Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Medic veterinar pacient COVID, scrisoare către președintele Iohannis

Publicat

pe

Tânărul medic veterinar Constantin Vasile Efteme s-a îmbolnăvit de COVID-19 și a trebuit să ajungă la spital. Aici, parcă a văzut iadul pe pământ. Doctorul a publicat imagini despre ceea ce se întâmplă acum în spitalele românești, despre numărul mare de pacienți, de persoane infectate cu coronavirus care sunt obligate să stea pe holuri, în ambulanțe, să fie plimbate de la o unitate medicală la alta. Și toate astea se întâmplă fiindcă sistemul sanitar românesc nu mai face față afluxului de bolnavi.

Din păcate, a remarcat și medicul pacient, cei care ne conduc destinele nu văd necazul sau, din motive ce țin de strategii electorale, spun că situația se află sub control. Constantin Vasile Efteme s-a adresat cu o epistolă chiar și președintelui Klaus Iohannis, pe care l-a votat de două ori, dar pe care, se pare, nu îl mai recunoaște, nu pricepe de ce are un astfel de comportament, de a nu vedea tragismul situației, faptul că lucrurile sunt deosebit de grave.

„Domnule președinte Klaus Iohannis, haideți să vă explic exact cum stau datele problemei. Ca să ne fie clar de la început, nu fac jocul nimănui și nu fac parte din categoria postacilor, sunt votantul dumneavoastră și chiar de două ori. Reacționez indiferent de culoarea politică și nu sunt adeptul niciunei doctrine și nici nu sunt încolonat în rândurile unui partid. Postarea mea este una mai mult decât reală, cu observații obiective și deloc exagerate.

Spuneți calm, cum vă știm noi, alegatorii, că sunteți sau că vreți să fiți cu doi pași înaintea pandemiei și că lucrurile sunt sub control și că nu ați ajuns la limita superioară, atunci vreau să mai analizați încă o dată datele și să numărați dacă cei doi pași sunt înapoi sau înainte. Am să-mi permit să vă enumăr câteva din lucrurile sesizate de mine zilele acestea:

Serviciul 112 nu mai face față, am sunat de 2 ori, nu a răspuns nimeni – trageți dumneavoastră concluziile, clar este de înțeles că dispeceratul este supraaglomerat pe valul de cazuri mai puține, cum spun statisticile pe care ni le furnizați dumneavoastră.

Camerele de gardă, acel filtru de care spuneți dumneavoastră, s-au transformat în saloane de terapie intensivă, iar pacienții stau cu orele, chiar zile, pe paturi improvizate, deci acel triaj nu mai există.

Ambulanțele vin una după alta la camera de gardă, așteaptă 1-2 ore cu pacientul în ambulanță, dacă nu se găsește un loc în acel filtru sau salon de primire, cum spuneți dumneavoastră, și, vă spun cu mâna pe inimă, clar nu mai au unde să-l mai primească și într-un final ambulanțele sunt redirecționate către alte unități medicale, unde situația se poate repeta, iar pacienții sunt plimbați printre spitale.

Locuri în adevăratele saloanele de terapie intensivă complet echipate sunt zero.

Medicii care luptă în prima linie cu această boală afirmă că dacă și ei ar fi în situația să aibă nevoie de terapie intensivă, nici pentru ei nu s-ar găsi niciun pat.

Recoltările pentru pacienții suspecți de Covid se fac pe holul din camera de gardă, de același personal medical care și tratează pacienții cu Covid.

Faptul că pacienții contact Covid nu au cum să se mai testeze după ce manifestă simptome fiind carantinați la domiciliu, iar serviciul DSP nu are cum să facă față cererilor de testare la domiciliu. În cazul în care evoluția clinică pentru acești pacienți se agravează, când ajung în camera de gardă, pierd ore importante, chiar până la o zi, până pot fi considerați pacienți Covid și tratați ca atare.

Spitalul Suport Covid Chitila este o unitate care ar trebui să-și ofere suportul în regim de spital și nu de policlinică. Actul medical nu trebuie să fie condiționat de un anumit orar preferențial al unui jucător privat din piața medicală. Acel loc este un adăpost neclimatizat corespunzator și mai puțin o unitate medicală, dacă nu credeți vă pot explica mai pe larg. Nu vă mai povestesc de birocrație și formularistică, orice pacient completează 25-30 de pagini de acorduri și informări, cred că lucrurile pot fi mai simple în condițiile în care pacienții și așa sunt panicați, mai stau să și citească un roman înainte să-i vadă vreun medic.

Am stat aproximativ 5-6 ore în Spitalul Suport Covid Chitila, nu am văzut niciun medic, doar asistenți medicali care îți măsoară temperatura, tensiunea și saturația de oxigen – lucruri pe care le putem face și acasă.

Eu vă arăt oameni din camera de gardă care sunt conectați la oxigen, dumneavoastră ne vorbiți de vaccin. Și noi îl așteptăm, dar ce facem până atunci? Eu am trăit emoțiile alături de acei oameni, am văzut efortul medicilor și suferința pacienților, care își pierd speranța și nu mai cred decât în noroc. Vă puneți și în situația medicilor care nu mai au mult până să înceapă să decidă care dintre pacienți vor avea prioritate la terapie intensivă? Cred că ne amintim ce s-a întamplat în Italia și Spania în primavară.

Credeți că asta e ultima soluție, să credem în noroc? Această criză pe care o negați nu o puteți rezolva decât dumneavoastră, clasa politică”, este mesajul medicului veterinar Constantin Vasile Efteme.

Citește mai departe
Reclamă
1 Comentariu

1 Comment

  1. moshu49

    noiembrie 26, 2020 at 8:38 pm

    ce zici pesedeule dacă aveam acum unu, două spitale gata din cele opt promise? 🙁

Lasă un comentariu

Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Obiectivul Supercom SA – curățenie la un nivel ireproșabil!

Publicat

pe

Sursa foto: financialintelligence.ro

Supercom SA este în momentul de față cotată a fi una dintre cele mai performante companii din România din domeniul salubrizării stradale, colectării, selectării și transportului deșeurilor menajere. Datorită managementului eficient, profesionalismului celor care coordonează activitatea, personalului pregătit, disponibilității aproape unice de a comunica și negocia și datorită dotărilor de super clasă, Supercom SA a încheiat contracte pentru prestarea acestor servicii indispensabile unei comunități civilizate cu mai multe orașe, municipii și județe din România. Vorbim aici de București și de județele Bistrița, Dâmbovița, Ilfov, Caraș-Severin, Hunedoara, Ialomița, Gorj și Cluj. Procesul de extindere continuă

De ieri, 1 martie 2021, chiar când primăvara a mijit, Supercom SA a început activitatea de salubrizare stradală și deszăpezire în municipiul Cluj-Napoca. Mai întâi în sectorul de vest al acestei importante urbe din România. Supercom a participat la licitație pentru câștigarea acestor servicii alături de alte două firme. Evident, a fost ales cel mai bun.

Supercom SA a pregătit pentru activitatea de salubrizare a Clujului o flotă ultra-performantă, alcătuită din 40 de echipamente top Euro 6, cât și utilaje electrice. 200 de angajați bine pregătiți vor fi în permanență la datorie pentru salubrizarea străzilor la cele mai înalte standarde în domeniu.

Administrația clujeană a fost total nemulțumită de serviciile prestate de operatorul anterior – Rosal, drept pentru care a fost desemnată, conform caietului de sarcini, cea mai bună societate prestatoare de servicii de curățenie stradală, colectare și transport deșeuri din România – Supercom.

Primarul municipiului Cluj-Napoca, fostul premier Emil Boc, și-a arătat pe deplin mulțumirea față de dotarea de care dispune Supercom, de forțele care au fost pregătite pentru a acționa în vederea salubrizării Clujului.

„Atât eu, cât și clujenii, așteptăm lucrări de calitate, intervenții cu echipamente moderne, electrice, nepoluante, curățenie la standarde europene, atât pe carosabil, cât și pe trotuare. Așteptăm o competiție a curățeniei între cele două firme de salubritate stradală care operează în Cluj-Napoca (Supercom și Brantner), în respect deplin față de cetățean și față de banul public”, a declarat edilul Emil Boc.

Sursa foto: Ziua de Cluj

Președintele Supercom SA, Ilie Ionel Ciuclea, a declarat că pentru compania pe care o conduce începe o nouă etapă a traseului de performanță de la care nu s-a abătut nici un milimetru, dând dovadă de seriozitate, profesionalism și exemplu de bună practică la nivel european.

„Cu fiecare contract nou, vrem să devenim mai buni, să investim mai mult în echipamente performante și să asigurăm cele mai optime condiții de lucru angajaților noștri, pentru a putea oferi nu doar servicii de calitate, ci mai ales pentru a arăta respectul profund pe care îl avem față de cetățenii în serviciul cărora suntem. Ne-am propus să ridicăm standardul industriei de salubrizare publică și de management al deșeurilor, să devenim un model. Suntem responsabili în fața cetățenilor și a autorităților publice locale și centrale de a duce ideea de curățenie la un nivel ireproșabil”, a precizat Ilie Ionel Ciuclea – președinte al SC Supercom SA.

Compania se va ocupa, pentru următorii 5 ani, de salubrizarea stradală și deszăpezirea sectorului 1 din Cluj-Napoca. Firma Rosal a pierdut licitația. Aceasta, conform obiceiului practicat și în alte zone ale țării, a contestat licitația, dar demersurile considerate neserioase au fost respinse. Aceeași decizie s-a luat și în cazul contestației depusă de Bratner. Oferta câștigătoare are o valoare de 18 milioane de euro.

Și în județul Dâmbovița, Supercom SA s-a lovit de contestațiile nu tocmai valide ale altor firme care au participat la licitația pentru adjudecarea serviciilor de colectare, selecție și transport a deșeurilor menajere, firme care nu dispuneau nici pe departe de potențialul tehnic și uman al Supercom. Se așteaptă acum ultima decizie în acest caz, care trebuie să vină de la Curtea de Apel Ploiești, după care câștigătoarea licitației în Dâmbovița – Supercom SA se va concentra pentru activitățile prestate. Vor fi făcute investiții condiderabile, constând în dotarea cu 100 de utilaje performante, 150.000 de europubele, 10.000 de containere. Totodată, va fi pornit în forță procesul de colectare selectivă.

Supercom SA este o companie cu capital 100% românesc și unul dintre cei mai mari operatori de salubritate din România.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Comandantul ISU Argeș, înaintat în grad pentru merite deosebite

Publicat

pe

Lt. col. Bogdan Olar, șeful ISU Argeș, a fost înaintat în gradul de colonel, înainte de termen, pentru merite deosebite în activitatea desfășurată în ultimii ani.

Inspectorul șef Bogdan Olar s-a impus prin profesionalism, curaj și devotament, calități de care a dat dovadă de-a lungul întregii cariere, începută în anul 2002 ca locțiitor comandant la Detașamentul de Pompieri Pitești.

Din 2012 este expert european în mecanismul de protecție civilă, iar din 2016 conduce Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Argeș.

„Vă felicităm, domnule colonel și vă asigurăm de întreaga noastră susținere în misiunile specifice, la fel cum am reușit să o facem și până acum. Avem onoarea să vă salutăm!”, este mesajul transmis, cu mândrie, de colectivul ISU Argeș.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!