Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Puterea absolută corupe în mod absolut, pentru că puterea întotdeauna corupe!

Publicat

pe

Părintele vicar Ionuţ Ghibanu, din cadrul Arhiepiscopiei Târgoviştei, ne surprinde plăcut în această perioadă de tulburări politice şi sociale cu postarea, pe reţelele de socializare, a unor texte profunde, scrise concis, cu har, cu ţintă, despre unele tare ale vremurilor pe care le trăim, despre ambiţii şi înfrânarea lor, despre unitate, putere şi cum corupe ea sufletele şi conştiinţele oamenilor cocoţaţi în funcţii, care uită de unde au plecat sau pe cei care se agaţă cu orice preţ de un scaun vremelnic, doar pentru a-şi satisface orgoliile şi foamea de confort şi viaţă îndestulată, uitând de prieteni şi de rostul lor esenţial în această lume.

Textele sunt ingenioase, vbine ticluite, cu verb şi nerv ponderat. Chiar dacă ating latura socială şi dau trimiteri clare către anumiţi reprezentanţi ai clasei politice, către cei avizi de putere, uneltitori, nu ies din tiparele limpezi ale moralei creştine, ale învăţămintelor împărtăşite de Evanghelii.

PUTEREA ABSOLUTĂ CORUPE ÎN MOD ABSOLUT!

Când privim la cum trece, adesea, gloria acestei lumi și cum cele aparent slabe rușinează ceea ce pare puternic, ori cum ceea ce ieri părea a fi mare, tare și de neatins, iar astăzi e de nerecunoscut, vedem că PUTEREA ESTE CU ANEVOIE DE STĂPÂNIT!

A fi puternic îți dă strălucire, te face adulat și respectat, creează și fără să vrei relații de tot felul, te duce într-un Olimp ce-ți dă impresia că este destinația finală, iar tu te înalți deasupra oricărui muritor.

Dar, deși iluziorie, PUTEREA FASCINEAZĂ ASEMENEA EVEI CARE-L SEDUCE PE ADAM, hipnotizează, ca apoi să te prindă și să te strângă, storcându-ți și ultima picătură de viață.

PUTEREA E PUTERNICĂ CU EA ÎNSĂȘI ȘI SLĂBEȘTE PE TOT CEL CE SE ATAȘEAZĂ CU DISPERARE DE EA.
Magistră inexpugnabilă și aproape infailibilă a vieții, istoria ne arată destinul celor ce, devenind puternici, au sfârșit în tragedia unei abrupte și irevocabile căderi în firescul vieții și nefirescul propriilor așteptări.

PUTEREA ABSOLUTĂ CORUPE ÎN MOD ABSOLUT, pentru că puterea întotdeauna corupe!

Și, corupe cel mai rapid pe cei nepregătiți de exercițiul puterii, pe cei ce cred că le știu pe toate, pe cei ce uită că GOANA DUPĂ GLORII ȘI MĂREȚIE E ÎNCEPUTUL SFÂRȘITULUI, iar puterea se cucerește prin normalitate, firesc, dreaptă măsură, smerenie îmbelșugată și, cel mai important, prin fundamentele spirituale bine aprofundate.

Experiența recentă ne arată că cei ce vor toată puterea sfârșesc striviți cu toată puterea, iar dacă nu înțeleg la timp că puterea, mai ales cea absolută, nu poate fi stăpânită niciodată de unul singur, se afundă în uitare și nebăgare în nicio seamă.

Uitând de tot, de toți și de toate, în ascensiunea spre putere, VEI FI UITAT DE TOȚI ȘI MAI ALES DE TOATE, în căderea ce te cuprinde, căci, dacă vrei să stăpânești totul de unul singur fără a înțelege resorturile ascunse ale puterii și faptul că ea SE ȚINE SAU SE DEȚINE CU UMILINȚĂ ȘI COMUNIUNE, ceea ce părea a-ți fi palat, îți devine mormânt.

Nu întâmplător PUTEREA COLEGIALĂ SALVEAZĂ și democrația și omenia și adevărul și dreptatea și mai cu seamă necesitatea.

Călcând pe cei ce odată au dorit puterea și de ea doborâți au fost, NU AI CUM SĂ AJUNGI SĂ O POSEZI, căci ea pe cei slabi și neînțelepțiți îi seduce spre a-i decima, nu spre a li se oferi.

PUTEREA E O FIARĂ DE NESTĂPÂNIT, fără autentice valori și fără simplitatea umilinței, dar DEVINE SLUGĂ CREDINCIOASĂ PENTRU CEL CE ȘTIE SĂ O ÎMPARTĂ cu responsabilitate, demnitate și colegialitate.

ABSOLUTUL ȘI PUTEREA NU SE ALĂTURĂ FERICIT, ci unul cu cele sufletești și personale, iar cealaltă cu cele comunitare și prietenesc colegiale.

CINE ARE URECHI DE AUZIT SĂ AUDĂ! Cei ce au fost striviți de piatra pe care nu au băgat-o la timp în seamă să ia aminte, iar cei ce urcă pe scara puterii să fie pregătiți să înțeleagă, pentru ca să nu cadă!

PUTERE ȘI SLUJIRE, CONDUCERE ȘI COLEGIALITATE, SMERENIE ȘI RESPONSABILITATE! Numai aceasta-i calea spre mai bine, mai stabil, mai pașnic și mai normal!

Citește mai departe
Reclamă
2 Comentarii

2 Comments

  1. Ion Carmina

    noiembrie 15, 2018 at 9:03 pm

    Oare, se uita, din cand in cand, in oglinda? A i ceput sa faca pe filozoful

  2. emilia

    noiembrie 19, 2018 at 10:30 am

    El vorbeste de putere…..ce se intampla in Arhiepiscopia Targovistei?????

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

S-au suplimentat fondurile europene pentru românii de la graniţa cu Serbia

Publicat

pe

Corina Creţu - comisarul european pentru politică regională

Comisia Europeană a relocat aproape 10 milioane de euro pentru programul de cooperare transfrontalieră România – Republica Serbia, pentru a sprijini cetățenii care locuiesc de o parte și de alta a frontierei să își găsească un loc de muncă, precum și creșterea economică favorabilă incluziunii și mobilității durabile. De această decizie vor beneficia aproape 2,4 milioane de locuitori din județele Timiș, Caraș-Severin și Mehedinți, precum și din județele vecine din Republica Serbia – informează Centrul Europe Direct Târgovişte.

„Încurajez autoritățile să profite din plin de acest program transfrontalier, cu beneficii directe pentru populația din zonă, în special prin îmbunătățirea serviciilor medicale, a celor de transport, prin sprijinirea schimburilor culturale sau a acțiunilor comune în direcția protejării mediului.

Să nu uităm că aceste programe de cooperare transfrontalieră joacă și un rol crucial în creșterea gradului de încredere între comunitățile aflate de-o parte și de alta a granițelor, un lucru extrem de important pentru a putea face față provocărilor comune”, a declarat Corina Crețu – comisarul pentru politică regională.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Colegiul “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte, coordonator al unui proiect transfrontalier

Publicat

pe

Foto: http://www.stiridb.ro

Colegiul Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte coordonează un proiect de parteneriat strategic care reuneşte şcoli din Spania, Portugalia, Letonia, Cipru şi Grecia, prin care se urmăreşte dezvoltarea interesului elevilor pentru istorie, artă şi cultură, din perspectiva trecut-prezent-viitor, pentru a fi capabili să gestioneze problemele societăţii viitoare şi pentru a conştientiza apartenenţa lor la spaţiul comun european fără discriminare, rasism şi xenofobie.

„Cunoaşterea istoriei UE, cunoaşterea istoriei proprii şi comune europene, conştientizarea valorilor istorice şi culturale, a valorilor de patrimoniu UNESCO naţionale si europene ne ajută să analizăm trecutul, să înţelegem prezentul şi să gestionăm eficient problemele sociale, culturale şi de identitate cu care se confruntă societatea actuală, pentru a ne construi un viitor mai bun. În acelaşi timp, cunoaşterea istoriei actuale ajută elevii să înteleagă mai bine Brexitul din Anglia, criza refugiaţilor din ultimii ani, cauzele şi consecintele acestora asupra UE, impactul asupra societaţii de astăzi, le deyvoltă toleranţa şi respectul pentru drepturile omului şi le sporeşte dorinţa de a elimina rasismul şi xenofobia”, spune prof. Simona Zepişi – coordonator de proiect.

Activităţile de implementare includ: vizite de documentare, realizarea unor prezentări a istoriei oraşului în ultimele două secole, ateliere locale şi transnaţionale pentru dezvoltarea competenţelor profesorilor în utilizarea metodelor de învăţare activă (brainstorming, metoda proiectului, metoda experimentului, metoda mozaicului, metoda investigaţiei, harta conceptuală, Cubul, Sinelg,Turul galeriei, Copacul ideilor, Diagrama WENN- EULER, Metoda 6-3-5, Stiu-Vreau sa stiu-Am învaţat, Cvintetul), studiul unor pictori, scriitori, muzicieni locali celebri, parade, expoziţii, spectacole umanitare, implementarea unor activitati formale si non-formale, conferinţe pe tema drepturilor omului, crizei refugiaţilor, egalitate şi incluziune, istoria UE etc.

Întâlnirile transnaţionale sunt destinate atât elevilor (includ vizite tematice, conferinţe, activităţi de cunoaştere, învăţare, ateliere de lucru, activităţi culturale, activităţi formale şi non-formale etc.) cât şi profesorilor (ateliere de lucru, schimburi de bune practici, vizite tematice, activităţi formale şi non-formale prezentate de şcoala gazdă, conferinţe etc.).

Obiectivele proiectului sunt:
1. Stimularea interesului a 150 de elevi pentru cunoaşterea istoriei, artei şi a culturii naţionale, precum şi a culturii comune europene
2. Sensibilizarea şi motivarea a 150 de elevi pentru cunoaşterea, respectarea şi protejarea patrimoniului UNESCO la nivel European, prin plasarea centrală a elementelor acestuia în diverse contexte transdisciplinare
3. Dezvoltarea capacităţii a 40 de profesori din cele şase şcoli pentru conceperea unor activități didactice atractive, prin utilizarea şi integrarea metodelor moderne de predare-învăţare-evaluare, atât la istorie, cât şi la alte discipline.
4. Creşterea calităţii educaţiei la nivelul celor şase şcoli prin integrarea eficientă în context transdisciplinar a elementelor de educație formala, non-formală si informală în vederea prevenirii părăsirii de timpuriu a şcolii.

„Ca rezultate tangibile, aşteptăm până la finalul proiectului: logo-ul proiectului, pagina web a proiectului (https://ochap.eu), jurnalul proiectului (poate fi consultat aici https://erasmusplusdiary.blogspot.ro/), prezentarea istorică a oraşului din ultimele două secole, quiz-uri pe teme istorice, puzzle-uri/alte jocuri educaţionale cu obiective UNESCO, piese de teatru pe teme istorice/criza refugiaţilor (limba nativă/limba engleză), expoziţii tematice cu prilejul zilelor naţionale ale celor şase ţări, expoziţii de fotografii realizate în ultimul secol, albume, broşuri, filme documentare, lecţii de isorie şi istorie integrată în alte discipline, paradă cu moda anilor 1920-1970 cu obiecte vestimentare realizate din materiale reciclabile, două biblioteci virtuale care vor conţine mituri/legende, tradiţii de nuntă şi botez, tradiţii de Paşte/Crăciun, istoria UNESCO obiective regionale/naţionale de patrimoniu cultural/natural/cultural imaterial al umanităţii UNESCO, lecţii integrate in curriculum, activităţi non-formale cu metode activ participative, de dezvoltare a creativităţiii şi de gândire critică perfecţionate pe parcursul atelierelor de lucru naţionale şi a schimbului de practici internaţional, etc. Acestea pot fi vizualizate pe pagina web, în jurnal, pe platforma eTwinning şi pe pagina de Facebook a proiectului https://www.facebook.com/Ochap1719/„, precizează prof. Simona Zepişi.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!