Connect with us

ACTUALITATE

Electrica SA răspunde acuzaţiilor formulate de primarul comunei Braniştea

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: www.investenergy.ro)

În legătură cu articolul „PRIMAR: Electrica SA, pur şi simplu, îşi bate joc de noi!”, Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Muntenia Nord îşi exercită dreptul la replică menționând că, pentru racordarea la rețeaua de distribuție a energiei electrice a obiectivului Centru Cultural Braniștea, reprezentanții SDEE Târgoviște au colaborat în permanență cu autoritatea publică locală.

Punctual, vă informăm că afirmațiile domnului primar Marian ȚACHIANU conform cărora “Electrica își bate joc de noi” și “Electrica a greșit soluția tehnică de cel puțin trei ori” sunt de rea credință, SDEE Muntenia Nord-Târgoviște răspunzând prompt la fiecare solicitare primită din partea Primăriei Braniștea și respectând cu strictețe Ordinul ANRE 59/2013 – Regulamentul privind racordarea utilizatorilor la rețelele electrice de interes public, modificat și completat prin Ordinul ANRE 63/2014 (Regulamentul de racordare).

Concret, în data de 12.01.2018, autoritatea publică a depus cererea de racordare, prin care a solicitat montarea blocului de măsură și protecție trifazat (BMPT) pe stâlpul postului de transformare.
SDEE Târgoviște a elaborat soluția de racordare în data de 18.01.2018, în conformitate cu solicitarea autorității publice și a răspuns, în scris, în data de 19.01.2018, care este soluția tehnică de racordare, în care se arată că instalația de utilizare se poate realiza printr-o linie electrică subterană 0,4 kV amplasată pe domeniul public. Totodata, prin această înștiintare s-a solicitat autorității publice confirmarea soluției analizate și avizate în Comisia Tehnică de Analiză a SDEE Târgoviște, care nu a sosit.

În data de 26.01.2018, autoritatea publică a transmis la SDEE Târgoviște o adresă prin care solicita modificarea datelor energetice, reducând puterea indicată inițial de la Pa = 76,8 kW la Pa = 60 kW, omițând să ceară reanalizarea soluției tehnice de racordare.

În perioada 31.01.2018-15.02.2018 au avut loc nenumărate convorbiri telefonice între reprezentanții autorității locale și cei ai SDEE Târgoviște pentru găsirea unei soluții viabile, dar, în mod constant, domnul Primar a refuzat propunerile de realizare a instalației de utilizare în variantă subterană, sau montarea acesteia pe stâlpii existenți, aparținând SDEE Târgoviște și încheierea unui contract de închiriere.

În data de 15.02.2018, în ședința CTA SDEE Târgoviște s-a avizat soluția de racordare cu nr. 30601845869 din 20.02.2018, convenită telefonic cu domnul Primar, care prevedea amplasarea BMPT-ului pe un stâlp proiectat în apropierea obiectivului și realizarea instalației de racordare prin circuit aerian, pe stâlpii liniei electrice de 20 kV.

În data de 18.04.2018, autoritatea publică a solicitat în scris reamplasarea stâlpului de joasă tensiune.
În data de 02.05.2018, SDEE Muntenia Nord-Târgoviște a elaborat fișa de soluție conform solicitării autorității publice, urmând ca în termenul de maxim 30 de zile impus de legislația ANRE în vigoare, să fie emis Avizul Tehnic de Racordare.

Biroul de Presă SDEE Muntenia Nord-Târgoviște, 15.05.2018

ACTUALITATE

Dâmbovița: Pensionarii dau alarma. Serviciile medicale la domiciliu sunt în declin!

Publicat

pe

Am mai spus și o repet ori de câte ori este nevoie: întâlnirile dintre reprezentanții Instituției Prefectului Dâmbovița și membrii Consiliului Județean al Persoanelor Vârstnice, chiar dacă nu pot fi numite „de lucru”, fiindcă ce se discută și se pune pe tapet aici nu are decât valoare de constatare, de teorie, nesusținută, din păcate, de practică, sunt un exemplu pentru mulți, la capitolul mod de expunere a problematicii, de politețe verbală și concordie.

Pensionarii dâmbovițeni vin în fața prefectului cu teme de actualitate, cu subiecte desprinse din comunitățile locale. Membrii Consiliului Județean al Persoanelor Vârstnice sunt interesați în special de sistemul de sănătate și de acordare a asistenței medicale. Aici este buba lor, cea mai mare problemă cu care se războiesc zi de zi și, pe care, nu o văd rezolvată. Sistemul se lasă greu resetat!

Astăzi – 24 aprilie 2024, înainte de intrarea în tematica înscrisă pe ordinea de zi, prefectul Claudia Gilia l-a prezentat reprezentanților persoanelor vârstnice din Dâmbovița pe noul subprefect – Marian Tănase, fost viceprimar al comunei Șotânga. Probabil la primul său discurs în această calitate guvernamentală, Tănase s-a descurcat bine. A vorbit rontund. Propoziții scurte, cu subiect și predicat. Nu s-a pierdut în amănunte, nu l-a luat valul cum se întâmplă de obicei la unii vorbitori care turuie până se prăbușesc în abstract. Bravo!

Pensionarii au cerut astăzi informații despre cum mai stau lucrurile pe partea furnizorilor de servicii de sănătate la domiciliu, cum mai este asigurat actul medical, câți astfel de furnizori mai sunt pe piață, în contract cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate. Și au aflat un fapt trist! Le-a comunicat trimisul CJAS, doctorul Florin Bucur, că au mai rămas 13 furnizori care asigură servicii de sănătate la domiciliu. Altădată, erau 25-30. Evident, reducerea numărului de astfel de instituții care asigură servicii medicale influențează negativ calitatea și rezolvarea rapidă a problemelor apărute.

Consiliul Național al Persoanelor Vârstnice Dâmbovița, a spus președintele Gheorghe Popa, s-a adresat Guvernului României cu solicitarea ca îngrijirea la domiciliu să fie extinsă, să ajungă în căminele de specialitate cât mai puțini batrani. A mărturisit Gheorghe Popa că are informații din teritoriu că îngrijirile la domiciliu nu sunt efectuate așa cum trebuie.

Prefectul Claudia Gilia îi dă dreptate. Este mai bine ca bătrânii să fie îngrijiți la domiciliu, să rămână în familie. Este mult mai important acest lucru. Înstrăinarea, internarea într-un azil de bătrâni, ar trebui să fie ultima soluție.

Doctorul Florin Bucur a prezentat statistic cum stau lucrurile în ceea ce privește serviciile medicale la domiciliu în relație cu CJAS. A mai spus reprezentantul Casei că sunt probleme cu efectuarea controalelor. Sunt puțini cei abilități să facă aceste verificări. De obicei, se realizează controale în baza unor reclamații.

Au mai aflat pensionării că, începând de la 1 iunie, conform noilor modificări ale Codului Administrativ, birourile de control se desființează. Funcționarii care se ocupau cu astfel de activități vor fi distribuiți în cadrul altor birouri. Cum se vor mai efectua verificările la furnizorii de servicii nu se știe încă!

A mai vorbit despre problemele din sistemul sanitar, în special despre furnizorii de servicii medicale la domiciliu, fostul director al CJAS Dâmbovița – Cornel Crăciun și Marian Stanciu. Se dorește realizarea unei colaborări între furnizorii de servicii și autoritățile locale. Cred reprezentanții persoanelor vârstnice că administrațiile locale ar trebui să se implice mai mult, să sprijine financiar astfel de activități efectuate până la urmă în folosul cetățeanului.

A vorbit și Napoleon Dobra, reprezentantul pensionarilor din comunele de pe Valea Dâmboviței. Dobra a insistat pentru sprijinirea bătrânilor bolnavi care se chinuie singuri în propriile gospodării, neajutorați. Nu au lângă ei copii, nepoți, niciun sprijin. Nimeni nu îi ajută. A venit cu un exemplu de la Pietrari, unde un bătrân care nu se mai poate deplasa este ajutat doar din milă de vecini. Primăria nu a făcut nimic pentru acest om, a spus Napoleon Dobra. Nimeni nu se interesează de el.

La întâlnirea de astăzi, alături de prefectul Claudia Gilia și de președintele Gheorghe Popa, s-a aflat și consilierul județean Mihai Istrate.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

ISU Giurgiu face angajări din sursă externă. Detalii aici!

Publicat

pe

De

Începând de astăzi – 24 aprilie 2024, s-a dat startul înscrierilor la concursurile organizate pentru ocuparea, prin încadrare directă, a unor posturi vacante în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Vlașca” al Județului Giurgiu.

Sunt vizate:
– un post de ofițer specialist II la Inspecţia de Prevenire, Compartimentul Avizare – Autorizare;
https://hub.mai.gov.ro/recrutare/anunt/view?id=1731

– un post de ofițer I la Inspecţia de Prevenire, Compartimentul Control și Activități Preventive;
https://hub.mai.gov.ro/recrutare/anunt/view?id=1757

– un post de ofițer specialist II la Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației, Compartimentul Comunicații
https://hub.mai.gov.ro/recrutare/anunt/view?id=1756

Informații despre condițiile de participare la concursuri, perioadele de înscriere, documentele necesare pentru constituirea dosarelor de candidat și organizarea concursurilor pot fi obținute de pe portalul “HUB de servicii și informații la nivelul Ministerului Afacerilor Interne”.

La accesarea https://hub.mai.gov.ro, persoanele interesate trebuie să urmeze mai mulți pași, astfel:
✔️ alegerea secțiunii “Cariera MAI” – Serviciul pentru recrutare în vederea ocupării unor funcţii vacante;
✔️ selectarea județului Giurgiu, a statutului profesional “cadru militar” și a Armei “Situații de Urgență”;
✔️ consultarea anunțurilor publicate, de unde se pot afla toate informațiile referitoare la condițiile ce trebuie îndeplinite pentru a participa la concursuri.

Cererile de înscriere și dosarele de recrutare, în volum complet, se transmit la adresa de e-mail specificată în fiecare anunț.

Persoanele interesate de participarea la concursuri trebuie să citească cu atenție anunțurile și celelalte documente postate pe HUB și, dacă îndeplinesc toate condițiile menționate, să completeze cererea de înscriere și să pregătească dosarul de recrutare, în termenele indicate.

Alte date şi informaţii pot fi obținute de la Serviciul Resurse Umane al ISU Giurgiu, de luni până vineri, între orele 09:00-15:00, telefonic, la numărul 0246.215.150.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite