ACTUALITATE
PROIECT: Ai o idee de afacere? Poţi obţine 170.000 de lei să o pui în practică!
Universitatea din Bucureşti va pregăti în domeniul antrepenoriatului 378 de persoane din Regiunea de Dezvoltare Sud Muntenia, în cadrul unui proiect cu finanţare europeană nerambursabilă. Ulterior, vor fi selectate 46 de planuri de afaceri pentru care se vor aloca câte 170.000 de lei (1,7 miliarde de lei vechi) spre a fi implementate. Prin proiectul SUCCESS, se urmăreşte creşterea gradului de ocupare în domeniile non-agricole, în judeţele Prahova, Argeş, Dâmboviţa, Teleorman, Giurgiu, Ialomiţa şi Călăraşi.
Universitatea din Bucureşti va pregăti în domeniul antrepenoriatului 378 de persoane din Regiunea de Dezvoltare Sud Muntenia, în cadrul unui proiect cu finanţare europeană nerambursabilă. Ulterior, vor fi selectate 46 de planuri de afaceri pentru care se vor aloca câte 170.000 de lei (1,7 miliarde de lei vechi) spre a fi implementate.
Prin proiectul SUCCESS, se urmăreşte creşterea gradului de ocupare în domeniile non-agricole, în judeţele Prahova, Argeş, Dâmboviţa, Teleorman, Giurgiu, Ialomiţa şi Călăraşi. În vederea popularizării acestuia, Universitatea din Bucureşti organizează în această perioadă workshop-uri de informare. Joi, 22 februarie 2018, responsabilii de proiect s-au aflat în judeţul Dâmboviţa, la Moreni şi Târgovişte.
Participanţii la întâlniri primesc informaţii despre condiţiile de înscriere, criteriile de eligibilitate, selecţie şi departajare, beneficiile, drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea de participant la cursuri, calendarul de desfăşurare a programului, modalitatea de alegere a afacerilor ce vor fi finanţate şi măsurile de monitorizare. Evident, în cadrul workshop-urilor, există sesiuni de întrebări şi răspunsuri.
Înscrierile la cursurile de antreprenoriat din proiectul SUCCESS se pot realiza până în data de 14 iulie 2018, prin completarea unui formular online. Perioada de pregătire va fi 15 martie – 14 august şi cuprinde 80 de ore (4 weekend-uri) pentru fiecare serie. Între 15 mai şi 14 octombrie, se poate aplica pentru obţinerea finanţării de 170.000 de lei. Planurile de afaceri vor fi evaluate între 15 iuinie şi 30 octombrie, urmând ca rezultatul să fie publicat între 1 şi 14 noiembrie.
„Fondurile nu sunt distribuite uniform în toate judeţele. Nu contează de unde este aplicantul, important este ca planul de afaceri să fie sustenabil pe termen lung. Finanţarea de 170.000 de lei va fi acordată în două tranşe. 75% la demararea afacerii şi 25% după ce se atinge o cifră de afacere de aproximativ 9.000 de euro. Dacă nu se realizează această cifră de afacere, nu se mai dau cei 25%, dar antreprenorul rămâne cu banii primiţi la demararea afacerii, adică aproximativ 120.000 de lei”, a explicat prof. Alexandru Paru – coordonator proiect.
Înainte de înfiinţarea societăţilor comerciale, cele 46 de persoane selectate pentru a primi finanţare vor beneficia de sesiuni individuale de consultanţă şi mentorat timp de şase luni, precum şi de stagii de practică în firme mari din Regiunea Sud Muntenia, cu acelaşi domeniu de activitate, pentru a deprinde de la profesionişti noţiunile necesare şi a prelua modelul.
Criterii de eligibilitate pentru participarea la cursurile de antreprenoriat:
– Cetăţeni români
– Vârsta peste 18 ani
– Reşedinţa sau domiciliul în Regiunea de Dezvoltare sud Muntenia
– Au promovat examenul de bacalaureat
– Fac parte din următoarele categorii: şomeri, persoane inactive sau persoane care au un loc de muncă
– Intenţionează să înfiinţeze o afacere non-agricolă în mediul urban
– Nu se încadrează în categoria tinerilor cu vârsta între 16 şi 24 de ani care nu urmează nicio formă de învăţământ şi nu au un loc de muncă
– Nu au participat la cursuri de formare acreditate ANC în domeniul antreprenoriatului, în cadrul unui alt program finan ţat din fonduri publice nerambursabile.
Condiţii suplimentare pentru a se putea înscrie la concursul pentru finan ţarea planului de afaceri:
– Nu sunt asociaţi sau acţionari majoritari într-o altă societate
– Intenţionează să deschidă o afacere în mediul urban, în Regiunea Sud Muntenia, prin intermediul căreia va crea minim două locuri de muncă pe o perioadă de cel puţin 18 luni
– Nu s-au înscris într-un alt proiect din cadrul programului „România Start-Up Plus”.
ACTUALITATE
Măsuri dispuse de conducerea Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România
Pe data de 9 ianuarie 2025, la sediul Uniunii Ziariștilor Profesioniști din Capitală, dar și cu participare online, s-a desfășurat prima ședință a Consiliului Director din anul 2025. Pe ordinea de zi s-au aflat o serie de proiecte importante pentru organizația ziariștilor profesioniști. Temele supuse discuției au fost aprobate în cadrul forului de conducere al UZPR.
Au fost stabilite o serie de măsuri și acțiuni care se vor derula în perioada următoare, astfel:
– Aprobarea adeverințelor pentru indemnizația în conformitate cu prevederile Legii 8/2006;
– Creșterea cuantumului indemnizației de membru UZPR la 250 de lei pe an, începând cu data de 1 februarie 2025 – membrii UZPR care vor plăti până la 31 ianuarie 2025 vor achita actuala indemnizație, de 200 de lei;
– Verificarea situației membrilor care au restanțe mai mari de doi ani la plata indemnizației și care, potrivit Statutului, pot pierde calitatea de membru al UZPR – s-a decis să se facă un ultim apel la acești membri, înainte de predarea situației la casele de pensii;
– Mărirea la 200 de lei a costului de evaluare și procesare a dosarelor care vin la Comisia de Atestare Profesională, începând cu 1 februarie 2025;
– Organizarea Adunării Generale anuale în cursul lunii martie, data exactă urmând a fi anunțată prin Convocator, potrivit prevederilor Statutului UZPR;
– Finalizarea alegerilor interne în toate filialele în care acestea nu au avut loc în cursul anului 2024;
– Trimiterea Proceselor verbale și a Rapoartelor de activitate pe anul anterior, dinspre filiale, în vederea Adunării Generale anuale, până în data de 21 februarie 2025;
– Actualizarea noului Statut, care va fi supus Adunării Generale anuale, cu recomandările comisiilor de specialitate ale UZPR, precum și constituirea unui grup de lucru care să monitorizeze din perspectivă legală prevederile care vor fi introduse – ultimele observații din filiale pe marginea noului Statut vor fi trimise până la 31 ianuarie 2025;
– Participarea UZPR la programul „Europa creativă”, cu fonduri europene, care implică o platformă colaborativă cu podcasturi, cursuri de formare, forumuri, emisiuni tv etc.
– Participarea UZPR, ca partener, la seria de evenimente media organizate la București, în perioada 3-5 mai: cea de-a 32-a ediţie a Conferinţei UNESCO dedicată Zilei Internaţionale a Libertăţii Presei şi ceremonia de decernare a Premiului Mondial „Guillermo Cano”;
– Schimbarea vechilor legitimații de membru al UZPR cu unele noi, pe format card; prețul legitimațiilor rămâne neschimbat (50 lei);
– Verificarea situației filialelor din Diaspora care nu întrunesc numărul necesar de membri;
– Distribuirea formularului pentru redirecționarea către UZPR a celor 3,5% din impozitul pe venit către UZPR central sau filiale.
Președintele UZPR, Sorin Stanciu, președintele Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România a mai menționat în cadrul ședinței că, după alegerile desfășurate în iulie, 2024 s-au înscris în UZPR 186 de noi membri. De asemenea, a mai anunțat că vor continua și în 2025 întâlnirile regionale ale conducerii Uniunii cu reprezentanții filialelor din teritoriu.
Ilie Cristescu, președintele Comisiei de cenzori, a precizat în cadrul aceleași întâlniri că situația financiară a UZPR este una stabilă, echilibrată. Totodată, Ilie Cristescu a felicitat conducerea pentru gestionarea corectă a fondurilor Uniunii.
Următoarea ședință a Consiliului Director al UZPR va avea loc pe data de 27 februarie 2025.
ACTUALITATE
Este obligatoriu pentru firmele cu cel puțin 10 angajați. Detalii aici!
Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița a derulat, în ultimele luni ale anului 2024, mai multe acțiuni de informare având ca temă Legea nr. 367/2022 privind dialogul social. Inițiativa a avut ca scop conștientizarea angajatorilor, dar și a salariaților, cu privire la negocierea colectivă, un instrument esențial pentru asigurarea unui mediu de lucru stabil și echitabil.
Atenție! Potrivit legislației în vigoare, negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați și poate fi inițiată de oricare dintre partenerii sociali.
„În cadrul acestei campanii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița a organizat o întâlnire informativă, la care au participat 18 reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii din județ, dintre care 14 cu capital privat, pentru a asigura o înțelegere corectă a legislației și a avantajelor negocierii colective.
S-a dorit ca informațiile prezentate să ajungă la cât mai mulți angajați și angajatori și, În acest sens, inspectorii de muncă dâmbovițeni au distribuit pliante informative, pe tema negocierii colective, a etapelor legale pe care aceasta le presupune, dar și a beneficiilor pe care le prezintă, către un număr de 225 de angajați. În plus, informațiile au fost afișate și la avizierul instituției, pe pagina web a ITM Dâmbovița dar și prin publicarea de articole informative în presa locală.
Totodată, 30 de angajatori au fost informați prin e-mail, în ceea ce privește negocierea colectivă, aceștia primind și notificări legate de încetarea valabilității contractelor colective de muncă. În acest fel, se încurajează încheierea și înregistrarea CCM, care devin practic instrumente juridice cu aplicabilitate generală în unitate, asigurând că niciun contract individual de muncă nu va oferi condiții inferioare celor stabilite colectiv”, se precizează într-un comunicat de presă transmis de către ITM Dâmbovița.
-
Giurgiuacum 3 zile
Locuință distrusă de foc din cauza unei greșeli pe care o fac mulți oameni!
-
Argeșacum 3 zile
Tânăr de 22 de ani a murit după ce a intrat cu mașina într-un parapet
-
ACTUALITATEacum 3 zile
Adolescent de 14 ani a plecat de la școală și nu a mai ajuns acasă
-
Giurgiuacum 4 zile
Accident rutier cu două victime pe DN6, în județul Giurgiu
-
ADMINISTRAŢIEacum 4 zile
Dâmbovița: Taxa de habitat, majorată la 62 de lei începând cu 1 februarie 2025
-
ACTUALITATEacum 4 zile
Gata cu primăvara din mijlocul iernii! Atenționare meteo de vânt și viscol
-
ADMINISTRAŢIEacum 3 zile
Se asfaltează drumul dintre Pucioasa și Fieni, prin Berevoiești
-
Dâmboviţaacum 4 zile
Gospodării cuprinse de flăcări în Dobra și Răzvad