Connect with us

ACTUALITATE

DN71, Bâldana-Târgoviște-Sinaia, sub zodia blestemului!

Publicat

pe

Modernizarea DN 71, Bâldana-Târgoviște-Pucioasa-Sinaia, este parcă intrată sub zodia blestemului. Toate demersurile inițiate de politicienii dâmbovițeni de-a lungul timpului, aproximativ 20 de ani, indiferent de culoarea politică, au fost încununate de insucces. Exact în momentul în care exista siguranța și premisa că proiectul va intra în linie dreaptă apare ceva care îl oprește brusc. Acest fapt ne face să credem că, de fapt, pe undeva, nu se vrea modernizarea acestei importante căi rutiere pentru economia și viața socială a acestui județ. Probabil nu există fonduri pentru această investiție, sunt alte reguli neștiute de noi, muritorii de rând, și suntem duși cu zăhărelul până în ultima clipă, când totul se prăbușește ca un castel de nisip.

A fost bine, prolific, pentru actualii guvernanți de la PNL să acuze PSD, în campania electorală pentru parlamentare, că nu a realizat acest drum, să se laude că vin ei și pun lucrurile în ordine. Ludovic Orban a fost la Târgoviște și a vorbit, sigur pe el, de încheierea procedurilor și de pornirea lucrărilor. Actualul lider al liberalilor dâmbovițeni, senatorul Virgil Guran, anunța cu mare fală în Piața Tricolorului, pe 27 noiembrie 2020, că s-a semnat contractul de proiectare și execuție a DN 71. Ce mai, emoții, tensiune înaltă! Și, din nou, aflăm că totul s-a transformat într-o petardă fâsâită.

La finele anului 2020 a fost semnat contractul cu asocierea Aqua Parc SRL – Mavgo Holding SRL –HydrostroY AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – Bdu Maxi Construct SRL, pentru lotul 1- Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulatie și km. 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi : Sector 1: Bâldana – Târgoviște km. 0+000 – km. 44+130 – Drum la 2 benzi) . Valoarea contractului este de 587.664.162 de lei (fără TVA), valoarea totală estimată a contractului fiind în prima fază de 670.351.901 de lei (fără TVA). Inițial, proiectul avea două loturi, dar Lotul 2 a fost anulat administrativ. Până când, nu se știe. Este vorba despre tronsonul Târgoviște – Sinaia km. 51+041 – km. 109+905, drum la 2 benzi. Valoarea estimată a contractului pentru Lotul 2 a fost de 896.679.930 de lei, fără TVA.

„Pentru primul lot atribuit există posibilitatea de subcontractare pentru următoarele activități:
– elaborare documentații tehnice, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic si a detaliilor de execuție, elaborare proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică din partea proiectantului;
– relocare rețele electrice, rețele iluminat public, rețele transport și distribuție gaze naturale, rețele transport țiței și motorină, rețele de telecomunicatii, rețele de apă și canalizare
– relocare, mutare, protejare cabluri CF și lucrări îmbunătățiri funciare;
– realizare studiu geotehnic;
– identificare și curățare teren de muniții neexplodate;
– realizare studii topografice;
– activități de execuție piloți forați;
– servicii arheologice;
– realizare de marcaje rutiere;
– sistem de drenare/scurgere ape pluviale, acces proprietăți, podețe, parcări. Proiectul va fi finanțat din fonduri europene, prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM”, precizează publicația Arena Construct.

Iată ce scria în luna august 2020 pe pagina sa de Facebook deputatul Cătălin Drulă de la USR-PLUS, actualul ministru al Transporturilor. Demnitarul înfiera, mânios, modul în care decurg lucrurile la acest proiect. Ba chiar dădea soluții.

„Licitația pentru sectorul Târgoviște-Sinaia tocmai a fost anulată pentru că nu a depus nicio firmă ofertă. Pentru sectorul Bâldana-Târgoviște a fost depusă o singură ofertă, de către o firmă (AQUA PARK SRL) care potrivit presei este apropiată de Ionel Arsene (PSD Neamț) și al cărei patron e trimis în judecată pentru aderare la un grup infracţional organizat, evaziune fiscală în formă continuată şi complicitate la spălare de bani.

Licitația a fost lansată în februarie 2019. După 18 luni, acesta este REZULTATUL! Au fost interesate în total zeci de firme de această licitație (45 de companii înscrise inițial), dar nu au depus oferte. De ce? Pentru că documentația acestui proiect și condițiile CNAIR sunt atât de proaste încât nicio firmă serioasă nu e interesată!

Jale. Dezastru. Bătaie de joc. Sunt cuvinte prea slabe ca să descrie ce face CNAIR și Ministerul Transporturilor cu legătura București-Târgoviște și Târgoviște-Sinaia. Cât de incompetent și de lipsit de viziune să fii ca în 2020 să nu construiești sectoare de drum nou care să ocolească localitățile de pe traseu și în schimb să lățești drumul ca o pistă pentru avioane prin mijlocul satelor? În condițiile în care e relief ca în palmă pe Bâldana-Târgoviște (sector pe care e prevăzută dublarea) și loc berechet să construiești în afara localităților.

Practica nocivă a lărgirii drumurilor naționale PRIN LOCALITĂȚI în zone de șes, trebuie să se oprească! E mai scump de construit prin localități pentru că ai utilități de relocat, accese în curți, exproprieri mai scumpe, execuție a drumului sub trafic, deci cu limitări. Nu mai vorbim de efectul asupra oamenilor din acele sate și pierderile de vieți inevitabile (accidente cu pietoni).

Cât de încuiat la minte să fii să construiești așa ceva în 2020 în loc să faci bypass-uri la localități (pentru cine știe, așa cum e la DN5 Adunații Copăceni, de exemplu?). Istoria acestui proiect este pe cât de tristă, pe atât de revoltătoare.

În 2008 Consilier Construct SRL face un Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia pentru 1 milion de lei. În 2011 se semnează un contract de modernizare pe drumul existent: o reasfaltare de fapt, pentru 138 de milioane de lei cu UMB, contract reziliat ulterior fără să înceapă vreodată.

În 2015 insistă în prostie CNAIR și actualizează studiul de fezabilitate pentru încă 1,2 milioane de lei cu CONSITRANS+SEARCH. Tema de proiectare este aceeași: modernizare pe amplasamentul existent, dar apare lărgirea (dublarea) pe Bâldana-Târgoviște.

În februarie 2019 se licitează (pe baza acestui SF din 2015) proiectarea și execuția cu valoare estimată: Bâldana-Târgoviște 670 milioane lei, Târgoviște-Sinaia 900 milioane lei.

Deznodământ după 18 luni, săptămâna aceasta: se anulează Târgoviște-Sinaia din lipsă de oferte și Bâldana-Târgoviște primește o singură ofertă de la o firmă cu probleme de integritate, conform presei.

Soluțiile sunt clare și înseamnă așezarea proiectului pe baze solide:
– Proiectarea cu o firmă serioasă, pentru o valoare corectă, a unui drum expres cu ocolirea localităților de pe traseu, pe sectorul cu relief ușor.
– Finanțarea europeană există, de altfel proiectul este prins în Master Plan ca drumul „Trans Regio Chindia”, cu punctaj mare. Nu-i așa că Trans Regio sună a drum nou/european, nu chinuiala asta de anii ’50 pe care și așa nu e în stare CNAIR s-o facă?
– Licitarea execuției lucrărilor pe baza proiectului tehnic serios, detaliat (conform pct. 1). Atunci vom avea și oferte, va fi și concurență și vom obține un preț corect și un drum modern pentru România”, spunea, pe 20 august 2020, Cătălin Drulă.

Acum, văzând cum stau lucrurile cu acest drum a cărei modernizare pare a fi pusă sub semnul blestemului, ministrul Transporturilor care, în perioada cât a stat în Opoziție, tot a criticat derularea acestui proiect, a trimis Corpul de Control la Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) pentru a verifica atribuirea contractului de 120 de milioane de euro la finalul anului 2020 către o firmă înființata de un om de afaceri care este trimis în judecată pentru evaziune fiscală și participare la un grup infracțional organizat . Norocul acestui județ să pice numai între niște clinciuri ciudate. Se pare că, în urma acestui control dispus de ministrul Cătălin Drulă, Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră a dispus rezilierea contractului de modernizare a DN 71 Bâldana-Târgoviște.

„Joi, 14.01.2021, CNAIR a notificat Antreprenorul Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL., în vederea rezilierii contractului “Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație și km. 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi : Lot 1 (Sector 1) : Bâldana – Târgoviște km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație“.

Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual. Astfel, CNAIR a decis executarea sumei de 6.300.000 lei aferentă Scrisorii de Garanție de participare și rezilierea contractului. Precizăm că rezilierea efectivă intră în vigoare în 15 zile de la notificarea Antreprenorului”, se arată în comunicatul CNAIR.

Fostul deputat PSD Ionuț Săvoiu, unul dintre politicienii dâmbovițeni care a luptat pentru materializarea acestui proiect și care cunoaște în amănunt toate dedesubturile și chichițele, spune că Dâmbovița a primit o nouă lovitură prin stoparea, încă o dată, a acestei importante investiții… Ba mai mult, precizează Ionuț Săvoiu, refacerea proiectului cu ocolirea localităților, așa cum ar dori ministrul Transporturilor, „înseamnă reluarea avizelor și aprobărilor, înseamnă clar pierderea finanțării europene prin POIM și întârzierea cu încă cel puțin 3 ani, dacă nu 5 ani”.

În aceste condiții, consideră fostul deputat social democrat că este imperios necesar să se reia procedurile de achiziție pe ambele tronsoane de drum Bâldana-Târgoviște, Târgoviște-Sinaia dacă vrem într-adevăr să vedem acest obiectiv realizat.

„Alte discuții teoretice privind proiectul deja aprobat sunt inutile si înseamnă pierderea finanțării europene, nerespectaraea angajamentelor din masterplanului de transport. Este grav ca un proiect matur sa nu se execute iar banii europeni sa nu fie absorbitii în economia românească. Problema ocolirii localităților poate fi discutata în cadrul unui proiect complementar realizat de autoritățile locale și județene în asociere cu CNAIR”, a mai declarat, pentru Incomod-Media, Ionuț Săvoiu.

Citește mai departe
Reclamă
1 Comentariu

1 Comment

  1. Gogu Polonezu

    ianuarie 15, 2021 at 10:43 am

    Daca e vorba de blestem,sa ne fereasca Dumnezeu sa de diagnosticul”comunicatorului” galben care s-a infoiat electoral cu „binefacerea” guvernamentala! TOT INAINTE!

Lasă un comentariu

Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

HISTORY Channel marchează Ziua Națională a României cu difuzarea documentarelor despre Regina Maria și Regele Mihai

Publicat

pe

de

De 1 decembrie, telespectatorii HISTORY Channel România au o nouă întâlnire cu istoria. HISTORY Channel marchează Ziua Națională cu transmisia specială a documentarelor istorice „Maria – Inima României” și „Regele Mihai: Drumul către casă”.

Documentarul-eveniment „Maria – Inima României” va fi transmis de la ora 15:15, și în reluare de la ora 22:00. Acesta prezintă povestea unei foarte importante epoci din istoria României, văzută din perspectiva Reginei Maria, aflată în centrul luptei pentru realizarea Marei Uniri din 1918 și pentru crearea României moderne.

Nepoată a Reginei Victoria, ea s-a căsătorit cu Prințul Moștenitor al României în 1893. Vom vedea cum a condus țara în timpul ororilor Primului Război Mondial, până la victoria de la Conferința de Pace de la Paris din 1919.

Filmul nu evită aspectele mai puțin strălucitoare ale vieții Reginei. Fiul său, Carol, și-a disprețuit părinții și când a devenit Rege a alungat-o pe Maria de la curte. Iar când comuniștii au ajuns la putere, în 1945, au șters-o din istorie.

Filmul a fost realizat pe parcursul a 2 ani cu filmări în 9 țări și o documentare realizată în 14 arhive naționale. Oferă șansa publicului de a auzi vocea originală a Reginei și de a vedea filmări și imagini originale ale epocii, colorizate cu ajutorul tehnologiei moderne și prin implicarea unei echipe interdisciplinare de experți pentru a surprinde cât mai exact realitatea acelor vremuri.

Destinul său, al uneia dintre cele mai cunoscute femei din Europa epocii interbelice, a fost influențat de evenimente întâmplate în palatele regale din România, în saloanele Parisului, pe străzile New York-ului, la Kremlin și chiar în Vestul Sălbatic.

Filmul documentar „Regele Mihai: Drumul către casă” (ora 16:15, în reluare la ora 21:00) prezintă povestea nespusă a curajosului Rege Mihai al României care, la doar 23 de ani, își risca viața sfidându-l pe Hitler în al Doilea Război Mondial, pentru a fi ulterior exilat din patria sa de comuniștii impuși de Kremlin.

„Regele Mihai: Drumul către casă” preia povestea dramatică a exilului unui tânăr adesea solitar, ținut în marele joc de șah dintre Vest și Rusia Sovietică. A fost prins în încercările CIA de a înființa o rezistență armată în România, iar mai târziu, a fost spionat în exil de agenții temutei Securități a lui Ceaușescu.

Filmat și produs în România, Marea Britanie și Elveția, documentarul este o continuare a mult apreciatei producții „Războiul regelui” (titlu internațional „Regele care l-a păcălit pe Hitler”), care a avut premiera la TV în 2016 și a fost difuzat în 42 de țări, fiind transmis inclusiv de către HISTORY Channel și HISTORY2.

Documentarul prezintă interviuri cu familia Regelui, consilieri și prieteni apropiați Regelui Mihai, dar și un interviu nedifuzat până acum cu soțul reginei Elisabeta a II-a, Prințul Philip, acordat în 2016 la Buckingham Palace cu doar câteva luni înainte de retragerea sa din viața publică.

Valoarea istorică a filmului este îmbogățită cu înregistrări din arhiva de familie filmate chiar de Regele Mihai, documente recent desecretizate din arhivele Securității și CIA, precum și cu relatările istoricilor occidentali și români, printre care profesorul Dennis Deletant, cel mai important autor și istoric occidental specializat în istoria României, profesor emerit al University College London, și Dr. Matei Cazacu, autor al mai multor cărți de istorie românească și istoric la Centre National de la Recherche Scientifique în Paris. Diana Mandache, în prezent cel mai prolific biograf al Familiei Regale a României, și-a adus contribuția din punct de vedere editorial și al cercetării. Filmul o include și pe jurnalista și autoarea britanică Tessa Dunlop.

Ambele filme sunt narate de aclamatul actor Marcel Iureș și sunt produse de Chainsaw Film Productions.

„Cele două povești regale conțin toate ingredientele necesare unui roman: viclenie politică, suferință, evenimente care pun viața în pericol, iubiri secrete. O să vă placă!”, a declarat John M. Florescu, producătorul executiv al programelor.

„Suntem onorați să fim pe HISTORY Channel pe 1 Decembrie 2021, de Ziua Națională a României, pentru a aniversa 103 ani de la Marea Unire din Alba Iulia, cu două filme documentare istorice produse independent de Chainsaw Film Production: «Maria – Inima României» si «Regele Mihai: Drumul către casă». Practic acest două filme documentare istorice acoperă perioada 1875-2017 din istoria modernă a României, 142 de ani de istorie, evoluție și progres. Urmărind și înțelegând istoria corect în prezent percepem altfel viitorul, mai ales pentru educația generațiilor tinere. În anul 2022, împreună cu producătorul executiv John Florescu și cu HISTORY Channel, dar și cu suportul partenerilor, vom iniția al doilea Turneu Istoric de Educație Națională cu proiecțiile acestor filme în peste 20 de orașe. Vă invităm să urmăriți istoria și în anul 2022, când se aniversează, la Alba Iulia, Centenarul de la încoronarea Reginei Maria din 15 Octombrie 1922”, a adăugat Dan Drăghicescu, producător asociat al celor două filme.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Unde și când va avea loc Gala „Topul firmelor din Dâmbovița” 2021

Publicat

pe

Camera de Comerţ, Industrie și Agricultură Dâmbovița va organiza, joi – 16 decembrie 2021, cea de-a 28-a ediție a Galei „Topul firmelor din Dâmbovița”.

Evenimentul, în cadrul căruia vor fi premiați agenții economici cu rezultate deosebite pe parcursul acestui an, va avea loc la BROTĂCEI PARK & EVENTS (Aleea Coconilor, Târgoviște), după următorul program:

18:30 – 19:00 – Primirea invitaților
19:00 – 19:30 – Deschiderea evenimentului
19:30 – 20:30 – Gala de premiere
20:30 – 21:30 – Sesiune networking (pregătiți cărțile de vizită).

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT