Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

PROIECT: Ai o idee de afacere? Poţi obţine 170.000 de lei să o pui în practică!

Universitatea din Bucureşti va pregăti în domeniul antrepenoriatului 378 de persoane din Regiunea de Dezvoltare Sud Muntenia, în cadrul unui proiect cu finanţare europeană nerambursabilă. Ulterior, vor fi selectate 46 de planuri de afaceri pentru care se vor aloca câte 170.000 de lei (1,7 miliarde de lei vechi) spre a fi implementate. Prin proiectul SUCCESS, se urmăreşte creşterea gradului de ocupare în domeniile non-agricole, în judeţele Prahova, Argeş, Dâmboviţa, Teleorman, Giurgiu, Ialomiţa şi Călăraşi.

Publicat

pe

Universitatea din Bucureşti va pregăti în domeniul antrepenoriatului 378 de persoane din Regiunea de Dezvoltare Sud Muntenia, în cadrul unui proiect cu finanţare europeană nerambursabilă. Ulterior, vor fi selectate 46 de planuri de afaceri pentru care se vor aloca câte 170.000 de lei (1,7 miliarde de lei vechi) spre a fi implementate.

Prin proiectul SUCCESS, se urmăreşte creşterea gradului de ocupare în domeniile non-agricole, în judeţele Prahova, Argeş, Dâmboviţa, Teleorman, Giurgiu, Ialomiţa şi Călăraşi.  În vederea popularizării acestuia, Universitatea din Bucureşti organizează în această perioadă workshop-uri de informare. Joi, 22 februarie 2018, responsabilii de proiect s-au aflat în judeţul Dâmboviţa, la Moreni şi Târgovişte.

Participanţii la întâlniri primesc informaţii despre condiţiile de înscriere, criteriile de eligibilitate, selecţie şi departajare, beneficiile, drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea de participant la cursuri, calendarul de desfăşurare a programului, modalitatea de alegere a afacerilor ce vor fi finanţate şi măsurile de monitorizare. Evident, în cadrul workshop-urilor, există sesiuni de întrebări şi răspunsuri.

Înscrierile la cursurile de antreprenoriat din proiectul SUCCESS se pot realiza până în data de 14 iulie 2018, prin completarea unui formular online. Perioada de pregătire va fi 15 martie – 14 august şi cuprinde 80 de ore (4 weekend-uri) pentru fiecare serie. Între 15 mai şi 14 octombrie, se poate aplica pentru obţinerea finanţării de 170.000 de lei. Planurile de afaceri vor fi evaluate între 15 iuinie şi 30 octombrie, urmând ca rezultatul să fie publicat între 1 şi 14 noiembrie.

„Fondurile nu sunt distribuite uniform în toate judeţele. Nu contează de unde este aplicantul, important este ca planul de afaceri să fie sustenabil pe termen lung. Finanţarea de 170.000 de lei va fi acordată în două tranşe. 75% la demararea afacerii şi 25% după ce se atinge o cifră de afacere de aproximativ 9.000 de euro. Dacă nu se realizează această cifră de afacere, nu se mai dau cei 25%, dar antreprenorul rămâne cu banii primiţi la demararea afacerii, adică aproximativ 120.000 de lei”, a explicat prof. Alexandru Paru – coordonator proiect.

Înainte de înfiinţarea societăţilor comerciale, cele 46 de persoane selectate pentru a primi finanţare vor beneficia de sesiuni individuale de consultanţă şi mentorat timp de şase luni, precum şi de stagii de practică în firme mari din Regiunea Sud Muntenia, cu acelaşi domeniu de activitate, pentru a deprinde de la profesionişti noţiunile necesare şi a prelua modelul.

Criterii de eligibilitate pentru participarea la cursurile de antreprenoriat:
– Cetăţeni români
– Vârsta peste 18 ani
– Reşedinţa sau domiciliul în Regiunea de Dezvoltare sud Muntenia
– Au promovat examenul de bacalaureat
– Fac parte din următoarele categorii: şomeri, persoane inactive sau persoane care au un loc de muncă
– Intenţionează să înfiinţeze o afacere non-agricolă în mediul urban
– Nu se încadrează în categoria tinerilor cu vârsta între 16 şi 24 de ani care nu urmează nicio formă de învăţământ şi nu au un loc de muncă
– Nu au participat la cursuri de formare acreditate ANC în domeniul antreprenoriatului, în cadrul unui alt program finan ţat din fonduri publice nerambursabile.

Condiţii suplimentare pentru a se putea înscrie la concursul pentru finan ţarea planului de afaceri:
– Nu sunt asociaţi sau acţionari majoritari într-o altă societate
– Intenţionează să deschidă o afacere în mediul urban, în Regiunea Sud Muntenia, prin intermediul căreia va crea minim două locuri de muncă pe o perioadă de cel puţin 18 luni
– Nu s-au înscris într-un alt proiect din cadrul programului „România Start-Up Plus”.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Arctic ajută spitalele din judeţul Dâmboviţa în lupta cu COVID-19

Publicat

pe

Compania Arctic a donat către Spitalul Județean de Urgență Târgoviște, Spitalul Găești, Spitalul Orășenesc Pucioasa, Spitalul Moreni, precum și către Serviciul de Ambulanță Titu produse necesare personalului medical și pacienților, respectiv frigidere, mașini de spălat, uscătoare, cuptoare cu microunde, filtre de cafea, fierbătoare.

Donația face parte dintr-o campanie amplă derulată de brandul Beko la nivel global, care prin îndemnul #StayhomelikeaPro susține echipele de medici în eforturile lor pentru prevenirea și controlul răspândirii acestui virus.

Alocarea produselor se face în parteneriat cu Federația Solidaritatea Sanitară din România, Crucea Roșie Română și Asociația Zi de Bine, pentru a acoperi nevoile cât mai multor spitale și cât mai multor comunități. Prin distribuirea a peste 1.150 de electrocasnice Beko – frigidere, mașini de spălat, uscătoare, cuptoare cu microunde, filtre de cafea, fierbătoare, compania Arctic contribuie la dotarea a peste 90 de spitale și servicii de ambulanță cu produse necesare personalului medical și pacienților în lupta cu acest virus.

Transportul electrocasnicelor s-a făcut în condiții depline de siguranță, folosindu-se mașini igienizate, iar șoferii care au operat aceste transporturi au fost echipați, la rândul lor, cu mănuși și măști de protecție, pe toată durata acestei acțiuni.

“Trecem cu toții printr-o perioadă dificilă și acum, mai mult decât oricând, vrem să ne arătăm solidaritatea și responsabilitatea față de întreaga comunitate locală din județul Dâmbovița, unde grupul nostru are cel mai important nucleu de producție la nivelul Uniunii Europene.

Așa cum la nivel global Beko este partenerul principal al unuia dintre cele mai îndrăgite cluburi de fotbal, FC Barcelona, în România susținem cea mai mare echipă de eroi, aceea formată din cadrele medicale care zilnic își depășesc limitele în munca pe care o îndeplinesc.

Gândurile noastre se îndreaptă către toți cei care duc această luptă, către personalul medical și către cei din instituțiile statului care se străduiesc să aibă grijă de noi”, a declarat Murat Büyükerk – Chief Executive Officer Arctic.

Citește în continuare

ACTUALITATE

90 de redacţii şi 156 de jurnalişti, apel comun la transperanţă pe tema COVID-19

Publicat

pe

Sursa foto: Centrul pentru Jurnalism Independent

Centrul pentru Jurnalism Independent a adresat, astăzi – 2 aprilie 2020, Guvernului României şi Ministerului de Interne (Grupul de Comunicare Strategică) o cerere de informaţii de interes public, în numele de 90 de redacţii şi 156 de gazetari din România. Între semnatari, se regăseşte şi publicaţia noastră – Incomod Media,  singura redacţie din judeţul Dâmboviţa.

Către:
Guvernul României,
Ministerul de Interne, Grupul de Comunicare Strategică

Vă solicităm să ne transmiteți, în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, următoarele informații:

1. Numărul de cazuri, vârsta și sexul persoanelor infectate Covid-19, al celor vindecate, carantinate, izolate, precum și numărul, vârsta și sexul persoanelor decedate, defalcate pe localități.

2. Numărul la zi al medicilor infectați, carantinați sau izolați, precum și, dacă va fi cazul, numărul medicilor decedați din cauza infecției Covid-19, defalcate pe localități.

3. Informații actualizate privind situația spitalelor în contextul pandemiei Covid-19 (secții în carantină, secții închise pentru dezinfecție etc).

4. Numărul de teste preluate și procesate, cu menționarea localității din care au fost preluate, precum și a locului în care respectivele teste sunt procesate.

5. Numărul de pacienți unici testați, defalcat pe localități.

6. Informații actualizate privind necesarul de aparate și echipamente de protecție pentru personalul din spitale (măști chirurgicale, măști de protecție (FFp2 și FFp3), combinezoane, halate impermeabile, șorțuri impermeabile, mănuși de unică folosință și echipamente pentru protecția ochilor, necesarul de dezinfectanți), la nivel de spital.

7. Informații actualizate privind numărul de aparate și echipamente de protecție pentru personalul din spitale achiziționate, la nivel de spital.

8. Vă solicităm să numiți purtători de cuvânt în toate instituțiile publice, așa cum stipulează Legea 544/2001 la articolul 16. Numele și contactele acestora trebuie să fie publice.

9. Numele și funcția membrilor Grupului de Comunicare Strategică.

Solicităm ca informaţiile să ne fie furnizate cel puțin o dată pe zi, pe toată durata situației de urgență, atât pe website-ul Ministerului de Interne, cât și prin comunicatele de presă distribuite la nivel național și local de autoritățile competente.

Este vital ca la nivel local să fie înființate, la nivelul celulelor de criză locale, departamente de comunicare care să fie mandatate să ofere jurnaliștilor informații în timp real.

Blocada informațională instituită de autoritățile publice din România este fără precedent. Legea accesului la informațiile de interes public este încălcată și prin aceasta, se încalcă și dreptul fundamental al cetățenilor de a fi informați. Într-o perioadă de criză, obligația autorităților de a fi transparente și de a oferi cetățenilor, și prin intermediul mass-media, informații este una fundamentală.

Practicile Guvernului de a oculta informația au stârnit deja îngrijorarea OSCE, care transmite României că: “[…] Dispozițiile decretului de urgență, așa cum arată astăzi, prezintă un risc de restricționare nejustificată a activității jurnaliștilor, de autocenzură pentru actorii media care încearcă să informeze publicul, și ar putea fi chiar contraproductivă. Mass-media și jurnaliștii independenți au un rol important în lupta împotriva dezinformării, în special online, și nu ar trebui să fie restricționate în mod necorespunzător în raportarea lor asupra pandemiei”.

Tăcerea și ascunderea informațiilor nu sunt compatibile cu o societate democratică, chiar și în perioada stării de urgență.

Cetățenii au, fără echivoc, obligația de a respecta solicitările autorităților. Dar, autoritățile au la rândul lor obligația de a acționa transparent, în numele cetățenilor. Punerea sub sechestru a informațiilor publice, sub amenințarea dosarelor penale, precum și oferirea de informații parțiale și formulate astfel încât să creeze beneficii de imagine aparatului de stat, sunt periculoase prin susceptibilitatea de dezinformare și sunt apanajul unor vremuri de la care vrem să credem că România s-a îndepărtat.

Considerăm că aceste practici nu fac decât să îndepărteze România de valorile europene și de angajamentele sale internaționale.

Vă mulţumim,

Centrul pentru Jurnalism Independent
Cristina Lupu
Director Executiv

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT