Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Dâmboviţeanul Angelo Andi Petre, argint la olimpiada internaţională de geografie!

Publicat

pe

Angelo Andi Petre, proaspăt absolvent al Liceului Ienăchiţă Văcărescu din Târgovişte, cu media generală aproape zece, și admis la Facultatea de Geografie din cadrul Universității București, la secțiunea olimpici, a bifat o performanţă de neegalat până în acest moment în județul Dâmbovița, această disciplină: trecerea probei de baraj pentru intrarea în lotul României pentru Olimpiada Internațională de Geografie, fiind calificat la Olimpiada Internațională de Geografie pentru Europa Centrală, de Sud și Sud – Est, care a avut loc în Belgrad, Serbia.

Tânărul a reprezentat, cu dedicație, mândrie și efort extraordinar, unitatea de învățământ – Colegiul Național ”Ienăchiță Văcărescu”, Municipiul Târgoviște, județul Dâmbovița și România, obținând medalia de argint.

Concursul a inclus trei probe, toate în limba engleză: o probă teoretică (scrisă), o probă practică (în teren) şi o probă multimedia. La ediția din acest an, desfășurată la Belgrad, au participat 78 de elevi din 8 țări.

Pasiunea pentru geografie, confirmată în atâtea rânduri prin participarea la o etapă internațională, la toate etapele naționale, dar și prin elaborarea unor lucrări de cercetare geografică prezentate în sesiuni de comunicări și conferințe, se va continua prin parcurgerea, în țara noastră, a cursurilor facultății de profil la care tocmai a fost declarat admis.

Angelo Andi Petre a obţinut, în perioada liceului, două premii I, patru premii II și două mențiuni, fiind premiat de Ministerul Educaţiei Naţionale și pentru consecvența participării la etapa națională (cinci ani consecutivi participant și premiant la Olimpiada Națională de Geografie).

Reporter: Ce a reprezentat pentru tine calificarea și participarea la Olimpiada Internațională de Geografiei a Europei Centrale, de Sud și Sud-Est?

Angelo Petre: Pentru mine, participarea la Olimpiada Internațională de Geografiei a Europei Centrale, de Sud și Sud-Est, a reprezentat un vis devenit realitate. Încă de la prima mea participare la Olimpiada Națională de Geografie 2015, desfășurată la Cluj-Napoca, am intrat în contact cu barajul de selectare a lotului internațional și am rămas uimit de amploarea și importanța unei astfel de competiții. Când am început liceul, mi-am stabilit trei mari obiective: să particip la toate etapele naționale ale olimpiadei, să obțin locul I și să reprezint România la o etapă internațională. Mă declar mulțumit, la final de drum, pentru că am reușit să-mi îndeplinesc toate obiectivele. Poate că cel mai semnificativ moment a fost cel în care am fost anunțat, în urma susținerii barajului, că voi reprezenta România la această etapă, iar explozia de emoții și sentimente m-a copleșit în momentul în care am urcat pe scena Palatului Culturii din Târgu Mureș, în fața a 600 de oameni, pasionați ai geografiei.

Reporter: Ce a adus nou această experiență în călătoria ta profesională și personală?

– În general, pregătirea pentru o astfel de etapă implică foarte multă muncă, care, cu timpul îti construiește diferite competențe, care reprezintă, în fapt, cheia succesului. Având în vedere că voi urma calea geografiei, fiind deja admis la Facultatea de Geografie, Universitatea din București, pot spune că participarea la această etapă m-a ajutat pe mine să îmi construiesc un bagaj consistent de cunoștințe pe care le voi valorifica în perioada studenției. A reprezentat un succes uriaș, o trambulină care a deschis, sper eu, seria reșitelor mele în viață. De asemenea, am avut ocazia să leg prietenii frumoase cu colegii de lot, dar și cu elevi din alte țări, cum ar fi Elveția, Serbia și Bulgaria. Ce m-a surprins pe mine a fost modul în care, elevi și profesori din țări diferite, cu o cultură diferită, limbă diferită etc. pot fi uniți de o pasiune comună – GEOGRAFIA, o pasiune care îi pune împreună pentru a aduce o schimbare în evoluția accelerată a lumii în care trăim.

Reporter: Ce abordări diferite ale geografiei/educației ai observat și ți-au plăcut?

– Gândirea critică, creativitatea și logica sunt calități (competențe) foarte apreciate, care îți asigură succesul. Pe aceste valori s-a pus accentul atât la nivel național, la baraj, cât și la etapa internațională. Modul în care noi, elevii, suntem puși în fața rezolvării unei probleme prin creativitate, dar dintr-o perspectivă geografică reprezintă lucrul care m-a atras cel mai mult și care pot spune că mi-a pus mintea la încercare.

Ce ar trebui să învățăm și să modificam la abordarrea din sistemul de învățământ românesc? Geografia este poate cea mai dinamică știință a lumii, care poate fi abordată în multe moduri, însă ceea ce contează cu adevărat este să gândim geografic, să punem mai mult accent pe proces și nu pe memorare. Geografia poate creea conștiințe, o conștiință căruia niciunui cetățean activ al Terrei nu ar trebui să îi lipsească.

ACTUALITATE

Ţuţuianu: Proiectele pentru Padina-Peştera n-au fost depuse la Ministerul Turismului

Publicat

pe

Senatorul PRO România Adrian Ţuţuianu i-a adresat, ieri – 18 septembrie 2019, în şedinţa de plen, mai multe întrebări punctuale ministrului Turismului – Bogdan Trif, în încercarea de a afla care sunt pârghiile reale de a sprijini dezvoltarea Staţiunii Padina-Peştera.

„Din răspunsul ministrului, rezultă două lucruri:
– județul Dâmbovița nu a depus niciun proiect;
– Ministerul a finanțat proiecte importante de gen, inclusiv proiecte pentru pârtii de schi.

Urmează să mă adresez cu o nouă interpelare pentru a obține în scris informații concrete”, a scris Adrian Ţuţuianu pe pagina sa de Facebook.

CITEŞTE ŞI: Staţiunea turistică Padina-Peştera din Munţii Bucegi riscă să devină… kitsch!

De asemenea, vicepreşedintele PRO România a readus în atenţia şefului peste turismul românesc scrisoarea pe care i-au transmis-o, în urmă cu trei luni, 19 asociaţii şi federaţii cu activitate în acest domeniu, cu scopul de a reglementa unele aspecte din legislaţie.

„Personal, cred că punctul de vedere exprimat de oamenii care lucrează în turism este corect. Vi s-a cerut să redefiniţi organismul de managementul de destinaţie şi să introduceţi în lege anumite recomandări ale OECD. Mi se par solicitări legitime”, a explicat Adrian Ţuţuianu.

VIDEO

Citește în continuare

ACTUALITATE

Problemele de zi cu zi ale tinerilor din judeţul Dâmboviţa, în atenţia bisericii

Publicat

pe

Arhiepiscopia Târgoviştei organizează, în această perioadă, conferinţele administrative cu preoţii, în cadrul cărora este dezbătută o temă de actualitate: „Tinerii în parohie și în școală. Colaborare, misiune și perspective”.

Cu acest prilej, au fost împărtăşite experienţele avute în relaţia duhovnicească cu tinerii şi, plecând de aici, s-au căutat soluţii la problemele cu care se confruntă aceştia, respectiv: drogurile, prostituția, violența, depresia, lipsa de dialog, dependența de internet, exodul lor sau al părinților, suicidul etc.

De asemenea, a fost abordată colaborarea dintre preot şi profesorul de religie, care trebuie să aibă un impact concret în sufletele tinerilor, de la proiecte catehetice parohie-școală, până la excursii-pelerinaje și daruri sau activități periodice comune.

„Biserica îi cheamă pe tineri să acorde o atenție deosebită înnoirii vieții spirituale, să apere inocența, să cultive sinceritatea, creativitatea, curajul, iubirea, adevărul și toate valorile acestei vârste binecuvântate de Dumnezeu, pentru binele societății.

De aceea, Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Nifon a venit în sprijinul acestui deziderat prin impulsionarea înființării de comitete parohiale de tineret, prin tipărirea de broșuri misionare destinate tinerilor, înființarea fondului pentru sprijinirea orei de religie şi organizarea pelerinajului tinerilor care adună peste 3.000 de copii de diferite vârste etc.”, se arată într-un comunicat remis de Arhiepiscopia Târgoviştei.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!