Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Deputatul Ion Stan a fost condus pe ultimul drum

Publicat

pe

La primele orele dimineţii, cortegiul funerar a pornit de la casa de pe strada Justiţiei din Târgovişte către comuna natală Nucet. Sicriul cu trupul neînsufleţit al fostului deputat şi preşedinte al PSD Dâmboviţa a fost depus în biserica Mănăstirii Nucet, aşezământ monahal refăcut de la zero de Ion Stan şi Ion Dumitru, aşa cum scrie în pisania amplasată la intrare în Sfânta Biserică.

Demnitarul a fost înmormântat alături de tatăl său, în cavoul amplasat pe aleea principală a cimitirului de lângă mănăstire. La tristul eveniment au fost prezenţi politicieni, foşti colaboratori ai marelui dispărut, persoane pe care, de-a lungul anilor, deputatul Ion Stan le-a sprijinit cu vorba şi cu fapta.

Oameni de pe întreg cuprinsul judeţului Dâmboviţa au venit, de asemenea, pentru a-i aduce un ultim omagiu celui care, prin forţa sa, prin implicare, a sprijinit comunităţile locale, a participat nemijlocit la salvarea de la dezastru, de la neputinţă, a multor lăcaşuri de cult creştin-ortodoxe din judeţul Dâmboviţa.

De numele lui Ion Stan se leagă sprijinirea nemijlocită a mănăstirilor Nucet, Viforâta şi Dealu. De asemenea, multe biserici din judeţ au fost construite de la zero sau refăcute prin osârdia politicianului Ion Stan.

Mulţi dintre cei prezenţi la slujba de înmormântare, de la oameni simpli până la persoane cu diferite funcţii, vorbeau că Ion Stan a fost o victimă a sistemului, a statului paralel, a celor care nu i-au înghiţit demersurile politice, care au vrut să-l anihileze datorită poziţiei sale patriotice. Ion Stan a fost pus la zid şi executat fără milă de cei care vor să conducă din umbră România, care sunt gata să-i distrugă pe toţi cei care le stau în faţă, care au un cuvânt de spus în numele acestui popor, în numele acestei ţări.

S-au spus multe cuvinte frumoase despre marele dispărut, dar parcă părea târziu şi într-un moment care nu va mai aduce nicio schimbare, poate doar o luare aminte pentru cei care sunt şi pot continua lupta lui Ion Stan…

Odată cu trecerea la cele veşnice a fostului deputat Ion Stan, judeţul Dâmboviţa şi România au pierdut un mare patriot, un iubitor de oameni, un deschizător de drumuri cum nu se va mai naşte prea curând.

ACTUALITATE

S-au suplimentat fondurile europene pentru românii de la graniţa cu Serbia

Publicat

pe

Corina Creţu - comisarul european pentru politică regională

Comisia Europeană a relocat aproape 10 milioane de euro pentru programul de cooperare transfrontalieră România – Republica Serbia, pentru a sprijini cetățenii care locuiesc de o parte și de alta a frontierei să își găsească un loc de muncă, precum și creșterea economică favorabilă incluziunii și mobilității durabile. De această decizie vor beneficia aproape 2,4 milioane de locuitori din județele Timiș, Caraș-Severin și Mehedinți, precum și din județele vecine din Republica Serbia – informează Centrul Europe Direct Târgovişte.

„Încurajez autoritățile să profite din plin de acest program transfrontalier, cu beneficii directe pentru populația din zonă, în special prin îmbunătățirea serviciilor medicale, a celor de transport, prin sprijinirea schimburilor culturale sau a acțiunilor comune în direcția protejării mediului.

Să nu uităm că aceste programe de cooperare transfrontalieră joacă și un rol crucial în creșterea gradului de încredere între comunitățile aflate de-o parte și de alta a granițelor, un lucru extrem de important pentru a putea face față provocărilor comune”, a declarat Corina Crețu – comisarul pentru politică regională.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Colegiul “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte, coordonator al unui proiect transfrontalier

Publicat

pe

Foto: http://www.stiridb.ro

Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte coordonează un proiect de parteneriat strategic care reuneşte şcoli din Spania, Portugalia, Letonia, Cipru şi Grecia, prin care se urmăreşte dezvoltarea interesului elevilor pentru istorie, artă şi cultură, din perspectiva trecut-prezent-viitor, pentru a fi capabili să gestioneze problemele societăţii viitoare şi pentru a conştientiza apartenenţa lor la spaţiul comun european fără discriminare, rasism şi xenofobie.

„Cunoaşterea istoriei UE, cunoaşterea istoriei proprii şi comune europene, conştientizarea valorilor istorice şi culturale, a valorilor de patrimoniu UNESCO naţionale si europene ne ajută să analizăm trecutul, să înţelegem prezentul şi să gestionăm eficient problemele sociale, culturale şi de identitate cu care se confruntă societatea actuală, pentru a ne construi un viitor mai bun. În acelaşi timp, cunoaşterea istoriei actuale ajută elevii să înteleagă mai bine Brexitul din Anglia, criza refugiaţilor din ultimii ani, cauzele şi consecintele acestora asupra UE, impactul asupra societaţii de astăzi, le deyvoltă toleranţa şi respectul pentru drepturile omului şi le sporeşte dorinţa de a elimina rasismul şi xenofobia”, spune prof. Simona Zepişi – coordonator de proiect.

Activităţile de implementare includ: vizite de documentare, realizarea unor prezentări a istoriei oraşului în ultimele două secole, ateliere locale şi transnaţionale pentru dezvoltarea competenţelor profesorilor în utilizarea metodelor de învăţare activă (brainstorming, metoda proiectului, metoda experimentului, metoda mozaicului, metoda investigaţiei, harta conceptuală, Cubul, Sinelg,Turul galeriei, Copacul ideilor, Diagrama WENN- EULER, Metoda 6-3-5, Stiu-Vreau sa stiu-Am învaţat, Cvintetul), studiul unor pictori, scriitori, muzicieni locali celebri, parade, expoziţii, spectacole umanitare, implementarea unor activitati formale si non-formale, conferinţe pe tema drepturilor omului, crizei refugiaţilor, egalitate şi incluziune, istoria UE etc.

Întâlnirile transnaţionale sunt destinate atât elevilor (includ vizite tematice, conferinţe, activităţi de cunoaştere, învăţare, ateliere de lucru, activităţi culturale, activităţi formale şi non-formale etc.) cât şi profesorilor (ateliere de lucru, schimburi de bune practici, vizite tematice, activităţi formale şi non-formale prezentate de şcoala gazdă, conferinţe etc.).

Obiectivele proiectului sunt:
1. Stimularea interesului a 150 de elevi pentru cunoaşterea istoriei, artei şi a culturii naţionale, precum şi a culturii comune europene
2. Sensibilizarea şi motivarea a 150 de elevi pentru cunoaşterea, respectarea şi protejarea patrimoniului UNESCO la nivel European, prin plasarea centrală a elementelor acestuia în diverse contexte transdisciplinare
3. Dezvoltarea capacităţii a 40 de profesori din cele şase şcoli pentru conceperea unor activități didactice atractive, prin utilizarea şi integrarea metodelor moderne de predare-învăţare-evaluare, atât la istorie, cât şi la alte discipline.
4. Creşterea calităţii educaţiei la nivelul celor şase şcoli prin integrarea eficientă în context transdisciplinar a elementelor de educație formala, non-formală si informală în vederea prevenirii părăsirii de timpuriu a şcolii.

„Ca rezultate tangibile, aşteptăm până la finalul proiectului: logo-ul proiectului, pagina web a proiectului (https://ochap.eu), jurnalul proiectului (poate fi consultat aici https://erasmusplusdiary.blogspot.ro/), prezentarea istorică a oraşului din ultimele două secole, quiz-uri pe teme istorice, puzzle-uri/alte jocuri educaţionale cu obiective UNESCO, piese de teatru pe teme istorice/criza refugiaţilor (limba nativă/limba engleză), expoziţii tematice cu prilejul zilelor naţionale ale celor şase ţări, expoziţii de fotografii realizate în ultimul secol, albume, broşuri, filme documentare, lecţii de isorie şi istorie integrată în alte discipline, paradă cu moda anilor 1920-1970 cu obiecte vestimentare realizate din materiale reciclabile, două biblioteci virtuale care vor conţine mituri/legende, tradiţii de nuntă şi botez, tradiţii de Paşte/Crăciun, istoria UNESCO obiective regionale/naţionale de patrimoniu cultural/natural/cultural imaterial al umanităţii UNESCO, lecţii integrate in curriculum, activităţi non-formale cu metode activ participative, de dezvoltare a creativităţiii şi de gândire critică perfecţionate pe parcursul atelierelor de lucru naţionale şi a schimbului de practici internaţional, etc. Acestea pot fi vizualizate pe pagina web, în jurnal, pe platforma eTwinning şi pe pagina de Facebook a proiectului https://www.facebook.com/Ochap1719/„, precizează prof. Simona Zepişi.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!