Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Ghid AFIR pentru implementarea cu succes a proiectelor finanţate prin PNDR 2020

Publicat

pe

Sursa foto: www.primariaoltenita.ro

Agenţia pentru Finanţarea Investițiilor Rurale (AFIR) pune la dispoziţia beneficiarilor publici ai Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2020) o fişă sintetică privind etapele care trebuie parcurse după încheierea contractului de finanţare până la finalizarea proiectului.

1. Imediat după semnarea contractului de finanţare, se poate solicita un avans financiar de până la 50% din valoarea totală eligibilă a proiectului. Condiția pentru obținerea avansului este de a avea un dosar de achiziție avizat, precum și prezentarea unei garanții financiare în procent de 100% din valoarea avansului.

2. Ulterior solicitării avansului, se demarează procedurile de achiziții în conformitate cu procedurile pentru atribuirea contractelor de achiziție publică anexate Contractului de finanțare și respectând legislația în vigoare privind achizițiile publice.
AFIR recomandă demararea cât mai rapidă a procedurii de achiziție a proiectului tehnic. Conform recomandărilor Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), stabilirea tipului de procedură se va face însumând valoarea estimată a proiectului tehnic cu cea a lucrărilor.

3. Obținerea autorizației de construire reprezintă următorul pas în implementarea proiectului. Documentele emise de autoritățile de mediu, sanitare sau sanitar-veterinare se vor prezenta, după caz, de către beneficiar la ultima cerere de plată, după finalizarea investiției realizate prin PNDR 2020.

4. Urmează executarea lucrărilor în termenul stabilit prin Contractul de finanțare, cu asistență din partea proiectantului și sub supravegherea unui diriginte de șantier atestat. După executarea lucrărilor se realizează recepția parțială sau finală a acestora și se depun cererile de plată conform eșalonării depuse.

„De asemenea, subliniem importanța efectuării plăților cu respectarea prevederilor manualului de procedură specifică al AFIR (disponibil pe pagina de internet a Agenței, www.afir.info, secțiunea Informații utile/ Proceduri de lucru pentru PNDR).

Prima tranșă de plată trebuie depusă în termen de 12 luni de la semnarea Contractului de finanțare pentru proiectele care prevăd construcții montaj. Acest termen se poate prelungi cu maximum 6 luni, însă implică aplicarea de penalități în conformitate cu prevederile contractuale.

Ultima tranșă de plată se va depune cu 90 de zile calendaristice înainte de expirarea duratei de execuție a Contractului de finanțare.

Beneficiarul poate solicita avans de maximum 50% înainte de data depunerii primei tranșe de plată, care se va recupera la ultima tranșă de plată. Precizăm că avansul nu reprezintă tranșă de plată”, se arată într-un comunicat remis de către AFIR.

Beneficiarii au posibilitatea modificării Contractului de finanțare, prin solicitarea unui act adițional, cu condiția ca această modificare să nu schimbe obiectivul principal al proiectului și să nu afecteze funcționalitatea investiției, criteriile de eligibilitate și de selecție. Există şi situații în care nu este necesară întocmirea de act adițional la contractul de finanțare, cum ar fi: modificări tehnico-financiare ce nu depășesc 10% din valoarea contractului de finanțare, schimbarea adresei sediului social al beneficiarului, schimbarea contului bancar sau de trezorerie și/ sau al instituției financiare bancare pentru proiectul PNDR 2020.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Lucrările demarate la Grădiniţa 15 Târgovişte ar putea fi finalizate înainte de termen

Publicat

pe

Primarul municipiului Târgovişte, Daniel Cristian Stan, şi cei doi viceprimari, Monica Ilie şi Cătălin Rădulescu, sunt prezenţi permanent pe cele şapte şantiere deschise în prezent pentru reabilitarea, extinderea şi modernizarea unor instituţii de învăţământ. Termenele de finalizare variază între 12 şi 36 de luni, însă edilii îşi doresc ca investiţiile să fie data la gata mai devreme.

Astăzi – 13 martie, după vizita de lucru pe care a întreprins-o la Grădiniţa nr. 15 (Micro XI), edilul s-a arătat mulţumit de ritmul lucrărilor. Proiectul, în valoare de 2,9 milioane de lei, este finanţat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.

„Graficul este depășit cu privire la o serie de lucrări care țin de instalația electrică sau instalațiile sanitare. Este un proiect pe care vrem să-l finalizăm în acest an, dacă se poate, chiar dacă durata de execuție este de 12 de luni, însă ar fi foarte bine dacă am reuși în acest an.

În acest moment, se mai lucrează, concomitent, la încă șase unități de învățământ din municipiu: Grădinița Nr. 13, Creșa Nr. 8, Creșa Nr. 14, Creșa Nr. 16, Creşa nr. 13 şi Colegiul Național Constantin Carabella. Este un program de modernizare a infrastructurii educaționale cum nu a mai cunoscut oraşul nostru.

De asemenea, săptămâna aceasta, se semnează contractul de execuție de lucrări și la Școala Matei Basarab, un proiect cu finanțare europeană în valoare de 22 milioane lei, aceasta fiind cea mai mare investiție făcută în municipiul Târgoviște pe zona reabilitării infrastructurii educaționale.

Totodată, se lucrează la organizarea de șantier și vor debuta lucrările propriu-zise săptămâna viitoare la noua grădiniță din Cartierul Sagricom, o grădiniță ce se va realiza în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale”, a precizat primarul Daniel Cristian Stan.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Asociaţia Comunelor cere, în continuare, indemnizaţii speciale pentru primari!

Publicat

pe

La sediul Consiliului Judeţean Dâmboviţa, a avut loc, astăzi – 12 martie 2019, Adunarea Generală a Filialei Judeţene Dâmboviţa a Asociaţiei Comunelor din România, organism condus de primarul comunei Vulcana Băi, Emil Drăghici, iar la nivel judeţean de Dorinel Soare – edilul de la Niculeşti.

Au fost prezenţi la eveniment şi deputaţii Corneliu Ştefan şi Claudia Gilia. Nu au lipsit de la lucrările ACOR Dâmboviţa subprefectul Florina Mureşean, preşedintele Consiliului Judeţean – Daniel Comănescu, secretarul judeţului – Ivan Ifanoff şi vicepreşedinţii CJD – Luciana Cristea şi Alin Manole. Pentru întâlnirea ACOR Dâmboviţa, au venit la Târgovişte şi preşedinţii filialelor din judeţele vecine: Prahova, Giurgiu, Teleorman şi Braşov.

Ca de obicei, după prezentarea şi votarea hotărârilor ce ţin strict de activitatea ACOR Dâmboviţa, discuţiile au fost libere, atingându-se problemele ce ţin de administraţie, de modul în care au fost rezolvate sau nu au fost rezolvate anumite doleanţe ale asociaţiei de către Guvern sau celelalte entităţi ale puterii.

Deputatul PSD Corneliu Ştefan, în cuvântul său, a felicitat conducerea ACOR, pe membrii aparatului tehnic al acestei asociaţii, pentru munca depusă la nivel judeţean şi naţional, pe primarul Emil Drăghici, preşedintele ACOR, care este exponentul Asociaţiei Comunelor în tot ceea ce înseamnă negocieri în Comisia de Administraţie Publică din cadrul Parlamentului şi la Guvernul României.

„Au fost propuneri de la întâlnirea cu dumneavoastră de acum un an pe care eu le-am transmis mai departe. Cea mai importantă propunere pe care eu mi-am asumat-o în faţa dumneavoastră a fost aceea de a introduce în Codul Administrativ problema pe care toţi primarii din România o ridicaseră, aceea a indemnizaţiilor speciale. Eu am considerat atunci, şi am spus-o, că este un merit al dumneavoastră, este un merit pe care noi toţi trebuie să-l susţinem, indiferent de culoarea politică, şi trebuie să vină sprijinul pentru materializarea acestui deziderat din partea tuturor asociaţiilor comunelor, oraşelor, municipiilor, tuturor primarilor, indiferent de culoarea politică”, a precizat Corneliu Ştefan.

Demnitarul a mai vorbit şi de Legea salarizării, care a restabilit un echilibru normal în administraţie, în rândul tuturor funcţionarilor din România. Corneliu Ştefan a mai vorbit şi de problema generată de majorarea salariului minim în domeniul construcţiilor, care se descarcă negativ asupra administraţiilor publice locale, în sensul că acestea trebuie să suporte anumite costuri din bugetul propriu.

„Cred că, împreună, trebuie să avem o soluţie comună şi dumneavoastră din partea ACOR şi noi, ca parlamentari, şi Guvernul României. Trebuie să găsim o soluţie care să fie asumată de toţi pentru a veni în sprijinul autorităţilor locale, de a susţine suplimentarea acestor sume, pentru a nu bloca toate proiectele care sunt astăzi în derulare în toate localităţile din România”.

Ivan Vasile Ivanoff, secretarul judeţului Dâmboviţa, a vorbit, ca şi acum un an de zile, despre degrevarea primarilor de anumite sarcini. Juristul Ivanoff consideră că edilii au prea multe atribuţii, care îi ţin departe de o reprezentare, aşa cum ar trebui, a comunelor în care au fost aleşi. Secretarul Consiliului Judeţean i-a îndemnat pe primari la mai multă unitate, la sprijinirea, prin intermediul ACOR, a edililor care au avut sau care au anumite probleme de natură juridică, care nu mai pot face faţă unor presiuni, unor situaţii neprevăzute. Sprijinul, a spus Ivanoff, trebuie să vină şi la bine şi la rău.

S-a mai discutat şi despre primăriile care înregistrează restanţe la plata cotizaţiei către ACOR, dacă trebuie sau nu să fie excluse din cadrul acestui organism, despre necesitatea construirii, achiziţionării sau închirierii unui imobil unde să-şi desfăşoare activitatea ACOR Dâmboviţa şi, nu în ultimul rând, despre indemnizaţiile speciale pe care majoritatea primarilor şi le doresc, fiindu-le teamă că vor muri de foame când vor ieşi la pensie cu doar 2.000 de lei lunar. Primarii mai sunt nemulţumiţi şi de coeficienţii de salarizare, care diferă mult de la comune la oraşe, în condiţiile în care au acelaşi număr de locuitori.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!