Ghidul de finanțare pentru Programul Rabla Local, cel în baza căruia românii vor putea să-și caseze autoturismele vechi fără a fi obligați să cumpere o mașină nouă, urmează să fie modificat după discuțiile purtate, săptămâna trecută, de ministrul Mediului, Tanczos Barna, cu reprezentanții Asociației Municipiilor din România – spune primarul Târgoviștei, Daniel Cristian Stan.
Potrivit acestuia, au fost agreate următoarele măsuri:
✅ Procentele finale de finanțare, respectiv: 20% – contribuția UAT și 80% – contribuția AFM
✅ Procedura va fi una centralizată, în sensul în care AFM va stabili norme / proceduri / standarde naționale, aplicabile la nivelul fiecărui UAT, iar înscrierea tuturor solicitanților se va realiza pe o platformă unică destinată programului Rabla Local;
✅ Urmare a finalizării perioadei de înscriere, Ministerul Mediului va transmite către UAT-uri lista solicitanților, iar UAT-urile vor demara procedura de verificare a dosarelor de finanțare și vor emite deciziile de finanțare pentru solicitanții eligibili. Contractele de delegare vor fi semnate pe o perioada de 3 ani între AFM și UAT, cu posibilitatea încheierii de acte adiționale ulterioare în funcție de bugetul anual.
✅ Programul Rabla Local se va derula, în noile condiții, începând cu ianuarie 2023;
Conform Ghidului de finanțare, criteriile de eligibilitate sunt următoarele:
– pentru proprietar
a) este persoană fizică cu domiciliul/reşedinţa în România;
b) are domiciliul/reşedinţa pe raza teritorială a UAT-ului solicitant de finanţare;
c) deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale UAT-ului solicitant de finanţare;
d) nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
e) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru acelaşi autovehicul uzat cu care participă în Program;
f) nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă.
– pentru autovehicul:
a) este înregistrat în evidenţele fiscale ale UAT solicitant;
b) la data participării în Program are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei;
c) are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
d) conţine componentele esenţiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie).
Urmărește Incomod Media și pe Google News