Connect with us

ACTUALITATE

Încă 12 medici s-au angajat la Spitalul Județean din Târgoviște. S-a ajuns la 23 în doar 9 luni

Publicat

pe

Sănătatea dâmbovițenilor, pe primul loc! Acesta a fost mesajul președintelui Corneliu Ștefan la preluarea mandatului de șef al administrației publice județene. Pentru a respecta întocmai această promisiune făcută cetățenilor, Corneliu Ștefan a accelerat implementarea unor proiecte de reabilitare, extindere, modernizare și dotare a unor compartimente aparținând Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște. Dăm exemplu Ambulatoriul nou al unității medicale, care va fi edificat, de la zero, lângă Secția Recuperare, pe amplasamentul unei foste parcări. Valoarea acestui obiectiv se ridică la 17 milioane de lei. De asemenea, în spatele corpului central al spitalului, se lucrează la extinderea Unității de Primiri Urgențe.

Următorul pas, în ceea ce privește dezvoltarea Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște, îl reprezintă extinderea Cardiologiei și dotarea acestei secții cu aparatură performantă de investigații. Vorbim în primul rând de un angiograf. Investiția se ridică la 2 milioane de euro.

Până acum, colaborarea dintre Consiliul Județean Dâmbovița, ca instituție finanțatoare și coordonatoare din punct de vedere administrativ, și conducerea Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște a fost perfectă.

Și cum o unitate medicală, indiferent de câte facilități tehnice și materiale ar dispune, nu reprezintă nimic fără personal de specialitate, medici și asistenți, de fapt sufletul acestei activități, conducerea CJ Dâmbovița și cea a Spitalului de Urgență din Târgoviște s-au preocupat și să atragă specialiști de valoare, medici tineri, dornici de afirmare și de a profesa într-un mediu dotat corespunzător.

Astăzi – 15 aprilie 2022 , președintele Corneliu Ștefan s-a aflat la Spital pentru a-i informa pe dâmbovițeni că au mai fost angajați încă 12 medici, care vor veghea la sănătatea lor, în ton cu jurământul lui Hipocrate.

„Vă aduc aminte că, acum 9 luni, am mai angajat 11 medici. Așadar, în numai 9 luni de zile, am angajat la Spitalul Județean 24 de cadre medii, 23 de medici și un farmacist. Cred că este o performanță în ultimii 30 de ani pentru Spitalul Județean din Târgoviște. Sunt medici care au venit de la Buzău, de la Turnu Severin, Timișoara, Cluj, București și Dâmbovița. Le mulțumesc mult pentru că au ales să vină la Târgoviște. Vom continua desfășurarea acestor concursuri la nivelul Spitalului Județean.

Așa cum am mai spus, prioritatea noastră, încă din prima zi a mandatului, a fost aceea de a crea facilități și, nu în ultimul rând, de a face investiții importante la Spitalul Județean”, a fost mesajul președintelui CJ Dâmbovița – Corneliu Ștefan.

Managerul Spitalulului Județean de Urgență din Târgoviște, dr. Claudiu Dumitrescu, a vorbit despre preocuparea conducerii unității medicale de a crea, alături de Consiliul Județean, condiții optime de tratament, masă și cazare pentru pacienți, de a asigura o bază tehnică modernă în vederea realizării unor investigații medicale. Și, nu în ultimul rând, a spus dr. Claudiu Dumitrescu, de a aduce la Târgoviște medici.

Managerul Spitalului Județean a profitat de acest moment pentru a-i informa pe dâmbovițeni că, începând cu data de 2 mai 2022, unitatea medicală din Târgoviște va dispune de un compartiment de chirurgie vasculară.

„Pe acest palier, vom colabora cu trei medici specialiști în chirurgie vasculară. Sperăm să fie o activitate de mare ajutor pentru pacienții noștri. Pentru astfel de intervenții oamenii mergeau la București sau Ploiești”, a precizat dr. Claudiu Dumitrescu.

A mai anunțat managerul Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște că, în curând, vor deveni active alte două compartimente medicale, respectiv chirurgie pediatrică și ortopedie pediatrică. Se are în vedere angajare unui medic specialist în ortopedie pediatrică și a doi doctori pentru chirurgie pediatrică.

După încheierea acestui moment consumat în fața sediului administrativ al Spitalului Județean, președintele Corneliu Ștefan, vicepreședinții Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, prefectul Claudia Gilia și ceilalți invitați au fost conduși de către managerul Claudiu Dumitrescu pe cele două șantiere deschise în incinta spitalului, unde se lucrează la extinderea ambulatoriului și la reabilitarea, modernizarea și extinderea Unității de Primiri Urgențe.

De aici, s-a mers apoi în blocul alimentar al spitalului, unde se pregătea, în condiții de igienă deosebită, hrana pacienților. De remarcat faptul că meniul a fost puternic îmbunătățit, iar distribuția celor trei mese – mic dejun, prânz și cină – se face, de câteva luni, la caserole individuale.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Informare CNAS privind obligațiile furnizorilor de servicii medicale în raport cu sistemul e-Factura

Publicat

pe

De

Conform prevederilor legislației referitoare la sistemul naţional privind factura electronică [1], intrate în vigoare la începutul acestui an, în perioada 1 ianuarie 2024 – 30 iunie 2024, operatorii economici – persoane impozabile stabilite în România, indiferent dacă sunt sau nu înregistrate în scopuri de TVA – au obligaţia să raporteze în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura toate facturile emise în relaţia cu instituţiile publice.

Această prevedere se aplică și furnizorilor de servicii medicale, medicamente și dispozitive aflate în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate, pentru facturile emise în baza acestor relații contractuale.

Pentru utilizarea și accesarea sistemului RO e-Factura, operatorii economici trebuie să fie înregistrați în Spațiul Privat Virtual (SPV). Informațiile referitoare la înregistrarea în SPV sunt disponibile pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), linkul direct fiind: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv .

Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise în sistemul RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii, pentru livrările de bunuri/prestările de servicii care au locul livrării/prestării în România. De la 1 aprilie 2024, nerespectarea acestui termen se va sancționa cu amendă.

Într-o a doua etapă, începând cu data de 1 iulie 2024, transmiterea facturilor electronice de la emitenți către destinatari se va face obligatoriu prin intermediul sistemului RO e-Factura.

Casele de asigurări de sănătate nu vor accepta la plată facturile netransmise prin intermediul sistemului menționat. Totodată, atenționăm furnizorii că netransmiterea de către emitent a facturii în sistemul RO e-Factura, precum și primirea și înregistrarea de către destinatar a unei facturi netransmise prin acest sistem, în relațiile dintre ei sau cu alți operatori economici constituie contravenție și se sancționează cu o amendă egală cu 15% din valoarea totală a facturii.

Accesul la aplicația de generare a facturii în format XML, pusă la dispoziție de Ministerul Finanțelor, nu necesită autentificare, aceasta putând fi astfel utilizată la scară largă. Aplicația menționată se găsește pe portalul Ministerului Finanțelor, linkul direct fiind: https://mfinante.gov.ro/ro/web/efactura/aplicatii-web-ro-efactura .

În situaţia în care sistemul RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere a facturii se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.

Pe perioada în care sistemul RO e-Factura nu este funcțional, emitentul facturii aplică în mod corespunzător prevederile art. 319 din Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, cu condiția transmiterii ulterioare în sistem a facturilor electronice emise.

Perioadele de nefuncţionare a sistemului RO e-Factura vor fi publicate pe paginile de Internet ale ANAF şi Ministerului Finanţelor.

Informații detaliate pe această temă se pot afla accesând Ghidul privind utilizarea sistemului naţional de facturare electronică RO e-factura de pe site-ul Ministerului Finanțelor, linkul direct către acest document fiind: https://mfinante.gov.ro/static/10/Mfp/ghidE-FACTURA.pdf .

Biroul de presă

[1] Ordonanţa de Urgenţă nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, cu modificările și completările ulterioare.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Negocierea colectivă este obligatorie la nivelul firmelor cu cel puțin 10 angajați

Publicat

pe

Inspecția Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, a desfășurat, pe parcursul lunii februarie 2024, o campanie națională de promovare a negocierii colective, în întreprinderile mici și mijlocii. Inițiativa reprezentanților instituției a avut ca scop atragerea atenției angajatorilor, dar și a angajaților privind beneficiile negocierii colective, un instrument esențial pentru asigurarea unui mediu de lucru stabil și echitabil.

Angajații beneficiază de mai multă stabilitate la locul de muncă, de salarii echitabile, condiții îmbunătățite de lucru, egalitate de șanse și un echilibru între viața profesională și cea personală. Există avantaje și pentru angajatori, printre acestea numărându-se un climat de muncă propice performanței, implicare și responsabilități sporite din partea personalului, dar și soluționarea timpurie a eventualelor litigii apărute.

„În conformitate cu dispozițiile art. 97 alin. (1) din Legea nr. 367/2022, privind dialogul social, negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați și, potrivit dispozițiilor alin. (2) ale aceluiași articol, inițiativa negocierii colective aparține oricăruia dintre partenerii sociali. Astfel, legea dialogului social prevede că, în cazul în care într-o unitate nu există un contract colectiv de muncă (CCM), angajatorul sau orice altă parte îndreptățită, conform prezentei legi, poate iniția negocierea contractului colectiv de muncă în orice moment”, se precizează într-un comunicat transmis de ITM Dâmbovița.

În această suită de campanii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița a avut întâlniri informative cu reprezentanții a 157 de întreprinderi mici și mijlocii din județ, pentru a asigura „o înțelegere corectă a legislației și a avantajelor negocierii colective”.

Au fost identificate 1.358 de societăți, care au numărul de salariați cuprins între 10 și 250. Conducerea ITM a dorit ca informațiile prezentate să ajungă la cât mai mulți dintre antreprenori. Inspectorii de muncă au distribuit pliante informative, pe tema negocierii colective, a etapelor legale pe care aceasta procedură le impune, dar și a beneficiilor pe care le prezintă. Informațiile au fost afișate și la avizierul instituției și pe pagina web a ITM Dâmbovița.

„Pe lângă sesiunile de informare, campania a inclus și controale la angajatori, pentru a verifica respectarea legislației și pentru a oferi sprijin în procesul de negociere. În acest fel, se încurajează încheierea și înregistrarea CCM, care devin practic instrumente juridice cu aplicabilitate generală în unitate, asigurând că niciun contract individual de muncă nu va oferi condiții inferioare celor stabilite colectiv. Inspectorii de muncă dâmbovițeni au verificat 32 de unități și, acolo unde a fost cazul, au dispus măsuri de remediere a neconformităților depistate. ITM Dâmbovița a transmis și notificări către 10 unități ale căror CCM expiră în următoarele 90 de zile, pentru a le reaminti importanța încheierii unora noi”, precizează Marius Lixandru – inspector șef ITM Dâmbovița.

A mai spus Marius Lixandru că, la nivelul instituției pe care o coordonează, există o persoană desemnată cu gestionarea contractelor colective de muncă. Funcționarul asigură consultanță, verificarea documentelor și mediere, în cazul în care apar litigii de muncă în unitățile care au încheiate contractele colective de muncă.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite