Conectați-vă cu noi

ECONOMIE

Finanţare: 50 de milioane de euro pentru întreprinderi sociale

Publicat

pe

România este unul din statele membre UE în care întreprinderile și organizațiile sociale pot beneficia de împrumuturi cu dobândă și garanții colaterale reduse, cu sprijinul Planului de investiții pentru Europa – informează Centrul Europe Direct Târgovişte.

Fondul European de Investiții (FEI) și cele șapte bănci membre ale grupului Erste au semnat, în data de 19 iunie, un acord de garanție pentru antreprenoriatul social în scopul de a oferi finanțare organizațiilor sociale, prin intermediul Programului UE pentru ocuparea forței de muncă și inovare socială (EaSI).

Rețeaua Erste de bănci locale va putea oferi, în următorii cinci ani, împrumuturi în valoare totală de 50 de milioane euro unui număr de cel puțin 500 de organizații sociale din 7 state membre UE. Grupul bancar va oferi finanțare pentru o gamă largă de sectoare ale antreprenoriatului social, fiind vizate organizații inovatoare, orientate spre mediul social, ce activează în domeniul educației, sănătății, serviciilor sociale sau ocupării forței de muncă ce provine din categorii defavorizate, marginalizate sau vulnerabile.

ACTUALITATE

Facilități fiscale care au fost prelungite pentru anul 2021

Publicat

pe

de

În data de 31 decembrie 2020, a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 226/2020, privind unele măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene – informează ANAF Dâmboviţa.

Astfel,

– Se introduc anumite scutiri de TVA, cu drept de deducere, pentru livrări de dispozitive medicale, de vaccinuri, prestări de servicii de vaccinare sau de testare, precum și pentru achizițiile intracomunitare de Remdesivir.

– Până la data de 31 decembrie 2021, automatele comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, trebuie dotate cu aparate de marcat electronice fiscale.

– Până la data de 31 martie 2021, nu se vor aplica sancțiuni pentru neconectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale, în vederea transmiterii de date fiscale către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).

– Prevederile fiscale (OUG 296/2020) privind deductibilitatea integrală, în anumite condiții, a ajustărilor pentru deprecierea creanțelor (la calculul impozitului pe profit), precum și cele referitoare la mărirea valorii locuințelor care pot face obiectul cotei reduse de TVA de 5% (de la 450.000 lei la 140.000 euro) vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

– A fost reglementat regimul fiscal aplicabil indemnizațiilor de sprijin acordate potrivit art. XV din O.U.G. nr. 30/2020 și art. 3 din O.U.G. nr. 132/2020, în sensul că acestea nu constituie venituri din desfășurarea activității, iar pentru acestea se aplică următoarele reguli (vor fi declarate într-o secțiune specială a declarației unice):
a) calculul impozitului și al contribuțiilor sociale obligatorii se efectuează separat față de veniturile realizate din desfășurarea activității (profesii liberale, PFA, II, IF);
b) nu se iau în calcul la verificarea încadrării în plafonul de 100.000 euro (aplicabil contribuabililor impuși la norme de venit) sau la plafonul de 12 salarii minime brute pe economie (26.760 lei);
c) nu fac obiectul acordării bonificațiilor stabilite prin legea bugetului de stat.

– Persoanele fizice beneficiare ale indemnizațiilor acordate în baza art. XV din O.U.G. nr. 30/2020 care nu au obligația asigurării în sistemul public de pensii, datorează contribuția de asigurări sociale (CAS) pentru indemnizațiile respective la sistemul propriu de pensii, în cotele prevăzute de Codul fiscal.

– Pentru indemnizațiile acordate în baza legislației (OUG 132/2020, OUG 147/2020) privind acordarea de zile libere părinților în vederea supravegherii copiilor, nu se acordă facilități fiscale.

– Persoanele fizice beneficiare ale indemnizațiilor acordate potrivit prevederilor art. XI și XV din O.U.G. nr. 30/2020, O.U.G. nr. 120/2020 și O.U.G. nr. 132/2020 nu vor putea dispune asupra destinației unei sume reprezentând până la 3,5% din impozit, pentru susținerea entităților non-profit sau pentru acordarea de burse.

– A fost prelungit termenul de depunere a cererii de anulare a accesoriilor (OUG 69/2020) până la data de 31 martie 2021.

– A fost prelungit termenul de depunere a cererii de eșalonare specială (OUG 181/2020) până la data de 31 martie 2021.

– A fost prelungit termenul de depunere a cererii de restructurare a obligațiilor fiscale (OG 6/2019) până la data de 31 martie 2021.

– Contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activități (Legea 170/2016) nu datorează impozit specific pentru o perioadă de 90 de zile, calculată începând cu 1 ianuarie 2021.

– A fost prelungit termenul de rambursare TVA cu control ulterior (OUG 48/2020) până la data de 31 martie 2021.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Forță, seriozitate, profesionalism, atuurile unei companii care cucerește țara

Publicat

pe

Foto arhivă

Supercom SA demonstrează, de la an la an, că este o companie de elită pentru care profesionalismul, responsabilitatea şi respectul faţă de partenerii de afaceri, faţă de cetăţeni până la urmă, beneficiarii direcţi ai serviciilor pe care le asigură, sunt literă de lege.

Dovadă a profesionalismului este că tot mai multe unităţi administrativ-teritoriale din ţară doresc să încheie contracte cu acest colos pentru colectarea şi transportul deşurilor, pentru asigurarea unor activităţi de salubrizare stradală sau de efecturare a unor lucrări sezoniere tip deszăpezire.

Supercom SA a câştigat o suită de licitaţii, în valoare de 347,5 milioane de lei, în judeţul Cluj. Astfel, societatea se va ocupa de asigurarea curăţeniei stradale şi de deszăpezire în municipiului Cluj Napoca şi în alte 37 de localităţi din zonele oraşelor Turda, Câmpia Turzii, Gherla şi Dej. Compania a anunţat că va fi o colaborare serioasă şi responsabilă cu Primăria Cluj Napoca şi cu Consiliul Judeţean Cluj. Supercom dispune de o flotă de autovehicule speciale, dotate corespunzător, cât şi de echipamentele tehnice necesare.

În activitatea pe care Supercom SA o va desfăşura în Cluj vor activa peste 500 de angajaţi. Contractul cu Sectorul 1 al municipiului Cluj Napoca va intra în vigoare în data de 1 martie 2021 şi are o valabilitate de 5 ani. Practic, Supercom se va ocupa de salubrizarea a 350 de străzi din cartierele Mănăştur, Zorilor, Plopilor, Dâmbu Rotund, Gruia, Grigorescu, dar şi o parte din zona centrală a municipiului.

Primarul de la Cluj Napoca, Emil Boc, a vrut musai să înceapă colaborarea cu Supercom SA, nemulţumit fiind de activitatea prestată de firmele Rosal şi Branter. Cele două societăţi au fost atenţionate încă de anul trecut de către administraţia publică locală că vor fi sancţionate pentru faptul că nu s-au aprovizionat aşa cum trebuie cu material antiderapant. De precizat că Rosal, care este scoasă din cursă acum de autorităţile clujene pentru nerespectarea contractelor şi care are atâtea bube, ar fi dorit să vină în Dâmboviţa să se ocupe de colectarea şi transportul deşeurilor menajere.

„Nu sunt mulțumit. Am avut o ședință operativă pe tema deszăpezirii și 38 de utilaje sunt gata. În depozite sunt 1.850 de tone de sare și 50 de tone de clorură de calciu. Totuși, potrivit contractelor, Rosal trebuia să aibă 700 tone de sare și are numai 250. Brantner are 1.600 de tone, deci mai mult decât trebuie. La clorură de calciu, Rosal are 10 tone față de 100 cât trebuia să aibă, iar Brantner are 40 de tone față de 100 cât trebuia să aibă”, a declarat, anul trecut, cam în aceiaşi perioadă, primarul Emil Boc.

Colaborarea cu Consiliul Judeţean Cluj va începe la data de 2 aprilie 2021. Supercom va asigura colectarea şi transportul deşurilor din 37 de localităţi cu o populaţie de 230.000 de locuitori. Contractul se întinde pe o perioadă de 10 ani. Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj este extrem de mulţumit de colaborarea pe care judeţul o va avea cu Supercom SA, o companie care dispune de resurse, de potenţial şi de experienţă vastă în acest domeniu extrem de sensibil – colectarea şi transportul deşeurilor menajare.

„Odată cu semnarea acestor contracte, intrăm într-o cu totul altă etapă în ceea ce privește gestionarea deșeurilor, o etapă mult mai eficientă, mai prietenoasă cu mediul și, cel mai important, în care costurile aferente acestor servicii scad semnificativ pentru clujeni”, a declşarat Alin Tișe – președintele Consiliului Județean Cluj.

Ca urmare a semnării acestui contract, cetăţenii din Turda, Câmpia Turzii, Dej şi din cele 32 de comune limitrofe vor plăti pentru serviciile de colectare şi transport al deşeuriilor tarife mult mai mici decât cele actuale.

„Suntem unul dintre cei mai mari operatori din România şi avem nu doar o obligaţie de business, ci şi o obligaţie faţă de cetăţeni, de a investi constant în echipamente şi utilaje care ne asigură îmbunătăţirea activităţii. Misiunea noastră este de a oferi servicii de salubritate la cele mai înalte standarde europene,” a declarat Ilie Ionel Ciuclea – preşedinte al Supercom SA.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!