Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Echipajul judeţului Dâmboviţa, locul III la concursul naţional „Sanitarii Pricepuţi”

Publicat

pe

Echipa Şcolii Coresi din Târgovişte a câştigat locul III la competiţia naţională „Sanitarii Pricepuţi”, concurs organizat de Crucea Roşie Română, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă. Evenimentul, ajuns la cea de-a 57 ediţie, s-a desfăşurat anul acesta în localitatea Poiana Pinului, din judeţul Buzău.

Ştefania Huţan, Rebeca Rădulescu, Ellen Forausberger, Andrei Teodor, Nicola Tomescu şi Rareş Muşat, colegi de clasă (a VIII-a) – diriginte prof. Florina Pletea şi îndrumător prof. de biologie Ionica Preda, s-au comportat admirabil în concursul care a necesitat vaste cunoştinţe teoretice în domeniul acordării primului ajutor, dar şi un exerciţiu practic.

La această competiţie au participat 55 de echipe de elevii de gimnaziu din 41 de filiale de Cruce Roşie din România.

Este un adevărat succes şi un premiu deosebit pentru adolescenţii târgovişteni care au dat dovadă de conlucrare şi sincronizare în toate situaţiile apărute în timpul competiţiei. De precizat că, din toamnă, câştigătorii de la „Sanitarii Pricepuţi” 2019 vor studia la Colegiul „Ienăchiţă Văcărescu” din Târgovişte.

ACTUALITATE

Decizie scandaloasă la Camera de Comerţ Dâmboviţa! Fără membri noi până la alegerea conducerii!

Publicat

pe

Gelu Rusescu - preşedinte Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa

Am scris, cu puţină vreme în urmă, despre acţiunile de tip festivism organizate de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa, şi acelea în ritm de o dată pe an şi fără prea multă convingere. Apoi, am redat punctul de vedere al unui investitor, Valentin Calcan, patronul Complexului hotelier Peştera din Munţii Bucegi, nemulţumit, pe bună dreptate, de modul în care funcţionează această instituţie, de faptul că, de ani şi ani, nu îşi asumă rolul pentru care a fost creată, de reprezentantă a tuturor oamenilor de afaceri din judeţ, indiferent de capital şi valoare, şi nu aduce plus valoare mediului investiţional din Dâmboviţa.

Revenim asupra subiectului, pentru că lucrurile nu pot fi lăsate aşa. Rolul acestei „inimi a structurilor antreprenoriale” este imens şi trebuie regăsit, revitalizat. Oamenii de afaceri din judeţ au dat acest semnal. Noi doar le prezentăm doleanţele, dorinţele şi regretele pentru faptul că s-a pierdut mult timp şi s-a bătut pasul pe loc. Ar fi trebuit să ne plictisim, eu şi confraţii din presă, de numărul mare de convocări şi comunicări dinspre această instituţie. Să fim asaltaţi cu invitaţii la diferite activităţi în domeniu. De unde! Linişte pe toată linia.

Am intrat, într-una din zile, în sediul Camerei de Comerţ Dâmboviţa. În toţi aceşti ani de când lucrez în presă, am făcut-o rar, poate chiar extrem de rar. Prima impresie, când am pătruns în acest spaţiu, poate în alte zone ale ţării sacru pentru investitori, a fost că mă aflu într-un soi de clădire de birouri, cu multe uşi şi însemne care te duceau spre cu totul altceva. Ne aşteptam să găsim aici, în holul mare, în zonelele luminoase, expoziţii cu caracter permanent despre ce a dat bun judeţul ăsta în plan antreprenorial, produse, mărci, tendinţe etc. În schimb, atmosferă cenuşie, pesimistă, deloc dătătoare de speranţe de mai bine. În interior, pluteau bule de aer rămase parcă din vremea comunismului…

Ne-au adus aici nemulţumirile unor afacerişti locali, care nu se mai încred în actuala conducere a Camerei de Comerţ Dâmboviţa, care se simt marginalizaţi, puşi la colţ, acuzaţi că vor să strice liniştea din instituţie. Dorinţa lor se cheamă minimă schimbare, un val de nou, de prospeţime în tot ceea ce înseamnă comunicarea, relaţionarea, promovarea micilor întreprinzători, susţinerea lor. Numai că, ideea lor de a reseta Camera de Comerţ rămâne împotmolită în decizii şi directive interne apărute, zic ei, tocmai cu scopul de a nu se produce primenirea necesară.

Am aflat că, la începutul anului viitor, se va organiza o adunare de alegere a unei noi conduceri a Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa. Sursele noastre spun că se ştie deja cine ţinteşte funcţia supremă, în condiţiile în care Gelu Rusescu – actualul preşedinte – nu ar mai candida. Se vorbeşte că lucrurile ar fi aranjate. Tocmai de aceea, mai mulţi oameni de afaceri nu pot deveni membri ai Camerei de Comerţ Dâmboviţa, fiindcă există suspiciunea că, dacă ar fi primiţi, aşa, pe ultima sută, ar complica lucrurile, ar da peste cap onorabila adunare, calculele, planurile de viitor… Aşa că s-a ales soluţia de a fi ţinuţi departe până după alegeri.

Explicaţiile celor de la Camera de Comerţ, vizavi de măsura aplicată, nu ne-au lămurit şi nici nu le-am considerat a fi unele democratice. Dimpotrivă, ne-au aratat că pe aici nu se trece! Intră doar cei care sunt ghiocei şi care nu produc alergie actualei structuri bine înrădăcinate, care lucrează în acelaşi ritm de vreo 30 de ani! Decizia de a nu fi primiţi noi membri înainte de data alegerilor, adică înainte de ianuarie 2020, a fost luată de Colegiul de conducere, format din 9 membri. Cine sunt, nu ni s-a comunicat. E secret. Parcă ar fi vorba de vreo organizaţie masonică. Până la urmă, şi de acolo mai afli câte ceva, mai răsuflă o ştire!

Ni s-a spus că, de fapt, cei care vor să devină membri în această perioadă, înainte de alegeri, ar fi nişte săgeţi care ar putea strica echilibrul şi procesul de vot! Adică, vii tu, un papagal, te faci membru al Camerei şi vrei să dai în gât pe „X”, care este membru de 20 de ani şi cotizează fabulos? Aşa că lamentările celor care au vrut să se înscrie la Camera de Comerţ ieri, alalteieri rămân fără izbândă. Colegiul Director a hotărât. Şi ce au bătut ei în cuie nu poate strica decât adunarea generală şi, din câte am aflat, este greu de convocat o asemenea cinstită obşte. Hotărârea cu pricina, zicem noi, antidemocratică, menită să securizeze poziţiile şi dorinţele unora, a fost luată pe 14 octombrie 2019 şi a intrat în vigoare pe 21 octombrie.

Cu alte cuvinte, Camera de Comerţ şi Industrie Dâmboviţa, în loc să exceleze la activităţi în slujba antreprenorilor mari , dar mai ales mici, fiindcă ei sunt cei mai prejudiciaţi şi nereprezentaţi, îi ţine pe la uşă! Cel puţin până după alegeri. Răspunsul oficial al reprezentanţilor Camerei de Comerţ Dâmboviţa este năucitor, revoltător şi arată clar care este starea de spirit din această instituţie, unde nimic nu se mişcă în ton cu vremurile.

„În data de 14 octombrie 2019, Colegiul de conducere al CCIA Dâmboviţa a hotărât ca, înainte cu 90 de zile de alegerile pentu organele de conducere ale Camerei, să se suspende posibilitatea înscrierii de noi membri, până după finalizarea alegerilor din ianuarie 2020. Înscrierea de noi membri, cu 90 de zile înainte de alegeri, destabilizează şi reduce relevanţa votului, în detrimentul societăţilor care sunt deja membre CCIA Dâmboviţa şi o susţin financiar de mai mulţi ani. Conform Statutului Camerei, membrii acesteia au obligaţia să contribuie la îndeplinirea obiectivelor Camerei, lucru imposibil pentru societăţile care solicită înscrierea în acest moment”.

Se mai precizează în documentul care poartă semnătura lui Gelu Rusescu că amânarea înscrierii până după finalizarea alegerilor nu le aduce niciun prejudiciu persoanelor juridice şi fizice care solicită acest lucru. Adică, mai domol, că ştim noi ce facem aici!

Şi, pentru a-i potoli pe cei care ar protesta în vreun fel, care ar considera netemeinică, nelegală şi nedemocratică hotărârea cu pricina, li se comunică faptul că ceea ce a decis Colegiul de Conducere nu poate fi invalidat decât de Adunarea Generală a Camerei de Comerţ. Adică, luaţi-vă adio, fraţilor, de la orice demers de împotrivire!

Citește în continuare

ACTUALITATE

Opriţi izolarea judeţului Dâmboviţa! Intervenţie în scop de utilitate publică la ministrul Transporturilor

Publicat

pe

Foto: captură YouTube

Deputatul Dumitru Lupescu, preşedintele USR Dâmboviţa, i-a adresat ministrului Transporturilor, Lucian Nicolae Bode, solicitarea de a nu retrage trenurile de călători de pe ruta Fieni-Pietroşiţa, aşa cum s-a anunţat, începând cu 15 decembrie 2019.

„Vă rugăm să faceţi diligenţele ce se impun pentru ca zona de nord a judeţului Dâmboviţa să rămână ceea ce a fost: o zonă turistică pentru toţi iubitorii muntelui”.

Parlamentarul USR a demarat această intervenţie în scop de utilitate publică pornind de la o petiţie online, în care se explică, punct cu punct, de ce este necesar ca trenurile să ajungă în continuare până la Pietroşiţa.

deputat Dumitru Lupescu – preşedinte USR Dâmboviţa

„Domnule ministru Lucian Bode, ați reintrodus trenurile pe ruta Oravița-Anina și ați salvat o zonă a României de la distrugere. Vă rugăm să faceți același lucru și cu trenurile de pe ruta Fieni-Pietroșița, pentru a salva nordul județului Dâmbovița de la depopularea masivă care va urma și de la dezastrul total, după ce s-a pregătit izolarea porțiunii de la poalele Bucegilor, pas cu pas, în ultimii 20 de ani!

Nordul județului Dâmbovița ar putea rămâne izolat. Transportul feroviar dispare, încet, dar sigur. În același timp, DN71 e surpat, dar CNAIR nu a găsit soluții. De la 15 decembrie se retrag trenurile din mai multe zone care deja sunt aproape izolate, iar în continuare vor avea risc major de depopulare, deși au potențial uriaș pentru a deveni zone turistice. Pentru trenul care ajunge la Oravița s-a găsit o soluție, după ce mai multe ONG-uri au făcut o petiție, prin care au cerut trenurile înapoi, însă nordul județului Dâmbovița ar putea rămâne izolat, de săptămâna viitoare, după ce se vor retrage atât trenurile CFR Călători, cât și cele ale operatorului privat Transferoviar Călători.

Situația aceasta nu a fost analizată, la fel ca cea de la Oravița, deși zona de nord a județului Dâmbovița este la poalele Bucegilor, aproape de Sinaia, unde până nu demult se făcea turism. Simultan, aceeași zonă ar putea rămâne și fără acces rutier, după ce o porțiune din DN71 s-a surpat, în primăvara acestui an, iar CNAIR nu a dat incă o soluție.

CFR Călători și operatorii privați de transport feroviar de persoane ar trebui să asigure circulația trenurilor pe toate rutele din țară, iar legea protejează transportul și infrastructura. Cu toate acestea, în ultimii ani au fost posibile modificări de rute fără nicio explicație, în afară de „dezinteresul călătorilor pentru respectiva rută”.

Trenurile care fac legătura între Pucioasa și Pietroșița, în nordul județului Dâmbovița, au mai fost scoase și la finalul anului 2017, dar au fost reintroduse la începutul lui 2018, după o analiză atentă a situației zonei. Ceea ce nu s-a reușit atunci devine realitate de la 15 decembrie 2019, singura analiză a eficientizării fiind soluționată prin desființarea gării de la Pietroșița, fapt ce garantează izolarea nordului județului Dâmbovița.

Reforma feroviară se face prin distrugere pas cu pas. CFR Infrastructură scoate la licitație secțiile declarate neinteroperabie. Târgoviște-Pietroșița este declarată secție neinteroperabilă, dar acum încă mai circulă trenuri ale CFR Călători și Transferoviar Călători. Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) încheie contractele de servicii publice cu CFR Călători și tot ARF ar trebui să facă analize de eficientizare a rețelei feroviare, potrivit atribuțiilor și obiectului de activitate.

Singura analiză de eficientizare făcută până acum de ARF este de reducere a suprafeței deservite de calea ferată și scurtarea, de la un an la altul, a lungimii șinelor de tren, prin stoparea transportului pe mai multe rute. Porțiunile considerate ineficiente se închid, după „studiul de eficientizare” al ARF.

De fapt, nu există nicio soluție de eficientizare, ci doar de eliminare, pas cu pas, a transportului feroviar. În această situație a fost ruta „Oravița-Anina”, care urma să fie sistată tot de la 15 decembrie, la fel ca Fieni-Pietroșița. Pentru Oravița, CFR Călători propunea soluția unui „tren turistic”, dumneavoastră, domnule ministru Lucian Bode, ați salvat situația, răspunzând unei petiții, iar cursa zilnică pe calea ferată Oravița – Anina nu va mai fi sistată, de la 15 decembrie 2019.

Însă celelalte „eficientizări” prin tăiere nu sunt analizate, iar zonele izolate prin retragerea transportului feroviar devin, astfel, viitoarele teritorii depopulate. Printre acestea este și ruta Fieni-Pietroșița, cu maxim potențial de izolare, depopulare și distrugere a părții de nord a județului Dâmbovița. Orice încercare de a face turism în nordul județului Dâmbovița, la poalele Bucegilor, între Pucioasa și Sinaia, sau chiar între Târgoviște și Sinaia, ar putea deveni, în curând, imposibil de realizat, pentru că și transportul rutier este afectat, pe aceeași porțiune.

Drumul dintre Pucioasa și Sinaia are mari deficienţe, dar CNAIR nu a găsit nicio soluție. De la 15 decembrie, CFR Călători se retrage definitiv de pe ruta Târgoviște-Pietroșița, iar singurul operator va rămâne Transferoviar Călători, însă doar până la Fieni.

Deși zona dintre Pucioasa și Sinaia a fost foarte bogată, sute de ani, iar mult timp s-a făcut turism la poalele Bucegilor, între Sinaia și Pucioasa, acum rămâne doar un teren bun de defrișat, cu peste 100 de clădiri de patrimoniu, în stil neoromânesc, sortite demolării, pentru a face loc, eventual, unui frumos drum pentru camioane, într-un proiect mai amplu de infrastructură rutieră, care urmează să traverseze Bucegii.
Cu alte cuvinte, ar trebui să se scape de localitățile care stau în calea viitorului drum Trans Bucegi, deși chiar acele localități au potențial turistic neexploatat în ultimii 20 de ani. Și în loc de un proiect integrat pentru eficientizarea reală a transportului feroviar, care să includă soluții pentru turism, ce ar fi rezolvat inclusiv problemele căii ferate până la Pietroșița, s-a găsit soluția sistării cirulației trenurilor și a închiderii definitive a tronsonului care leagă acum fabrica de Ciment de la Fieni de viitorul drum prin Bucegi.

După surparea drumului dintre Pucioasa și Fieni, în primăvara acestui an, nu s-a făcut nicio lucrare de reabilitare, deși același drum a fost asfaltat înainte de alegerile europarlamentare, chiar cu o săptămână înaintea votului. Dacă dispare și accesul rutier pe DN71 Târgoviște-Sinaia, dar se oprește și alimentarea cu gaz a nordului județului Dâmbovița – porțiunea surpată fiind chiar deasupra conductei de alimentare – va fi mult mai ușor de scăpat de proprietarii din localitățile care acum stau în calea circulației camioanelor.
De altfel DN71 este foarte important pentru proiectele de infrastructură programate pentru această zonă, pentru că, în mod normal nu ar trebui să poată circula mașini de mare tonaj prin fața câtorva zeci de clădiri monument istoric, așezate de-a lungul drumului care leagă Târgoviște de Sinaia, deci ar exista riscul ca proprietarii să ceară interzicerea acestora – așa cum s-a-ntâmplat, în luna octombrie, în localitatea Măcin, din județul Tulcea, unde nu sunt clădiri monument istoric, dar localnicii au amenințat că incendiază camioanele care trec spre șantierul prntru cconstruirea podului peste Dunăre. La Măcin a rezolvat problema, într-o săptămână, președintele CJ Tulcea, care a găsit soluții imediat, pentru a se construi un drum ocolitor ce lipsea din proiectul de infrastructură mare pentru cea mai mare lucrare finanțată din fonduri europene în această perioadă, respectiv podul peste Dunăre care va lega județul Tulcea de județul Brăila.

În schimb, în nordul județului Dâmbovița, soluția pentru construirea drumurilor peste Bucegi pare a fi depopularea nordului județului Dâmbovița, astfel încât potențialul turistic de astăzi și patrimoniul cultural să fie înlocuite mai întâi cu un drum bun pentru circulația camioanelor, apoi cu un drum de acces către viitorul Trans Bucegi. Același drum va fi foarte bun și pentru transportul de material lemnos din pădurile care vor putea fi defrișate mai ușor în nordul județului Dâmbovița, după depopulare.
Guvernul a blocat, săptămâna trecută, un proiect de modernizare a DN71, care prevedea, printre altele, lărgirea părții carosabile cu 30 de centimetri și consolidarea covorului asfaltic.

Pe de altă parte, un proiect care lărgește doar câteva porțiuni de drum, ca apoi să fie restricționată circulația în localități – prin limita de viteză impusă de lege și din cauza îngustării drumului – este aproape inutil. Dacă un astfel de proiect se finanțează din fonduri europene, există riscul ca România să fie obligată să dea toți banii înapoi, dacă nu se realizează toate lucrările prevăzute în proiect – ceea ce este posibil în acest caz, tomai din cauza localităților prin care trece DN71, unde clădirile sunt amplasate foarte aproape de marginea drumului, deci nu permit extinderea decât dacă sunt demolate.

Și chiar dacă nu sunt demolate în prima fază, vor fi afectate oricum de trepidațiile cauzate de circulația camioanelor de mare tonaj care vor transporta ciment și alte materiale pentru construirea viitorului Trans Bucegi.

În trecut au existat și alte proiecte de modernizare a DN71, pe anumite porțiuni, cu alte rute decât cele prinse în proiectul actual. De exemplu, centura orașului Găești ar fi trebuit să se construiască pe o rută diametral opusă celei din proiectul respins de actualul guvern, iar între Pucioasa și Sinaia erau prevăzute rute care să ocolească localitățile, tocmai pentru a nu afecta patrimoniul cultural.

Domnule ministru, vă rugăm să salvați nordul județului Dâmbovița!

Puteți începe cu analiza situației trenurilor pe ruta Fieni-Pietroșița, o porțiune foarte scurtă, care se parcurge în câteva minute, dar fără de care s-ar face un pas mare pentru depopularea nordului județului Dâmbovița, în continuarea căruia s-ar putea produce, în foarte scurt timp, izolarea completă și distrugerea totală a regiunii dâmboviţene de la poalele Bucegilor.

Vă rugăm, țineți cont și de faptul că CFR Infrastructură primește bani de la bugetul statului pentru a menține funcțională calea ferată.

Acele porțiuni abandonate de operatorii de transport feroviar ajung, în scurt timp, la fier vechi, iar activele CFR Infrastructură ajung să se vândă la licitație, de obicei la prețuri derizorii, de până la câteva sute de euro.

Vă rugăm, țineți cont și de faptul că ruta Pietroșița-Târgoviște este declarată acum secție neinteroperabilă, iar până la finalul anului există un contract prin care CFR Călători și Transferoviar Călători ar trebui să asigure circulația trenurilor, însă totul se va sista pe 15 decembrie. În contractul pe 2020 nu mai apare ruta Fieni-Pietrosita pe lista de serviciu public, astfel încât zona de nord a județului Dâmbovița va fi perfect izolată, deși aici încă s-ar mai putea face turism, la poalele Bucegilor”!

În legătură cu acest subiect, deputatul Dumitru Lupescu i-a cerut ministrului Transporturilor să răspundă la următoarele întrebări:
1. Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor este interesat ca ruta Pietroșița-Târgoviște să redevină secție interoperabilă şi ruta Fieni-Pietrosita să rămână pe lista de serviciu public, astfel încât zona de nord a județului Dâmbovița să nu fie izolată?
2. Care vor fi măsurile/acţiunile pe care le veţi întreprinde pentru ca zona de nord a județului Dâmbovița să nu fie izolată?

Citește în continuare

VINE-VINE, MOŞ CRĂCIUN

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web