp, un analist dur și pertinent al vremurilor sale în articolele de presă publicate. Citindu-le, vedem, cu tristețe, că istoria se repetă.

“Liberalii sunt “smântâna” şi “temeiul” României, noi suntem nişte rămăşiţe din vechile populaţiuni autohtone, care nu merită să fie băgate în seamă. De! iertaţi-ne, boieri Arioneşti şi Caradeşti că ni s-a părut şi nouă, biet, că trăim în ţara noastră şi avem de zis o vorbă. (…) Arătaţi-ne în Adunările d-voastră pe reprezentanţii capitaliilor şi fabricelor mari, pe reprezentanţii clasei de mijloc care să se deosebească de fabrica de mofturi ale „Telegrafului”, şi ale „Românului” şi de fabrica d-voastră de palavre (…)”, scria Mihai Eminescu, într-un articol din 1877, intitulat “Netrebnicii care ne conduc“.

Parcă marele poet ne e contemporan, iar cuvintele sale descriu actuala situație… Fabrica de palavre a PNL funcționează, încă, după atâta vreme. Dâmbovițenii au ascultat și poate unii au și crezut palavrele mincinoase despre reabilitarea DN 71, redeschiderea combinatului, creșterea veniturilor și altele. În această săptămână, zeci de oameni au avut de zis „o vorbă” și au protestat în fața Instituției Prefectului Dâmbovița pentru că realitatea este departe de poleiala palavrelor. Din păcate, nimic nou în politica liberală în cei mai mult de 100 de ani care s-au scurs de la vremurile creionate în presa vremii de Mihai Eminescu”, a concluzionat deputata PSD de Dâmbovița Carmen Holban.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!