Deputatul PNL Cezar Preda s-a aflat astăzi în judeţul Dâmboviţa, unde a participat la deschiderea anului şcolar 2019-2020 în comuna Bezdead. Demnitarul liberal, cunoscut pentru flerul său şi subtila analiză politică a realităţii, a declarat că anul şcolar s-a deschis sub egida unei Românii autoeducate.
A văzut Cezar Preda pe chipurile copiilor, părinţilor şi dascăilor o stare de debarasare de cei care au tot promis şi nu au realizat nimic. O lipsă de încredere în factorii de decizie.
„Oamenii şi-au luat la revedere de la vizionarii României, de la partidele politice care şi-au schimbat nu ştiu câţi miniştri. Destinele sunt în mâna dascălilor şi ale părinţilor din orice şcoală din România”, a spus Cezar Preda.
Deputatul liberal nu mai crede în lozinci, titulaturi pompoase, care, în practică, nu au acoperire, nu au o rezultantă pozitivă.
„Când vorbeşti de România educată te gândeşti ca statul tău, ţara ta, să facă ceva pentru ei, pentru copiii noştri. Cred că primul pas al României educate este acela să se ştie că la toaletă se trage apa. Când şcolile vor avea toate toalete moderne, în interior, şi autorizaţii de funcţionare, acesta este primul pas produs spre România educată”, a declarat deputatul PNL de Dâmboviţa.

În opinia demnitarului, educaţia a avut multe de pierdut din cauza deselor experienţe care s-au făcut în acest domeniu, din cauza aşa-zişilor pricepuţi de prin partidele politice care, prin prestaţia lor, au dus învăţământul în această stare în care rezultatele nu sunt cele aşteptate.
Cezar Preda a avut un comentariu şi pe seama protestului de astăzi, când liceenii, la iniţiativa Consiliului Naţional al Elevilor, au fost îndemnaţi să prindă de braţ o banderolă neagră, ca revoltă împotriva ordinului de ministru prin care elevii cu medii sub 5 la Evaluare să meargă obligatoriu la şcoli profesionale.
„De la oameni care au avut viziunea, ideea de a se intra la facultate fără să iei examenul de bacalaureat, ca să ţii tu universităţile alea private şi să iei banii părinţilor, nu am aşteptări, ăsta e un mizilic”.
Spune deputatul că performanţa şcolară nu are treabă cu meseriile.
„Nu neapărat dacă eşti prost la carte eşti bun meseriaş. Nu neapărat dacă eşti bun la carte nu ştii meserie”, a spus Cezar Preda.
Acesta consideră că deprinderea cu anumite meserii, cu anumite profesiuni, trebuie făcută din ciclul primar. Pentru atingerea acestui deziderat, trebuie înfiinţate laboratoare, atelierele şcolare. Deputatul este convins că, nu peste multă vreme, părinţii vor fi cei care îi vor canaliza pe copiii lor către diferite şcoli de meserii, către diferite profesiuni aflate acum în criză de cadre.