Conectați-vă cu noi

Dâmboviţa

BILANŢ: Jandarmeria Dâmboviţa şi-a adaptat activitatea la nevoile şi cerinţele comunităţii

Misiune îndeplinită cu personal insuficient şi un parc auto învechit! Aşa putem caracteriza, în puţine cuvinte, bilanţul Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Dâmboviţa la finalul anului 2017. Cifrele prezentate astăzi de comandantul unităţii, colonelul Viorel Matei, denotă că militarii jandarmi din judeţul Dâmboviţa şi-au adaptat activitatea la nevoile şi cerinţele comunităţii, de la an la an tot mai multe.

Publicat

pe

Misiune îndeplinită cu personal insuficient şi un parc auto învechit! Aşa putem caracteriza, în puţine cuvinte, bilanţul Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Dâmboviţa la finalul anului 2017. Cifrele prezentate astăzi de comandantul unităţii, colonelul Viorel Matei, denotă că militarii jandarmi din judeţul Dâmboviţa şi-au adaptat activitatea la nevoile şi cerinţele comunităţii, de la an la an tot mai multe.

În 2017, au executat 9.597 de acţiuni pe linie de ordine şi linişte publică, au constatat 123 de infracţiuni – independent sau în comun cu alte structuri, au aplicat 1.117 amenzi – în valoare de 380.225 lei şi au scris 829 de avertismente. De asemenea, jandarmii din cadrul structurilor montane Peştera şi Zănoaga au salvat 175 de turişti aflaţi în pericol în Munţii Bucegi. Cât priveşte activitatea de pază a conductelor de transport produse petroliere, jandarmii din Dâmboviţa au recuperat 8.200 de litri, au aplicat 84 de sancţiuni contravenţionale – în valoare de 32.000 de lei, au constatat 7 infracţiuni şi au prins 10 hoţi.

Asta, în condiţiile în care încadrarea cu personal este deficitară, raportat la organigrama aprobată: 43 de ofiţeri – faţă de 53, 0 maiştri militari – faţă de 3, şi 446 de subofiţeri – faţă de 484. Sunt probleme şi în ceea ce priveşte parcul auto, în sensul că 44 din cele 60 de autovehicule din dotare au o vechime peste 10 ani.

Anul trecut, spune col. Viorel Matei, au fost acordate 343 de recompense – 21 de înaintări în grad, 131 de mulţumiri scrise, 107 felicitări scrise şi 84 de diplome de merit. La polul opus, doi jandarmi au fost sancţionaţi disciplinar cu avertisment.

bilant jandarmi 2018Prezent astăzi la Târgovişte, şeful Direcţiei Ordine şi Siguranţă Publică din cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, col. Liviu Uzlău, a punctat că, dincolo de cifre, scopul şedinţelor de bilanţ trebuie să fie acela de a identifica ce a dus la obţinerea rezultatelor pozitive şi care au fost cauzele eşecurilor.

„Trebuie să vedem ce putem face pentru a fructifica succesele şi să învăţăm din eşecuri. Un general american spunea «poporul doarme liniştit pentru că are cine ucide pentru el». Nu aş merge aşa departe, dar haideţi ca, prin acţiunile pe care le desfăşurăm, să ducem siguranţa cetăţenilor la rang de lege. Fac, de asemenea, referire la un alt citat: „Dacă eşti în iad, continuă să mergi!” – Winston Churchil. Haideţi să perseverăm în ceea ce facem şi să rămânem în continuare drepţi, corecţi, loiali şi discreţi. Cunoaştem neajunsurile şi facem tot ce putem să le îndreptăm”, a spus col. Liviu Uzlău.

Mesaje de felicitare au transmis şi ÎPS Nifon – arhiepiscop şi mitropolit al Târgoviştei, prin consilierul eparhial Victor Drăghicescu, Florina Mureşan – subprefect, Ivan Vasile Ivanoff – secretarul judeţului, Mihai Dincă – prim procuror al Parchetului de pe lângă Tribunalul Dâmboviţa şi col. Ilie Raoul Constantinescu – împuternicit inspector şef al ISU Dâmboviţa.

• „Ceremonia de evaluare a activităţii IJJ Dâmboviţa pe anul 2017 reprezintă un prilej deosebit de a aprecia activitatea instituţiei dumneavoastră, importantă şi vizibilă în planul comunităţii noastre locale. De la înfiinţarea ei, acum 168 de ani, de către domnitorul Grigore Alexandru Ghica al Moldovei, şi până în prezent, Jandarmeria Română şi-a clădit un renume de instituţie care generează stabilitate, respect şi ordine, fiind unul din stâlpii încrederii din societatea noastră. De-a lungul timpului, jandarmii au contribuit, cu devotament şi jertfenicie, la apărarea valorilor civilizaţiei noastre, ctitorind un ambient de pace şi linişte, ceea ce a făcut să crească tot mai evident un profund sentiment de apreciere din partea concetăţenilor noştri. (…) În plan local, apreciez în mod deosebit activitatea domnului colonel Viorel Matei, inspectorul şef al IJJ Dâmboviţa” – ÎPS Nifon

• „IJJ Dâmboviţa ne-a demonstrat şi în 2017 că este un factor important care contribuie la asigurarea climatului de ordine şi linişte publică. V-aţi îndeplinit cu succes atribuţiile, indiferent de situaţie. Vă doresc ca în 2018 să vă depăşiţi indicatorii de performanţă şi obiectivele propuse” – Florina Mureşan

• „Am reţinut faptul că, în contextul în care, în 2017, aţi avut un deficit evident de personal, totuşi acţiunile la care aţi participat au fost mult peste nivelul anului 2016. Prin urmare, efortul de care aţi dat dovadă a fost dublu sau chiar triplu faţă de anii precedenţi. Pe de altă parte, logistica este un pic perimată şi se impune dotarea cu componente moderne. Apreciez, în altă ordine de idei, faptul că, din punct de vedere al stimulentelor, dominanta este de ordin moral, nu financiar. Acest lucru presupune un grad de conştiinţă ridicat. Am observat, de asemenea, o metamorfozare extraordinară a activităţii dumneavoastră. De la dreptul forţei, caracteristic în 1989, la forţa dreptului. Este o evoluţie. Nu ştiu dacă dumneavoastră realizaţi această transformare. Eu, ca civil, percep acest lucru. Îndepliniţi o funcţie internă a statului – ordinea şi siguranţa publică şi sunteţi, alături de Poliţie, factorul de echilibru al îndeplinirii acestei funcţii a statului. Nota bene! Succes în continuare” – Ivan Vasile Ivanoff

• „Mă bucur să constat că aţi rămas aceiaşi şi că, atunci când sunteţi în stradă sau când sunteţi lângă noi, impuneţi respect, prezentaţi siguranţă şi vă faceţi datoria aşa cum trebuie. Vă felicit pentru activitatea depusă în anul anterior şi vă urez misiuni uşoare în 2018 şi să fiţi sănătoşi” – Mihai Dincă

• „Sunteţi o forţă. Încă o dată, astăzi, îmi certific acest lucru. Vă asigur de întreaga mea consideraţie. Vă mulţumesc că anul 2017 a fost un an bun, fără probleme, şi sper ca 2018 să fie un pic mai uşor” – col. Raoul Ilie Constantinescu.

VIDEO

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Dâmboviţa

Accident în centrul Târgoviştei. Doi tineri au ajuns la spital

Publicat

pe

Coliziune între două autoturisme pe Bulevardul Independenței din Târgoviștei, în zona intersecției spre Penny și Kaufland. În urma impactului, doi tineri, de 25 și 26 de ani, au ajuns la spital. Șoferii celor două mașini implicate, de 19 respectiv 20 de ani, nu au pățit nimic.

Polițiștii au întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infractiunii de vătămare corporală din culpă, faptă prevăzută de art. 196 din Codul Penal. Oamenii legii au efectuat cercetări la fata locului pentru stabilirea cu exactitate a tuturor împrejurărilor producerii evenimentului rutier.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Comuna Brănești nu scapă de carantină! Încă o prelungire de 7 zile

Publicat

pe

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Dâmboviţa a propus, prelungirea carantinei zonale pentru comuna Brănești cu alte 7 zile, începând cu data de 12 aprilie 2021, ora 12:00, până în data de 19 aprilie 2021, ora 12:00.

Art. 2. Este strict interzisă intrarea/ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

Art. 3. Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor sunt interzise, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza declarației pe propria răspundere, legitimației de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator. Modelul declarației pe propria răspundere este prevăzut în anexa la prezenta hotărâre și face parte integrantă din aceasta.

Art. 4. În zona prevăzută la art. 1 alin. (2) se instituie următoarele măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:
1. Identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
2. Limitarea la maximum a deplasării persoanelor și monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de declarație pe propria răspundere, legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz;
3. În intervalele orare 5.00-22.00 (pentru zilele de luni, marți, miercuri și joi), respectiv 5.00-20.00 (pentru zilele de vineri, sâmbătă și duminică) în interiorul zonei menționate la art. 1 alin. (2) se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
d) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
e) deplasarea în scopul donării de sânge/plasmă la centrele de transfuzie sanguină;
f) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
g) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
h) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
i) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
j) participarea la programe sau proceduri în centrele de tratament;
k) pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
l) eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi prevăzute de lege;
m) alte motive justificate precum: îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
n) participarea la activități religioase;
o) deplasări ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu trenul, avionul, autocare sau alte mijloace de transport persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau oricare altă modalitate de achitare a călătoriei;
p) deplasări ale persoanelor pentru administrare de vaccin împotriva SARS-CoV-2.
4. În intervalele orare 22.00-5.00 (pentru zilele de luni, marți, miercuri și joi), respectiv 20.00-5.00 (pentru zilele de vineri, sâmbătă și duminică), circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la pct. 3 lit. a), c), m) și o).
5. În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea/ieșirea pentru:
a) transportul de marfă, indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
c) persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
d) persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
f) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
g) urgențe medicale.
6. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.
7. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
8. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/ locului activității profesionale, motivul deplasării conform celor prevăzute la prezentul articol, data completării și semnătura.
9. Se permite tranzitarea comunei Brănești pentru cetățenii care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă oprirea/staționarea în zona carantinată.
10. Prin grija administrației publice locale și a Inspectoratului de Poliție al Județului Dâmbovița se vor stabili căile de circulație pentru tranzitarea zonei respective și aducerea la cunoștința populației prin intermediul mass-media a acestei măsuri.
11. Slujbele religioase se desfăşoară cu participarea credincioşilor doar în exteriorul clădirilor, cu excepţia celor la care participă doar personalul bisericesc.
12. Slujbele religioase cu caracter privat (botezuri, cununii religioase, înmormântări, etc.) se desfăşoară în lăcaşurile de cult, cu participarea a maximum 16 persoane (număr ce include şi persoanele care oficiază slujba religioasă).
13. Accesul credincioşilor în lăcaşurile de cult pentru rugăciuni cu caracter individual se poate face astfel încât să fie asigurată o suprafaţă de minimum 4 mp pentru fiecare persoană şi o distanţă de minimum 2 m între persoane.
14. Slujbele religioase care se vor oficia în aer liber se vor desfășura cu menținerea distanței de 1,5 m între persoane.
15. La toate slujbele religioase trebuie respectate regulile de protecție sanitară stabilite prin Ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art.45 și al art.71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.
16. Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în/din zona carantinată și asigurarea ordinii publice se vor realiza de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Dâmbovița sau Inspectoratul de Poliție al Județului Dâmbovița, după caz.

Art. 5. În zona prevăzută la art. 1 alin. (2) se interzic următoarele activități:
1. organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații închise și deschise;
2. organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spații închise, cum ar fi locuri de joacă, spații de tip after-school etc.;
3. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor (se pot comercializa produse alimentare în regim catering – livrare la domiciliu);
4. activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
5. activitatea cu publicul a structurilor de primire turistice, cu excepția cazării persoanelor care efectuează deplasări în interes profesional;
6. organizarea și desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor;
7. organizarea și desfășurarea activităților culturale, științifice, artistice sau de divertisment în spații închise sau deschise;
8. toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective, care se desfășoară în spații închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil.

Art. 6. (1) Se limitează programul de lucru cu publicul al operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare până la ora 21.00 pentru zilele de luni, marți, miercuri și joi, respectiv până la ora 18.00 pentru zilele de vineri, sâmbătă și duminică, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care vor avea program non-stop și în care personalul de serviciu va deservi clienții la geam.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. 1, pentru zilele de vineri, sâmbătă și duminică, în intervalul orar 18.00-05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
(3) Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor, cu respectarea normelor de distanțare fizică, cu asigurarea pentru clienți a unei suprafețe de 4 mp (din suprafața utilă a magazinului) și cu păstrarea distanței de 2 m între persoane.

Art. 7. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de transport persoane şi care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în staţiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Activitatea acestora se va desfăşura prin ocuparea a 50% din locurile existente pe scaun în fiecare vehicul şi cu respectarea normelor de protecţie sanitară stabilite în perioadă stării de alertă pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2, în următoarele condiţii:
– Administratorii vor dezinfecta mijloacele de transport după fiecare cursă efectuată;
– Pasagerii vor purta masca de protecție pe tot parcursul călătoriei;
– Numărul de pasageri permis în fiecare mijloc de transport va fi egal cu jumătate din numărul locurilor de pe scaun existente în fiecare mijloc de transport;
– Se va respecta circuitul de urcare/coborâre în mijlocul de transport. Accesul pasagerilor se va realiza pe ușa din față, iar coborârea pe ușa din spate.

Art. 8. În conformitate cu prevederile Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 5/2021, Ordinului ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii nr. 3235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, modificat și completat prin Ordinul ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii nr. 3459/280/2021, cursurile de învăţământ se vor desfăşura în zona carantinată doar în sistem online.

Art. 9. Direcția de Sănătate Publică Dâmbovița va întreprinde următoarele:
(1) Analizarea oportunităților și prioritizarea testării persoanelor, transmiterea solicitărilor de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică/Ministerul Sănătății;
(2) Stabilirea unui calendar periodic pentru dezinfectarea spațiilor publice, la un interval de 48 de ore, și urmărirea îndeplinirii acestuia de către unitatea administrativ-teritorială în cauză;
(3) Îndrumarea și implicarea medicilor de familie de pe raza localității în monitorizarea din punct de vedere medical a persoanelor izolate/carantinate la domiciliu și acordarea asistenței medicale a populației din zona respectivă (femei gravide, persoane în program de hemodializă, pacienți oncologici etc.);
(4) Supravegherea colectării deșeurilor medicale în cadrul contractual cu cabinetele medicilor de familie și asigurarea respectării normelor specifice acestei activități.

Art. 10. (1) Nerespectarea măsurilor prevăzute de prezenta hotărâre atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art. 64 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Sunt abilitate să verifice respectarea măsurilor de mai sus categoriile de personal prevăzute de art. 67 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 11. Alte măsuri pentru prevenirea și combaterea răspândirii SARS-CoV-2, precum și pentru soluționarea unor probleme deosebite pe perioada carantinei vor fi stabilite prin Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Dâmbovița (telefon 0245 613761, e-mail: cjcci.db@gmail.com).

Art. 12. Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Basarab I“ al Județului Dâmbovița asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din comuna carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul instituirii carantinei.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT