Conectați-vă cu noi

POLITIC

Trei ani cu suspendare pentru soţia trezorierului PSD. Decizia nu este definitivă

Publicat

pe

Trezorierul PSD, Mircea Drăghici, consideră a fi nedreaptă condamnarea soţiei sale, Georgiana, la 3 ani de închisoare cu suspendare, pentru săvărşirea unor infracţiuni din domeniul corupţiei. Hotărârea luată de judecătorii Tribunalului Bucureşti nu este definitivă. Mircea Drăghici a scris, într-o postare pe Facebook, că, dacă Georgiana Drăghici nu ar fi fost soţia sa, nu i s-ar fi întâmplat o asemenea nedreptate, nu ar fi avut niciodată un asemenea dosar.

„O victimă colaterală a unui demers din ce în ce mai agresiv de represiune și intimidare – un asalt profund nedemocratic, concertat și cu nimic altceva decât o miză electorală. Un lucru e cert, nu ne vom lăsa linșați, nu ne vom lăsa călcați în picioare, nu ne vom lăsa puși la pământ. Dimpotrivă, avem dovada că trebuie să continuăm să facem binele care atât de tare îi deranjează”, a scris Mircea Drăghici.

Soţia trezorierului PSD a fost cercetată de DNA pentru mărturie mincinoasă, instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată, instigare la participaţiune improprie la abuz în serviciu, instigare la mărturie mincinoasă şi instigare la favorizarea infractorului.

Dâmboviţa

Lider PNL Târgovişte: Nu avem un program amplu de dezvoltare a oraşului, dar Primăria împrumută bani!

Publicat

pe

Aurelian Cotinescu, preşedintele PNL Târgovişte, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă, că executivul municipiului este o clonă în miniatură a Guvernului Dăncilă, cu referire la faptul că se împrumută şi se tot împrumută şi, în acelaşi timp, se laudă, nerealist, cu un grad de îndatorare foarte mic. În plus, nu există o transparenţă în cheltuirea banilor publici şi nici proiecte ample, care să ducă la o dezvoltare reală şi durabilă a oraşului, în condiţiile în care Primăria Târgovişte a accesat credite în valoare de 100 de milioane de lei în ultimele 10-11 luni.

„Ni s-a promis finalizarea centurii la 1 decembrie 2018. Un alt obiectiv ratat şi un alt termen depăşit. Au mai trecut şapte luni de zile şi nu s-a făcut nimic. În acest moment, cerem Primăriei să ne dea răspuns la câteva întrebări esenţiale:
– Care este stadiul actual de realizare a centurii ocolitoare a oraşului nostru?
– Care este situaţia CAST, firma care a dat în judecată Primăria şi a câştigat aproximativ 4 milioane de euro?
– Cum s-a pierdut finanţarea europeană? Ultimele firme care au lucrat la centura oraşului, o parte, au dat în judecată Primăria Târgovişte şi se pare că cer, printre altele, lămuriri în privinţa plăţilor executate către aceşti constructori.

Aşteptăm răspunsuri şi le aşteptăm de ceva timp. Este foarte important să primim lămuririle solicitate, astfel încât şi noi, şi cetăţenii să ştim ce se întâmplă”, a precizat Aurelian Cotinescu.

Liderul PNL Târgovişte a făcut referire şi la proiectul care vizează stadionul de fotbal „Eugen Popescu”.

„Am fost solicitaţi să dăm votul pentru un proiect de 1,6 milioane de euro pentru renovarea stadionului Eugen Popescu. Am dat votul nostru. Menţionez că, fără votul liberalilor din Consiliul Local, demolarea şi reconstrucţia stadionului Eugen Popescu nu se puteau face. Ulterior, Primăria ne anunţă că investiţia se va mări şi va ajunge la 5-6 milioane de euro. Dacă este să adunăm şi cele 3 milioane de euro care, apreciem noi, se vor cheltui cu echipa în acest an competiţional, se va ajunge la suma de 9 milioane de euro, adică aproximativ 20% din bugetul propriu al oraşului.

Nu avem infrastructură rutieră, nu avem un program amplu de dezvoltare a oraşului, nu avem un spital nou, nu avem alte lucruri care ţin strict de necesităţile urgente de dezvoltare a municipiului, dar, din păcate, împrumutăm bani şi valoarea proiectelor creşte de la o zi la alta”, a punctat preşedintele PNL Târgovişte, Aurelian Cotinescu.

Acesta este, de asemenea, de părere, că firma de construcţii a Consiliului Local, Municipal Construct, nu va putea duce la bun sfârşit proiectul de demolare, reconstrucţie şi modernizare a stadionului de fotbal „Eugen Popescu”, neavând experienţă similară, plus că nu o ajută nici cifra de afaceri – mult mai mică decât valoarea lucrărilor.

„A face administraţie înseamnă, de fapt, a găsi căile de dezvoltare a oraşului. Înseamnă, de fapt, a folosi punctele forte pe care oraşul le are, de la zona geografică până la valoarea istorică, turistică şi universitară. A face administraţie înseamnă, de fapt, să foloseşti toate aceste atuuri ale oraşului, să găseşti căile de dezvoltare, să investeşti în acele direcţii şi să asiguri cetăţenilor, pe termen mediu şi lung, o dezvoltare durabilă.

Din păcate, la noi, s-a înţeles că este ultimul an, an electoral, şi atunci Primăria împrumută bani pentru a face cât mai multe proiecte pe final de mandat, astfel încât cetăţenii să vadă un părculeţ reabilitat, o piaţă reabilitată şi alte lucruri care sunt necesare, dar nu aduc o dezvoltare acestui oraş. Vom rămâne doar cu datoriile care sunt contractate acum, datorii pe care le vom plăti noi, cetăţenii, mult timp după ce această administraţie nu va mai fi.

Este important să investim în parcări, şcoli, grădiniţe. Da, dar noi nu avem parcări în zona centrală, acolo unde ne arde pe toţi. Nu avem centura făcută, astfel încât să nu mai trecem prin mijlocul oraşului de fiecare dată când trebuie să-l traversăm. Nu avem un parc industrial, care să îţi aducă investitori care să creeze locuri de muncă bine plătite. Nu investim cu adevărat în mediul universitar, să-l dezvoltăm.

M-am uitat la oraşele mari din Ardeal. Niciunul nu a investit prima oară într-un stadion. Nu a investit bani împrumutaţi de la bancă într-un stadion. Mai întâi au rezolvat situaţia infrastructurii. Având inel de centură, pe care l-au făcut cu fonduri europene, nu cu bani din împrumuturi, investitorii au venit şi şi-au făcut planurile de producţie în jurul acestui inel de centură. Ulterior, taxele s-au dus către primărie şi banii s-au dus, prin salarii, către oameni. Adică, noi asta trebuie să gândim”, a concluzionat Aurelian Cotinescu.

În cadrul conferinţei de presă de astăzi, liderul PNL Târgovişte i-a prezentat şi pe cei mai noi membri din structura de conducere a organizaţiei: Adrian Mihai şi Dan Tache, întreprinzători locali, înscrişi în PNL în anul 2014 şi care nu au activat într-un alt partid politic.

Citește în continuare

Dâmboviţa

Ţuţuianu, senator: Trebuie să încetăm acest sistem de privilegii instituit prin pensii speciale!

Publicat

pe

România avea nevoie de un Cod Administrativ, însă adoptarea acestuia prin Ordonanţă de Urgenţă reprezintă o gafă şi va avea consecinţe grave, în condiţiile în care o persoană fizică sau juridică interesată va contesta acest procedeu la Curtea Constituţională – spune senatorul Adrian Ţuţuianu, vicepreşedinte al partidului PRO România.

„Proiectul ar fi trebuit aprobat de Parlament, prin lege, nu de către Guvern, prin Ordonanţă de Urgenţă. Proiectul a trecut de Parlament, a ajuns la Curtea Constituţională, unde a fost declarat neconstituţional. Curtea l-a retrimis la Parlament, astfel că aici ar fi trebuit adoptat prin lege. (…)

Am citit preambulul Ordonanţei de Urgenţă. Sigur, Guvernul încearcă să găsească justificări pentru ceea ce înseamnă caracterul urgent al reglementării. Personal, cred că acest caracter de urgenţă nu a fost suficient documentat şi, de aici, şi riscul de neconstituţionalitate”, explică Adrian Ţuţuianu.

Senatorul PRO România mai spune că este neconstituţională şi introducerea pensiilor speciale sau indemnizaţiilor pentru primari şi preşedinţii de Consilii Judeţene în Codul Administrativ, întrucât o propunere legislativă de acelaşi tip, având acelaşi obiect, a fost declarată anterior neconstituţională.

„Opinia mea este că aceste indemnizaţii speciale vin doar să rezolve problema câtorva sute de primari care îndeplinesc condiţiile legale de pensionare, generează o nemulţumire profundă în societatea românească şi, în acelaşi timp, aruncă o anatemă asupra tuturor primarilor, care, în marea lor majoritate, nu îndeplinbesc condiţiile pentru a primi o asemenea indemnizaţie.

Probabil că o viitoare guvernare va găsi soluţia juridică, în aşa fel încât să încetăm acest sistem de privilegii, instituit prin pensii speciale pentru diferite categorii profesionale”, a punctat senatorul Adrian Ţuţuianu.

Din punctul de vedere al acestuia, este evident şi faptul că Guvernul a cedat şantajului UDMR şi a introdus, prin Codul Administrativ, limba maghiară ca un fel de a doua limbă oficială în România, prin încălcarea Constituţiei. De asemenea, Adrian Ţuţuianu spune că este criticabilă şi dispoziţia conform căreia secretarul Consiliului local a fost trecut în subordinea Instituţiei Primarului. în felul acesta, practic secretarul localităţilor nu mai are libertatea necesară legat de modul în care se pronunţă cu privire la legalitatea actelor administrative care sunt propuse de primari, de consilieri sau de către cetăţeni.

Cât priveşte renunţarea la desemnarea politică a prefecţilor şi subprefecţilor, Adrian Ţuţuianu spune că este doar o ipocrizie.

„Continuăm să ne prefacem că avem înalţi funcţionari publici care nu au o determinare politică. Eu cred că prefecţii şi subprefecţii ar fi trebuit să fie desemnaţi politic”.

Senatorul PRO România Adrian Ţuţuianu a evidenţiat şi câteva aspecte pozitive care se regăsesc în Codul Administrativ:
– Legislaţia cu impact deosebit asupra administraţiilor publice locale şi centrale a fost adunată într-un cod
– Procedurile de validare a consilierilor locali sunt preluate de către instanţele de judecată, astfel că se termină cu abordările de natură politică
– Excluderea din partid a unui consilier nu mai este o chestiune care să poată fi executată abuziv. Dacă un ales este exclus din partid, prefectul trebuie să ia act şi dacă persoana respectivă a contestat actul de excludere şi persoana respectivă îşi va pierde mandatul numai după ce sunt parcurse toate căile statutare intene şi procedura de judecată. Cu alte cuvinte, excluderea din partid nu mai produce efecte imediate, cum s-a întâmplat până acum.
– Se instituie un sistem de sancţiuni extrem de dur legat de activitatea aleşilor locali.
– Se introduc principii noi la baza funcţionării administraţiei publice locale (cooperare, responsabilitate şi constrângere bugetară), utile în disciplinarea comportamentului autorităţilor administraţiei publice locale.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!