Connect with us

ACTUALITATE

Atenţie! Au intrat în vigoare noile reglementări privind precursorii de explozivi!

Publicat

pe

Sursa foto: https://img.ordinea.ro

Din motive de ordine și siguranță publică, în România se interzice operatorilor economici să pună la dispoziția persoanelor din rândul publicului larg precursori de explozivi restricționați, odată cu intrarea în vigoare a legii 49/2018 – informează IPJ Argeş.

Conform acestui act normativ, precursor de exploziv restricționat este definit ca o substanță dintre cele enumerate în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 98/2013 aflată într-o concentrație mai mare decât limita maximă corespunzătoare prevăzută pentru aceasta, respectiv un amestec sau o altă substanță în care o substanță dintre cele enumerate în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 98/2013 este prezentă într-o concentrație mai mare decât limita maximă corespunzătoare, ori, dacă este cazul, o substanță aflată sub control național.

În vederea monitorizării tranzacțiilor efectuate cu precursori de explozivi restricționați, operatorii economici țin evidența strictă a acestora, sub forma unui registru anume destinat, în care înscriu pentru fiecare tranzacție efectuată cel puțin următoarele:
A. date de identificare ale vânzătorului/cumpărătorului (denumire societate/persoană fizică autorizată, sediu social, cod unic de înregistrare), precum şi datele de identificare ale reprezentantului care face vânzarea/cumpărarea (nume, prenume, seria şi numărul actului de identitate);
B. date despre precursorul de exploziv restricționat vândut/achiziționat, precum cantitate, tip, data vânzării, respectiv data livrării, locul livrării, metoda de plată, numele și prenumele persoanei care face vânzarea/achiziția;
C. informații referitoare la cumpărător, din care să rezulte dacă este cumpărător final sau cumpărător revânzător.

Registrul va fi şnuruit, numerotat şi înregistrat la unitatea teritorială de poliție – structura arme, explozivi şi substanțe periculoase – în a cărei rază de competență îşi are sediul social, respectiv punctul de lucru operatorul economic. Registrul se păstrează la sediul social al operatorului economic și se arhivează 5 ani după terminarea acestuia.

Înaintea începerii activității cu precursori de explozivi restricționați, operatorii economici comunică punctului naţional de contact (Direcția Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul I.G.P.R.) decizia de numire a persoanei responsabile de activitatea cu precursorii de explozivi restricționați şi a înlocuitorului acesteia, precum şi lista precursorilor de explozivi restricționați pe care îi utilizează, la adresa Bucureşti, str. Mihai Vodă, nr.6, Sector 5, pe e-mailul precursori.explozivi@politiaromana.ro sau la telefon/fax 021.312.78.20.

Operatorii economici care pun la dispoziție precursori de explozivi restricționați sunt obligați să asigure etichetarea corespunzătoare a acestora, fie prin ataşarea unei etichete adecvate, fie prin verificarea existenței unei etichete adecvate, care să indice în mod clar că achiziționarea, deținerea sau utilizarea precursorului de exploziv restricționat de către persoane din rândul publicului larg sunt interzise.

Asigurarea măsurilor de protecție fizică a precursorilor de explozivi restricționați în locațiile unde aceştia se pun la dispoziție, se produc, se utilizează, se experimentează, se prelucrează sau se depozitează, se realizează potrivit Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecția persoanelor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Nerespectarea legislaţiei din domeniu poate atrage răspunderea contravenţională sau penală, după caz, amenzile fiind cuprinse între 25.000 şi 50.000 de lei.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

APIA a început plățile pentru schemele de sprijin cuplat în sectorul vegetal

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a inceput de astăzi, 16 mai 2022, autorizarea la plata pentru schemele de sprijin cuplat în sectorul vegetal.

În județul Dâmbovița, au solicitat sprijin cuplat în sectorul vegetal 282 de fermieri, împărțiți pe următoarele culturi: cartof– 12 fermieri / 174,27 ha, fructe – 22 fermieri / 191,45 ha, leguminoase – 4 fermieri / 99,26 ha, legume în sere și solarii – 112 fermieri / 39,97 ha, tomate – 1 fermier / 1 ha, lucernă – 129 fermieri / 883,61 ha și soia – 2 fermieri / 13,63 ha.

Cuantumul pentru fiecare măsura a fost stabilit de APIA prin raportarea plafoanelor financiare prevăzute în legislație la suprafețele eligibile pentru anul 2021, după cum urmează:

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Compania de Apă Târgoviște-Dâmbovița angajează cititor – încasator

Publicat

pe

de

Compania de Apa Targoviste – Dambovita S.A. organizeaza in data de 23.05.2022, ora 09:30, la sediul sau din Targoviste, Bld. I.C.Bratianu, nr. 50, concurs pentru ocuparea postului vacant de INCASATOR SI CITITOR CONTOARE APA (pe durata modificarii temporare a locului de munca a titularului de post) in cadrul SERVICIULUI GESTIUNE PERSOANE FIZICE- DEPARTAMENT COMERCIAL – 1 post

1. Criterii generale:
– cetatenie romana sau cetatenia altor state membre UE si domiciliul in Romania
– cunoaste limba romana, scris si vorbit
– are varsta minima reglementata de prevederile legale, Codul Muncii

2. Criterii specifice:
– Studii liceale /scoala profesionala
– Sa fie apt/a din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei (aceasta conditie se dovedeste cu certificat medical eliberat in conditiile legii

3. Descrierea postului:
– Citirea contoarelor de apa pentru persoanele fizice si agenti economici si distribuire facturi, in zona repartizata.
– Verificarea in teren a bransamentelor/racordurilor cat si a altor date contractuale privind serviciile facturate.
– Verificarea in teren a bransamentelor, contorizate sau necontorizate si a racordurilor de canalizare sau surse proprii
– Identificarea pierderilor din caminele de apometre si transmiterea acestora pentru rezolvare.
– Transmiterea notificarilor si debransarea/rebransarea clientilor rau platnici in zona repartizata.

4. In vederea inscrierii la concurs, candidatii vor depune la Biroul Resurse Umane al Companiei de Apa Targoviste-Dambovita S.A., Bld. I.C. Bratianu nr.50, telefon 0245614403, in perioada 17.05.2022-19.05.2022, interval orar 08.00-16.00, un dosar de inscriere cuprinzand urmatoarele documente:
– Dosar cu sina;
– Cerere de inscriere la concurs – se completeaza la depunerea dosarului;
– Declaratie privind acceptul protectiei datelor cu caracter personal-se completeaza la depunerea dosarului;
– Curriculum vitae;
– Copia actului de identitate;
– Copii diplome de studii/adeverinte privind nivelul studiilor finalizate
– Adeverinta care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata de medicul de familie al candidatului cu cel mult 6 luni anterior datei desfasurarii concursului.

Copiile de pe actele prevazute se prezinta insotite de documentele originale, pentru a se certifica pentru conformitatea cu originalul de catre secretarul comisiei de concurs din cadrul Biroului Resurse Umane sau in copii legalizate.

Vor fi declarati admisi si vor participa la concurs numai candidatii ale caror dosare indeplinesc conditiile de mai sus si depun un dosar de inscriere care sa cuprinda documentele solicitate.
5. Proba scrisa de specialitate – 23.05.2022, ora 09:30.
– Pentru promovarea probei scrise, candidatul trebuie sa intruneasca minim 50 puncte, maxim 100 puncte
– Bibliografia pentru concurs este cea prezentata anexat.

6. Proba practica –23.05.2022, incepand cu ora 11:00.

Vor fi selectati pentru a participa la proba practica numai candidatii care vor obtine minim 50 de puncte la testul grila.Pentru promovarea probei practice, candidatul trebuie sa intruneasca minim 50 puncte, maxim 100 puncte pentru a fi declarat admis,

Relatii suplimentare pot fi obtinute luni-vineri intre orele 800 1600 la Biroul Resurse Umane al Companiei de Apa Targoviste Dambovita SA.

B I B L I O G R A F I E
concurs pentru ocuparea postului vacant de de INCASATOR SI CITITOR CONTOARE APA (pe durata modificarii temporare a locului de munca a titularului de post) in cadrul SERVICIULUI GESTIUNE PERSOANE FIZICE- DEPARTAMENT COMERCIAL – 1 post

1. Legea nr.241/2006 a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare, republicata, actualizata;

2. Ordinul nr.90 din 20 martie 2007 pentru aprobarea contractului cadru de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare

3. Ordinul nr.29/N din 23 decembrie 1993 pentru aprobarea Normativului cadru privind contorizarea apei la populatie, institutii publice si agenti economici

4. Ordin nr.88 din 20 martie 2007 pentru aprobarea Regulamentului cadru al seviciului de alimentare cu apa si de canalizare

5. Legea nr.319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, cu modificarile si completarile ulterioare
– Capitolul II – Domeniu de aplicare
– Capitolul IV – Obligatiile lucratorilor

6. Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor,
Cap. II: Obligatii privind apararea impotriva incendiilor
SECTIUNEA 6: Obligatiile administratorului, conducatorului institutiei, utilizatorului si salariatului;

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT