Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Primăria Târgovişte reabilitează şi modernizează zona centrală a municipiului

Publicat

pe

Pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local Municipal Târgovişte din data de 29 iunie 2018 se regăsesc două proiecte de hotărâre care vizează reabilitarea şi modernizarea zonei centrale a oraşului, respectiv Parcul Mitropoliei, Piaţa Revoluţiei (scuarul Primăriei) şi Piaţa Tricolorului (platoul Prefecturii). Practic, aleşii locali trebuie să se pronunţe cu privire la nota conceptuală şi tema de proiectare pentru primele două obiective şi să aprobe indicatorii tehnico-economici pentru Piaţa Tricolorului.

Intenţia administraţiei locale este să configureze un spaţiu dedicat exclusiv pietonilor şi activităţilor culturale şi de agrement – concerte, adunări, defilări, feastivaluri, reprezentaţii, proiecţii, târguri etc., care să se poată desfăşura în orice perioadă a anului, conferindu-i astfel caracter de atracţie turistică.

Vor fi reabilitate zonele pietonale şi iluminatul public, vor fi modernizate toate reţelele edilitare şi fântânile arteziene, vor fi restaurate ruinele, se vor extinde zonele verzi şi se va achiziţiona mobilier urban de bună calitate: băn cuţe, coşuri de gunoi, rastel pentru biciclete, figurine etc. De asemenea, în ansamblul urbanistic al Pieţei Revoluţiei va fi amplasat un ceas cu design special, care să devină în timp un simbol al oraşului.

Parcul Miropoliei măsoară 26.567 mp, iar Piaţa Revoluţiei are 1.020 mp. Cele două proiecte de reabilitare şi modernizare vor fi finanţate din bugetul local. Cheltuielile au fost estimate la 3.000.000 de lei (30 miliarde de lei vechi) – Parcul Mitropoliei şi 2.000.000 lei (20 miliarde de lei vechi) – Piaţa Revoluţiei.

Cât priveşte Piaţa Tricolorului, se vor realiza 7.749,97 mp de paviment şi 1.110,62 mp spaţii verzi în maxighivece protejate, finisate superior şi al căror blat va constitui şezut pentru odihnă. De asemenea, se vor amplasa 30 de bănci prefabricate din beton aparent cu inserţie de blat de marmură, 24 de stâlpi de iluminat cu led, echipaţi cu regulator solar, 6 proiectoare, precum şi un sistem de sonorizare. De asemenea, piaţa va fi dotată cu sistem wi-fi. Valoarea investiţiei va fi 10.341.552,66 lei, iar durata de execuţie va fi de 9 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Investiţia va fi suportată din bugetul local.

ADMINISTRAŢIE

Dezvăluire în ședința CJ Dâmbovița. Prefectura nu a solicitat Guvernului fonduri pentru calamitățile din județ!

Publicat

pe

Termometrele au bătut astăzi spre 40 de grade Celsius, la umbră. La Consiliul Județean Dâmbovița – ședință. Peste 60 de proiecte pe ordinea de zi. La masa prezidiului, președintele Corneliu Ștefan, vicepreședinta Luciana Cristea, secretarul județului – Dănuț Nicolae Popa Stănescu și subprefectul Marinela Manea – în calitate de invitat.

Consilierii județeni liniștiți, sfârșiți de caniculă, dar pregătiți să înfrunte corvoada votului. Întâlnirea a debutat și s-a consumat în mare parte în echilibru. Fără ieșiri în decor. Cu vot în unanimitate. Au existat și excepții. De pildă, consilierul județean de la PRO România, Florina Mureșan, a vrut cu tot dinadinsul să mai adauge câteva grade temperaturii ridicate. Și-a arătat nemulțumirea fosta subprefectă din cauza faptului că nu a fost convocată pentru ședință așa cum scrie la carte, ci doar telefonic. Președintele Corneliu Ștefan a intervenit rapid, tacticos, obișnuit deja cu atacurile avocatei Mureșan, pentru a calma apele. Dar asta nu a fost totul. Imediat, a mai venit o pală de tensiune profesională, de fapt mai mult orgoliu politic, dinspre subprefecta USRPLUS, Marinela Manea.


Reprezenta Guvernului în teritoriu, căreia președintele Corneliu Ștefan i-a dat cuvântul gândindu-se că are de comunicat ceva interesant legat de viața administrativă, economică și socială a județului, a venit tot cu reproșuri de factură birocratică. Subprefecta a atacat aparatul CJ Dâmbovița pentru că nu a comunicat reprezentanților Prefecturii, decât cu câteva ore înainte, mapa cu ordinea de zi, cu proiectele de hotărâre. Un punct de vedere totuși răutăcios, ținând cont de împrejurări și de calitatea de invitat.

„Gata, vă mulțumesc mult. Mă și miram să spuneți ceva interesant pentru Consiliul Județean”, a replicat Corneliu Ștefan.

A urmat o repriză de liniște, de vot în unanimitate. O listă lungă de proiecte prezentate de șefii departamentelor de specialitate din cadrul CJ, de reprezentanții instituțiilor subordonate.

Liberalii nu au avut nimic de obiectat. Au fost cuminți. Chiar și consilierii PRO România au votat fără să se mai găsească hibe de procedură sau necunoscute în structura proiectelor. Nu până la final! Căldura mare, politica și prea multă acalmie incită la luări de poziție. De multe ori doar de dragul de a vorbi…

Florina Mureșan, probabil necunoscând cum șade treaba cu drumul din munte, ce tipuri de lucrări trebuie executate în Cheile Tătarului, unde viitura a distrus nu numai stratul de asfalt cum ar crede mulți necunoscători, ci și structura de rezistență, a schimbat geografia perimetrului respectiv, a spus că i se pare că se alocă prea mulți bani pentru aceste lucrări. A făcut și o comparație ciudată, de novice, afirmând că se investește disproporțional, pentru reparațiile din munte, comparativ cu ceea ce se alocă administraților publice de la câmpie.

Corneliu Ștefan a încercat să îi explice că lucrurile stau cu totul altfel. La munte, suntem în stare de calamitate, nu este nevoie doar de turnarea unui strat de asfalt.

„Acolo avem apărările de mal, un pod care efectiv a fost luat de viitură și, nu în ultimul rând, drumul. Această sumă este prea mică pentru ceea ce avem noi de făcut”.

Președintele Consiliului Județean a spus că cea mai mică valoare prezentată de o firmă constructoare este de aproape 11 milioane de lei, fără TVA. Adică, în munte, nu turnăm doar asfalt pe un drum drept, ca la Sălcioara, sau se acoperă niște găuri în caldarâm, ci este refăcută întrega geografie a zonei dislocată de apele furioase ale râului Ialomița. După cum spuneau oamenii locului, o asemenea catastrofă nu s-a mai văzut de peste 100 de ani.

„Mă așteptam că doamna subprefect să ne spună ce a făcut Guvernul României pentru aceste calamități”.

Și a mai făcut Corneliu Ștefan o mărturisire în premieră, care arată cât de interesați sunt reprezentanții în teritoriu ai actualei puteri PNL – USRPLUS de soarta acestui județ.

„Și vă dau o veste proastă. Prefectura Dâmbovița nu a transmis nicio solicitare către Guvernul României, fapt pentru care, noi, pe Hotărârea de Guvern de săptămână trecută, nu am avut nici mai mult nici mai puțin decât zero lei”, a spus Corneliu Ștefan.

Subprefecta Marinela Manea, simțindu-se atacată, a vrut să intervină. Corneliu Ștefan i-a replicat rapid, după regulament. Subprefecta a mai vociferat, așa, în surdină, apoi a tăcut. Mai bine.

„Doamna subprefect, nu v-am dat eu cuvântul. Când o să vi-l dau, vorbiți. Asta trebuia să ne spuneți, ce a făcut pentru județul Dâmbovița Guvernul României. Nimic. Zero lei, zero bani”.

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița a atras atenția asupra faptului că instituția pe care o conduce va demara lucrările de refacere a DJ 714, porțiunea de drum din zona Cheile Tătarului, dar nu va avea forța să le încheie. Acolo este nevoie de o investiție masivă, de implicarea Guvernului României. Dacă nu se va rezolva problema drumului până în toamnă, stațiunea turistică de interes național Padina-Peștera va fi închisă total în iarna care vine.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Municipiul Târgoviște va avea autogară nouă și stații de călători moderne

Publicat

pe

Autogara Servicii Publice Municipale Târgoviște, care se construiește pe strada Calea Ialomiței, în zona Complexului Turistic de Natație, începe să prindă contur. Investiția se realizează în cadrul proiectului de modernizare a transportului public în comun implementat de municipalitate cu fonduri europene nerambursabile.

Potrivit primarului Daniel Cristian Stan, noua autobază se va întinde pe aproximativ 17.000 mp, iar suprafața construită desfășurată va fi de 3.574 mp și va include și o hală de garare pentru 40 de autobuze.

În cadrul proiectului, vor fi modernizate și stațiile de călători. De asemenea, vor fi construite trei stații de capăt de traseu și vor fi implementate sisteme integrate de management al flotei transportului public.

Toate stațiile vor fi monitorizate video, vor avea sisteme de informare pe bază de panouri în tehnologie LED.

„Cele trei stații de capăt de traseu vor fi prevăzute cu sală de așteptare, info point, grupuri sanitare, inclusiv pentru persoane cu dizabilități, o cameră mama și copilul, sistem de ticketing, cel puțin 30 de locuri de parcare, inclusiv pentru taxi si persoane cu dizabilități”, explică primarul Daniel Cristian Stan.

Valoarea contractului de execuție este de 42.562.374,36 lei – fără TVA. Proiectul mai include și reabilitarea și modernizarea a 5,4 km de drumuri (bulevardele Mircea cel Bătrân și Regele Carol, străzile Lt. Stancu Ion, Gării), precum și pasajul peste calea ferată de pe DN 72, lângă Pavcom.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT